Internetvriend + ouders

23-08-2019 14:38 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb iets langer dan 2 maanden geleden iemand ontmoet op Yubo, een app om een vrienden te maken over het internet. Hij woont in Engeland. We (video)bellen elke dag en nu komt hij toevallig volgende maand naar Nederland. Ik ben 17 en hij is 19 dan. Ik heb alleen nog nooit eerder een vriendje gehad en ik weet ook helemaal niet hoe ik dit moet brengen aan mijn ouders, aangezien ze best wel anti-internet zijn. Iemand tips hiervoor?
Alle reacties Link kopieren
Is hij je vriendje dan?
Je hebt hem nog nooit in het echt ontmoet, misschien valt hij wel vreselijk tegen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zei ooit:
Ik geloof dat ik verliefd ben, hij komt volgend weekend. Is dat goed?

En dat was goed
Alle reacties Link kopieren
Wil hij bij jullie logeren? En wat komt hij doen in Nederland?

Pap, mam, ik app al 2 maanden met een jongen uit Engeland en soms videobellen we. Volgende maand komt hij naar Nederland, mag hij hier logeren?

Sowieso niks stiekem doen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk vertellen over hem en over jullie contact. Verder zou hij in mijn huis natuurlijk niet mogen blijven logeren, maar elkaar ergens op neutraal terrein ontmoeten is misschien voor je ouders acceptabel?
Alle reacties Link kopieren
Vikhui schreef:
23-08-2019 16:45
Eerlijk vertellen over hem en over jullie contact. Verder zou hij in mijn huis natuurlijk niet mogen blijven logeren, maar elkaar ergens op neutraal terrein ontmoeten is misschien voor je ouders acceptabel?
Ehhh.... Hoezo is dat natuurlijk?
Alle reacties Link kopieren
Een kind van nog maar 17? En dan iemand die ze alleen van internet kent? Mijn kind van 17 zou sowieso al niet met een verkering mogen logeren, laat staan als ze die nog nooit in het echt heeft gezien en ik ook geen idee heb van wie het is.
Vikhui schreef:
23-08-2019 16:49
Een kind van nog maar 17? En dan iemand die ze alleen van internet kent? Mijn kind van 17 zou sowieso al niet met een verkering mogen logeren, laat staan als ze die nog nooit in het echt heeft gezien en ik ook geen idee heb van wie het is.
Wat een ontzettende ouwe wijvenreactie zeg. Dat vraagt/zegt ze toch ook niet? En met 17 jaar ben je geen kind meer hoor.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, ik reageerde naast het antwoord op haar vraag op reacties hierboven aangezien ik echt verbaasd was dat er mensen dachten aan logeren. Ik ben zelf halverwege 20, maar hierin blijkbaar een oud wijf inderdaad. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Je ouders eerst maar eens mee laten kijken met videobellen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
23-08-2019 16:46
Ehhh.... Hoezo is dat natuurlijk?


Je haalt toch niet zomaar een vreemde in huis?

To: wat zijn de plannen?

Ik zou als ouder een stuk geruster zijn als je eerlijk en duidelijk bent.

En stel je er niet al te veel van voor ( dan kan het alleen maar meevallen.
En luister naar je onderbuikgevoel
, als dit “hem” is krijg je nog kansen genoeg samen, laat je niet ompraten tot dingen waar je niet achter staat.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Vikhui schreef:
23-08-2019 16:45
Eerlijk vertellen over hem en over jullie contact. Verder zou hij in mijn huis natuurlijk niet mogen blijven logeren, maar elkaar ergens op neutraal terrein ontmoeten is misschien voor je ouders acceptabel?
Ik ben best open minded in heel veel dingen maar een 'onbekende' mag niet zomaar in mijn huis logeren. Of dit nou haar zogenaamde vriendje, of een vriendinnetje is. Ik zou als ouder zijnde niets toezeggen maar eerst een kennismaking.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 17 was heb ik mijn vriend van 22 leren kennen via internet.
Ik heb eerlijk tegen mijn ouders gezegd dat ik een jongen had leren kennen via internet en of ik met hem mocht afspreken. Dat mocht wel, maar ze wilden hem wel eerst zien. Op de eerste afspraak ben ik hem samen met mijn vader van het station gaan halen en zijn we de hele dag bij mij thuis geweest. Daarna mocht ik hem ook alleen zien en blijven slapen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zeggen dat je iemand via internet hebt leren kennen en dat je hem dan-en-dan in de stad ontmoet.
Gewoon een keer afspreken op neutraal terrein kan prima als je 17 bent.
vivapimpelmees schreef:
23-08-2019 16:46
Ehhh.... Hoezo is dat natuurlijk?
Een onbekende gast in je huis laten is natuurlijk sowieso niet verstandig. Er is zoveel oplichting via internet.
Snap ook niet dat je met iemand uit het buitenland gaat zitten flirten online, stel dat in het echt ook de vonk overslaat, dan zit je met de afstand. En waar je de buurjongen sneller zat bent omdat je die dagelijks ziet, houd je roze bril langer stand als je naar elkaar zit te smachten terwijl je beiden in 'n ander land zit. Kansloos voor een puber.
Als hij toevallig in Nederland is dan heeft hij ook een slaapplaats.
Van mij zou je hem mogen ontmoeten op neutraal terrein.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders waren al niet blij dat ik met een jongen uit Nederland had afgesproken via internet, haha!

Toch zou ik eerlijk tegen je ouders zijn, en vertellen wat je hier zegt. Ontmoet via een app, hebben elkaar gezien tijdens videobellen en hij is aankomende maand in Nederland. Dat betekent dus dat ie al een slaapplek heeft, neem ik aan? :)
Als het doorgaat (want dat is natuurlijk ook nog maar de vraag!), ontmoet elkaar op neutraal terrein. Eventueel je ouders mee, dat zij iets gezelligs gaan doen in de stad, maar dat ze wel in de buurt zijn als het niet bevalt of zo! Alleen moet je ze dan wel over hem vertellen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat 'mijn generatie ', moet wennen aan kinderen die via internet daten.
Wij keken brommers achter de feesttent
Maar is het nou een platonische vriend, of is het je date?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-08-2019 00:29
Ik denk dat 'mijn generatie ', moet wennen aan kinderen die via internet daten.
Wij keken brommers achter de feesttent
Dit is toch niet nieuw? Dit gebeurde 20 jaar geleden ook al.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
24-08-2019 12:38
Dit is toch niet nieuw? Dit gebeurde 20 jaar geleden ook al.
Maar de generatie die nu kinderen van 17 heeft, is zeld van voor het internetdaten
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
23-08-2019 15:28
Is hij je vriendje dan?
Je hebt hem nog nooit in het echt ontmoet, misschien valt hij wel vreselijk tegen!
Nee, hij is (nog) niet mijn vriendje. Maar goed dat er zoiets bestaat als daten om te zien of iemand tegenvalt of juist helemaal niet. ;)
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
23-08-2019 16:24
Wil hij bij jullie logeren? En wat komt hij doen in Nederland?

Pap, mam, ik app al 2 maanden met een jongen uit Engeland en soms videobellen we. Volgende maand komt hij naar Nederland, mag hij hier logeren?

Sowieso niks stiekem doen.
Nee hoor, hij gaat een hotel in de buurt boeken. Hij gaat wat vrienden zien die hier wonen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-08-2019 18:33
Een onbekende gast in je huis laten is natuurlijk sowieso niet verstandig. Er is zoveel oplichting via internet.
Snap ook niet dat je met iemand uit het buitenland gaat zitten flirten online, stel dat in het echt ook de vonk overslaat, dan zit je met de afstand. En waar je de buurjongen sneller zat bent omdat je die dagelijks ziet, houd je roze bril langer stand als je naar elkaar zit te smachten terwijl je beiden in 'n ander land zit. Kansloos voor een puber.
Ik zat ook totaal niet op het internet om te 'gaan zitten flirten'. Het is nou eenmaal zo gelopen. Naar mijn idee is hij het ook helemaal waard. Bovendien had hij voor mij 3 jaar lang een relatie met een meisje uit Griekenland. Dat een langeafstandsrelatie voor jou onmogelijk lijkt, is niet mijn probleem. ;)
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
24-08-2019 12:36
Maar is het nou een platonische vriend, of is het je date?
Date

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven