Kind doet verontrustende uitspraak

25-08-2019 20:26 180 berichten
Geheel tegen mijn eigen gewoonte in heb ik besloten dit topic leeg te halen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-08-2019 18:25
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
95.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het was hartstikke warm. Ik kan me wel vinden in de reactie waarom geen ijsje.
En wat is drammen. Kan het zijn dat je zelf ook wat last had van de warmte TO? En één lijn trekken is niet hetzelfde als de andere ouder maar naar de mond praten.
Als jij denkt acht het is warm waarom niet en man zegt nee kun je dat rustig bespreken. Ach man, het is zo warm, toch maar doen dat ijsje?
En ik vraag me net als iemand anders ook af waarom zo veel snoep dat er niet een ijsje bij kon. Zoveel snaai geven dat een kind misselijk wordt vind ik nogal wat eigenlijk. Misschien was hij ook daarom wel even van het padje.
snorriemorrie schreef:
25-08-2019 20:36
Ja, zoiets heb ik ook gezegd. Ik wil het ook niet te groot maken,maar ben er wel erg van geschrokken, ook omdat depressie-klachten veel in mijn familie voorkomen. Dan ben ik toch bang dat hij het ook krijgt.
Ik denk toch dat je je moet realiseren dat je het, vooral met deze post, best wel groot maakt.
snorriemorrie schreef:
25-08-2019 20:57
Ten eerste: je bent conclusies aan het trekken die niet kloppen.

Ten tweede: heb je ook nog inhoudelijke tips of is je enige doel in dit topic om het vooral constant over dat ijs te hebben terwijl mijn vraag over die opmerking van mijn zoon gaat?
Ten eerste: Welke conclusies kloppen er niet dan?

Ten tweede:serieus advies van mij: houd je kind goed in de gaten. Het kan makkelijk zijn dat hij oververhit is geraakt en zich daardoor niet lekker voelt.

Zijn opmerking kwam voort uit het feit dat hij meerdere keren heeft aangegeven graag een ijsje te willen, en dat gedurende de dag. Blijkbaar had hij behoefte aan iets kouds.
Alle reacties Link kopieren
TO maakt zich zorgen om een nogal zorgelijke uitspraak van haar kind en het enige waar we over vallen is dat het prinsje geen ijsje kreeg? Want een glaasje water kan echt niet? En dan over een jaar of twintig zeuren dat de jeugd van tegenwoordig denkt dat ze overal recht op hebben.
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
25-08-2019 21:03
Niet van een oververhitte kleuter hoor. Wel van het feit dat hij zei dat ie niet meer wil bestaan. Dat vind ik een vrij heftige uitspraak.
Ik zou daar ook onzeker van worden hoor! Trek je de opmerkingen hier niet al te veel aan.
:rose:
Alle reacties Link kopieren
Kirby schreef:
25-08-2019 21:14
TO maakt zich zorgen om een nogal zorgelijke uitspraak van haar kind en het enige waar we over vallen is dat het prinsje geen ijsje kreeg? Want een glaasje water kan echt niet? En dan over een jaar of twintig zeuren dat de jeugd van tegenwoordig denkt dat ze overal recht op hebben.
+ 100000000
Ik val echt bijna van mijn stoel van verbazing over hoe men hier blijkbaar allemaal een kind dat meerdere keren vraagt een ijsje geeft omdat hij blijkbaar zo graag wil.
Er had uberhaupt geen reden tot zeuren geweest als het ijsje sowieso ipv het andere zondagse snoep gegeven zou worden vanwege de zomerse dag.
Kirby schreef:
25-08-2019 21:14
TO maakt zich zorgen om een nogal zorgelijke uitspraak van haar kind en het enige waar we over vallen is dat het prinsje geen ijsje kreeg? Want een glaasje water kan echt niet? En dan over een jaar of twintig zeuren dat de jeugd van tegenwoordig denkt dat ze overal recht op hebben.
Ach wel nee. Zo’n op zichzelf staande opmerking is helemaal niet zorgelijk.
En even een wetenschappelijk feitje voor de mensen van team-IJsje: van ijs eten daalt je lichaamstemperatuur niet. Het zou de beste jongen niet hebben geholpen tegen de hitte.

https://newscientist.nl/nieuws/van-ijsj ... -het-warm/

To, je hebt prima gehandeld.
Kirby schreef:
25-08-2019 21:14
TO maakt zich zorgen om een nogal zorgelijke uitspraak van haar kind en het enige waar we over vallen is dat het prinsje geen ijsje kreeg? Want een glaasje water kan echt niet? En dan over een jaar of twintig zeuren dat de jeugd van tegenwoordig denkt dat ze overal recht op hebben.
En een kind zoveel snoep geven dat je bang bent dat het misselijk wordt als er nog een ijsje bijkomt? Vind je dat wel normaal? Waarom niet een boterham in plaats van al dat snoep?
Loekie12345 schreef:
25-08-2019 21:17
En even een wetenschappelijk feitje voor de mensen van team-IJsje: van ijs eten daalt je lichaamstemperatuur niet. Het zou de beste jongen niet hebben geholpen tegen de hitte.

https://newscientist.nl/nieuws/van-ijsj ... -het-warm/

To, je hebt prima gehandeld.
Leg je dat ook even uit aan haar kind?
snorriemorrie schreef:
25-08-2019 21:08
In principe doe ik dat ook. Namelijk door het hier te checken en verder te proberen te verdragen dat ik me hier onrustig over voel. Als ik mijn gevoel zou volgen zou ik er heel lang met hem over praten. Maar dat doe ik dus niet, omdat ik zelf toch ook hoop dat het gewoon een moment-opname is. Maargoed, ik heb zelf mijn eerste zelfmoord-opmerking (ook) gemaakt rond dezelfde leeftijd als mijn zoon nu is, dus ja, ik neem zulke opmerkingen wel serieus.
Oei, dan snap ik dat je er extra van schrikt ja. Maar inderdaad, je zoon is jou niet.
En verder er dan misschien niet over praten morgen, want als jij hier angstig over bent breng je dat in zo'n gesprek misschien wel over en dat wil je vooral niet. Wel opletten of hij meer van dat soort dingen roept als hij weer een keer uitgeput is. En mocht dat zo zijn eens aan een professional vragen wat je daar mee moet.
Theamuts schreef:
25-08-2019 21:12
Ten eerste: Welke conclusies kloppen er niet dan?

Ten tweede:serieus advies van mij: houd je kind goed in de gaten. Het kan makkelijk zijn dat hij oververhit is geraakt en zich daardoor niet lekker voelt.

Zijn opmerking kwam voort uit het feit dat hij meerdere keren heeft aangegeven graag een ijsje te willen, en dat gedurende de dag. Blijkbaar had hij behoefte aan iets kouds.

Dat hij het warm had en er daarom om vroeg. Hij was 2 tellen uit de auto toen hij er al over begon, namelijk.

Bedankt voor de tip. We letten er zeker goed op dat hij niet over-verhit raakt.
Theamuts schreef:
25-08-2019 21:22
Leg je dat ook even uit aan haar kind?
Ja, want als een kind iets niet 100% snapt, moet het zijn zin krijgen.
Mijn peuter is gek op alles met wielen en wil echt heel graag zelf autorijden. Dat mag niet, ik heb al herhaaldelijk uitgelegd waarom niet, maar ze snapt het niet. Ik begrijp nu dat ik haar beter haar zin kan geven, anders verpest ik haar jeugd nog :lightbulb:
Theamuts schreef:
25-08-2019 21:22
Leg je dat ook even uit aan haar kind?
Nee want haar kind gebruikt de hitte niet als argument voor het ijsje, maar jullie wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je man de komende week vrij moet nemen zodat jij kan bijkomen. Het gaat niet zo goed met je toch? Je zoon zal daar vast iets van meekrijgen. Tijd om de last te delen. Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
25-08-2019 21:17
Ach wel nee. Zo’n op zichzelf staande opmerking is helemaal niet zorgelijk.

Als ouders depressief zijn of zijn geweest, heeft hun kind een grotere kans op een depressie dan een kind van ouders die niet depressief zijn geweest. Zeker als de TO zelf op die leeftijd dit soort gedachtes had en uiteindelijk ook een depressie kreeg is het logisch dat zij zich zorgen maakt. Heel erg verstandig om daar bij je kind alert op te zijn.
Creativity is intelligence having fun
Suðri schreef:
25-08-2019 20:42
Waarom zou hij misselijk worden van waterijs? As het zo warm is geef je zo’n kind toch een ijsje of wat?
Ja maar manlief wilde zijn poot stijfhouden en als vrouw moet je met zulke onzin wel een front vormen. Ofzo iets.
Pandax schreef:
25-08-2019 21:26
Ik denk dat je man de komende week vrij moet nemen zodat jij kan bijkomen. Het gaat niet zo goed met je toch? Je zoon zal daar vast iets van meekrijgen. Tijd om de last te delen. Sterkte :hug:

Dankjewel.

Klopt inderdaad dat ik niet zo lekker in mijn vel zit, gelukkig niet constant maar wel regelmatig. Op sommige dagen zou ik dit soort opmerkingen wel beter kunnen relativeren waarschijnlijk, maar vandaag even niet. Gelukkig gaan mijn man en ik morgen een dagje naar de sauna, even bijkomen en dan daarna voel ik me hopelijk ook weer wat beter.
Lucifer2018 schreef:
25-08-2019 21:28
Ja maar manlief wilde zijn poot stijfhouden en als vrouw moet je met zulke onzin wel een front vormen. Ofzo iets.
https://www.youtube.com/watch?v=DwBirf4BWew
the_Wicked_Witch schreef:
25-08-2019 20:32
Kinderen kunnen weleens dat soort uitspraken doen. Ik had denk ik gereageerd met iets als, "Joh, we zijn juist hartstikke blij dat jij bestaat. En als je 5 bent wil je soms iets heel graag, daarom vergeet je soms dat je het al gevraagd hebt."

En over tot de orde van de dag. Als jij het groot maakt, wordt het ook groot.
Eens.

Ik had dat ijsje gegeven, dan maar mot met bromsnor en daarna had ik zoiets gezegd.
Alle reacties Link kopieren
@snorriemorrie: wordt het niet tijd dat je hulp gaat inroepen?
Mss niet direct om wat je zoon gezegd heeft, maar om zelf wat zekerder te worden over hoe je met dit soort dingen moet omgaan?
Ik lees vaker dat je volgens mij ontzettend twijfelt over of je het wel goed doet en of dingen die je kind doet of zegt wel of niet normaal zijn.
Lijkt me echt zinnig om daar mss eens wat advies over de krijgen van deskundigen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik vind het ergens ook wel zielig, je bent een dag weg, het is stikheet, kind wil graag een ijsje en krijgt al de hele dag nee te horen. Waarschijnlijk ziet hij andere kinderen op de camping wel met een ijsje voorbij schuiven en voor 5 jarigen is dat lastig.

Als je gewoon zelf ijsjes maakt met een beetje roosvicee of carvan cevitam dan is het niets anders dan een glas drinken, alleen dan bevroren. Iedereen blij.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
25-08-2019 21:28
Ja maar manlief wilde zijn poot stijfhouden en als vrouw moet je met zulke onzin wel een front vormen. Ofzo iets.
Serieus? En wat nou als je kind na een half uur weer een ijsje wil? En na een uur weer? En dat de hele dag door? Want het is de hele dag warm he, dus dan heeft zo;n kind gewoon recht op een ijsje toch? Er zal toch wel een moment komen dat ook jij nee zegt bij weer de vraag om een ijsje.
Creativity is intelligence having fun
@Solomio: ik heb net een jaar schematherapie achter de rug. En op veel vlakken gaat / ging het daardoor ook wel een stuk beter. Ik heb destijds al gezegd dat ik weliswaar niet meer verder wilde met groepstherapie, maar wel heel graag individueel schematherapie wilde volgen, maar helaas kon dat blijkbaar niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven