Schiphol Privium

14-08-2019 07:50 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zijn er hier mensen die een Schiphol Privium abonnement hebben? Is het de moeite waard? Zijn de twee lounges mooi en het geld waard?
Gehad maar niet om de reden die jij benoemt. Maar als ABN preferred banking klant heb je ook gewoon toegang tot deze lounges
Alle reacties Link kopieren
Ah ok, maar vond je het een voordeel hebben qua doorgang bij security etc? Ik las dat het ook bij een American Express kaart inbegrepen is.
Beleza schreef:
14-08-2019 08:05
Ah ok, maar vond je het een voordeel hebben qua doorgang bij security etc? Ik las dat het ook bij een American Express kaart inbegrepen is.
Ja, dat was voor ons in die tijd echt wel een voordeel samen met het parkeren. Wel heb ik begrepen dat sinds ongeveer twee jaar het parkeren niet meer zo dichtbij is maar dat weet ik nu niet. Dat begon toen net te spelen.
Alle reacties Link kopieren
Ok dank je voor de info. Lijkt mij idd erg fijn als we wat vaker zullen reizen (ook voor werk) via Schiphol. Ben je wel in die lounges geweest?
Niet bij alle Amex, pas bij de (dure) FB Platinum zit Privium inbegrepen.

Zou je de lounge veel gebruiken? Aangezien je altijd snel door de controles en paspoortcontrole gaat met Privium zou ik eerder strak plannen en gelijk doorlopen naar de gate. Privium Basic waarmee je wel voorang bij security hebt en snelle grenspassage, maar geen loungetoegang en dicht(er)bij parkeren, is er ook.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
14-08-2019 08:23
Niet bij alle Amex, pas bij de (dure) FB Platinum zit Privium inbegrepen.

Zou je de lounge veel gebruiken? Aangezien je altijd snel door de controles en paspoortcontrole gaat met Privium zou ik eerder strak plannen en gelijk doorlopen naar de gate. Privium Basic waarmee je wel voorang bij security hebt en snelle grenspassage, maar geen loungetoegang en dicht(er)bij parkeren, is er ook.
Ja bij de platinum bedoelde ik ook :) Dure kaart maar met alle extra's inbegrepen halen wij dat er wel uit denk ik (niet de FB maar de gewone platinum zou ik willen)

Wij houden enorm van vliegvelden dus breng er graag veel tijd door, daardoor zullen we de lounge wel vaak gaan gebruiken denk ik. Maar is hij de moeite waard, te vergelijken met andere lounges?
Alle reacties Link kopieren
Ze schijnen proefabonnementen te hebben. Kun je zelf kijken of je die lounges de moeite waard vindt;

5. Hoe kan ik mijn Privium proefabonnement opzeggen?
Dit kunt u eenvoudig per e-mail doen. Stuur uw opzegging uiterlijk één maand voordat uw proefabonnement afloopt naar privium_02@schiphol.nl. Als we geen bericht van u ontvangen, gaan we ervan uit dat u Privium lid wilt worden en verlengen we uw lidmaatschap automatisch met een jaar voor het standaardtarief van 215 euro (Privium Plus) of 130 euro (Privium Basic). Vanaf deze verlenging kunt u uw lidmaatschap per maand opzeggen en krijgt u het overige abonnementsgeld terug.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Als je het doet voor de lounges, kijk dan eens naar Priority Pass (https://www.prioritypass.com/en/campaig ... lsrc=aw.ds).

Is een soort abonnement voor lounges op vrijwel elk vliegveld (een of meerdere opties, hangt van het vliegveld af). Granted, er zijn verschillen in kwaliteit (e.g. in Cairo en Kiev is het niet veel, in Heathrow, Istanbul, en Bangkok is het erg goed) maar het is de moeite zeker waard.

Heb ik jaren gehad toen ik nog veel voor werk vloog. Echt een lifesaver.
eadlynschreave wijzigde dit bericht op 14-08-2019 14:48
Reden: Woord vergeten
0.35% gewijzigd
Beleza schreef:
14-08-2019 08:45
Maar is hij de moeite waard, te vergelijken met andere lounges?
.
Heb je toegang tot die andere lounges? KLM-status is imo nuttiger want ook geldig op bestemmingsluchthavens en je kunt met voorrang instappen (geen gedoe met trolley).
Maar zoals gezegd: mij gaat het om de snelle doorgang en niet het verblijf op het vliegveld.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft KLM-status omdat hij veel voor zijn werk reist en mag altijd een gast meenemen.
Als hij op zakenreis gaat vind hij het erg makkelijk omdat hij dan strak kan plannen en bijna nergens wachttijd heeft, ook met voorrang instappen.
Als we privé op vakantie gaan dan vind ik het fijn om lekker in de lounge te wachten op de vlucht... in een comfortabele zetel met een hapje en een drankje.
Ik vind de lounge op de ene luchthaven de moeite, op andere vind ik het de moeite niet waard.
Nu moet ik er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat wij er niet voor hoeven te betalen, ik weet niet of ik het zou doen als ik maar 2-3 keer per jaar zou vliegen en er een paar honderd euro voor zou moeten betalen.
Alle reacties Link kopieren
mijn partner heeft het en gebruikt het puur voor het snel door overal door te kunnen lopen. Lounges zitten bij zijn FB status oa.
Alle reacties Link kopieren
EadlynSchreave schreef:
14-08-2019 14:47
Als je het doet voor de lounges, kijk dan eens naar Priority Pass (https://www.prioritypass.com/en/campaig ... lsrc=aw.ds).

Is een soort abonnement voor lounges op vrijwel elk vliegveld (een of meerdere opties, hangt van het vliegveld af). Granted, er zijn verschillen in kwaliteit (e.g. in Cairo en Kiev is het niet veel, in Heathrow, Istanbul, en Bangkok is het erg goed) maar het is de moeite zeker waard.

Heb ik jaren gehad toen ik nog veel voor werk vloog. Echt een lifesaver.

Oh dat is ook handig denk ik, dank je! We zitten nu ook aan die Amex kaart te denken die geeft ook toegang tot bepaalde lounges (en geeft bij veel hotels voordelen) en inclusief een Trivium abonnement. Even kijken wat meer voordelen heeft voor ons.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
14-08-2019 15:18
.
Heb je toegang tot die andere lounges? KLM-status is imo nuttiger want ook geldig op bestemmingsluchthavens en je kunt met voorrang instappen (geen gedoe met trolley).
Nee geen toegang maar vroeger afhankelijk van de ticket wel in sommige.
Alle reacties Link kopieren
Magicsunshine schreef:
14-08-2019 17:31
Mijn vriend heeft KLM-status omdat hij veel voor zijn werk reist en mag altijd een gast meenemen.
Als hij op zakenreis gaat vind hij het erg makkelijk omdat hij dan strak kan plannen en bijna nergens wachttijd heeft, ook met voorrang instappen.
Als we privé op vakantie gaan dan vind ik het fijn om lekker in de lounge te wachten op de vlucht... in een comfortabele zetel met een hapje en een drankje.
Ik vind de lounge op de ene luchthaven de moeite, op andere vind ik het de moeite niet waard.
Nu moet ik er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat wij er niet voor hoeven te betalen, ik weet niet of ik het zou doen als ik maar 2-3 keer per jaar zou vliegen en er een paar honderd euro voor zou moeten betalen.
Dat is idd waar, de ene lounge is de moeite waard maar de andere is erg klein en daar zou ik absoluut niet extra voor willen betalen als het niet bij het ticket of status inbegrepen is. De mooiste vond ik de Virgin lounge in Heathrow, daar krijg je zelfs een kappersbehandeling of schoonheidsbehandeling in de lounge!

Mijn man rende ook het liefst meteen door toen hij af en toe voor werk moest reizen, vond ik altijd zo zonde van die lounge toegang :)
beleza wijzigde dit bericht op 15-08-2019 00:54
Reden: Aanvulling
5.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ken alleen de Privium lounge aan de landside, die is erg goed!
Ik heb nog nooit in zo'n lounge gezeten, ik had Privium om juist zo snel mogelijk door Schiphol heen te kunnen op weg naar het vliegtuig.
Wat dat betreft werkt het natuurlijk prima.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
15-08-2019 00:45
Ik heb nog nooit in zo'n lounge gezeten, ik had Privium om juist zo snel mogelijk door Schiphol heen te kunnen op weg naar het vliegtuig.
Wat dat betreft werkt het natuurlijk prima.
Ik hou juist erg van op vliegvelden rondlopen maar als je vaak voor je werk reist kan ik me voorstellen dat je zo snel mogelijk naar je vliegtuig wilt lopen.
Snelle doorgang lijkt mij in de vakantie periodes echt heel fijn want die rijen zijn soms eindeloos op Schiphol.
Alle reacties Link kopieren
Schiphol probeer ik zo veel mogelijk te mijden, kost veel te veel tijd.
Düsseldorf gaat veel sneller.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Beleza schreef:
15-08-2019 00:57
Ik hou juist erg van op vliegvelden rondlopen maar als je vaak voor je werk reist kan ik me voorstellen dat je zo snel mogelijk naar je vliegtuig wilt lopen.
Snelle doorgang lijkt mij in de vakantie periodes echt heel fijn want die rijen zijn soms eindeloos op Schiphol.
Ik vind het rondhangen op het vliegveld heerlijk als ik op vakantie ga. Maar als ik voor mijn werk op reis moet dan wil ik geen minuut langer besteden op het vliegveld dan noodzakelijk.

In de tijd dat ik Privium gebruikte vond ik lounges sowieso niets. Vreemde lui, zowel het personeel als de mensen die er zitten te loungen. Een beetje patserig. Dat is nu meer dan tien jaar geleden, waarschijnlijk is het gebruik van een lounge nu wat meer ingeburgerd.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
15-08-2019 18:56
Ik vind het rondhangen op het vliegveld heerlijk als ik op vakantie ga. Maar als ik voor mijn werk op reis moet dan wil ik geen minuut langer besteden op het vliegveld dan noodzakelijk.

In de tijd dat ik Privium gebruikte vond ik lounges sowieso niets. Vreemde lui, zowel het personeel als de mensen die er zitten te loungen. Een beetje patserig. Dat is nu meer dan tien jaar geleden, waarschijnlijk is het gebruik van een lounge nu wat meer ingeburgerd.
Maar je schreef hiervoor dat je nog nooit in zo'n lounge was geweest, hoe weet je dan wat voor personeel en mensen er in de lounge waren?
Beleza schreef:
14-08-2019 08:45
Ja bij de platinum bedoelde ik ook :) Dure kaart maar met alle extra's inbegrepen halen wij dat er wel uit denk ik (niet de FB maar de gewone platinum zou ik willen)
Je minimale inkomen moet wel € 60.000 bruto zijn voor de platinum kaart. Er is tevens geen aparte exclusieve security line meer voor priviumleden. Je komt in de rij met andere passagiers die priority hebben.
anoniem_192854 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 08:10
19.36% gewijzigd
Beleza schreef:
16-08-2019 02:43
Maar je schreef hiervoor dat je nog nooit in zo'n lounge was geweest, hoe weet je dan wat voor personeel en mensen er in de lounge waren?
Ik heb er nooit gezeten, klopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven