Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Moyrrie: wat naar dat je zo’n pijn hebt, :hug:

Kohaku: goed gedaan!

Geweldig hoe mensen elkaar vannacht gesteund hebben! Fijn dat jullie elkaar hier vonden.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.

Veel geschreven! Ik vind dat iedereen op zijn eigen manier super goed bezig is.

Ik ga nu lekker ontbijten en kijken wat de dag mij brengt.

Ik voel mij ligt verplicht om naar dagbesteding te gaan. Maar ik ben juist enigszins hersteld qua energie door vooral dingen te doen waar ik blij van word. En weet op dit moment niet of dat dagbesteding is. Ook word er tijdens de pauze regelmatig gesproken over cliënten, door iemand die daar werkt nota bene. Daar kan ik al helemaal niet tegen! Vind ik echt niet kunnen. Voor mij is dus het koffie drinken ook al niet meer veilig.
Gele_Suikerspin schreef:
23-08-2019 09:29
Goedemorgen.

Veel geschreven! Ik vind dat iedereen op zijn eigen manier super goed bezig is.

Ik ga nu lekker ontbijten en kijken wat de dag mij brengt.

Ik voel mij ligt verplicht om naar dagbesteding te gaan. Maar ik ben juist enigszins hersteld qua energie door vooral dingen te doen waar ik blij van word. En weet op dit moment niet of dat dagbesteding is. Ook word er tijdens de pauze regelmatig gesproken over cliënten, door iemand die daar werkt nota bene. Daar kan ik al helemaal niet tegen! Vind ik echt niet kunnen. Voor mij is dus het koffie drinken ook al niet meer veilig.
Er zou een onafhankelijke clientenraad moeten zijn die eens per half jaar vergaderd. Daar is dan iemand bij aanwezig die de vergadering leid die geen belangen heeft binnen het bedrijf. Perfecte plek om zoiets te melden.

Want dat is echt not done.

Mijn maatschappelijk werkster is me er een. Ze heeft voor vanmiddag al een psychomotorische therapeut geregeld die een famolielid van haar ook geholpen heeft.
Ik zit nog wel met een dilemma eigenlijk.

Volgend weekend viert mijn oma haar verjaardag. Ze heeft een restaurant afgehuurd. Het begint rond 15:00 met koffie en gebak, dan borrelen en daarna nog eten. Heel leuk, heel gezellig.
Maar na de verjaardag van mijn vorig weekend, die een stuk minder lang duurde en een stuk minder heftig was, voelde ik me zo naar en het heeft ook gezorgd voor verergering van mijn pijn, wat ik nu nog voel.
Dus eigenlijk wil ik gewoon een uurtje gaan en dan weer naar huis gaan. Man kan gewoon blijven dan. Het is bij ons in het dorp, dus ver is het ook niet.

Ze moet dit weekend doorgeven hoeveel mensen er exact komen, dus voor het goede fatsoen moet ik het dit weekend doorgeven of bespreken met mijn oma.

Ik vind het alleen lastig om die keuze te maken. Wat zouden jullie doen?
Ik zou doorgeven dat je samen met je man een uur komt Lise. Of voelt hij de behoefte om zonder jou de hele avond te blijven?

Gewoon doorgeven dat je alleen voor de koffie kan komen. Zonder uitleg.
Ik zou het eerlijk met oma bespreken en dan wel persoonlijk. Je weet zeker dat dit teveel voor je is, misschien kun je kiezen aan welk onderdeel van het programma je het liefst wil meedoen?
Ik zou naar Cesium luisteren die is duidelijk ouder dan ik. :rofl:

Bij mijn familie heeft zulke dingen uitleggen geen zin. Je krijgt altijd een reactie die je niet wil. Vandaar mijn beredering. :$
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
23-08-2019 10:00
Ik zit nog wel met een dilemma eigenlijk.

Volgend weekend viert mijn oma haar verjaardag. Ze heeft een restaurant afgehuurd. Het begint rond 15:00 met koffie en gebak, dan borrelen en daarna nog eten. Heel leuk, heel gezellig.
Maar na de verjaardag van mijn vorig weekend, die een stuk minder lang duurde en een stuk minder heftig was, voelde ik me zo naar en het heeft ook gezorgd voor verergering van mijn pijn, wat ik nu nog voel.
Dus eigenlijk wil ik gewoon een uurtje gaan en dan weer naar huis gaan. Man kan gewoon blijven dan. Het is bij ons in het dorp, dus ver is het ook niet.

Ze moet dit weekend doorgeven hoeveel mensen er exact komen, dus voor het goede fatsoen moet ik het dit weekend doorgeven of bespreken met mijn oma.

Ik vind het alleen lastig om die keuze te maken. Wat zouden jullie doen?

Ik zou aangeven dat je wel komt, maar niet weet hoelang je blijft en waarschijnlijk is dat niet lang. Kun je zelf nog kiezen op welk moment je komt, 's middags of bij het eten.
Later is nu
Ze moet wel doorgeven hoeveel mensen er blijven eten ivm de inkoop. Dus ik moet het van te voren beslissen.
Man blijft sowieso wel de hele tijd, we gaan gewoon met twee auto’s of hij laat zich thuis afzetten door iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
23-08-2019 10:29
Ze moet wel doorgeven hoeveel mensen er blijven eten ivm de inkoop. Dus ik moet het van te voren beslissen.
Man blijft sowieso wel de hele tijd, we gaan gewoon met twee auto’s of hij laat zich thuis afzetten door iemand anders.

Ik denk dat mijn moeder dan het liefste zou hebben dat ik er bij het eten zou zijn. Jouw oma mogelijk ook. Overleggen dus met haar, dat je óf 's middags kunt óf bij het eten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het tijdstip wat jou het beste uitkomt gaan. En dit van te voren aangeven.

Eventueel even telefonisch doorgeven.
Alle reacties Link kopieren
Goede oplossing om een uurtje te gaan :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn lief, ik ben altijd weer zo blij dat ik mee ben gaan schrijven :heart:
Ook al ken ik jullie niet in 'het echt', het helpt wel.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku schreef:
23-08-2019 10:48
Jullie zijn lief, ik ben altijd weer zo blij dat ik mee ben gaan schrijven :heart:
Ook al ken ik jullie niet in 'het echt', het helpt wel.
Dat is fijn om te horen, Kohaku. Ik ben ook heel blij met deze groep. Ik lees net pas dat je een stift hebt gepakt in plaats van jezelf pijn te doen - super knap!! Maat weet dat we er voor je zijn, ook al gaat het weer een keer mis :hug:
Lise, het hielp zeker me dat voor te stellen. Alle agressie die Rammetje opriep in één keer kwijt :biggrin:

Jammer van je teen. Hou in de gaten dat het niet weer gaat ontsteken. Maar dat had je vast zelf bedacht..

Ik zou even met je oma overleggen over welk deel zij het liefst heeft dat je er bij bent. Hopelijk begrijpt ze het.

Straks ga ik lunchen met vriendinnen. Dat is altijd een uitputtingsslag. Dus ik doe het nu rustig aan.
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
23-08-2019 00:58
Dank je, Moyrie! :heart:
Hopelijk kan jij ook snel in slaap komen!


Ik hoop trouwens dat jullie het niet vervelend vinden dat ik redelijk veel post over mijn mentale shit. Ik wil daar niet het topic mee vullen, maar ik kan op sommige dagen gewoon niet de pijn in mijn lijf en mijn psyche los van elkaar denken.
Geeft niet joh, gewoon doen. Alleen al het opschrijven kan heel fijn zijn. Het staat ook niet los van elkaar.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Vanavond eet ik lekker makkelijk. Gevulde witlof schuitje.
Blaadje witlof vullen met wat garnalen en een beetje cocktailsaus.
Niet moeilijk doen vandaag. Zal blij zijn als ik maandagochtend bij huisarts ben. Hoop dat ik sterkere pijnstillers mee krijg en graag als herhaal recept
Dreamer schreef:
23-08-2019 10:30
Ik denk dat mijn moeder dan het liefste zou hebben dat ik er bij het eten zou zijn. Jouw oma mogelijk ook. Overleggen dus met haar, dat je óf 's middags kunt óf bij het eten.
Ja, alleen is dat voor mij zwaarder want dat duurt langer. Ik denk dus dat ik het advies van GS maar aan hou.

Bedankt allen!

Niks meer gehoord van de huisarts over de pijnmedicatie. Zal ik er nou nog een keer achterheen bellen?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
23-08-2019 13:12
Ja, alleen is dat voor mij zwaarder want dat duurt langer. Ik denk dus dat ik het advies van GS maar aan hou.

Bedankt allen!

Niks meer gehoord van de huisarts over de pijnmedicatie. Zal ik er nou nog een keer achterheen bellen?
Ik zou als ik jou was 'dom' doen. En opnieuw bellen, helemaal niet benoemen dat he er eerder voor hebt gebeld. Word het alleen maar ingewikkeld van. (en zijn ze te dom voor) gewoon opnieuw bellen met dat je een vraag hebt voor de huisarts. En graag hebt dat hij je belt tijdens zijn ronde. Dat het te ingewikkeld is en het via de arts moet en de arts dit geeft aangegeven dat hij je terug zou bellen als je een vraag had (beetje bluf)

Dan kom je in zijn belrondje (als het goed is)

Even vragen wanneer jou huisarts gemiddeld zijn terug bel ronde doet. De mijne vaan tussen 12 en 14. Tenzij bijvoorbeeld spoedgeval dan ook welleens om 16uur.

Soms werkt kort zijn, je dom/onnozel houden het beste. Beetje hulpeloos doen. Ja, ik moest dit eigenlijk telefonisch met de huisarts bespreken (baby stem)

Echt erg. Maar helaas werkt je achterlijk opstellen soms beter als zelfverzekerd en slim zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook welleens heb gedaan toen ik met 1 assistente echt niet kon (later bleek ze overspannen te zijn)

Gewoon op een ander nummertje drukken. Als je meerdere huisartsen hebt, moet je vaak 'druk 1' voor huisarts die. Druk 2 voor huisarts die. En dan gewoon op een andere drukken. Krijg je een andere assistent, die je ook gewoon helpt :proud:

Ja, ja, ik heb zo mijn trucje om te overleven in de zorg jungle
Net een half uur telefonisch gesprek gehad met vervangend spv'er
. Moet er nog even van bijkomen.
We hebben afgesproken dat als mijn eigen spv'er er niet is, op vrijdag werkt zij niet. En ik wil toch een gesprek dan mag ik vervangende spv'er appen voor gesprek.
Het aanbod ligt er, het is aan mij of ik er gebruik van maak.
Ben nu doodmoe
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
23-08-2019 17:35
Net een half uur telefonisch gesprek gehad met vervangend spv'er
. Moet er nog even van bijkomen.
We hebben afgesproken dat als mijn eigen spv'er er niet is, op vrijdag werkt zij niet. En ik wil toch een gesprek dan mag ik vervangende spv'er appen voor gesprek.
Het aanbod ligt er, het is aan mij of ik er gebruik van maak.
Ben nu doodmoe
Was het wel een fijn gesprek? Of een ingewikkeld gesprek? Of...?
:sun:

Ik wens jullie kracht, warmte en veel minder pijn toe voor jullie allemaal.

:bigkiss:
Ik heb de psychomotorische therapeut ontmoet. Aardige man.

En nu kan ik niet meer nadenken. Er komt alleen maar prut uit mijn mond en het voelt alsof een deel van m’n hersens uitstaat.
Gele_Suikerspin schreef:
23-08-2019 18:50
Was het wel een fijn gesprek? Of een ingewikkeld gesprek? Of...?
Was wel een fijn gesprek. Ook wel vermoeiend omdat ik uit een hypo kwam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven