Smartwatch, ja of mwah?

24-08-2019 11:32 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ineens vroeg ik mij af of ik niet eens toe ben aan een smartwatch. In eerste instantie omdat ik vanwege stressklachten wat meer zou moeten wandelen/bewegen en mijn hartslag wat rustiger mag worden. Zo dacht ik mijzelf wat nauwkeriger te gaan volgen wat betreft stappen per dag en het verloop van mijn hartslag in verschillende settings. Met een leuke fitbit kan dat natuurlijk al, maar al snuffelend op het web kom ik nu ook de wat geavanceerdere smartwatches met allerlei apps, navigatie, leuke wijzerplaten, etc. tegen.

Nu is 250 euro zo'n beetje de startprijs voor een degelijk/mooi model, dus ik vroeg mij af hoe de ervaringen van bestaande gebruikers zijn. Dus heb je een smartwatch:

- welke functies gebruik je?
- hoe bevalt dat?
- vind je het de investering waard?
- welk model heb je of raad je aan?

En dan ook nog een technische vraag: bij welke modellen kun je de connectiviteit/gps actief aan en uit zetten? Ik zou zelf graag de optie willen hebben om bluetooth (of wifi indien van toepassing) te kunnen bedienen, een functie die de fitbit bijvoorbeeld niet heeft.
Ja ! hier de iwatch (iPhone dan wel vereist)

Ik gebruik de stappenteller, hartslagmeter en de workouts.
Verder kan je er ook nog mee bellen en ontvang ik bv nieuwsberichtern erop (wel de iPhone in de buurt)
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
24-08-2019 11:44
Ja ! hier de iwatch (iPhone dan wel vereist)

Ik gebruik de stappenteller, hartslagmeter en de workouts.
Verder kan je er ook nog mee bellen en ontvang ik bv nieuwsberichtern erop (wel de iPhone in de buurt)

Heb je ook het idee dat je nu dan bijvoorbeelt wat meer loopt en wandelt dan wanneer je je stappenteller niet zo hebben?
Foechoer schreef:
24-08-2019 11:50
Heb je ook het idee dat je nu dan bijvoorbeelt wat meer loopt en wandelt dan wanneer je je stappenteller niet zo hebben?
Jazeker ! Je krijgt ook "uitdagingen" voor een maand toegestuurd. Ik ben daar ook echt mee bezig om dat te halen en een medaille te "verdienen". Ik ben er echt actiever door geworden.
Hier ook een Apple Watch (iWatch bestaat niet)
lise1985 schreef:
24-08-2019 11:55
Hier ook een Apple Watch (iWatch bestaat niet)
To snapt best wat ik bedoel...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er één! Een Garmin.

Ik gebruik vrijwel alle functies: Stappen, aantal verdiepingen, hartslag, stress niveau, menstruatiecyclus, VO2, Intensieve beweging, berichten en telefoontjes ontvangen en hij heeft al 30.000 keer mijn telefoon gevonden als ik hem kwijt was. :$ Ook heb ik onder de tijd het weer staan, super handig. Ik gebruik niet de caloeriënteller, online profielen en het bijhouden van je gebruikte sportkleding/spullen. Ook heb ik het "beweeg!" gezeur uitgezet als hij vond dat ik te lang stil zat.

Ik kreeg hem van werk en ben hem maar gaan dragen. Nu mis ik hem echt als ik hem vergeten ben om te doen na douchen of zo. Ik krijg mails en berichten binnen die ik even kan checken en een besluit kan maken of ik er mijn telefoon voor pak of niet, scheelt reageren op het witte knipperlampje en je blijft toch up to date. Hij geeft me insights (blijkbaar ben ik een couch potato op donderdag) en vuurwerk als ik een doel hebt bereikt, en heeft me bewuster gemaakt van mijn gezondheid. Ik ben meer gaan lopen en bewegen door de fitbit en pak expres een trap bijvoorbeeld om het vuurwerk te krijgen.

Die van mij was gratis, maar als hij ooit stuk gaat koop ik een nieuwe. Dus ja.

Ik heb een Garmin Vivosmart 3. Ik ben er blij mee, maar ik heb me er dus nooit in verdiept voor aanschaf dus kan geen tips geven. Deze heeft een niet-glazen touchscreen, lijkt me een stuk minder kras gevoelig dan een glazen touch screen maar staat wel iets minder mooi.
Alle reacties Link kopieren
Apple watch, zo blij mee
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Apple watch. Wel dan met iPhone en iPad, maar bevalt me uitermate goed. Heb ‘m al 2 jaar
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een smartwatch. Heb de Michael Kors Runway cadeau gekregen voor kerst. Was er echt enorm blij mee, wel is hij sinds de kerst tot de zomervakantie 2 keer (6 weken per keer) op reparatuur geweest😖. Had als de zelfde klachten nogmaals voorgekomen waren, waarschijnlijk gezegd dat ze het rotding houden mochten. Maar goed, tot nu toe gaat het goed 🙌🏻

Gebruik hem veel en intensief ; stappenteller, workouts en hartslagmeting.
Dit zijn ook de grootste voordelen vind ik. Hij heeft een mooi uiterlijk en is waterdicht (tijdens zwemmen en douchen ook uitgebreid gebruikt).
Krijg alle meldingen binnen op mijn telefoon (IPhone X) maar kan op berichten niet reageren via de watch. Ook moet mijn telefoon binnen een paar meter bereik liggen anders heeft hij geen verbinding. Die laatste twee dingen, samen met de batterijduur (bij mijn gebruik ongeveer 12u) vind ik de grootse minpunten.
Hij was tevens 380 CH Frank (hier in Zwitserland). Ik zou altijd weer voor een smartwatch gaan, maar voor iets meer geld waarschijnlijk toch voor een Applewatch aanschaffen.
this too shall pass..
Alle reacties Link kopieren
Foechoer schreef:
24-08-2019 11:50
Heb je ook het idee dat je nu dan bijvoorbeelt wat meer loopt en wandelt dan wanneer je je stappenteller niet zo hebben?
Je kunt doelen instellen en Apple verlegt die doelen stapje voor stapje als je je weekdoel hebt gehaald.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Ik zou er wel één willen, maar ja, ik draag al 20 jaar geen horloge meer en dat bevalt me prima. Maar ik hou wel van al die statistiekjes enzo...
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
24-08-2019 12:02
Ik heb er één! Een Garmin.

Ik gebruik vrijwel alle functies: Stappen, aantal verdiepingen, hartslag, stress niveau, menstruatiecyclus, VO2, Intensieve beweging, berichten en telefoontjes ontvangen en hij heeft al 30.000 keer mijn telefoon gevonden als ik hem kwijt was. :$ Ook heb ik onder de tijd het weer staan, super handig. Ik gebruik niet de caloeriënteller, online profielen en het bijhouden van je gebruikte sportkleding/spullen. Ook heb ik het "beweeg!" gezeur uitgezet als hij vond dat ik te lang stil zat.

Ik kreeg hem van werk en ben hem maar gaan dragen. Nu mis ik hem echt als ik hem vergeten ben om te doen na douchen of zo. Ik krijg mails en berichten binnen die ik even kan checken en een besluit kan maken of ik er mijn telefoon voor pak of niet, scheelt reageren op het witte knipperlampje en je blijft toch up to date. Hij geeft me insights (blijkbaar ben ik een couch potato op donderdag) en vuurwerk als ik een doel hebt bereikt, en heeft me bewuster gemaakt van mijn gezondheid. Ik ben meer gaan lopen en bewegen door de fitbit en pak expres een trap bijvoorbeeld om het vuurwerk te krijgen.

Die van mij was gratis, maar als hij ooit stuk gaat koop ik een nieuwe. Dus ja.

Ik heb een Garmin Vivosmart 3. Ik ben er blij mee, maar ik heb me er dus nooit in verdiept voor aanschaf dus kan geen tips geven. Deze heeft een niet-glazen touchscreen, lijkt me een stuk minder kras gevoelig dan een glazen touch screen maar staat wel iets minder mooi.

Die Garmin is me ook al een paar keer gunstig opgevallen tijdens het browsen :-) Klinkt wel als een fijn model. Heeft hij in het menu een vliegtuigstand of een switch om bluetooth/gps uit te zetten?
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er zo veel positieve ervaringen zijn!

Gebruikt iemand Google maps (of andere navigatieapp) op de smartwatch, en hoe goed werkt dat dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je er een type voor moet zijn. Ik hou nogal van zelf en logisch denken en dat ik gezond eet en beweeg vanuit mijn eigen intrinsiek, dat hoeft zo'n apparaat niet voor mij te bepalen en regelen.

Ik zou zo'n ding dus nooit aanschaffen en bovendien vind ik het geen sieraad, ook de fitbit niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de batterijduur van die dingen echt belachelijk kort. Mijn vriend heeft een Apple Watch en die dingen gaan een dag mee. Dan kan je beter een goede activitytracker nemen, doelen kan je ook koppelen op je telefoon en laten bijhouden op je fitbit.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier applewatch. Ik heb hem al een aantal jaar en geweldig. Niet alleen voor workout/stappenteller, maar vooral ook voor WhatsApp en Messenger, bellen, muziek luisteren, dictafoon, route. Lees net "batterij doet het maar een dag". Ik wilde zeggen: prima batterij, doet het de hele dag. Soms, als ik wil, kan ik hem ook nog als sleeptracker gebruiken. Dan leg ik hem 's ochtends bij mijn ochtendritueel aan de stroom en hij kan er weer een dag tegen. Ik ben fan :)
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Mijn batterij van de Apple Watch doet het ruim 2 dagen en ik gebruik ‘m intensief.
De watch is 2 jaar oud
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Fitbit charge 2 hier en mijn batterij doet het een week.
Ik heb hem dan wel zo ingesteld staan dat hij niet iedere keer aangaat als ik mijn pols beweeg. Dat scheelt echt een paar dagen. :)
Samsung Galaxy Active hier. Ben er ontzettend blij mee! Man en ik hebben beide een en we dagen elkaar uit qua hoeveelheid stappen. Als we de 10.000 niet gehaald hebben gaan we nog rondje om😅.

Verder geeft hij signalen dat je moet bewegen en krijg ik mijn appjes er op binnen.

Daarnaast hartslag, aantal minuten bewegen. Ik ben mij veel meer bewust van het stilzitten.

Echte aanrader!
Hier ook een applewatch, laad hem overnacht op. 2 dagen op 1x opladen red ik net niet.
Garmin vivosmart en wil niet meer zonder. Heel handig om de hartslagmeter te gebruiken tijdens het sporten. Hij houdt ook bij hoe veel ik slaap (ik slaap soms echt te weinig en is goed om die getallen even te zien en er rekening mee te houden) en hoeveel kcal ik dagelijks verbrand.
Ook komen er appjes op binnen dus dan kan ik even kijken zonder mijn telefoon te pakken. Gps heeft hij dan weer niet.
Apple watch hier. Geweldig. Ik kan ook zien wie er mailt/belt/whatsappt en ik weet nu dat ik heel slecht slaap en veel te vaak een hoge hartslag heb.
En dat ik in mijn normale doen kennelijk veel bewegelijker ben dan je zou zeggen, want ik kom gewoon met mijn zittende beroep zonder iets extra's te doen al bijna op (of rond) de 10.000 stappen per dag.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
24-08-2019 12:28
Ik denk dat je er een type voor moet zijn. Ik hou nogal van zelf en logisch denken en dat ik gezond eet en beweeg vanuit mijn eigen intrinsiek, dat hoeft zo'n apparaat niet voor mij te bepalen en regelen.

Ik zou zo'n ding dus nooit aanschaffen en bovendien vind ik het geen sieraad, ook de fitbit niet.
Psies.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb een Garmin vivosport en ben er heel blij mee. En ik loop meer dan voorheen. Want als ik mijn doel niet haal, ga ik toch nog een stukje lopen. Dus ja, ik beweeg meer en bewuster dan voorheen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven