Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
20-08-2019 20:03
Doet jouw man dan zoveel Lise?
Hier scheelt het eigenlijk heel veel werk als man niet thuis is.
En als dochter weg is nog meer. Zeker drie wassen in de week en mega veel troep dat ze beide laten slingeren die ik noet op hoef te ruimen.
Van de week op dochters slaapkamer, 7 lege ijstheeflesjes, 5 glazen, drie borden, vijf bakjes en 6 lege colaflesjes.
Was overal op de vloer( die was ik dus niet meer, ze heeft een eigen wasmand en wat daar niet inzit, wordt niet gewassen)
Jas in de huiskamer op de grond, schoenen die niet in de hal staan maar in de keuken slingeren...ik kan dan echt uit mijn dak gaan van kwaadheid.
Hoe moeilijk is het nou om je troep achter je kont op te ruimen?
Die discussies heb ik zelden met zoon. Die is een stuk( je) netter gelukkig.
Ik zeg tegen mijn kinderen dat ze hun kamer moeten opruimen en als ze het niet doen geef ik ze nog ... minuten en anders gaat het in de vuilnisbak. Heb ik maar één keer hoeven doen. Alleen de jongste van 7 help ik nog wel eens. Die mist nog wel eens het overzicht. Niet dat het dan spik en span is maar opgeruimd genoeg.
Maar ze komen wel doodleuk binnen met een spoor van spullen achter zich aan. Vooral de vierde. Die laat ook altijd alle deuren open staan. Arg! En die is heel hardnekkig in het aanlaten van haar schoenen. (Kinderen moeten hun schoenen uit als ze binnenkomen ivm vieze schoenen van het buitenspelen).

Mijn vriend zegt tegen ze kinderen dat de moeten opruimen en dan gaan ze de hele middag lekker spelen. Dan kijkt ie aan het eind van de dag eens op hun kamer en dan zegt ie: ik ben niet tevreden. Morgen verder :facepalm:
Van de week heb ik dus daar ook tegen de meiden (in overleg met vriend) ook gezegd dat ik een timer ging zetten en dat het dan opgeruimd moest zijn want anders kwam ik met de vuilniszak. Ze hadden nog tien minuten over en het was nog netjes ook. (Moet ik wel zeggen dat ik aan het begin van de vakantie hun hele kamer heb uitgemest en drie zakken met kapot speelgoed en te kleine kleding heb weggegooid en duidelijke opruimplekken heb gemaakt voor ze en max drie soorten speelgoed op de kamer). Ze waren zo blij dat het gewoon snel gelukt was hun kamer op te ruimen en dat ze nog een heleboel tijd over hadden om leuke dingen te doen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
20-08-2019 20:24
Klinkt goed als jij je daar goed bij voelt :mrgreen: Richt ze zich daarbij alleen op de gedachten of gaat ze ook richting gedragingen en dingen die je ook daadwerkelijk moet doen en niet moet doen?
De gedragstherapie lag meer op het vlak van meer leuke dingen doen = beter voelen .
Ik doe genoeg voor mezelf vind ik ( kan wat vaker op stap gaan misschien nog) maar kijk op mijn gekozen momenten als er niemand thuis is een leuke serie, duik regelmatig in een boek of ga handwerken.
Dus ik vond zelf dat de meeste verbetering op het vlak negatief denken over mezelf= me slecht voelen lag. Dus daar gaan we ons vnl op richten.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
De kamers van de kinderen zijn nu dusdsnig groot dat als er troep ligt , het niet ergerlijk is. Ik doe er verder ook niks aan, zeg hooguit, die afwas moet naar beneden of zou je die lege flesjes niet eens weggooien.
Bij dochter stond ook een mand schone was die in de kast moest( ook al een week of drie) , ze kwam zojuist even melden dat ik vast enthousiast zou zijn, want ze had hem opgeruimd. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
20-08-2019 21:10
De kamers van de kinderen zijn nu dusdsnig groot dat als er troep ligt , het niet ergerlijk is. Ik doe er verder ook niks aan, zeg hooguit, die afwas moet naar beneden of zou je die lege flesjes niet eens weggooien.
Bij dochter stond ook een mand schone was die in de kast moest( ook al een week of drie) , ze kwam zojuist even melden dat ik vast enthousiast zou zijn, want ze had hem opgeruimd. :proud:
Hahaha! Zoekt ook zo lastig uit een wasmand.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Lientje ik heb ook cognitieve gedragstherapie gehad, mij heeft het erg geholpen om bepaalde patronen te doorbreken. Het is geen wondermiddel, maar heeft zeker wel zin gehad.

Verder veel geschreven, heb niet alles onthouden sorry.

Nartjie wat een gedoe met die spv'er zeg, snap dat je die de volgende keer niet meer wil.

Gisteren eerste revalidatie gehad en vandaag eerste werkdag. Ik ben best moe, maar mijn hoofd is voorlopig nog niet van plan te gaan slapen helaas. Merk dat het er allemaal best wel inhakt even.
"After all this time?" "Always."
Severus_Snape schreef:
20-08-2019 21:57
Lientje ik heb ook cognitieve gedragstherapie gehad, mij heeft het erg geholpen om bepaalde patronen te doorbreken. Het is geen wondermiddel, maar heeft zeker wel zin gehad.

Verder veel geschreven, heb niet alles onthouden sorry.

Nartjie wat een gedoe met die spv'er zeg, snap dat je die de volgende keer niet meer wil.

Gisteren eerste revalidatie gehad en vandaag eerste werkdag. Ik ben best moe, maar mijn hoofd is voorlopig nog niet van plan te gaan slapen helaas. Merk dat het er allemaal best wel inhakt even.
Pffoe, dat is pittig zo twee dagen na elkaar. Herkenbaar van je hoofd. Hopelijk lukt het om tot rust te komen. :hug:
lientje69 schreef:
20-08-2019 20:03
Doet jouw man dan zoveel Lise?
Hier scheelt het eigenlijk heel veel werk als man niet thuis is.
En als dochter weg is nog meer. Zeker drie wassen in de week en mega veel troep dat ze beide laten slingeren die ik noet op hoef te ruimen.
Van de week op dochters slaapkamer, 7 lege ijstheeflesjes, 5 glazen, drie borden, vijf bakjes en 6 lege colaflesjes.
Was overal op de vloer( die was ik dus niet meer, ze heeft een eigen wasmand en wat daar niet inzit, wordt niet gewassen)
Jas in de huiskamer op de grond, schoenen die niet in de hal staan maar in de keuken slingeren...ik kan dan echt uit mijn dak gaan van kwaadheid.
Hoe moeilijk is het nou om je troep achter je kont op te ruimen?
Die discussies heb ik zelden met zoon. Die is een stuk( je) netter gelukkig.
In huis? Alles behalve koken en de was en dat wat de schoonmaakster doet. Een vuilnisbak legen kan ik niet, want te zwaar.

Man heeft vanavond ook besloten dat hij mijn grenzen wat meer gaat bewaken :-?
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
20-08-2019 20:03
Doet jouw man dan zoveel Lise?
Hier scheelt het eigenlijk heel veel werk als man niet thuis is.
En als dochter weg is nog meer. Zeker drie wassen in de week en mega veel troep dat ze beide laten slingeren die ik noet op hoef te ruimen.
Van de week op dochters slaapkamer, 7 lege ijstheeflesjes, 5 glazen, drie borden, vijf bakjes en 6 lege colaflesjes.
Was overal op de vloer( die was ik dus niet meer, ze heeft een eigen wasmand en wat daar niet inzit, wordt niet gewassen)
Jas in de huiskamer op de grond, schoenen die niet in de hal staan maar in de keuken slingeren...ik kan dan echt uit mijn dak gaan van kwaadheid.
Hoe moeilijk is het nou om je troep achter je kont op te ruimen?
Die discussies heb ik zelden met zoon. Die is een stuk( je) netter gelukkig.

Maar jij gaat haar kamer dus nog in?
Doe ik al jaren niet meer. Die flesjes? Was? Blijft allemaal liggen. En ja, ook toen ze de leeftijd van jouw dochter hadden. (want allang blij als ik de gezamenlijke ruimtes beetje opgeruimd heb.. ben ook slecht voorbeeld)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik had leesclub
En wijn

Kan beter naar bed gaan :proud:

Truste iedereen. Ik hoop op goede nachten :redrose:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-08-2019 22:45
Maar jij gaat haar kamer dus nog in?
Doe ik al jaren niet meer. Die flesjes? Was? Blijft allemaal liggen. En ja, ook toen ze de leeftijd van jouw dochter hadden. (want allang blij als ik de gezamenlijke ruimtes beetje opgeruimd heb.. ben ook slecht voorbeeld)
Mijn oudste dochter is zo netjes hè... irritant gewoon... Toen ze twee was liep ze al zuchtend door de gang de schoenen netjes te zetten. Bij haar zelden hoeven zeggen dat ze haar kamer moest opruimen.

Okay, hier beneden mag ze nog wel eens wat netter de boel achterlaten als ze hier is geweest als ik bij mijn vriend ben want dan maken ze vaak het fornuis niet schoon en stofzuigen ook niet.

Ik wil trouwens helemaal niet zeggen dat ik netjes ben. Ik kan het wel als ik de energie heb. Maar ik kan het nu niet bijhouden. Als puber had ik zo’n mooi paadje naar mijn bed. Wist wel waar alles lag trouwens.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-08-2019 22:45
Maar jij gaat haar kamer dus nog in?
Doe ik al jaren niet meer. Die flesjes? Was? Blijft allemaal liggen. En ja, ook toen ze de leeftijd van jouw dochter hadden. (want allang blij als ik de gezamenlijke ruimtes beetje opgeruimd heb.. ben ook slecht voorbeeld)
Ja, ze heeft een eigen wasmand op haar kamer voor haar vuile was. Dus twee keer per week of soms drie keer leeg ik die om te wassen. Alles wat op de grond of over een stoel ligt laat ik liggen.
En ik zet de mand met schone was in haar kamer neer
Zodat ze die in haar kast kan leggen.
In de praktijk gooi ik daar de 2 opvolgende weken de rest van de schone was bovenop eer alles in de kast ligt.
lientje69 wijzigde dit bericht op 21-08-2019 19:51
0.48% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
20-08-2019 22:19
In huis? Alles behalve koken en de was en dat wat de schoonmaakster doet. Een vuilnisbak legen kan ik niet, want te zwaar.

Man heeft vanavond ook besloten dat hij mijn grenzen wat meer gaat bewaken :-?
Dat is pittig Lise dan als zelfs de vuilnisbak niet lukt.
Heb je een klein vuilnisbakje op hoogte voor als man er niet is? ( even een praktische tip al heb je dat wellicht zelf al bedacht)
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik mag zo weer werken
Slecht geslapen, veel gedroomd. En ik vermoed een blaasontsteking.
Lekker dan weer :facepalm:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Goedemorgen,

Sterkte Lientje!

Gisteren had ik vooral uitstralingspijn maar nu is daar ook rugpijn bij gekomen. Zo mogelijk meer pijn dan gisteren dus.
Gelukkig een rustige dag vandaag.
lientje69 schreef:
21-08-2019 07:32
Dat is pittig Lise dan als zelfs de vuilnisbak niet lukt.
Heb je een klein vuilnisbakje op hoogte voor als man er niet is? ( even een praktische tip al heb je dat wellicht zelf al bedacht)
Man leegt ze voordat hij weggaat dus dan heb ik er geen omkijken naar. Dat scheelt. We worden er inderdaad wel inventief door zo.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!
Sterkte vandaag, Lientje.

Ik ga vandaag even met camera op stap, want een vriendin heeft bepaalde foto's nodig en of ik die had. Nou, vast wel, maar misschien kan ik ook nog wat nieuwe maken :-]
Later is nu
Lise, ik kan ook de vuilnisbak niet legen. Ik gebruik nu gewoon een vuilniszak met van die trekkoorden, en zo'n trekkoord hang ik aan de thermostaat van de verwarming in keuken. Ik zorg dat ie niet te vol word anders kan ik het ook niet optillen om het in de grijze container te doen. Ideale is het voor mij om het eigenlijk meteen in container te doen, maar dan stapelt alles op. Zo doe ik het ook met de plastic. Ik heb een stevige Aldi tas hangen aan deurhengsel en daar doe ik dan plastic in, is het vol, dan zo in container
Alle reacties Link kopieren
Onze AH is verbouwd. Hij is nu groter dan hij was, zo lijkt het. En ik kan daar niet zo goed tegen. Kan niets meer vinden, loop als een kip zonder kop rond en word lichtelijk agressief.
Maar goed, we kregen wel gratis bonbons bij de kassa ...

En gelukkig doet man normaliter boodschappen :proud:

Suzy, wat zijn er veel begeleiders bij het spijkerdorp :O Zo'n oproep helpt dus wel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag tussendoor, we hebben het er wel eerder over gehad maar weet het niet meer. Zijner ook mensen hier die lage dosis anti psychotica hadden. Enorm zijn aangekomen. En na het stoppen wel weer af vielen?

Ik heb 25mg quetiapine. En ben enorm opgebolt.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
21-08-2019 13:43
Onze AH is verbouwd. Hij is nu groter dan hij was, zo lijkt het. En ik kan daar niet zo goed tegen. Kan niets meer vinden, loop als een kip zonder kop rond en word lichtelijk agressief.
Maar goed, we kregen wel gratis bonbons bij de kassa ...

En gelukkig doet man normaliter boodschappen :proud:

Suzy, wat zijn er veel begeleiders bij het spijkerdorp :O Zo'n oproep helpt dus wel.
Ja, die appie. Lijkt ook groter door de lichte vloer en de ruimte is gewoon logischer ingedeeld nu en groter assortiment. Ben alleen niet zo blij want in de folder stond dat ze zelfscan zouden krijgen maar ze bedoelden dus zelfscankassa’s. Tsja, sta je nog je boodschappen over te hevelen. Maar scannen met je mobiel wordt tzt nog wel uitgerold zei een van de medewerkers.

De bonbons waren lekker. Hehehe

Spijkerdorp heeft idd vrij veel vrijwilligers maar toch net niet genoeg, klinkt gek. Maar ze vallen wel op zo.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
21-08-2019 14:08
Even een vraag tussendoor, we hebben het er wel eerder over gehad maar weet het niet meer. Zijner ook mensen hier die lage dosis anti psychotica hadden. Enorm zijn aangekomen. En na het stoppen wel weer af vielen?

Ik heb 25mg quetiapine. En ben enorm opgebolt.
Wel antidepressiva waar ik enorm van aankwam. Woog net geen 100kg toen ik stopte, voorheen altijd 65kg. Ben in maart gestopt en meer dan tien kg kwijt sindsdien. Denk inmiddels wel 12 maar heb al even niet gewogen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
21-08-2019 14:08
Even een vraag tussendoor, we hebben het er wel eerder over gehad maar weet het niet meer. Zijner ook mensen hier die lage dosis anti psychotica hadden. Enorm zijn aangekomen. En na het stoppen wel weer af vielen?

Ik heb 25mg quetiapine. En ben enorm opgebolt.
Yep, hier. 0,5mg Risperidon/Risperdal. Ben er mee gestopt zodra het 4 kilo er bij was, en daarna de eetstoornis verder in geschoten.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
21-08-2019 14:14
Wel antidepressiva waar ik enorm van aankwam. Woog net geen 100kg toen ik stopte, voorheen altijd 65kg. Ben in maart gestopt en meer dan tien kg kwijt sindsdien. Denk inmiddels wel 12 maar heb al even niet gewogen.
Inderdaad uit het verleden ook deze ervaring. En heb nu anti depressieva en anti psychotica.

Erg benieuwd of er iets af gaat.
Het zou ook door de anti depressieva kunnen komen of door beide.

Maar goed. De medicatie heeft mij goed geholpen. Maar de nieuwe klachten door overgewicht wegen wellicht niet meer op tegen dat medicijn. Dus mag proberen af te bouwen. Moet je in Nederland wel allemaal zelf bedenken, maar goed.
Gele_Suikerspin schreef:
21-08-2019 14:36
Inderdaad uit het verleden ook deze ervaring. En heb nu anti depressieva en anti psychotica.

Erg benieuwd of er iets af gaat.
Het zou ook door de anti depressieva kunnen komen of door beide.

Maar goed. De medicatie heeft mij goed geholpen. Maar de nieuwe klachten door overgewicht wegen wellicht niet meer op tegen dat medicijn. Dus mag proberen af te bouwen. Moet je in Nederland wel allemaal zelf bedenken, maar goed.
Ik heb dat dus totaal niet. Slik al jaren antidepressiva en blijf mager. Ook toen ik nog een lage dosis amitryptiline erbij moest nemen (om te kijken of dat hielp tegen de migraine) veranderde er niets. Raar is dat toch.
Alle reacties Link kopieren
Gebeurt idd niet bij iedereen, Cesium. Met mijn AD heb ik ook nergens last van.
Lyrica durf ik bv niet te proberen om de reden 'misschien kom ik aan'. Al vraagt mijn pijn wel om sterkere pijnstillers.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven