Tinteling door activity tracker

24-08-2019 14:32 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister een Fitbit gekocht. Ben er super blij mee, maar kreeg na een aantal uur tintelingen en een doof gevoel in mijn arm en hand.
Volgens de website van Fitbit moet je hem meteen afdoen als dit optreedt. Helaas heb ik hem dan ook retour moeten doen vandaag :(

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Of iemand een goede aanrader voor een activity tracker zonder hartslagmeting?
Had je m niet te strak?
Ik heb dat met iphones!
teuneke schreef:
24-08-2019 14:46
Ik heb dat met iphones!
Je krijgt tintelingen van iPhones? :mrgreen:
Zo krijgt het woord trilfunctie toch een andere lading
Voor het eerst dat ik eens hoor dat iemand anders daar ook last van heeft. Iedereen die ik probeerde uit te leggen dat ik daar last van had, verklaarde me nog net niet voor gek.
Ik heb nu een Apple watch en daar heb ik geen last van, maar verschillende fitbits en TomTom horloges kon ik echt niet hebben.

Nog steeds benieuwd waar dat vandaan komt.
Misschien is het dan toch het systeem dat je hartslag meet waar je op reageert?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een garmin forerunner 35, daar kun je de hartslagmeting van uitzetten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hartslag is 60-64. Binnen 15 seconden opgenomen door mijn vinger aan de pols. Kost niks en niemand kijkt mee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
24-08-2019 17:40
Mijn hartslag is 60-64. Binnen 15 seconden opgenomen door mijn vinger aan de pols. Kost niks en niemand kijkt mee.
Dat wiel ik je iedere tien minuten zien doen tijdens een rondje wielrennen zodat je je training erop kan aanpassen en achteraf kan evalueren. Oh ja, toch maar een hartslagmeter dan.
Dat je bij mij mee kan kijken is omdat ik hem op openbaar heb staan om sportuitdagingen met vrienden te delen en elkaar aan te moedigen, je kan het ook op prive zetten.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
24-08-2019 14:44
Had je m niet te strak?
Nee, dat dacht ik eerst ook inderdaad. Maar heb hem toen zo los gedaan dat ik hem bijna over mijn pols kon schuiven om het uit te proberen, maar het werd er niet beter op helaas
Alle reacties Link kopieren
Poging3 schreef:
24-08-2019 15:06
Voor het eerst dat ik eens hoor dat iemand anders daar ook last van heeft. Iedereen die ik probeerde uit te leggen dat ik daar last van had, verklaarde me nog net niet voor gek.
Ik heb nu een Apple watch en daar heb ik geen last van, maar verschillende fitbits en TomTom horloges kon ik echt niet hebben.

Nog steeds benieuwd waar dat vandaan komt.
Ja ik vind het inderdaad ook echt heel raar. Maar op de website van Fitbit staat dat je hem meteen moet afdoen als dat gebeurt, dus we zijn blijkbaar niet de enige..

Hmm oke. Ik weet inderdaad niet of het hartslag algemeen is, materiaal, etc.
Dat maakt het wel lastig..
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
24-08-2019 17:40
Mijn hartslag is 60-64. Binnen 15 seconden opgenomen door mijn vinger aan de pols. Kost niks en niemand kijkt mee.
Wauw geweldig! En je kunt dan direct je stappen zien en je verbruikte calorieën ?
Fijn zo'n vinger zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er wel meer mensen over gehoord en dan inderdaad specifiek de fitbit.
Ik heb er zelf geen last van.
Is dit niet net zoiets als last hebben van een bromtoon in de buurt van zendmasten?
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Wat een late reactie. Maar ik heb gisteren een fitbit aangeschaft en merkte dat mijn hand begon te tintelen. Toen ik op Google ging zoeken kwam ik dit gesprek tegen. Maar nu had ik nog een vraag. Naar mijn idee krijg ik ook hoofdpijn zodra ik de fitbit om doe. Zijn hier meer mensen bekend mee?

Hoor het graag!

Groetjes Hanny
Alle reacties Link kopieren
Die dingen zenden elektromagnetisch straling uit, ze zijn gekoppeld met je telefoon. De veldsterkte van de verschillende merken kan nogal verschillen. De ene persoon heeft er meer last van dan de ander. Een optie is de datafunctie van dat ding uitzetten (de vliegtuigmodus) als die erop zit.
Volgens onderzoeken door fabrikanten van dit spul kan dat geen kwaad, volgens onafhankelijke onderzoeken van universiteiten zijn er wel degelijk schadelijke effecten (Net zoals het bij de tabaksindustrie en bij asbest ging)
Kijk maar eens op stopumts.nl, daar staat veel informatie.
ekiM schreef:
07-01-2020 15:03
Die dingen zenden elektromagnetisch straling uit, ze zijn gekoppeld met je telefoon. De veldsterkte van de verschillende merken kan nogal verschillen. De ene persoon heeft er meer last van dan de ander. Een optie is de datafunctie van dat ding uitzetten (de vliegtuigmodus) als die erop zit.
Volgens onderzoeken door fabrikanten van dit spul kan dat geen kwaad, volgens onafhankelijke onderzoeken van universiteiten zijn er wel degelijk schadelijke effecten (Net zoals het bij de tabaksindustrie en bij asbest ging)
Kijk maar eens op stopumts.nl, daar staat veel informatie.
Doe eens een link naar die onderzoeken van universiteiten?
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
09-01-2020 20:05
Doe eens een link naar die onderzoeken van universiteiten?
Kijk bij stopumts,nl, daar staan de onderzoeken met rechtstreekse linkjes. Of gebruik google. Maar dat had jezelf natuurlijk ook kunnen bedenken....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven