Uitgerekend in augustus 2019 (met tabel)

16-12-2018 11:56 926 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Voor iedereen die in augustus 2019 is uitgerekend en die hier graag komt meepraten.
Er waren al een aantal andere topics voor augustus die zijn overgegaan in fb of whatsapp, deze is om te blijven kletsen in het topic.

[/td]
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
workaholiccc24/281e3 augustusJongetje11 maart 20 weken echo
haoshi31/--1e3 augustus......
Avr199226/242 e05 Augustus... 1e echo gehad Termijnecho op 11 Januari
GoodmorningSunshine32/332e8 augustus......
mijnnaamislaura32/322e8 augustusmeisje
Appletree8632/333e14 augustusJongen
KoekoekK29/352e16 augustus...termijnecho gehad
sharebear28/301e18 augustus...termijnecho 25 januari
Ijs_monster31/312e18 augustus...1e echo/intake 8 januari
Songforyourheart24/292e19 augustus?...1e echo/intake 7 januari
Pienut25/291e20 augustus...26 maart 20-wekenecho
Twilight35/371e23 augustus?...1e echo/intake 16 januari
Sanne_A37/29/292e25 augustus...pretecho 13 maart
Herfstblaadje8929/322e27 augustusMeisje20 weken echo 5 april
sneeuwwitje8632/342e27 augustus2 jongetjestweeling, termijnecho gehad
Diamantje12330/231e27 augustusjongetjegeslachtsbepalingsecho 9 maart, 20 weken echo 8 april
Sterrewaterman33/342e30 augustus?Verrassing1e echo 17-01/intake 21-01, termijnecho 6 februari
Pinda :rose:, Juf_blauw :rose:, lenthe_ :rose: BdG88 :rose: justagirly :rose:

Wees welkom en zet jezelf in de tabel!
Inlog
Gebruikersnaam: Augustusbaby2019
Wachtwoord: augustusbaby2019
augustusbaby2019 wijzigde dit bericht op 28-03-2019 21:41
79.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ahh appletree wat fijn dat alles zo goed is gegaan en je nu heerlijk aan het genieten bent. Leuk dat je nog even een update komt geven. Heel veel geluk!
@een snelle bevalling appletree en fijn dat de kleine het zo goed doet.
En een foto van een baby zo jong lijkt mij ook wel bizar, vond het al bij onze zoon, moest zijn nekje nog omhoog houden dus ziet er beetje raar uit vind ik.

@herfstblaadje qua co-sleepen snap dat als je veel wakker wordt door alle geluiden dat apart slapen veel rustiger is voor je en al helemaal als de kleine ook bijna door slaapt. Onze zoon sliep pas na 1,5 jaar door dus ben benieuwd wat deze kleine gaat doen.

Hier wachten we maar rustig af wanneer de kleine zich gaat laten zien. Merk dat ik nu wel steeds meer nieuwsgieriger wordt of we een meisje/jongen krijgen en hoe hij/zij eruit ziet.
Babynieuws 😄

Onze prachtige tevreden zoon is geboren en doet het fantastisch! Toch een keizersnede hier, maar wat een rustig verloop zo’n geplande versus een spoed! Diamantje ik hoop dat jij die ervaring straks ook hebt; prachtig om je kindje geboren te zien worden! Moet hoer nog wel blijven natuurlijk voor controle en zien hoe de wond geneest, maar voel me op een brandende pijn in de wond na best heel goed!
Alle reacties Link kopieren
Van harte! En precies op de uitgerekende datum?
Haha de dag ervoor op het nippertje! Hoe gaat het met jullie dames?
Gefeliciteerd Koekoekk met jullie zoon. Fijn dat de keizersnede goed is gegaan. Hopelijk herstel je goed hiervan. En geniet ze!

Hier nu op de termijn dat mijn zoontje werd geboren (38+5) maar nog geen tekenen dat er iets aan het gebeuren is.
Ik ben er wel klaar voor merk ik, nu de baby nog ;-) ben de slapeloosheid wel beu merk ik.

Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Goed! 2 nachten goed geslapen, scheelt enorm. Nog geen tekenen verder...
Alle reacties Link kopieren
KoekoekK schreef:
16-08-2019 19:40
Babynieuws 😄

Onze prachtige tevreden zoon is geboren en doet het fantastisch! Toch een keizersnede hier, maar wat een rustig verloop zo’n geplande versus een spoed! Diamantje ik hoop dat jij die ervaring straks ook hebt; prachtig om je kindje geboren te zien worden! Moet hoer nog wel blijven natuurlijk voor controle en zien hoe de wond geneest, maar voel me op een brandende pijn in de wond na best heel goed!
Aaah wat leuk zeg gefeliciteerd! Fijn dat je je goed voelt en dat je de keizersnede als mooi hebt ervaren. Alles goed ook met je baby lees ik. Heerlijk hoor geniet ervan!

Kijk er ook erg naar uit hoor nu! De spanning heb ik nog niet maar komt misschien op de dag zelf nog wel haha. We hebben al een tijdstip dat we moeten komen dinsdag dus het komt nu wel heel dichtbij.
Dank dames! Spannend dat het zo dichtbij komt zeg. Hopelijk hebben jullie snel een prachtige bevalling met een prachtig kindje als resultaat!

Diamantje fijn dat je een tijd hebt; dan hoef je in ieder geval niet te wachten ‘tot er plek is’. Ik hoop op een voorspoedige keizersnede met een voorspoedig herstel voor je. Zet ‘m op lieve dames!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Koekoekk! Wat fijn dat het naar je wens is gegaan. Hopelijk gaat het herstel voorspoedig en kan je leker genieten van je kindje! Hoe reageerde je oudste?

En jij dus ook bijna aan de beurt diamantje. Spannend hoor. Heel veel succes!

Hier nog geen tekenen. Slaap best nog prima. Denk eigenlijk dat ze nog wel tot week 40 blijft zitten. Hoop stiekem op een september kindje, dat is m'n lievelingsmaand :)
Ohh dan hoop ik met je mee herfstblaadje! Herstel gaat tot nu toe prima, dus dat is fijn. Hopelijk zet het zo door, rust pakken is dus toch echt heel belangrijk merk ik. De oudste moest wennen en wilde vooral bij mij zijn; maar daarna mocht z’n broertje z’n knuffel en dat is toch wel hét teken dat ie geaccepteerd wordt, volledig! Zelfs z’n allerbeste vriendinnetje vanaf de geboorte mag die niet aanraken 😅 we hebben zelfs laatst nog een gesprek gevoerd waarin de oudste resoluut zei ‘de baby mag níet míjn knuffel’. Dus dat gaat helemaal goedkomen denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met het blijde babynieuws hier!!

Ik verwacht dat deze kleine sowieso wel tot 40 blijft zitten. Maar je weet nooit natuurlijk.

poef
twilight84 wijzigde dit bericht op 19-08-2019 17:49
60.05% gewijzigd
Twiligth als dit de naam is die jullie al tijden als DE naam hebben en die nog steeds zo voelt; mooi zo laten! Lijkt mij dat het weinig uitmaakt en daarbij is bet nogal wat om de naam daarvoor te veranderen.. als het écht niet prettig meer voelt; dan snel samen op zoek naar een naam die past!

Ik vind het in ieder geval echt prima kunnen! En hee; dan is de kans groot dat je elkaars naam ook mooi vindt 😉
Alle reacties Link kopieren
Twilight ik zou echt niet van de naam gaan afwijken hoor. Daar ga je spijt van hebben denk ik!

Koekkoek hoe gaat het met herstellen?

Verder nog geen babynieuws hier ?

Oh jongens ik ben morgen aan de beurt en de zenuwen beginnen langzaam te komen!
Ohh morgen al Diamantje; wat fijn! Maar spannend snap ik ook heel goed! Heb je het gevoel dat je goed bent voorbereid op de keizersnede en wat er komen gaat? Dat ze je goed hebben verteld hoe of wat? Eindelijk mag je je kindje buiten je buik ontmoeten!

Het gaat eigenlijk goed hier. Ik moet goed mijn grens bewaken, maar het lukt me beter aan mensen uit te leggen dat het echt een flinke operatie is en dat ik ondanks goed herstel rustig aan moet doen. De meeste mensen luisteren daar wel naar. Vandaag komt kraamhulp; daar kijk ik wel enorm naar uit! Maar wat een plaatje als ik naast me kijk 🥰
@diamantje, spannend! Morgen kun je jullie kleine gewoon al gaan ontmoeten.
Helemaal klaar voor/voorbereid?

@twilight ik zou de naam ook niet veranderen. Helemaal niet als je zo kort voor je uitgerekende datum zit en het is niet dezelfde naam dus dan kan het best!

Hier nog rustig, nu 39+1, soms wat meer krampen maar nog niks wat op een beginnende bevalling lijkt.
Hoop dat de kleine woensdag nog even overslaat ivm een verjaardag in de familie en dan zijn alle dagen prima waarop de kleine komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de naam ook niet veranderen twilight, zeker omdat je hem al langer had. Het is niet alsof je hem opeens hebt 'afgepakt'.

Heerlijk dat de kraamhulp er vandaag is Koekoekk. Hoe lang krijg je nog hulp? Die ziekenhuisdagen gaan er zeker af, of is dat niet met een keizersnede?

Oeh diamantje, wat ontzettend spannend. Zo'n gek idee he, dat je leven na morgen opeens helemaal anders is. Had het er gisteren nog over met m'n man, in de komende weken verandert ons leven voorgoed maar je weet niet wanneer. Zo spannend.

Hier 38+6 en voel ook nog steeds niet veel. Wel snel moe, lig nu voor pampus op de bank na even een uurtje boodschappen doen met zoontje. Gelukkig komen vanmiddag schoonouders, kunnen die zoontje vermaken.

Wat gaan de nog niet bevallen dames de komende tijd nog doen? Ik heb eigenlijk echt geen klusjes meer dus ga denk ik morgen en overmorgen (als zoontje op opvang zit) boeken lezen en Netflixen. Wilde nog wat maaltijden maken en invriezen maar toch niet zo'n zin in. Ga denk ik een lijstje maken met simpele recepten die m'n man in de kraamweek mag maken :P
Alle reacties Link kopieren
Babynieuws (maar dat wisten jullie stiekem natuurlijk allang): op 7-8-2019 zijn onze jongens geboren. De bevalling is heel goed gegaan! Om 9 uur s ochtends hebben ze mijn vliezen gebroken, is er een ruggenprik gezet en ben ik aangesloten op weeënopwekkers. De eerste 4 uur gebeurde er niks. Daarna ineens heel veel weeën kort op elkaar. Dat vonden de jongens niet leuk, hun hartslag daalde ineens flink en de artsen hebben daarop de weeënopwekkers stopgezet. Daarna heeft mijn lichaam het overgenomen en twee uur later (om 15:15) kwam de eerste naar buiten. Toen brak er een gek moment aan, want ik was al bevallen en nr. 1 lag al op mijn borst, maar ondertussen waren de artsen alleen maar bezig met nr. 2. Het is namelijk bij tweelingen de vraag wat nr.2 doet als nr. 1 eruit is, dan heeft nr. 2 ineens alle ruimte en is het de vraag hoe hij ervoor zou gaan liggen. Hij is in stuit gedraaid. Gelukkig betekende dat dat nr. 2 er ook op de natuurlijke weg uit zou kunnen. Hij kwam er 20 min. later dan zijn broer met zijn beentjes eerst uit en had wat meer prikkels nodig voordat hij echt goed wakker werd. Al met al dus een heel voorspoedige bevalling. Mijn herstel gaat ook wonderbaarlijk snel, ik ben 3 dagen na de bevalling alweer de deur uit gegaan en sindsdien elke dag rondjes gelopen. Het gaat natuurlijk nog niet vanzelf maar wel een stuk sneller dan ik van mijn eerste gewend was.

Ik ga later bijlezen als de rust hier weer iets meer wedergekeerd is. Een tweeling is namelijk DRUK! Nondeju.
@koekoekk, hebben jullie een fijne kraamhulp? En goed dat je, ondanks dat je het lastig vindt wel je grenzen aangeeft naar anderen toe. Een goed herstel na een keizersnede is ook belangrijk. En heerlijk he zo naar je kleine kunnen kijken, geniet ervan!

@herfstblaadje, ik ben ook sneller moe dus doe het rustig aan. Zet mijn zoontje ook vaker voor de tv wat hij echt niet erg vindt ;-)
Ik heb nog twee naaiklusjes die ik graag wil doen voordat de kleine er is. Van die vilt vormpjes maken voor de box mobiel en een luieretui maken. De vorige keer ben ik bevallen op de dag dat de box mobiel af was. Verder relax ik ook veel en Netflix ik.
Slim om recepten lijstje te maken voor je man en waar het kan te zorgen dat de ingrediënten al in huis zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd sneeuwwitje! Wat leuk om van je te horen en wat fijn dat de bevalling zo goed/snel ging. Kan me echt voorstellen dat het vreselijk druk is (mijn broer heeft ook een tweeling). Voel je je geestelijk wel helemaal OK? Hoop dat je ondanks alle drukte toch kan genieten van je jongetjes!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd dames!

Hier ook babynieuws! Op 12-08 is onze zoon geboren. Alles is supersnel gegaan, hij was er binnen 4u. Op 11-08 naar het zkh om een ballon te plaatsen met de mededeling van ''we kijken morgen wel verder, ga nu maar lekker slapen'', toen had ik 2cm, na de ballon snel op 4cm, zonder weeën, daarna toch besloten om de vliezen te breken omdat ik toch iets begon te voelen, en het waren zeker geen harde buiken meer. De vk zei nog ga even douchen en kijk of het weggaat, nou niet dus en In no time zat ik op 10cm en kon ik gaan persen. 40 min. geperst en daar was hij dan. Persen vond ik echt heerlijk, verder viel het mij allemaal mee, had niet eens de tijd om na te denken over evt. pijnstilling haha.
Daarna was het wel even spannend omdat de nageboorte te lang duurde en ik veel bloed verloor (in totaal 1,5l) dus werd de OK opgebeld, uiteindelijk toch niet nodig omdat ik op t nippertje nog een keer mocht persen en de placenta er dan ook uit kwam. Na een uurtje werd ik gehecht, er waren een paar scheurtjes maar ook daar heb ik geen last van.
Dus lang verhaal kort - het kon bijna niet beter gaan! Ik voel me goed, kraamweek is voorbij, de kleine doet het super en slaapt goed. Gek hoe snel je in je rol komt als moeder, ben helemaal verliefd :-D

Succes iedereen met de laatste loodjes nog!
Alle reacties Link kopieren
Wauw gefeliciteerd allen!!

Hier blijft de naam de naam gewoon :)

Ik slijt mijn dagen met bankhangen en netflixen. En dutjes doen haha.
Zou ook niet weten wat ik verder nog moet doen. Alles is klaar hier. Ik ben er ook klaar voor.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Haoshi! Klinkt als een fijne bevalling, en heerlijk dat je zo verliefd bent! Veel geluk samen :heart:
Dames wat een goede bevalverhalen; wat fijn!!

Hier inderdaad de ziekenhuisdagen eraf dus thuis gister opstarthulp en vanaf vandaag tm donderdag kraamzorg. Extra uren worden geïndiceerd en eventueel extra dagen, voor nu vooral blij met onze fijne kraamhulp! Hoe is/was die van jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik sta niet in de tabel maar vind het leuk om te lezen over gelijkgestemden. Zoveel verschillende verhalen en ervaringen en toch allemaal in hetzelfde schuitje.

Mijn verhaal kort; Hier nu 40+3 en voor vrijdag(avond) staat er een afspraak voor plaatsen ballon gepland. Ik hoop natuurlijk dat de baby eerder komt. Vandaag gewoon niet zo fit, mijn draai niet kunnen vinden, dus uit verveling maar de hele middag op bed gelegen. Hopelijk zijn het voortekenen.

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen met het plaatsen van een ballon. Hoe snel gaat het daarna? We zitten namelijk met nog een kindje thuis en twijfelen; deze de hele nacht uit logeren, of alleen oppas regelen die hem naar bed brengt en dat man later op de avond wel weet thuis is. Zelf blijf ik sowieso in het ziekenhuis en zei zeggen; we kijken de volgende dag wel hoe het erbij staat. Maar stel dat het wel snel op gang komt, dan zit man dus midden in de nacht met een kind wat ergens gedumpt moet worden. Lastig lastig... wat zouden jullie doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven