Lijf & Lijn alle pijlers

Voet gebroken, in gips

14-08-2019 22:38 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken geleden een smakker gemaakt en werd gedacht dat het een verstuiking was. Vandaag terug naar arts gegaan en bleek in ziekenhuis dat m'n voet gebroken was op 2 plaatsen.... Er zit nu softcase omheen!
Maar sjeeminee, het klopt als een gek! Iemand ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Hier een lotgenoot :cheer: . 3 Weken geleden gestruikeld en net als jij dacht ik dat ik gewoon mijn enkel verzwikt had. Gewoon doorgelopen in mijn vakantie. Na thuiskomst toch maar naar de dokter gegaan en op de foto's bleek dat ik het buitenste bot gebroken heb. Heb nu een brace, die ik gelukkig in bed af mag doen. Ik mag er wel op lopen, maar moet toch ook veel rusten. Het doet gelukkig niet constant pijn, maar soms heb ik hele irritante scherpe scheuten door mijn enkel/been. Mag je pijnstillers nemen, als het mag, gewoon doen. Je hoeft niet langer pijn te lijden dan nodig is, tenminste, dat zeiden ze in het ziekenhuis tegen mij. Ik voel met je mee :hug:
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Nou jullie zijn wel harde tantes zeg. Ik heb het ook eens gehad en heb toen vanaf dag 1 bij iedereen lopen zeuren over de pijn. Terwijl er bij mij eigenlijk niet zoveel aan de hand bleek. Duurde wel lang voordat het echt weer beter was.
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 14-08-2019 23:51
9.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tbl1966 schreef:
14-08-2019 23:07
Hier een lotgenoot :cheer: . 3 Weken geleden gestruikeld en net als jij dacht ik dat ik gewoon mijn enkel verzwikt had. Gewoon doorgelopen in mijn vakantie. Na thuiskomst toch maar naar de dokter gegaan en op de foto's bleek dat ik het buitenste bot gebroken heb. Heb nu een brace, die ik gelukkig in bed af mag doen. Ik mag er wel op lopen, maar moet toch ook veel rusten. Het doet gelukkig niet constant pijn, maar soms heb ik hele irritante scherpe scheuten door mijn enkel/been. Mag je pijnstillers nemen, als het mag, gewoon doen. Je hoeft niet langer pijn te lijden dan nodig is, tenminste, dat zeiden ze in het ziekenhuis tegen mij. Ik voel met je mee :hug:
Ow chips...... Dat is ook balen... Zeker lotgenoot! Hier hetzelfde, assistente van huisarts zei verstuiking dus ook op vakantie gegaa en nu na 2 weken dus toch echt 2 breuken! 2 weken op gebruiken voet gelopen dus🙈althans lopen, strompelen!
Ow.een brave is weer anders. Maar herken de pijn ja. Ik heb een soft case dus gips. Komende 4 weken moet het zitten....
Sterkte!🍀
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
14-08-2019 23:48
Nou jullie zijn wel harde tantes zeg. Ik heb het ook eens gehad en heb toen vanaf dag 1 bij iedereen lopen zeuren over de pijn. Terwijl er bij mij eigenlijk niet zoveel aan de hand bleek. Duurde wel lang voordat het echt weer beter was.
Het deed wel pijn, maar ik verzwik zo vaak mijn enkels dat ik niet beter weet, hoewel ik het deze keer inderdaad wel erg lang vond duren met die pijn :-D , vandaar het bezoekje aan de huisarts. Die vond me ook een bikkel, eigenwijs, maar toch een bikkel :cheer2:
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
Annnn schreef:
14-08-2019 23:48
Ow chips...... Dat is ook balen... Zeker lotgenoot! Hier hetzelfde, assistente van huisarts zei verstuiking dus ook op vakantie gegaa en nu na 2 weken dus toch echt 2 breuken! 2 weken op gebruiken voet gelopen dus🙈althans lopen, strompelen!
Ow.een brave is weer anders. Maar herken de pijn ja. Ik heb een soft case dus gips. Komende 4 weken moet het zitten....
Sterkte!🍀
Was inderdaad balen, heb ook gewoon gelopen en veel gezeten als mijn enkel echt pijn begon te doen. 's Avonds bleek dan dat ik toch nog 3 of 4 km gelopen had. En het maar vreemd vinden dat ik zo'n pijn had :-D
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
Als je voet klopt sinds het gips/softcase eromheen zit, kan het zijn dat je gips/softcase te strak zit. Dit is wel iets om in de gaten te houden.
Alle reacties Link kopieren
Een keer middenvoetsbeentje gebroken. Voet deed in eens pijn, ik weet nog niet hoe en wanneer het gebroken is, dus na een paar dagen naar de dokter. Doorgestuurd naar ziekenhuis . Foto gemaakt. Middenvoetsbeentje gebroken, maar omdat het al begon te genezen geen gips of wat dan ook. Kon gewoon weer naar huis,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik denk dat je sowieso zo veel mogelijk met je been omhoog moet zitten als je zit.
Je kunt ook even contact opnemen met de gipsmeester in het ziekenhuis.
Zijn je tenen warm of koud?
Ik heb ooit anderhalve dag doorgelopen met een enkelbreuk. Was een hele nare breuk en moest 8 weken in het gips. Maar goed, lang verhaal kort, alles is weer prima hersteld nu.

De eerste dagen gips zijn inderdaad pijnlijk! Ik was dat even vergeten, maar ik heb vorig jaar mijn arm gebroken en toen herinnerde ik me dat weer.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Thanks! Ik zit veel met mn voet omhoog.... Kan weinig anders...
Ik houd t kloppen even in de gaten, merk dat het iets minder is!
m-april schreef:
15-08-2019 00:35
Als je voet klopt sinds het gips/softcase eromheen zit, kan het zijn dat je gips/softcase te strak zit. Dit is wel iets om in de gaten te houden.
Ja, daar dacht ik ook aan, dat het te strak zit. Ik zou er echt even over bellen, Annnn.
Mijn ervaring is juist dat ik meteen veel minder pijn had, toen een breuk door gips gestabiliseerd was.

En, Annnn, misschien kan je op je andere topic even een update geven, nu je toch de hele dag met je voet omhoog moet zitten.

Kan/mag/moet je lopen met de softcase of moet je met krukken gaan lopen?

Sterkte ermee, ik hoop dat de breuken goed (en snel) gaan genezen.
Alle reacties Link kopieren
Nou vandaag bleek.het toch nog niet goed, zei m'n gevoel al.
Behalve de 2 breuken zijn al m'n enkelbanden afgescheurd en zijn alle klieren/cellen in voet stuk! Dus wordt nog weken/ maanden tot het hopelijk weer goed is!
Zooo ontzettend balen en echt even heel verdrietig! Rust rust rust is het recept!☺️
Dat is balen, Annnn. Er zit niets anders op dan uitzitten inderdaad. En daarna fysio?
Alle reacties Link kopieren
Annnn schreef:
11-09-2019 22:26
Nou vandaag bleek.het toch nog niet goed, zei m'n gevoel al.
Behalve de 2 breuken zijn al m'n enkelbanden afgescheurd en zijn alle klieren/cellen in voet stuk! Dus wordt nog weken/ maanden tot het hopelijk weer goed is!
Zooo ontzettend balen en echt even heel verdrietig! Rust rust rust is het recept!☺️
De klieren en cellen in je voet zijn allemaal stuk?! Hoe dan? Bovendien neem ik aan dat niet al je enkelbanden gescheurd zijn, maar hoogstens al de enkelbanden in die enkel..
Alle reacties Link kopieren
Ik benoem alleen wat artsen zeggen! Lopen bv lymfeklieren in je voet en die zijn zwaar beschadigd.
Lijkt me vrij logisch dat ik het over de enkelbanden heb van die voet 😉
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
11-09-2019 22:33
Dat is balen, Annnn. Er zit niets anders op dan uitzitten inderdaad. En daarna fysio?
Yess. Fysio kon vandaag nog niks, omdat mijn voet van binnen nu nog puin is een teveel pijn. Hopelijk binnen paar weken weer opbouwen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven