Ervaring IKEA Matrassen

14-08-2019 09:37 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nu een boxspring van 10 jaar oud met 2 matrassen van 90x200 en een dekmatras.

De laatste tijd heb ik 's ochtends veel last van mijn rug. Nu was mijn idee om alleen de matrassen te vervangen. Bij IKEA hebben ze pocketveringmatrassen. Eentje voor 199, eentje voor 299 en eentje voor 499.

2x499 en een nieuw dekmatras vind ik wel veel geld maar als dat mijn rugklachten oplost is dat het uiteraard waard. Wie heeft er ervaring met de matrassen van de IKEA?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik vervloek het matras van Ikea en de topper. Ik heb nog meer last van mijn rug dan daarvoor. Wij hebben iedere een eigen matras. Als een van ons draait lijkt het net alsof ik op het water ben. De topper hebben we er weer vanaf gegooid ondanks dat hij er goed op lag. Veel te zacht.

Ik heb laatst bij Van der Valk geslapen en zij hadden bedden van SwissSence. Daar heb ik heerlijk op geslapen en die zijn ook te koop. Het is een flinke uitgave (als je alle opties hebt doorlopen) en een lange levertijd, maar dat is voor mij een serieuze optie.
Ik heb goede ervaringen met Ikea matrassen. Mijn vorige matras ging 9 jaar mee (was toen 140 euro) en ging toen weg vanwege emigratie, maar had langer meegekund. Mijn huidige Ikea matras is een boxspring matras/bed (390 euro) en ligt na 3 jaar nog steeds heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Omdat de Ikea matrassen goed uit de test van de consumentenbond ooit ook een Ikea matras gekocht. Ikea verkoopt de meeste matrassen opgerold en vacuüm verpakt.
Mijn man en ik zijn er nooit echt tevreden over geweest. We hadden het idee dat het matras na die vacuüm nooit meer goed op volume is gekomen. Na uit pakken mocht je er de eerste 2-3 nachten nog niet op slapen. Hebben we ons netjes aan gehouden.
Voor ons nooit meer een Ikea matras. Toen we 3 jaar geleden een nieuw bed kochten hebben we een de boxspring wel van Ikea. Maar voor de matrassen zijn we naar Beter Bed gegaan. Matrassen kosten meer dan het hele bed maar we zijn er nog steeds erg tevreden mee
Alle reacties Link kopieren
Enige nadeel van de Ikea matras was trouwens de penetrante lucht die eraf kwam, niet te harden. Maar dat was met 2 - 3 dagen ook wel weg.
.
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft wel een Ikea bed. 2 personen, houten lattenbodem en ombouw met laden -> matras van Swiss Sense.

Voor onze logeerbedden hebben we houten bed van Ikea. Matrassen van Swiss Sense. De logees bij ons slapen altijd heerlijk.

Wij zelf hebben een volledige elektrische verstelbare bed van Swiss Sense.
Het was duur in aanschaf met een lange levertijd. Elke cent de moeite waard. Ik zou op niets anders kunnen/willen slapen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
14-08-2019 10:02
Ik heb een heel goedkoop logeerbed. Twijfelaar boxspring van de Leen Bakker voor 349. Daar kom ik niet lekkerder uit. Ga wel over anderhalve week op vakantie. Even anderhalve week een ander bed en geen kind tillen helpt misschien wel.

Voordat de rugklachten begonnen had ik de laatste jaren eigenlijk altijd wel rugpijn als ik opstond maar zodra ik in beweging kwam verdween dat weer snel.
Dat komt dus, omdat stil liggen belastende is voor je rug dan lekker bewegen.

Net als bij een fiets. Laat je deze een jaar in de schuur stil staan en je wilt er dan op fietsen. Dan zijn de banden leeg en loopt de fiets aan. Fiets je er elke dag op, dan blijft de fiets lekker soepel lopen.

Het probleem is meestal echt niet het matras, maar onvoldoende of niet goede beweging/training in het dagelijks leve.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
14-08-2019 12:59
Dat komt dus, omdat stil liggen belastende is voor je rug dan lekker bewegen.

Net als bij een fiets. Laat je deze een jaar in de schuur stil staan en je wilt er dan op fietsen. Dan zijn de banden leeg en loopt de fiets aan. Fiets je er elke dag op, dan blijft de fiets lekker soepel lopen.

Het probleem is meestal echt niet het matras, maar onvoldoende of niet goede beweging/training in het dagelijks leven.
Klopt! Ik heb nu weer keiharde kuitspieren en voelde me aanvankelijk doodmoe, maar nu die spieren weer bikkels zijn.
Was ophangen, opvouwen en boodschappen met een tas vol met gewicht. Het is een weldaad voor het lichaam.
Ook minder op internet en meer op afstand kijken - buiten in de open en frisse lucht .
knijster1973 schreef:
14-08-2019 12:19
Omdat de Ikea matrassen goed uit de test van de consumentenbond ooit ook een Ikea matras gekocht. Ikea verkoopt de meeste matrassen opgerold en vacuüm verpakt.
Mijn man en ik zijn er nooit echt tevreden over geweest. We hadden het idee dat het matras na die vacuüm nooit meer goed op volume is gekomen. Na uit pakken mocht je er de eerste 2-3 nachten nog niet op slapen. Hebben we ons netjes aan gehouden.
Voor ons nooit meer een Ikea matras. Toen we 3 jaar geleden een nieuw bed kochten hebben we een de boxspring wel van Ikea. Maar voor de matrassen zijn we naar Beter Bed gegaan. Matrassen kosten meer dan het hele bed maar we zijn er nog steeds erg tevreden mee
Mijn volgende matras zal geen IKEA zijn. Die testen van consumentenbond betrekken ook slaaphouding, lichaamslengte en lichaamsgewicht.
Als je te zwaar bent dan plet je dat ding. Als je ziek bent en lang in bed ligt of je bent te warm. Dan vormt die matras een kuil.
Dezelfde ervaring heb ik met foam in schoenen. Plat gelopen en te ruim. Heb je daar niets aan.
Dat vormen naar het lichaam. Is de steun ook geplet als het te snel vormt. Ik heb leren inlegzooltjes en die laten zelfs los en dan is alle steun ver te zoeken. Moet je echt rustig en langzaam opbouwen om de juiste vorming te krijgen.

Dan heb ik het nog niet eens over rollebollen gehad. :hug: :couple: :D
Dat los laten is een combinatie van lijm en warmte. Met de temperaturen van een paar weken terug... :sun: Maar bij maakt het verschil of ik wel of niet een dikke molton gebruik. Ik had een dikke molton op matras en daarover een dubbele katoenen hoes. Dan is het ook koel en de ,matras kuilt bij mij minder. Je kan ook op topmatras zoeken. Een dubbele hoes van koel katoen of oude hoes van badstof katoen over dikke molton doet ook al veel. Is uit proberen of het verschil maakt. Vergelijk het met een waterbed. Die moet je verwarmen om niet te bevriezen.
Maar dan heeel anders. Is circulatie en dat is een ingewikkeld proces. Warmte stijgt op en koele lucht daalt neer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven