Vriendin deelt nummer met flirt op vliegveld

13-08-2019 08:14 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een situatie meegemaakt met mijn vriendin waarbij het me niet lekker zit. Ik ben 35 en mijn vriendin is 30 en we kennen elkaar nu 4 maanden maar wonen nog niet samen.
Vanwege haar werk was ze gisteren in Engeland op het vliegveld om weer terug naar NL te reizen. Daar kwam een man naar haar toe (rond onze leeftijd) die een beetje paniekerig deed over dat zijn vliegtuig gecanceld was en hij niet wist welke gate hij moest hebben.
Zij heeft aangeboden hem te helpen en na zijn gate gevonden te hebben vroeg hij of ze met hem koffie wilde gaan drinken. Zij drinkt geen koffie dus ze zei nee, maar ze moest wel gaan eten. Dus hij bood aan om met haar mee te gaan en zij accepteerde. Terwijl zij eet drinkt hij koffie en begint te vertellen over zijn relatie die niet lekker loopt etc. Bij het afsluiten van het gesprek biedt hij aan haar eten te betalen en zij accepteert. Vervolgens vraagt hij haar contactgegevens en naar (volgens haar zeggen na een paar keer hebben geweigerd) heeft ze toch contactgegevens gedeeld.

Ik reageerde dus (via de app, heb haar nog niet in het echt gesproken) dat ze dus eigenlijk op een soort blind date is geweest. Ze snapte niet wat ik bedoelde. Dus ik gaf aan dat het zo overduidelijk is dat hij geïnteresseerd in haar is en hij flirt en dus ook nog haar nummer krijgt uiteindelijk. Zij speelt de vermoorde onschuld en komt terug met dat ze geïnteresseerd is in het leven van andere mensen en dat ze niet besefte dat zoiets een flirt was van hem en hij geïnteresseerd in haar is.

Zelf vind ik het vervelend dat ze dit nog steeds niet ziet. We hebben eerder zo'n gesprek gehad waarbij ze 2 mannen had die haar regelmatig benaderden via de app waarvan het overduidelijk was dat ze meer wilden. Maar zij zag het niet...

Mijn probleem is dat ik een flirt nog wel ok vind, maar dat het daarbij stopt en je geen gegevens gaat uitwisselen met een man die zijn hele levensverhaal loopt te vertellen (zoals dat zijn relatie overhoop ligt) en ook nog voor je eten betaalt. Ik kan er ook met mijn hoofd niet bij dat zij niet kan inzien wat zijn bedoelingen zijn, aangezien het er nogal heel dik op ligt. Als een dame dit bij mij zou doen zou ik daar niet op ingaan, bedanken voor het gesprek en haar een fijne vlucht wensen. Voor mij is ze een grens over gegaan door gegevens uit te wisselen ipv het bij een leuk gesprekje te houden.

Ben benieuwd naar de visies van de diverse mensen hier.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
14-08-2019 07:48
ik denk dat 9 van de 10 mannen op die manier naar elke (beetje leuke) vrouw kijkt. Dat komt ook uit gesprekken met mijn vrienden, die checken inderdaad vrouwen op: "ja, daar kan ik het mee". Maar de meeste mannen laten het daar bij. Die zijn gewoon gelukkig in hun relatie, of vinden enkel de aandacht leuk.

Als je als vrouw rekening moet gaan houden, met dat mannen op die manier naar je kijken, kun je dus zelfs je werk niet meer normaal doen.

Ze mogen het denken, maar ik heb het over daadwerkelijke versierpogingen. Maar misschien heb ik daar pech mee gehad. Ik vond het iig echt niet leuk om na een tijd normaal contact te hebben ineens rare seksueel getinte appjes te krijgen. Of nou ja seksueel getint.. vrij expliciet eigenlijk. Of ineens gezoend te worden in mijn nek. Of te horen te krijgen dat ik zoveel leuker / mooier ben dan iemands vrouw. In de meeste gevallen had de man in kwestie zelf een vrouw en in al deze gevallen had ik zelf een serieuze relatie waar de vriend/collega van wist.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
14-08-2019 07:55
Ze mogen het denken, maar ik heb het over daadwerkelijke versierpogingen. Maar misschien heb ik daar pech mee gehad. Ik vond het iig echt niet leuk om na een tijd normaal contact te hebben ineens rare seksueel getinte appjes te krijgen. Of nou ja seksueel getint.. vrij expliciet eigenlijk. Of ineens gezoend te worden in mijn nek. Of te horen te krijgen dat ik zoveel leuker / mooier ben dan iemands vrouw. In de meeste gevallen had de man in kwestie zelf een vrouw en in al deze gevallen had ik zelf een serieuze relatie waar de vriend/collega van wist.
Ik ook, van versieren tot aanranding (tot ongevraagd een tong in je keel). Heb mijn portie wel gehad
Maar ik weiger me er door bang of te veranderen te laten maken, ik blijf gewoon praten met mannen (of 's nachts naar huis fietsen), de aanrander deugt niet, ik deug.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar dat je dat hebt meegemaakt.

Over dat laatste bestaat natuurlijk geen twijfel, maar ik wil in ieder geval niet meer in die situaties komen dus ik ben wel afstandelijker geworden naar mannen en veel minder meegaand in (wat ik dacht dat) onschuldig geflirt (was).
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
14-08-2019 08:04
Wat naar dat je dat hebt meegemaakt.

Over dat laatste bestaat natuurlijk geen twijfel, maar ik wil in ieder geval niet meer in die situaties komen dus ik ben wel afstandelijker geworden naar mannen en veel minder meegaand in (wat ik dacht dat) onschuldig geflirt (was).
Maar ook in dit topic (en helemaal TO) zie je dat mensen een deel van de schuld bij de vrouw leggen, daar ben ik het echt pertinent niet mee eens.
De vrouw is niet verkeerd, niet als ze met een man praat, niet als ze een korte rok draagt, of geen boerka aan heeft. Zolang we (een deel) van de schuld bij haar leggen, verandert er niks en komen mannen er mee weg
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp to. Ik zou het ook niks vinden. Waarom samen eten en nummers uitwisselen met een wildvreemde man? Even de goede weg wijzen is natuurlijk goed.
Tegenwoordig is alles maar normaal. Wat gaan ze met die telefoonnummers doen denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
14-08-2019 08:08
Maar ook in dit topic (en helemaal TO) zie je dat mensen een deel van de schuld bij de vrouw leggen, daar ben ik het echt pertinent niet mee eens.
De vrouw is niet verkeerd, niet als ze met een man praat, niet als ze een korte rok draagt, of geen boerka aan heeft. Zolang we (een deel) van de schuld bij haar leggen, verandert er niks en komen mannen er mee weg
Maar ze krijgt ook niet ‘de schuld’ omdat ze aandacht krijgt van de man, maar vanwege haar gedrag. Prima om behulpzaam een gate te wijzen, maar waarom haar eten laten betalen en haar nummer geven? Dat doet ze echt zelf!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed is afgelopen, TO. Succes nog!
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
bijzonder dat ze niet arrogant wil overkomen maar dan het risico naïef of makkelijk te lijken wel prima vindt...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Vriendgedumpt schreef:
13-08-2019 23:50
Als je zo over mannen en hun intenties denkt en je vriendin verantwoordelijk houdt voor het gedrag van andere mannen, dan mag ik hopen en aannemen dat jij zelf noooooit en te nimmer met een onbekende vrouw aan zou pappen en nummers uit zou wisselen en al helemaal niet als je in een relatie zit. Doen jij en je vrienden dus nooit, toch TO?
Ik begrijp de vriendin van TO wel en TO die haar daarbij wil helpen. Hij houdt haar niet verantwoordelijk maar probeert haar in te laten zien dat je gewoon nee kan zeggen tegen een man.
Ik heb dat ook moet leren, kon dat op een of ander manier ook niet omdat ik van thuis uit altijd heb leren pleasen.
Alle reacties Link kopieren
Dus, je vriendin heeft net verkering met jou en nu mag ze dus geen nieuwe mannelijke vrienden meer maken/

Wow...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
14-08-2019 11:33
Dus, je vriendin heeft net verkering met jou en nu mag ze dus geen nieuwe mannelijke vrienden meer maken/

Wow...
Jij maakt er helemaal een ander verhaal van. Misschien eerst even het topic lezen :facepalm:
...
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
14-08-2019 12:00
Jij maakt er helemaal een ander verhaal van. Misschien eerst even het topic lezen :facepalm:
Nee hoor, ik lees het zo:
Nieuwe vriendin ontmoet man ergens
er is een klik (laten we uitgaan van het goede en er een vriendschappelijke klik van maken) want als het een engnek is ga je geen koffie drinken of wat eten samen
Nieuwe kennis vraagt nummer
Vriendin geeft nummer
Einde verhaal

Als nieuwe kennis vreemde appjes gaat sturen is het aan nieuwe vriendin om dat op dat moment af te kappen toch?

Meer lees ik er echt niet in
Misschien heel naief, maar al zou het hele vliegveld met mijn man willen flirten, sjansen, nummers uit willen wisselen om geile appjes te sturen.
Ik vertrouw mijn man dat hij dat afkapt het moment dat er een grens over wordt gegaan
Ik vind nummers uitwisselen geen grens overgaan.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp nooit zo goed hoe mensen niet doorhebben als een ander met ze flirt en ze hierin meegaan waardoor ander het idee krijgt dat het wederzijds is terwijl dat niet zo is.
Dan krijg je hele ongemakkelijke situaties en het kan voor een eventuele partner niet prettig zijn. Het is geen probleem om platonisch contact met iemand te hebben, maar houd het daar ook bij, geef ze niet het idee dat er meer is als dat er ook niet is.
In het verhaal van TS is alles prima, alleen zou ik persoonlijk geen nummers uitgewisseld hebben. Wat is het doel daarvan überhaupt? Als je geen interesse in hem hebt zie/spreek je hem waarschijnlijk toch nooit meer.
Logi0 schreef:
14-08-2019 12:41
Ik begrijp nooit zo goed hoe mensen niet doorhebben als een ander met ze flirt en ze hierin meegaan waardoor ander het idee krijgt dat het wederzijds is terwijl dat niet zo is.
Dan krijg je hele ongemakkelijke situaties en het kan voor een eventuele partner niet prettig zijn. Het is geen probleem om platonisch contact met iemand te hebben, maar houd het daar ook bij, geef ze niet het idee dat er meer is als dat er ook niet is.
In het verhaal van TS is alles prima, alleen zou ik persoonlijk geen nummers uitgewisseld hebben. Wat is het doel daarvan überhaupt? Als je geen interesse in hem hebt zie/spreek je hem waarschijnlijk toch nooit meer.
Zo denk ik er ook over, en zo wilde ik zeggen dat je een verkeerd signaal kan geven. Maar dat wilden er hier een aantal niet verstaan. Het kan voor de partner niet prettig zijn, maar ook voor 'het slachtoffer' in kwestie. Iemand die gedrag anders opvat (omdat jij meedoet) daar kan je rare fratsen mee beleven.
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
14-08-2019 02:12
Dat ligt aan de afspraken die je samen hebt gemaakt .En ondanks afspraken kunnen dingen anders lopen....
Interessant. Partner hoeft mij niet te delen met een minna(a)r(es) en mag dat verwachten, impliciet. Hopelijk andersom ook. Daarin vertrouw ik partner; geen verantwoording nodig. Mocht het anders lopen van mijn kant maak ik het denkelijk uit al hoop ik op een andere volgorde (pfieuw, beide nog niet meegemaakt). Als ik erachterkom van partner, bijv. door vertellen dan is het denkelijk uit. Afspraken over exclusiviteit of geen afspraken; in beide situaties.
Summerdance schreef:
14-08-2019 12:21
Ik vertrouw mijn man dat hij dat afkapt het moment dat er een grens over wordt gegaan

Ja dit lijkt me duidelijk zat.
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
14-08-2019 07:16
Precies wat LitaLily zegt dus.
Zolang TO het met respect / liefde / vertrouwen naar vriendin toe doet, kan zijn visie op dit soort dingen echt wel iets toevoegen voor haar.

En wat iemand anders ook zei: als je in een relatie zit en je bent gelukkig, waarom zou je dan contact willen onderhouden met mannen die meer willen? Alleen om te bewijzen dat je zelf wel even bepaalt? Daar gaat het toch helemaal niet om.. Mijn ervaring met mannen is ook is ook dat ze bijna allemaal meer willen. Soms bleek het na een paar dagen en soms pas na een paar jaar, maar als ik nu 10 mannelijke vrienden / collega’s in gedachten neem waarvan ik eerst dacht dat er niets achter zat dan bleek dat zonder overdrijven met 9 wel zo te zijn. En wat ik al eerder zei, dat heeft mij ook echt in hele vervelende situaties gebracht.

Ik vind TO echt helemaal niet zo raar en eng als sommigen hem nu willen wegzetten. Ja het was een beetje raar om het een blind date te noemen en hij had misschien wat meer vertrouwen moeten hebben, maar ze zijn ook nog maar kort samen en hij heeft hier zelf ook van geleerd.

Zo, excuus voor het boekwerk, maar ik begon me echt te ergeren aan de overdreven negatieve reacties terwijl TO (op 1 enkele post na) normaal reageert.
Mooi bericht en mee eens.
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Vivavandaag schreef:
14-08-2019 10:04
Maar ze krijgt ook niet ‘de schuld’ omdat ze aandacht krijgt van de man, maar vanwege haar gedrag. Prima om behulpzaam een gate te wijzen, maar waarom haar eten laten betalen en haar nummer geven? Dat doet ze echt zelf!
als ik in de kroeg sta, en een biertje van een vreemde man aanneem, omdat we gezellig kletsen
dan kan die vent best denken, dat we seks gaan hebben, maar dat is dan toch echt zijn probleem. Dat beloof ik hem niet hoor, door een biertje aan te nemen
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
14-08-2019 12:21
Nee hoor, ik lees het zo:
Nieuwe vriendin ontmoet man ergens
er is een klik (laten we uitgaan van het goede en er een vriendschappelijke klik van maken) want als het een engnek is ga je geen koffie drinken of wat eten samen
Nieuwe kennis vraagt nummer
Vriendin geeft nummer
Einde verhaal

Als nieuwe kennis vreemde appjes gaat sturen is het aan nieuwe vriendin om dat op dat moment af te kappen toch?

Meer lees ik er echt niet in
Misschien heel naief, maar al zou het hele vliegveld met mijn man willen flirten, sjansen, nummers uit willen wisselen om geile appjes te sturen.
Ik vertrouw mijn man dat hij dat afkapt het moment dat er een grens over wordt gegaan
Ik vind nummers uitwisselen geen grens overgaan.

Precies. TO wil echter al niet dat zijn vriendin een gezellige tijd heeft met andere mannen (en nee, dan bedoel ik geen seks, maar koffiedrinken en/of een hapje eten). Hij zou haar dus wel degelijk het liefst verbieden om nieuwe vriendschappen aan te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
14-08-2019 13:02
Precies. TO wil echter al niet dat zijn vriendin een gezellige tijd heeft met andere mannen (en nee, dan bedoel ik geen seks, maar koffiedrinken en/of een hapje eten). Hij zou haar dus wel degelijk het liefst verbieden om nieuwe vriendschappen aan te gaan.
Maar je geeft je nummer niet neem ik aan.
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
14-08-2019 11:33
Dus, je vriendin heeft net verkering met jou en nu mag ze dus geen nieuwe mannelijke vrienden meer maken/

Wow...
Nieuwe vrienden maken op het vliegveld? Doe ff normaal.
Alle reacties Link kopieren
Logi0 schreef:
14-08-2019 12:41
Ik begrijp nooit zo goed hoe mensen niet doorhebben als een ander met ze flirt en ze hierin meegaan waardoor ander het idee krijgt dat het wederzijds is terwijl dat niet zo is.
ik heb het juist heel goed door. Ik ben het type 'lekker wijf', en ik weet dat mannen met me willen neuken.
Dat is hun probleem, ik blijf gewoon aardig doen, Kletspraatjes maken en biertjes drinken. Waarom zou ik me anders moeten gedragen, omdat zij een strakke plasser van mij krijgen?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
14-08-2019 13:11
ik heb het juist heel goed door. Ik ben het type 'lekker wijf', en ik weet dat mannen met me willen neuken.
Dat is hun probleem, ik blijf gewoon aardig doen, Kletspraatjes maken en biertjes drinken. Waarom zou ik me anders moeten gedragen, omdat zij een strakke plasser van mij krijgen?
Dat hoeft helemaal niet. Maar dan moet je ook niet de illusie hebben dat je nieuwe goede vrienden aan het maken bent. Dan weet je zelf ook wel dat ze flirten, en dat als ze om je nummer vragen daar meer achter zit.
Bij mij is iig nog nooit door relatief onbekende mannen een nummer gevraagd om puur vriendschappelijke redenen.
appelientjex wijzigde dit bericht op 14-08-2019 13:14
0.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
14-08-2019 13:07
Maar je geeft je nummer niet neem ik aan.

Als ik een leuke klik heb met iemand en we elkaar nog vaker willen spreken? Ik zou niet weten waarom niet.

Vind jij ook dat je geen nieuwe vriendschappen meer mag ontwikkelen als je in een relatie zit? En geldt dat dan alleen voor vriendschappen met het andere geslacht, of ook voor mensen van hetzelfde geslacht? En wat als je homo, lesbisch of bi bent, zijn daar dan weer andere regels voor?
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
14-08-2019 13:09
Nieuwe vrienden maken op het vliegveld? Doe ff normaal.
Mijn beste vriend leren kennen op het vliegveld in Vietnam waar we zo'n 23 uur vertraging hadden
We reisden beide alleen, en op een gegeven moment wil je wel eens iets anders doen dan Candy Crushen op je telefoon
Dus ja, dan raak je aan de babbel

En 5 jaar later was de beste man 1 van de ere gasten op mijn bruiloft

Dus ik zie niet zo goed waarom jij denkt dat vriendschappen niet kunnen ontstaan op een vliegveld
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven