Huwelijksbedrog

14-08-2019 07:27 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige week heb ik mijn man na 27 jaar relatie waarvan 17 jaar huwelijk gevraagd te vertrekken. Hij zegt naar zijn ouders te zijn vertrokken, die willen niet met mij praten. Hij (47) heeft al 2 jaar een ‘relatie’ met een collegaatje (30) van kantoor. Zij is met hem vreemdgegaan bij haar vriendin met wie ze al 5 jaar samenwoonde. Vriendin heeft haar buitengekieperd en toen moesten ze elkaar troosten en zijn smoorverliefd geworden. Ze zijn nu samen zielsgelukkig. Ze is spannend, geil, feest veel, ‘gewoon heel erg leuk’. Hij appte me dat het heel goed gaat met hem. De kinderen (17 en 18) weten dit en hebben hem gevraagd met haar te breken en voor hen te kiezen. Dat zou hij doen (...). Hij is al lang heel erg ongelukkig met de laatste jaren depressieve trekjes. Ontkent dit natuurlijk. Het ligt allemaal aan mij, ik toonde geen waardering etc. Rationeel kots ik hem uit, emotioneel hoop ik dat hij wakker wordt, na een periode van boosheid en verdriet merk ik dat ik nog steeds veel voor hem voel. Hij niet meer voor mij zegt hij, hij wil scheiden. Gaat al maanden volledig op in zijn nieuwe leven, al lang voor ik eindelijk de moed had hem te vragen te vertrekken. Ik draai nu naast een drukke baan een volledig huishouden. Hij wil scheiden maar onderneemt geen enkel initiatief hiertoe. Dat mag ik er dus bij doen. Quasi- serieuze vraag: iemand enig idee hoe mijn toekomst eruit gaat zien?
Soms zijn er voorwaardes. Scheiden bv. Vraag daarnaar. Of t afkopen. Soms goedkoper dan houden.

Het is lastig en veel, maar dingen regelen geeft je ook weer de regie over je leven. Dat is zo lekker! Jij staat weer aan het roer ipv stuurloos op de zee. Ik weet hoe het is om te scheiden. Ik weet ook hoeveel sterker je daaruit kan komen. Hij was je grote liefde. Laat dat een mooie herinnering worden. Nu is hij een nare vent. Tolereer niet dat hij je eronder krijgt. Niet bezig houden met haar. Focus op jou. Op je kinderen. Op je leven. Zonder hem. Ploeter je door al die rompslomp heen en hou de eer aan jezelf. Ja het is pijnlijk dat ze jonger is. Maar hoe dan ook. Al was ze 5 jaar ouder. Echt. Nu heb je gewoon een stok. Anders was ze rijker. Of slimmer. Of....
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel allemaal voor jullie reacties. Natuurlijk moet en ga ik verder en heb ik echt wel vertrouwen in de toekomst.

Sprak hem vanochtend (dochter vandaag 17 geworden) en toen gaf hij aan veel geleerd te hebben van afgelopen jaren en het naar de kinderen toe heel anders te willen gaan doen. Hij wil een veel meer betrokken vader zijn. Daar heb ik al die tijd ruzie met hem om gemaakt aangezien hij er nooit voor ze was. Lichtpuntje voor de kinderen. Niet voor ons huwelijk.

Hij gaf ook aan dat hij erg heeft getwijfeld tussen kwispelhondje en mij afgelopen tijd. Ben best wel klaar met die bullshit. Ik zou zeker zoals hij nu is niet meer met haar willen ruilen. Het klopt dat er iedere keer iets is waardoor het proces vertraagt. Hij is te lang over mijn grenzen heengegaan. Het is idd een lul. Een depressieve lul.

Over twee weken mediator. Ik zie erg uit maar m’n eigen appartement. Ben ik ook mooi van alle gezeik af dat hij de kleuren en spullen in huis niet mooi vindt etc etc etc.

Komt goed. Dank jullie wel voor de support en tips!
anoniem_389370 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 16:42
0.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Helovi schreef:
16-08-2019 16:07
Hij gaf ook aan dat hij erg heeft getwijfeld tussen kwispelhondje en mij afgelopen tijd. Ben best wel klaar met die bullshit. Ik zou zeker zoals hij nu is niet meer met haar willen ruilen. Het klopt dat er iedere keer iets is waardoor het proces vertraagd. Hij is te lang over mijn grenzen heengegaan. Het is idd een lul. Een depressieve lul.
TO, jij hebt zelf toegestaan dat hij over je grenzen heen ging. Deels begrijpelijk, je had nog hoop. Maar besef nu dat het geen zin heeft alleen hem de grond in te boren. Als hij echt depressief is, dan is hij ziek en niet in staat rationeel te denken.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Helovi schreef:
16-08-2019 10:00
Iemand van 46 willen veranderen werkt niet. Ik had de hoop dat hij zou werken aan zijn ongelukkige gevoel. Hij is erg gepest en buitengesloten vroeger en heeft daar nog steeds last van zegt hij. Carrière is niet wat hij wilde, heeft om de 3 jaar nieuwe baan. Vindt groepen mensen heel vervelend, voelt zich nergens op zijn gemak.
...en vindt zichzelf heel zielig?
Helovi schreef:
16-08-2019 16:07
Ik zie erg uit maar m’n eigen appartement. Ben ik ook mooi van alle gezeik af dat hij de kleuren en spullen in huis niet mooi vindt etc etc etc.
:yes: Goed zo.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
16-08-2019 16:30
...en vindt zichzelf heel zielig?

Ja, iedereen is tegen hem en lacht hem uit...

:yes: Goed zo.
Dank je 😀
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft altijd wel ergens plannen voor maar die komen zelden tot uitvoering.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
16-08-2019 16:15
TO, jij hebt zelf toegestaan dat hij over je grenzen heen ging. Deels begrijpelijk, je had nog hoop. Maar besef nu dat het geen zin heeft alleen hem de grond in te boren. Als hij echt depressief is, dan is hij ziek en niet in staat rationeel te denken.
Iedereen om ons heen zegt al tijden dat hij depressief over komt, aantal hebben geprobeerd met hem te praten, maar hij luistert alleen naar zijn nieuwe vriendin. Hij heeft nu rust en is gelukkig volgens zijn ouders. Hij is net een week weg.

Je hebt gelijk, ik had mijn grenzen moeten bewaken. Mijn eigenwaarde voorop moeten stellen. Ik ben het zielige afhankelijke treurende vrouwtje. Moet er ff doorheen.
Alle reacties Link kopieren
Depressieve mensen hebben helemaal niet de energie om er meerdere vrouwen op na te houden. Met het ik ben zo zielig en ongelukkig verhaaltje windt hij mensen om zijn vinger.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Helovi schreef:
16-08-2019 16:40
Iedereen om ons heen zegt al tijden dat hij depressief over komt, aantal hebben geprobeerd met hem te praten, maar hij luistert alleen naar zijn nieuwe vriendin. Hij heeft nu rust en is gelukkig volgens zijn ouders. Hij is net een week weg.

Je hebt gelijk, ik had mijn grenzen moeten bewaken. Mijn eigenwaarde voorop moeten stellen. Ik ben het zielige afhankelijke treurende vrouwtje. Moet er ff doorheen.
maar je hebt hem helemaal niet nodig hoor.
S-Meds schreef:
16-08-2019 16:59
maar je hebt hem helemaal niet nodig hoor.
Inderdaad, je hebt hem helemaal niet nodig:
And I swear you're just like a pill
'Stead of makin' me better, you keep makin' me ill
Helovi schreef:
16-08-2019 16:40
Iedereen om ons heen zegt al tijden dat hij depressief over komt, aantal hebben geprobeerd met hem te praten, maar hij luistert alleen naar zijn nieuwe vriendin. Hij heeft nu rust en is gelukkig volgens zijn ouders. Hij is net een week weg.

Je hebt gelijk, ik had mijn grenzen moeten bewaken. Mijn eigenwaarde voorop moeten stellen. Ik ben het zielige afhankelijke treurende vrouwtje. Moet er ff doorheen.
Dat is echt de omgekeerde wereld. Hij had jou niet moeten belazeren. Het feit dat jij het accepteerde maakt zijn gedrag niet ok. Natuurlijk ben je verdrietig. Anderhalf jaar geleden was ik waar jij nu bent. Inclusief zorgen over mijn zogenaamd depressieve ex. Ja ja, depressief. Not.

Hou vol.
Alle reacties Link kopieren
Zet m op TO, je kunt het!!

Straks lekker genieten op je eigen plekkie :cheer2:

Pas goed op jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor jullie reacties. Emoties gaan op en neer maar inmiddels opluchting boven verdriet. Ik heb veel aan jullie support en tips. Het is mooi geweest. Op naar toekomstgeluk ☀️.
Helovi schreef:
17-08-2019 14:26
Dank je wel voor jullie reacties. Emoties gaan op en neer maar inmiddels opluchting boven verdriet. Ik heb veel aan jullie support en tips. Het is mooi geweest. Op naar toekomstgeluk ☀️.
Houd dat voor ogen en neem de dalen voor lief. Ze horen erbij, maar het wordt steeds beter.
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
17-08-2019 17:31
Houd dat voor ogen en neem de dalen voor lief. Ze horen erbij, maar het wordt steeds beter.
Vervelend dat je dit ook mee hebt moeten maken. Fijn dat jij en anderen wat ervaring met me hebt/hebben willen delen. Heb de indruk dat de meesten van jullie er alleen maar beter op zijn geworden.

Er is vandaag weer veel geld van de en/of-rekening verdwenen. Over twee weken mediator. Voor eind jaar ben ik op mezelf :-).

Thanx to all.
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
17-08-2019 17:31
Houd dat voor ogen en neem de dalen voor lief. Ze horen erbij, maar het wordt steeds beter.
Vervelend dat je dit ook mee hebt moeten maken. Fijn dat jij en anderen wat ervaring met me hebt/hebben willen delen. Heb de indruk dat de meesten van jullie er alleen maar beter op zijn geworden.

Er is vandaag weer veel geld van de en/of-rekening verdwenen. Over twee weken mediator. Voor eind jaar ben ik op mezelf :-).

Thanx to all.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
16-08-2019 17:06
Inderdaad, je hebt hem helemaal niet nodig:
And I swear you're just like a pill
'Stead of makin' me better, you keep makin' me ill

Pink 😍
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
16-08-2019 22:34
Zet m op TO, je kunt het!!

Straks lekker genieten op je eigen plekkie :cheer2:

Pas goed op jezelf.
Zin in idd 😀
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
16-08-2019 16:49
Depressieve mensen hebben helemaal niet de energie om er meerdere vrouwen op na te houden. Met het ik ben zo zielig en ongelukkig verhaaltje windt hij mensen om zijn vinger.
Wel als ze naast je op kantoor zit 5 dagen in de week met hotel naast de deur...
Alle reacties Link kopieren
Kun je jouw geld er niet afhalen??

Het is wel klaar met feesten op jouw kosten, vind je niet?
Alle reacties Link kopieren
Helovi schreef:
17-08-2019 20:03
Vervelend dat je dit ook mee hebt moeten maken. Fijn dat jij en anderen wat ervaring met me hebt/hebben willen delen. Heb de indruk dat de meesten van jullie er alleen maar beter op zijn geworden.

Er is vandaag weer veel geld van de en/of-rekening verdwenen. Over twee weken mediator. Voor eind jaar ben ik op mezelf :-).

Thanx to all.
Als je man een Jaguar als leasebak heeft, neem ik aan dat aan salaris een leuk bedrag maandelijks binnenkomt (anders maak je die keuze niet ga ik vanuit). Jij kan hiervan toch ook gewoon geld opzij zetten?
Helovi schreef:
17-08-2019 20:03
Vervelend dat je dit ook mee hebt moeten maken. Fijn dat jij en anderen wat ervaring met me hebt/hebben willen delen. Heb de indruk dat de meesten van jullie er alleen maar beter op zijn geworden.

Er is vandaag weer veel geld van de en/of-rekening verdwenen. Over twee weken mediator. Voor eind jaar ben ik op mezelf :-).

Thanx to all.
Uiteindelijk wel. Maar mijn god wat heb ik me rot gevoeld. Nu niet meer. Heb superleuke niet meer zo nieuwe vriend. Af en toe en reisje samen, en heel veel gezelligheid.
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef:
17-08-2019 20:44
Als je man een Jaguar als leasebak heeft, neem ik aan dat aan salaris een leuk bedrag maandelijks binnenkomt (anders maak je die keuze niet ga ik vanuit). Jij kan hiervan toch ook gewoon geld opzij zetten?
Was dat maar waar, hij verdient aardig maar niet buitensporig. Jaguar kwam uit de pool. Heel veel bijtelling, maar hij wilde keertje ‘luxe rijden’ na alle Volvo’s waar hij (wij) ook veel voor bijbetaalden.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
17-08-2019 20:07
Kun je jouw geld er niet afhalen??

Het is wel klaar met feesten op jouw kosten, vind je niet?
Gaat niet, alles wordt automatisch afgeschreven, zonder mijn salaris kunnen alleen vaste lasten betaald worden. Tekort op lopende rekening plust hij bij via crediet.
Maar niet lang meer gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
17-08-2019 21:04
Uiteindelijk wel. Maar mijn god wat heb ik me rot gevoeld. Nu niet meer. Heb superleuke niet meer zo nieuwe vriend. Af en toe en reisje samen, en heel veel gezelligheid.
Fijn om te horen 😀

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven