Badkledingdag

17-08-2019 14:54 42 berichten
Ik voel me zo stom. Ik heb sauna met overnachting geboekt, oppas geregeld en nu blijkt dat 1 van de 2 dagen badkledingdag is :facepalm:

Dus nu vroeg ik me af: hoe erg is het? Is het een heel ander publiek dat op die dagen komt of valt dat wel mee? Wat kan ik ervan verwachten, behalve dat het broeieriger zal zijn dan een "gewone" dag sauna?

Helaas is het niet mogelijk om nu nog een andere dag te kiezen wegens werkverplichtingen en oppas.
Ik vind het erg. Heb het noodgedwongen 1x doorstaan. Het was drukker en veel luidruchtiger publiek (veel geklets, niet zozeer in de sauna's zelf maar wel alle ruimtes en baden daaromheen). En alles werd gedurende de dag zeiknat. Natte stoelen, hele natte gladde vloer als je van het restaurantgedeelte het natte gedeelte in liep.
Als het een keertje niet anders is, dan kun je het wel overleven, maar ik zou dubbel zo hard genieten van de andere dag.
Alle reacties Link kopieren
oh het is echt geen pretje als je naakt bent gewend. Ik irriteerde mij vooral aan het feit dat die zwemkleding aan je plakt in het stoombad/sauna
Wat jammer, ik had gehoopt dat het misschien wel mee zou vallen....

Ik ga wel proberen of we 1 dag eerder kunnen, dan is de 2e dag badkledingdag en kunnen we als het echt niet bevalt tenminste een beetje bijtijds weg ipv dat we daar dan moeten blijven omdat we er nog slapen...
Alle reacties Link kopieren
Boek je ook wat behandelingen? Dan zou ik die vooral op de badkledingdag laten inplannen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik ben laatst een keer op badkleding dag geweest omdat ik met een vriendin ging die niet naakt wilde.

Merkte echt wel verschil. Meer geklets, meer beginners, en heel bot: meer tokkies.

En inderdaad, alles plakt aan het einde.
malibu82 schreef:
17-08-2019 15:05
Boek je ook wat behandelingen? Dan zou ik die vooral op de badkledingdag laten inplannen.

Dat was niet de bedoeling, maar wordt nu inderdaad wel een stuk aanlokkelijker hierdoor....
Alle reacties Link kopieren
Verder 1x gedaan met een vriendin die niet van een naakte sauna houdt. Ik vond het niets. Nat, glad en plakkerig. En inderdaad luidruchtiger publiek, meer groepjes.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
1x keer gedaan per ongeluk, never nooit meer. Redenen hierboven, en ik ga echt vaak >50 x p jaar.

Afrader.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niets en ga zelf liever naar Duitsland. Daar zijn ze (over het algemeen) toch iets meer gewend aan het sauna gebeuren en ik vind het publiek over het algemeen rustiger. TO, je hebt er niets aan helaas. Kun je niet één dagje naar de sauna en één dagje een uitstapje in de omgeving maken? Is er geen naaktsauna in de buurt waar je de tweede dag heen zou kunnen gaan?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
We hebben het toch maar geannuleerd, want helaas boden ze geen mogelijkheid om het een dag te verzetten. Nu maar even zoeken naar iets anders. Heeft iemand misschien tips? Het liefst een sauna met het hotel erbij, dat is vorige keer wel erg goed bevallen namelijk :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Vanwege mijn dochter gaan wij alleen maar op badkledingdagen. Ik heb er speciaal een bikini voor gekocht met zo min mogelijk stof.

Badpak is niks. Bikini (zonder pads!!) laat zich wel doen.

Wel wat drukker dan gemiddeld. Maar dat boeit ons dan weer minder, wij vinden het juist leuk om mensen te bekijken. En kleine kinderen tref je er doorgaans niet zo heel veel, dat scheelt ook wel.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
17-08-2019 15:47
Vanwege mijn dochter gaan wij alleen maar op badkledingdagen.
Ehhh.... waarom?
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
17-08-2019 15:57
Ehhh.... waarom?
Omdat puber misschien niet in haar blootje wil gok ik.
Due-scimmie schreef:
17-08-2019 16:10
Omdat puber misschien niet in haar blootje wil gok ik.
Ik ging als kind al met m’n ouders mee naar de sauna en ging dus als puber ook. Ook gewoon bloot, want als je dat sinds je jeugd al doet voelt het normaal.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
17-08-2019 16:16
Ik ging als kind al met m’n ouders mee naar de sauna en ging dus als puber ook. Ook gewoon bloot, want als je dat sinds je jeugd al doet voelt het normaal.
Tja ik niet. En had dat als zestienjarige ook niet gehoeven.
ClumsyNinja schreef:
17-08-2019 16:16
Ik ging als kind al met m’n ouders mee naar de sauna en ging dus als puber ook. Ook gewoon bloot, want als je dat sinds je jeugd al doet voelt het normaal.
Ik vond het toen niks en nog steeds niet. Ook dat naakt geloop in huis vond ik zelf helemaal niet prettig. Ook al deden mijn ouders dat wel.

En ik zou mijn kind dus niet dwingen iets te doen wat zij/hij niet wil. Zoals mijn ouders wel deden. En jij blijkbaar ook doet?
Alle reacties Link kopieren
Sauna is toch 18+?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
vandale schreef:
17-08-2019 17:10
Sauna is toch 18+?
Volgens wie? De wet?
Alle reacties Link kopieren
ik vind het erg. Ik heb ook wel eens voor de deur gestaan van welness waarvan bleek dat het badkleding dag was.. ik heb rechtsomkeert gemaakt..

Als je al geboekt hebt en niet meer kunt wijzien dan zou ik idd alle behandelingen op die dag plannen en de andere dag lekker sauna in..
Veel sauna's laten geen kinderen toe, of hebben een leeftijdsgrens.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn inderdaad heel veel sauna's waar kinderen niet welkom zijn.

Het is best even zoeken naar een sauna waar dat wel mag als je je kinderen mee wil nemen.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
17-08-2019 16:10
Omdat puber misschien niet in haar blootje wil gok ik.
Dit dus.. Het is niet raar hoor.. Niet iedere puber durft/wil in blootje.
Meeste zijn 16 onder begeleiding of hebben speciale dagen/ochtenden voor kinderen vanaf 6.
Dus ze zijn er wel. En is het dus niet standaard echt alleen strikt voor 18+

En vroeger helemaal niet. Helaas. :-(
Alle reacties Link kopieren
Maelstrom schreef:
17-08-2019 17:19
Veel sauna's laten geen kinderen toe, of hebben een leeftijdsgrens.
Meestal 12+ en beperkingen zoals niet op zaterdag ofzo..

Ik vind het meestal storend als er te jongen kinderen rondlopen, die zijn nogal aanwezig in het zwembad (logisch) en dat vind ik niet ontspannend, ik ga niet voor niets dagje relaxen. Dus wat mij betreft mag het 16+ worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven