Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
21-08-2019 21:58
Gelukkig cesium.

Mijn oudste hoor je soms ook dagen niks van als hij weg is.
Hij probeert er wel aan te denken maar vergeet het gewoon.
Ik snap dat soms niet. Hoogbegaafd maar er niet aan denken even je ouders te appen van" ik ben veilig aangekomen " ofzo.
Ik probeer me maar gewoon geen zorgen te maken dan.
Nu ik me dat heb voorgenomen stuurt hij opeens wél elke dag een berichtje. :hyper:

Mijn zoon was hierin de laatste keer voorbeeldig, maar anders app ik hem gewoon. Dan zie ik wel blauwe vinkjes verschijnen en weet ik dat het goed is. :proud:

Mijn ouders, daarentegen, die er altijd op hamerden dat wij belden, vroeger met zo'n munttelefoon en tegenwoordig met onze mobiel, namen er de laatste keer dat ze naar Spanje gingen 2 dagen voor, voordat ze smsten dat het goed was (want m'n moeder kon niet appen) TWEE dagen. En toen ik daarover mopperde zei ze "als er wat gebeurd was, hoorde je dat toch wel" :nut:

Maar fijn dat hij er weer is, Cesium!

En goedemorgen allen :sun:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
22-08-2019 05:15
Goedemorgen. Het is vroeg.
En ik zit te dubben of ik een jurk zal aantrekken of niet. Want het wordt warm. Zeggen ze. Masr dat is het nu nog niet dus tsja.
Zo dochter naar werk brengen. Verder ben ik megastijf ( eigen schuld, ik probeer het hardlopen weer op te pakken en wil dan gelijk teveel)
En heb ik wat last van mijn maag. Maar dat wordt hopelijk beter als ik zo wat heb gegeten.

Nu eerst mijn benen scheren. Voor als k toch een jurkje ga aantrekken.
Ik weet meteen weer waarom ik het liefst in een broek loop. Kost zoveel energie, zo ben ik in no time door mijn lepels van vandaag heen en de dag is nog lang.

haha, zo zit ik ook, qua jurkje. Ik heb vandaag lange broek aan, want vanmorgen was het koud. Maar morgen ga ik na het werk in 1x door naar m'n zus. En dan gaan we de tuin in, dus wil ik wel een jurkje. Dus moet ik vandaag na werk en voor een verjaardagsvisite m'n benen ontharen. @(
Waarom, denk ik dan mopperend, als ik ermee bezig ben. Gedoe toch al.
Later is nu
Goedemorgen,

Ik ben zo slecht in het op iedereen reageren, sorry daarvoor!

Mijn schoonvader wordt volgende week al geopereerd aan zijn vernauwingen. Spannend dus, maar ook wel fijn dat het niet zo lang duurt.
Man heeft er afgelopen nacht geslapen en is dus weer helemaal bijgepraat.

Ik tel de dagen af tot woensdag.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Hier een verhaal van een ex chronische pijn patiënt. Ik wilde het graag met jullie delen. Doe er mee wat je wil, voor sommige kunnen dit zaadjes zijn.

Ik lees jullie verhalen allemaal met pijn in mn hart. Ik hoor voetklachten, veel rugklachten, darmklachten, Chronische vermoeidheid. Dingen waarmee je in het reguliere zorg circuit soms echt vast kan lopen. Of van symptoom naar symptoom behandeling gaat. Waarom met pijn in mijn hart, omdat ik ook in veel verhalen lees dat er meer is dan alleen het symptoom. Ik herken het, want ik had ook altijd wel ergens last van voor langere tijd. Tot dat ik me erin ging verdiepen. Ik ging opzoek naar de echte oorzaak van mijn pijn. Ik geloof in een holistische aanpak !
Die lichamelijke pijn is echt, maar de oorzaak ligt ergens anders. Ik weet dat als sommige dit lezen, in de weerstand komen en dit onzin vinden en dat is logisch, want ja jij hebt alles al geprobeerd en de arts zegt ook niets hierover. Nee! dat klopt! Zo is ons zorgstelsel. Mocht je hier meer over willen weten. Er is zoveel te lezen en bekijken hierover. Durf jij die verantwoordelijkheid te pakken en op onderzoek te gaan? Laat me gerust weten als je meer wilt weten.
There is nothing like a little physical pain, to keep your mind of your emotional problems
:heart:
Jullie reageerde zo lief gister maar ik had echt geen energie meer om mee te forummen.

Nog steeds niet eigenlijk. Ik voel me alsof ik carnaval heb gevierd en ik moet straks naar de dagbesteding. O_o
rammetje91 schreef:
22-08-2019 09:27
Hallo Allemaal,

Hier een verhaal van een ex chronische pijn patiënt. Ik wilde het graag met jullie delen. Doe er mee wat je wil, voor sommige kunnen dit zaadjes zijn.

Ik lees jullie verhalen allemaal met pijn in mn hart. Ik hoor voetklachten, veel rugklachten, darmklachten, Chronische vermoeidheid. Dingen waarmee je in het reguliere zorg circuit soms echt vast kan lopen. Of van symptoom naar symptoom behandeling gaat. Waarom met pijn in mijn hart, omdat ik ook in veel verhalen lees dat er meer is dan alleen het symptoom. Ik herken het, want ik had ook altijd wel ergens last van voor langere tijd. Tot dat ik me erin ging verdiepen. Ik ging opzoek naar de echte oorzaak van mijn pijn. Ik geloof in een holistische aanpak !
Die lichamelijke pijn is echt, maar de oorzaak ligt ergens anders. Ik weet dat als sommige dit lezen, in de weerstand komen en dit onzin vinden en dat is logisch, want ja jij hebt alles al geprobeerd en de arts zegt ook niets hierover. Nee! dat klopt! Zo is ons zorgstelsel. Mocht je hier meer over willen weten. Er is zoveel te lezen en bekijken hierover. Durf jij die verantwoordelijkheid te pakken en op onderzoek te gaan? Laat me gerust weten als je meer wilt weten.

:heart:
Hoewel ik het niet oneens ben met bovenstaande, geld dit zeker niet voor iedereen.
Bovendien kijken artsen ook verder dan alleen de lichamelijke pijn. En bij sommigen ligt de oorzaak wel degelijk in het lichaam.
YellowLemon schreef:
22-08-2019 09:28
Jullie reageerde zo lief gister maar ik had echt geen energie meer om mee te forummen.

Nog steeds niet eigenlijk. Ik voel me alsof ik carnaval heb gevierd en ik moet straks naar de dagbesteding. O_o
:heart:

Sterkte straks!
rammetje91 schreef:
22-08-2019 09:27
Hallo Allemaal,

Hier een verhaal van een ex chronische pijn patiënt. Ik wilde het graag met jullie delen. Doe er mee wat je wil, voor sommige kunnen dit zaadjes zijn.

Ik lees jullie verhalen allemaal met pijn in mn hart. Ik hoor voetklachten, veel rugklachten, darmklachten, Chronische vermoeidheid. Dingen waarmee je in het reguliere zorg circuit soms echt vast kan lopen. Of van symptoom naar symptoom behandeling gaat. Waarom met pijn in mijn hart, omdat ik ook in veel verhalen lees dat er meer is dan alleen het symptoom. Ik herken het, want ik had ook altijd wel ergens last van voor langere tijd. Tot dat ik me erin ging verdiepen. Ik ging opzoek naar de echte oorzaak van mijn pijn. Ik geloof in een holistische aanpak !
Die lichamelijke pijn is echt, maar de oorzaak ligt ergens anders. Ik weet dat als sommige dit lezen, in de weerstand komen en dit onzin vinden en dat is logisch, want ja jij hebt alles al geprobeerd en de arts zegt ook niets hierover. Nee! dat klopt! Zo is ons zorgstelsel. Mocht je hier meer over willen weten. Er is zoveel te lezen en bekijken hierover. Durf jij die verantwoordelijkheid te pakken en op onderzoek te gaan? Laat me gerust weten als je meer wilt weten.



:heart:
“Verantwoordelijkheid”,

Ik wil hier een hoop op zeggen maar dan word ik heel onbeleefd. Ik zou zeggen zoek een vliegend tapijt naar een andere plek.
Alle reacties Link kopieren
rammetje91 schreef:
22-08-2019 09:27
Hallo Allemaal,

Hier een verhaal van een ex chronische pijn patiënt. Ik wilde het graag met jullie delen. Doe er mee wat je wil, voor sommige kunnen dit zaadjes zijn.

Ik lees jullie verhalen allemaal met pijn in mn hart. Ik hoor voetklachten, veel rugklachten, darmklachten, Chronische vermoeidheid. Dingen waarmee je in het reguliere zorg circuit soms echt vast kan lopen. Of van symptoom naar symptoom behandeling gaat. Waarom met pijn in mijn hart, omdat ik ook in veel verhalen lees dat er meer is dan alleen het symptoom. Ik herken het, want ik had ook altijd wel ergens last van voor langere tijd. Tot dat ik me erin ging verdiepen. Ik ging opzoek naar de echte oorzaak van mijn pijn. Ik geloof in een holistische aanpak !
Die lichamelijke pijn is echt, maar de oorzaak ligt ergens anders. Ik weet dat als sommige dit lezen, in de weerstand komen en dit onzin vinden en dat is logisch, want ja jij hebt alles al geprobeerd en de arts zegt ook niets hierover. Nee! dat klopt! Zo is ons zorgstelsel. Mocht je hier meer over willen weten. Er is zoveel te lezen en bekijken hierover. Durf jij die verantwoordelijkheid te pakken en op onderzoek te gaan? Laat me gerust weten als je meer wilt weten.



:heart:
De holistische aanpak van diverse alternatieve geneeswijzen heeft me dan ook nog eens pijn in de portemonnee gegeven. Erg denigrerend gesteld ook, dit stukje :nope:

Maar lief dat je aan ons denkt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
22-08-2019 09:33
“Verantwoordelijkheid”,

Ik wil hier een hoop op zeggen maar dan word ik heel onbeleefd. Ik zou zeggen zoek een vliegend tapijt naar een andere plek.

:hug:
Sterkte vandaag.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Yeey, komt er weer iemand hier posten dat we 'toch wel echt iets aan de pijn kunnen doen'. Als je zulke denigrerende dingen wilt schrijven naar mensen die elke dag met pijn strijden, mag je wel eens goed gaan nadenken.

Veel sterkte lieve Yellow :heart:

Hier erg veel nekpijn, voelt wederom heel onstabiel en moet nog tot maandag uitzingen want dan heb ik pas fysio.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
We moeten gewoon positiever denken!
:mrgreen:
Later is nu
Dreamer schreef:
22-08-2019 10:15
We moeten gewoon positiever denken!
:mrgreen:
Ja, dat we dat niet zelf bedacht hebben. :biggrin:
Rammetje heeft zichzelf uit de shit omhooggetrokken (- waarvoor hulde!-) en zal het vast goed bedoelen (al is het ook gewoon schaamteloze business development ( :sherlock: )

Een holistische aanpak zal zeker werken bij meer labiele mensen met psychische problemen, waarbij een fysieke onderliggende oorzaak van de pijn ontbreekt. Aangezien dat niet op mij van toepassing is, laat ik het aanbod aan me voorbij gaan.

Dat zij dat blijkbaar ziet als je verantwoordelijkheid niet durven pakken is haar probleem.

Niet iedereen heeft het vermogen om in te zien dat iets wat voor jou werkt, niet noodzakelijkerwijs voor iedereen zal werken.
Alle reacties Link kopieren
Moyrrie- schreef:
22-08-2019 10:21
Ja, dat we dat niet zelf bedacht hebben. :biggrin:

Dat komt omdat we ons steeds zo blijven focussen op onze pijn, natuurlijk, en alleen maar naar de dokters luisteren. ofzo.
Later is nu
Mijn advies, neem een banaan.

https://youtu.be/FwId13HBITE
Alle reacties Link kopieren
Oh goeie, ga ik gelijk doen!
Later is nu
Dreamer schreef:
22-08-2019 10:56
Dat komt omdat we ons steeds zo blijven focussen op onze pijn, natuurlijk, en alleen maar naar de dokters luisteren. ofzo.
Precies. Ik heb helemaal geen hernia joh, het zit gewoon tussen de oren.

Oh wacht...
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
22-08-2019 11:17
Precies. Ik heb helemaal geen hernia joh, het zit gewoon tussen de oren.

Oh wacht...
Technisch gezien zit je ruggengraat tussen je oren dus vooruit 😋
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku schreef:
22-08-2019 11:41
Technisch gezien zit je ruggengraat tussen je oren dus vooruit 😋
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Pijnbeleving zit tussen je oren, dus dat klopt dan weer wel. En bij mij is er inderdaad geen aanwijsbare reden voor pijn, dus ik heb die banaan gegeten en bekijk het leven weer wat positiever. Ik kán het :yes:
Later is nu
Ik eet zo wel een banaan en duik daarna mijn bed in. Dat is ook positief ;-)
Geen bananen hier. Hou het op een kop koffie, hoop dat die er wel in blijft. Mijn ontbijt is al in de wc beland. Had net zo goed het gelijk door de wc kunnen spoelen.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
22-08-2019 11:44
:HA:
:proud:
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
22-08-2019 05:15
Goedemorgen. Het is vroeg.
En ik zit te dubben of ik een jurk zal aantrekken of niet. Want het wordt warm. Zeggen ze. Masr dat is het nu nog niet dus tsja.
Zo dochter naar werk brengen. Verder ben ik megastijf ( eigen schuld, ik probeer het hardlopen weer op te pakken en wil dan gelijk teveel)
En heb ik wat last van mijn maag. Maar dat wordt hopelijk beter als ik zo wat heb gegeten.

Nu eerst mijn benen scheren. Voor als k toch een jurkje ga aantrekken.
Ik weet meteen weer waarom ik het liefst in een broek loop. Kost zoveel energie, zo ben ik in no time door mijn lepels van vandaag heen en de dag is nog lang.
Hehe, ik stond ook mijn benen, bikinilijn en oksels te bekijken vanmorgen en besloot toch maar een lange broek en T-shirt aan te doen :rofl: geen energie voor vandaag.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven