Het mooiste cadeau wat je ooit kreeg

20-08-2019 12:26 56 berichten
Als tegenhanger van dit topic:
overig/ergste-cadeau-dat-je-ooit-gekreg ... ges/447709

Mijn mooiste cadeau was denk ik toen mijn vader me als 8-jarige vroeg om een doosje groente uit de auto te pakken. Had hij gekregen van een collega uit de moestuin.
Ik mopperen.. Bleek er naast de kroppen sla een klein rood katertje in de doos te zitten :heart:


edit: kinderen niet meegerekend. Het gaat om een cadeau. Niet iets wat je zelf gemaakt hebt :biggrin:
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 20-08-2019 12:30
12.00% gewijzigd
**
anoniem_387451 wijzigde dit bericht op 26-10-2019 13:00
0.00% gewijzigd
De zilveren ketting die mijn overleden oma altijd droeg. Ik draag de ketting elke dag.
Alle reacties Link kopieren
Poes!!!! Mijn vader stuurde me op ongeveer dezelfde leeftijd naar kennissen om 'iets voor hem op te halen'. Bleek er een nestje katjes te zijn en ik mocht er eentje kiezen! :flirting:

Dat durfde ik niet zo goed want mijn moeder was heel stellig geweest dat er geen kat zou komen. Dus met katje en een klein hartje naar huis en het bleek ok te zijn!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik heb een hoop mooie cadeaus maar deze recente is 1 van m'n favorieten:

Ik ben vorig jaar verhuisd naar het buitenland en zonder dat ik het wist heeft mijn beste vriendin een gigantische doos met cadeautjes, allemaal ingepakt bij onze verhuisdozen gesmokkeld. Dus toen na een maand onze spullen kwamen stond er nog een onuitgepakte doos op de slaapkamer. Ik vloeken, want die verhuizers hebben ook niet opgelet, moet ik dat karton weer ergens kwijt mopper mopper, was dus een doos vol cadeaus van haar en lieve briefjes. Heb eerst ruim een half uur lopen janken voor ik haar kon bedanken. :love:
Ik vind vooral de manier waarop de vaders in bovenstaande voorbeelden de katjes geven erg leuk. “Help even met die doos”, “Ga even naar die buren.”.

Tegenwoordig zouden ze van jullie gezichten zeker een filmpje gemaakt hebben!
Alle reacties Link kopieren
Jij een poes, ik een hondje!
Alle reacties Link kopieren
Grappig, maar vergelijkbaar
Waat veel indruk maakte:
Een hamster toen ik een jaar of 8 was

Ik heb uit erfenissen dingen die me heel dierbaar zijn.
En wat kunstwerkjes, die ik al jaren achter me aansleep

Ook kreeg ik van een tante een plantje toen ik op kamers ging, dat plantje is nu een flinke plant (enorm) maar is dan ook al 30 jaar oud
Mijn verlovingsring (en alles wat daarachter zat, aanzoek, bruiloft uiteindelijk). Man was niet zo van het trouwen (voor hem maakte het geen verschil) maar voor mij wilde hij het wel omdat hij mij er gelukkig mee maakte.
Alle reacties Link kopieren
Hmm... ik denk toen mijn vroegste jeugdvriendinnetje mij een van haar meest favoriete kinderknuffels van toen cadeau deed voor mijn zoontje toen ik zwanger was. Over de jaren heen is ons contact veel minder intensief geworden dan toen, en toch wilde ze aan míjn kind die vroeger zo belangrijke knuffel geven. Dat betekende heel veel voor me. Er zat veel ongezegds in dat cadeau.

Nu is zij hoogzwanger en ben ik op zoek naar een gelijkwaardig cadeau. Maar ik vind het moeilijk.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Als 15 jarige waren we enorm arm. En ik wou heel graag de Nokia 3310 maar ik wist dat het er toch niet in zat dus er niet om gevraagd. Op mijn verjaardag toch gekregen, iedereen had bijgelegd. Heb staan janken van geluk.

En ik kan totaal niet aarden in mijn nieuwe woonplaats en heb erge heimwee naar mijn oude plekje, en ik hou van spelletjes spelen. Heb ik met kerst van 1 mijn broers een monopoly spel gekregen in de versie van mijn oude woonplaats. Weer huilen natuurlijk!

En mijn broer had vroeger een zwarte pitbull, ik als kind wou zo graag een witte pitbull. Voor sinterklaas als 11 of 12 jarig meisje een witte pitbull pup gekregen. Helaas is hij afgelopen winter overleden, op een paar dagen na zou hij 19 jaar geworden zijn. Mijn hond en ik zijn echt samen opgegroeid. Na zijn overlijden wou mijn man echt geen hond meer ( zeker vanwege het laatste jaar dat mijn hond niet meer zindelijk was) en hij maakte er een heel drama van dat er echt geen hond meer inkwam en dat hij mij en een hond eruit zou zetten als ik het lef had om stiekem een hond te nemen. Dus toen mijn man naar zijn werk was heb ik een prachtige witte pitbull uit het asiel gehaald van 15 jaar oud, man kwam thuis uit zijn werk en was zo blij dat ik stiekem een hond had genomen dat hij stond te huilen van geluk. ( had die reactie ook van hem verwacht, als hij echt de hond uit het huis had gezet was ik niet stiekem een hond gaan halen).
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
20-08-2019 12:44
Hmm... ik denk toen mijn vroegste jeugdvriendinnetje mij een van haar meest favoriete kinderknuffels van toen cadeau deed voor mijn zoontje toen ik zwanger was. Over de jaren heen is ons contact veel minder intensief geworden dan toen, en toch wilde ze aan míjn kind die vroeger zo belangrijke knuffel geven. Dat betekende heel veel voor me. Er zat veel ongezegds in dat cadeau.

Nu is zij hoogzwanger en ben ik op zoek naar een gelijkwaardig cadeau. Maar ik vind het moeilijk.
Is er een boek, dat jullie samen mooi vonden?

Heeft ze wellicht in je poeziealbum geschreven? Die pagina mooi inscannen en goed in laten lijsten?
Alle reacties Link kopieren
Toen m'n opa al in een hospice lag, kregen alle kleinkinderen een envelop met 1000 euro en de opdracht om er 'iets moois voor onszelf' voor te kopen. Ik heb een ring gekocht en daarin laten graveren; het mooiste vond ik dat ik deze nog aan opa heb kunnen laten zien, kort voordat hij overleed.

Overigens hebben alle ringen die ik draag, een vergelijkbaar mooi verhaal, dat zijn echt de mooiste cadeaus die ik heb gekregen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-08-2019 12:47
Is er een boek, dat jullie samen mooi vonden?

Heeft ze wellicht in je poeziealbum geschreven? Die pagina mooi inscannen en goed in laten lijsten?
Ja maar dat boek heeft ze sowieso al, haha. Maar dat poeziealbum is wel een goede. Ik ga eens snuffelen in oude poeziealbums en vriendenboekjes, wellicht krijg ik daar inspiratie van, thanks!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Wat een prachtig cadeau Poes!

Na een ernstig auto-ongeluk op 6-jarige leeftijd heb ik acht weken in het ziekenhuis gelegen, toen mocht ik eindelijk naar huis.
Als verrassing en welkom thuis cadeau kreeg ook ik een rood katertje van mijn ouders, Kareltje :love:

Mijn been was net uit het gips en ik had weinig huid over, wat deed het een pijn als hij met zijn scherpe nageltjes over mijn been liep. Maar ik was zo verliefd dat ik dat gewoon voor lief nam. Prachtige jaren beleefd met Kareltje, hij liep met me mee naar school en kwam me 's middags ook weer ophalen om naar huis te lopen. We waren onafscheidelijk. Op 19-jarige leeftijd is hij overleden, was er kapot van en soms mis ik hem nog steeds. Maar verder alleen maar mooie herinneringen aan mijn geweldige cadeau :heart:
...
Alle reacties Link kopieren
-Nienke- schreef:
20-08-2019 12:49
Toen m'n opa al in een hospice lag, kregen alle kleinkinderen een envelop met 1000 euro en de opdracht om er 'iets moois voor onszelf' voor te kopen. Ik heb een ring gekocht en daarin laten graveren; het mooiste vond ik dat ik deze nog aan opa heb kunnen laten zien, kort voordat hij overleed.

Overigens hebben alle ringen die ik draag, een vergelijkbaar mooi verhaal, dat zijn echt de mooiste cadeaus die ik heb gekregen.
Aaah wat mooi! Al mijn sieraden hebben idd ook een verhaal. Heb ook alle ringen van mijn moeder geerft en droeg ze altijd. Helaas heb ik een ongeluk gehad en mijn hand lelijk gebroken en in het ziekenhuis hebben ze alle ringen van mij af moeten slijpen en heb ze nog niet laten maken.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een kitten, toen ik mijn diploma had behaald van de middelbare school. Op de dag van de diploma-uitreiking werd hij gebracht.Was een verrassing en ik was op slag zwaar verliefd. :cat: Ik baalde dat ik vrij snel daarna weg moest naar de diploma-uitreiking en de kleine dus alweer moest achterlaten.
Maar ik heb nog erg lang genoten van deze prachtige kater. :heart:
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Mijn katten. ♥ ♥ ♥. Oest enorm zeuren voordat ik er 1 kreeg. Welgeteld iedere dag een jaar lang totdat mijn ouders gek werden. Ze hadden allemaal die vooroordelen, krabben, overal plassen etc.. Ik was zoooo blij toen ik er 1 mocht halen. Daarna nog een drietal uitgekozen door de jaren heen. Helaas moet ik ze al enige jaren missen en heb ik ze nu in urntjes en hangertjes :( maar gelukkig hebben de meesten een respectabele oude besjes leeftijd mogen halen.


Verder een aantal vakanties. Niet vanwege het prijskaartje maar de ervaringen die ik nooit zal vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
20-08-2019 12:52
Wat een prachtig cadeau Poes!

Na een ernstig auto-ongeluk op 6-jarige leeftijd heb ik acht weken in het ziekenhuis gelegen, toen mocht ik eindelijk naar huis.
Als verrassing en welkom thuis cadeau kreeg ook ik een rood katertje van mijn ouders, Kareltje :love:

Mijn been was net uit het gips en ik had weinig huid over, wat deed het een pijn als hij met zijn scherpe nageltjes over mijn been liep. Maar ik was zo verliefd dat ik dat gewoon voor lief nam. Prachtige jaren beleefd met Kareltje, hij liep met me mee naar school en kwam me 's middags ook weer ophalen om naar huis te lopen. We waren onafscheidelijk. Op 19-jarige leeftijd is hij overleden, was er kapot van en soms mis ik hem nog steeds. Maar verder alleen maar mooie herinneringen aan mijn geweldige cadeau :heart:
Wat geweldig he om samen met een dier echt op te groeien. Had ik met mijn prachtige hond. Hoop die mooie ervaring ook aan mijn kinderen te geven.
Ik zeurde al tijden om een dekbedovertrek met een paard erop. Maar ja, bij ons in de buurt nergens zo'n ding te vinden. Dus altijd weer een teleurstelling met verjaardagen en sinterklaas.

Tot op een gegeven moment, met Sinterklaas.. een dekbedovertrek met een paard erop uit een pakje kwam. Dolblij was ik. Ik heb het dekbedovertrek nog steeds voor ons logeerbed. Dus mocht er iemand bij ons komen logeren, grote kans dat die onder het paardendekbed mag.
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht voor mijn 8e verjaardag een hond uitzoeken in 't asiel.
Broer en vader mee.
Mijn vader wilde een mooie, jonge herder.
Mijn broer een pup, soort labrador.
Ik wilde een super lieve, wat oudere, mishandelde vuilnisbak.
Het werd Tasja, de liefste vuilnisbak die recht in mijn armen sprong toen de kooi open ging. Nooit zo gelukkig geweest.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Op mijn zesde verjaardag kwam mijn allerliefste tante (ik heb nogal veel ooms en tantes) twee uur eerder en nam mij mee naar de speelgoedwinkel in het dorp waar ik mijn eigen cadeau uit mocht zoeken!

Mijn ouders waren nogal van het verantwoorde houten speelgoed en wij hadden thuis niet heel veel geld dus zoiets was heel bijzonder. In de speelgoedwinkel werd ik op slag verliefd op een grote babypop (met plastic ledematen, mijn arme moeder :rofl: ) maar ik had ook wel door dat die heel duur was. Uiteindelijk een kleiner cadeau uitgezocht toen mijn tante zei: "maar eigenlijk wil je die pop hè... en jij mag kiezen, want jij bent jarig". Echt, er is geen foto van die dag van mij zonder pop :flirting: :couple:
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
20-08-2019 12:55
Wat geweldig he om samen met een dier echt op te groeien. Had ik met mijn prachtige hond. Hoop die mooie ervaring ook aan mijn kinderen te geven.
Ik heb zelf geen kinderen maar ben zeker van mening dat het belangrijk is voor kinderen om met een huisdier op te groeien. Naast dat het gewoon ontzettend leuk is, is het ook leerzaam.
Fijn dat jij dat ook aan jouw kinderen wil meegeven :)
...
Whatsinaname1988 schreef:
20-08-2019 12:55
Wat geweldig he om samen met een dier echt op te groeien. Had ik met mijn prachtige hond. Hoop die mooie ervaring ook aan mijn kinderen te geven.
Ik had ook een hond als 8 jarig kind. Wat heb ik een steun gehad aan die hond tijdens mijn lastige puberjaren. Was er kapot van toen ze op was en overleed op 16 jarige leeftijd. Ze ging door het vuur voor mij en kon mij altijd tot rust brengen als ik weer eens verdrietig was of een woede uitbarsting had.
anoniem_327839 wijzigde dit bericht op 20-08-2019 13:05
13.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nog een mooie. Mijn broer had toen hij nog op school zat een bijbaantje als vakkenvuller in een supermarkt. Ik werkte nog niet want was te jong. Van zijn eerste zelf verdiende geld kocht hij voor mij een draagbare stereo-/cassetterecorder. Dat ding was destijds 400 gulden dus echt een grote hap uit zijn zuurverdiende centen. Dat vond ik zó lief. Mijn ouders waren er iets minder blij mee want er zat flink wat volume in dat apparaat waarmee ik ze waarschijnlijk tot waanzin heb gedreven :D
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven