Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
22-08-2019 13:38
Ik vraag mij eerder af, waar vind jij dit soort normale vrouwen dan? Ga ik in die hoek ook shoppen voor vriendinnen! :biggrin:
Overal en nergens eigenlijk, iedereen heeft ook een andere achtergrond en wonen in verschillende delen van het land. Dus ik kan niet echt een gemeenschappelijke deler vinden, buiten dat ze heel relaxed waren/zijn voordat ze zwanger raakte.
Keuken1987 schreef:
22-08-2019 13:25
Zouden jullie draagmoeder kunnen zijn?
Ik zou overigens ook geen draagmoeder kunnen zijn. Zwangerschap betekend dat ik moet stoppen met mijn medicijnen omdat er nog te weinig bekend is over de effecten van ADHD-medicatie op de zwangerschap, dus is het advies stoppen.
Stoppen met mijn medicatie wil zeggen dat ik mijn werk niet meer zou kunnen doen. Dat heb ik er dus echt niet voor over.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Keuken1987 schreef:
22-08-2019 13:25
Zouden jullie draagmoeder kunnen zijn?
Ik ben daar lang geleden over gepolst door goede vrienden en hoefde niet lang over mijn ‘nee’ na te denken.
Alle reacties Link kopieren
Familiemens schreef:
21-08-2019 21:15
Tijd heelt alle wonden, cliché maar waar. Wel fijn dat het iets beter met je gaat.

Heftig voor de vriendin. Wat een hel, wil je zo graag kinderen voel je je zo beroerd als het kind er eindelijk is. Ik moet wel zeggen dat ik aanstaande moeders vaak wat naief vind overkomen. Ik ben me heel bewust van alle negatieve kanten (zwangerschap, kwaaltjes, bevalling, slapeloze nachten, kinderziektes, plannen, organiseren, kosten, druk op de relatie enz). Zwangeren die op een roze wolk zitten donderen er na de bevalling of al eerder keihard van af. Misschien is het maar goed alleen is de klap van realiteit nogal hard ;-).
Ik weet dat tijd alle wonden heelt. Maar soms zou je willen dat het korte tijd was, maar het duurt vaak lang.

Vriendin had al twee kinderen en meer kan ze helemaal niet aan. Eentje was eigenlijk genoeg voor haar. Ze was al voor de keizersnede opgenomen omdat haar bloeddruk te hoog was. te veel stress thuis. Kinderen waren hangerig en moe en dan wordt het haar snel te veel. Ik denk echter dat er nu echt nooit meer een vierde gaat komen. Ze had na de eerste eigenlijk al moeten stoppen, maar omdat ze zelf in haar eentje is opgegroeid wilde ze dat niet voor haar dochtertje. Daar is iets voor te zeggen. Dus kwam er een tweede. Maar die is erfelijk belast, heeft hetzelfde als zijn moeder, is daardoor trager in de ontwikkeling en zal nooit echt goed gaan scoren op school. Maar ik heb het gevoel dat bij dit laatste kind, een meisje, dat alles goed is.

Ze leeft met haar man bij haar moeder in huis en het huis zou in tweeen opgesplitst moeten worden. Het is ook voor haar moeder soms te veel. Die is een dagje ouder en het kan daarbinnen heel druk zijn. Ter illustratie: ik kom binnen en de televisie staat aan, ze spelen met computerspelletje waar geluidjes uit komen, en er wordt nog naar elkaar geroepen. Om gek van te worden.
Haar man wilde eigenlijk al geen tweede, laat staan een derde. Ik zei nog tegen haar "ben je dan helemaal niet bang dat deze derde te veel druk gaat leggen op jullie relatie?" Toen zij haar moeder "daar ben ik ook bang voor". Maar vriendin zei dat het daar nu te laat voor was. Toen zei ik "maar ik heb je een jaar geleden al voor gewaarschuwd, gezien de problemen die er toen waren.. Maar goed. vrouwen die willen baren, die zijn niet te houden. Alleen de natuur kan ze tegenhouden maar dat heeft de natuur in dit geval dus niet gedaan.
Ik vermoed dat er weinig kindvrijen zijn die draagmoeder zijn. Het is een bewuste keuze, en dit is een heel groot iets, dit doe je normaal al niet zomaar. Al helemaal niet als je ze zelf niet wilt.

Ik had het heel bijzonder gevonden als iemand het nodig vond om mij dit te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet zwanger zijn. Al die beperkingen en die maatschappelijke bemoeienis die je dan over je heen krijgt. Nee dank je.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
22-08-2019 21:33
Ik vermoed dat er weinig kindvrijen zijn die draagmoeder zijn. Het is een bewuste keuze, en dit is een heel groot iets, dit doe je normaal al niet zomaar. Al helemaal niet als je ze zelf niet wilt.

Ik had het heel bijzonder gevonden als iemand het nodig vond om mij dit te vragen.
Ik hoorde op tv een vrouw die geen moeder wou zijn maar wel draagmoeder. Dat vond ik nogal bijzonder.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Keuken1987 schreef:
22-08-2019 22:12
Ik hoorde op tv een vrouw die geen moeder wou zijn maar wel draagmoeder. Dat vond ik nogal bijzonder.
Ik weet niet of we het over dezelfde hebben, maar zei zij niet dat ze wel graag een zwangerschap wilde meemaken?
Daar kan ik me iets bij voorstellen. Ik zou dat ook best willen weten.
iones schreef:
22-08-2019 20:03
Ik weet dat tijd alle wonden heelt. Maar soms zou je willen dat het korte tijd was, maar het duurt vaak lang.

Vriendin had al twee kinderen en meer kan ze helemaal niet aan. Eentje was eigenlijk genoeg voor haar. Ze was al voor de keizersnede opgenomen omdat haar bloeddruk te hoog was. te veel stress thuis. Kinderen waren hangerig en moe en dan wordt het haar snel te veel. Ik denk echter dat er nu echt nooit meer een vierde gaat komen. Ze had na de eerste eigenlijk al moeten stoppen, maar omdat ze zelf in haar eentje is opgegroeid wilde ze dat niet voor haar dochtertje. Daar is iets voor te zeggen. Dus kwam er een tweede. Maar die is erfelijk belast, heeft hetzelfde als zijn moeder, is daardoor trager in de ontwikkeling en zal nooit echt goed gaan scoren op school. Maar ik heb het gevoel dat bij dit laatste kind, een meisje, dat alles goed is.

Ze leeft met haar man bij haar moeder in huis en het huis zou in tweeen opgesplitst moeten worden. Het is ook voor haar moeder soms te veel. Die is een dagje ouder en het kan daarbinnen heel druk zijn. Ter illustratie: ik kom binnen en de televisie staat aan, ze spelen met computerspelletje waar geluidjes uit komen, en er wordt nog naar elkaar geroepen. Om gek van te worden.
Haar man wilde eigenlijk al geen tweede, laat staan een derde. Ik zei nog tegen haar "ben je dan helemaal niet bang dat deze derde te veel druk gaat leggen op jullie relatie?" Toen zij haar moeder "daar ben ik ook bang voor". Maar vriendin zei dat het daar nu te laat voor was. Toen zei ik "maar ik heb je een jaar geleden al voor gewaarschuwd, gezien de problemen die er toen waren.. Maar goed. vrouwen die willen baren, die zijn niet te houden. Alleen de natuur kan ze tegenhouden maar dat heeft de natuur in dit geval dus niet gedaan.
Mijn vader vond 1 ook genoeg en hij ging dus naar de uroloog voor een knipje ipv het aan 't toeval over te laten.
Mannen die zich een 2e of zelfs 3e laten aannaaien hebben het aan hun eigen gebrek aan daadkracht te danken dat ze met 'n druk huishouden opgescheept zijn komen zitten.
kindrebel schreef:
22-08-2019 22:25
Ik weet niet of we het over dezelfde hebben, maar zei zij niet dat ze wel graag een zwangerschap wilde meemaken?
Daar kan ik me iets bij voorstellen. Ik zou dat ook best willen weten.
Ik zou liever een dagje man zijn willen ervaren dan een dagje zwanger zijn.
Keuken1987 schreef:
22-08-2019 13:25
Zouden jullie draagmoeder kunnen zijn?
Nee. Ik ben principieel ook tegen kinderen op de wereld zetten en het lijkt me een erg nare ervaring zo'n parasiet in mijn buik. Laat staan het moment dat ie er uit moet!
redbulletje schreef:
22-08-2019 23:16
Nee. Ik ben principieel ook tegen kinderen op de wereld zetten en het lijkt me een erg nare ervaring zo'n parasiet in mijn buik. Laat staan het moment dat ie er uit moet!

Dit lijkt me nog het allerergste! o_o
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
22-08-2019 22:25
Ik weet niet of we het over dezelfde hebben, maar zei zij niet dat ze wel graag een zwangerschap wilde meemaken?
Daar kan ik me iets bij voorstellen. Ik zou dat ook best willen weten.
Ja dat zei ze. Ergens wil ik dat ook wel weten. Het is zo iets bijzonders.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
23-08-2019 05:05
Dit lijkt me nog het allerergste! o_o
Die bevalling hoeft van mij ook niet.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-08-2019 23:13
Ik zou liever een dagje man zijn willen ervaren dan een dagje zwanger zijn.
Hear hear!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-08-2019 23:13
Ik zou liever een dagje man zijn willen ervaren dan een dagje zwanger zijn.
Ik ook.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
22-08-2019 20:03

Maar goed. vrouwen die willen baren, die zijn niet te houden.

Een waarheid als een zwangere koe!
Such fun!1
Ik zou ook geen draagmoeder willen zijn. Een hele zwangerschap en bevalling lijken me al vreselijk en stel je dan nog eens voor dat er iets mis blijkt met het kind (een ernstige ziekte of beperkingen). Ik schiet om minder al finaal in de stress.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-08-2019 23:11
Mijn vader vond 1 ook genoeg en hij ging dus naar de uroloog voor een knipje ipv het aan 't toeval over te laten.
Mannen die zich een 2e of zelfs 3e laten aannaaien hebben het aan hun eigen gebrek aan daadkracht te danken dat ze met 'n druk huishouden opgescheept zijn komen zitten.
Dat gaat in dit geval zeker wel op ja. Hij vindt een ingreep maar eng. Maar zijn vrouw heeft drie keer een zwangerschap en keizersnede moeten doorstaan. Alsof dat niks voorstelt. En dan is de laatste keer met complicaties samen gegaan.
No way! De zwangerschap en het moeten bevallen spelen, naast dat ik geen ouder wil zijn, een belangrijke rol in mijn overweging om geen kinderen te willen. Ik begrijp niet waarom je je lichaam vrijwillig aan zoiets zou onderwerpen. En al helemaal niet als je niet eens een kind wilt.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
23-08-2019 17:31
Een waarheid als een zwangere koe!
;-D

En in de 'zou je draagmoederen kwestie': Misschien dat ik voor mijn zus gedraagmoederd zou hebben, maar ik denk het niet eigenlijk. Gelukkig heeft zij zonder moeite 2 kinderen gekregen, dus het was totaal niet nodig.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Kissie30 schreef:
24-08-2019 01:55
No way! De zwangerschap en het moeten bevallen spelen, naast dat ik geen ouder wil zijn, een belangrijke rol in mijn overweging om geen kinderen te willen. Ik begrijp niet waarom je je lichaam vrijwillig aan zoiets zou onderwerpen. En al helemaal niet als je niet eens een kind wilt.
Mijn moeder vertelde dat bij een kennis in de straat van de week groot alarm was midden in de nacht met allerlei hulpverleners, bleek het een vrouw te zijn die na de geboorte overleed. Dat kan ook nog altijd anno nu.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-08-2019 08:28
Mijn moeder vertelde dat bij een kennis in de straat van de week groot alarm was midden in de nacht met allerlei hulpverleners, bleek het een vrouw te zijn die na de geboorte overleed. Dat kan ook nog altijd anno nu.
Yep, niet vaak maar het gebeurt. Ik ken ook een verhaal: thuisbevalling, toch onverwachte complicaties, met gillende sirenes naar het ziekenhuis, moeder overleden.

En daarbij vermeld ik vooral dat het dus een thuisbevalling was. Was het dat niet geweest, dan was dit zeer hoogstwaarschijnlijk niet gebeurd!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Mijn moeder vond zwanger zijn heerlijk dus die heeft er wel eens aan gedacht om draagmoeder te worden. Die had nergens last van en legde ons als eieren. Ondanks dat we twee reusachtige baby's waren. Ze vond het een eitje. Dus ze heeft serieus wel eens overwogen om het te doen voor vrienden van haar, ze waren er al in gesprek over met de arts. Ik weet niet meer waarom het toen afgeketst is maar het ging toch niet door.
Ikzelf moet er niet aan denken. Ik vond een keer zwanger zijn en die heftige mini bevalling al meer dan genoeg. Ik ben direct afgekickt voor het leven. :P
En dan hoefde ik nog maar een mini embryo te baren, laat staan zo'n gigantisch kind. En dat dan voor een ander doen en het kind moeten weggeven ook, nee het idee trekt me nou niet echt aan.

Mijn schoonzusje is zwanger, ze kwamen het vorige week zondag vertellen. Heel leuk want mijn broer wil al zijn hele leven een kind, maar het is nog heel pril. Ze gaan pas de dertigste voor de eerste echo dus we weten nog niet of er uberhaubt een hartje is. En nu zit ik in de spanning voor ze. Omdat er bij mij dus geen hartslag meer klonk op een gegeven moment en omdat ik weet hoe graag ze het willen. Het breng weer een hoop nare herinneringen op voor mij. :cry:
Ik hoop zo dat het allemaal goed gaat voor ze. Het lijkt me echt heel leuk om tante te worden. Wel de lusten, niet de lasten. Ik ga ook graag om de week een dagje oppassen.
redbulletje schreef:
24-08-2019 08:28
Mijn moeder vertelde dat bij een kennis in de straat van de week groot alarm was midden in de nacht met allerlei hulpverleners, bleek het een vrouw te zijn die na de geboorte overleed. Dat kan ook nog altijd anno nu.
Ik heb het eens opgezocht een tijd terug; er sterven meer vrouwen door zwangerschap/de bevalling dan dat er mensen sterven door xtc gebruik in Nederland. Maar er wordt overal gewaarschuwd voor het gebruik van xtc, ik word nooit gewaarschuwd om niet zwanger te worden O_o

En dat hele thuis bevallen snap ik al helemaal niet. Dat zijn toch middeleeuwse toestanden? I.m.o. is een bevalling een medische aangelegenheid waarvoor je dus naar het ziekenhuis gaat.
Kissie30 schreef:
24-08-2019 08:48
Ik heb het eens opgezocht een tijd terug; er sterven meer vrouwen door zwangerschap/de bevalling dan dat er mensen sterven door xtc gebruik in Nederland. Maar er wordt overal gewaarschuwd voor het gebruik van xtc, ik word nooit gewaarschuwd om niet zwanger te worden O_o

En dat hele thuis bevallen snap ik al helemaal niet. Dat zijn toch middeleeuwse toestanden? I.m.o. is een bevalling een medische aangelegenheid waarvoor je dus naar het ziekenhuis gaat.

Niet mee eens. Bevallen is juist zo natuurlijk als het maar kan. Zou, als het dan toch moest :mrgreen: liever thuis in eigen omgeving bevallen dan in een ziekenhuis waar tig mensen erbij zijn. Niets natuurlijks aan.
De medische macht heeft het overgenomen, maar dat is een heel ander verhaal en discussie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven