Buurtkatten weren

28-08-2019 22:49 66 berichten
Ik kan mijn dakterrasdeur niet meer open hebben. Ik heb nu elke keer een buurtkat in m'n huis lopen. Ik wil geen katten in m'n huis. Maar ik wil wel gewoon m'n huis kunnen luchten met de deur open. Het is meer dan 30 graden boven. Het zijn volgens mij nieuwe katten van een nieuwe buurvrouw. Eerder had ik hier geen last van.

Ik jaag ze nu hard schreeuwend weg in de hoop dat ze mij eng gaan vinden niet terugkomen. Maar ik heb niet echt een idee van het kattenbrein en of dit werkt.

Iemand de gouden tip?

(Behalve dan dat ik vind dat mensen hun kat beter moeten africhten of binnen moeten laten)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb drie keer een fles water over een buurtkat gegooid en nu komt hij/ zij de tuin niet meer in.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Water inderdaad.

Met zulk warm weer is het overigens beter om de deur dicht te houden.
Such fun!1
MarindaH schreef:
28-08-2019 22:52
Water inderdaad.

Met zulk warm weer is het overigens beter om de deur dicht te houden.
's Avonds niet. Nu kan het eindelijk een beetje doorwaaien.

Ik heb wel water voor ze klaar staan, maar ze presteren het elke keer om op een andere plek naar binnen te komen (waar de plantenspuit dan net niet staat). En om nou in m'n eigen huis een emmer water om te kieperen.....
Neem een hond.
Alle reacties Link kopieren
Water zal wel werken. Je hoeft de katten niet bang te maken, je hoeft ze alleen maar tot het besef te laten komen dat het voor hen niet aangenaam is bij jou binnen.
Haha honden wil ik al helemaal niet in huis.

En als zo'n kat nou af en toe een muis zou vangen en weer weggaan....

Maar ik ben veel te bang dat ik ze insluit als ik naar m'n werk ga en dat ik dan kapotte gordijnen / planten / banken heb als ik thuiskom.
Plantenspuit.

Mijn katten schrikken niet van wat geschreeuw.
Blijven ze Oost-Indisch doof voor.
Alle reacties Link kopieren
Hordeur
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
28-08-2019 23:00
Hordeur

Ja ik heb zo'n hor-hanggordijn. Maar dat vinden ze dus geen enkel probleem.

Benieuwd of er ook nog iets is (een of andere plant of geur ofzo) dat voor alle katten werkt. Want het zijn er meerdere en ik vrees dat er niet zoiets bestaat als een kattentam-tam.

Maar anders zal ik 'investeren' in meerdere plantenspuiten. Misschien de buurvrouw maar een tikkie sturen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Of pak ze op en zet ze buiten?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
28-08-2019 23:00
Hordeur
Onze ongewenste buurtkat zat aan mijn peperdure hor te krabben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
28-08-2019 23:04
Ja ik heb zo'n hor-hanggordijn. Maar dat vinden ze dus geen enkel probleem.

Benieuwd of er ook nog iets is (een of andere plant of geur ofzo) dat voor alle katten werkt. Want het zijn er meerdere en ik vrees dat er niet zoiets bestaat als een kattentam-tam.

Maar anders zal ik 'investeren' in meerdere plantenspuiten. Misschien de buurvrouw maar een tikkie sturen ;-)
Of een waterpistool.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Waterpistool, stem ik ook voor. Plus de buurvrouw aanspreken. Laat zij maar iets doen waardoor de kat niet meer op jouw dakterras kan komen. Spant ze maar een kattennet ofzo.
MarvelousMrsMaisel schreef:
28-08-2019 23:04
Ja ik heb zo'n hor-hanggordijn. Maar dat vinden ze dus geen enkel probleem.

Benieuwd of er ook nog iets is (een of andere plant of geur ofzo) dat voor alle katten werkt. Want het zijn er meerdere en ik vrees dat er niet zoiets bestaat als een kattentam-tam.

Maar anders zal ik 'investeren' in meerdere plantenspuiten. Misschien de buurvrouw maar een tikkie sturen ;-)
Een hordeur werkt goed, ik heb er altijd een om mijn kat binnen te houden. ;)
Om andere katten weg te houden gebruik ik Kattenschrik, dat is een korrel met een geur waar ze een hekel aan hebben.
Strooien op plaatsen waar de kat vaak loopt om op je dakterras/binnen te komen. Omdat ze het vies vinden gaan ze die plekken vermijden.
Alle reacties Link kopieren
Opgeblazen ballonnen in de deuropening hangen? Of alufolie?
Is de kattenmosquito een optie?
parbleumondieu schreef:
28-08-2019 23:05
Of pak ze op en zet ze buiten?

Ik pak geen katten op.. Ik vind katten stom, vervelend en eng. Vreemde katten dan. En de meeste bekende katten ook. Ik denk dat veel mensen met een kat zich dat niet zo goed beseffen. Dat een ander vooral heel erg niet op jouw kat zit te wachten en al helemaal niet in hun eigen huis.

Waterpistool vind ik een leuk idee. Dan kan ik ze ook nog raken als ze al wegrennen. Die net binnen was zit trouwens 's ochtends ook wel eens bij de voordeur. Zal m'n plantenspuit morgen maar eens mee naar beneden nemen :whip:
Oemayra schreef:
28-08-2019 23:15
Een hordeur werkt goed, ik heb er altijd een om mijn kat binnen te houden. ;)
Om andere katten weg te houden gebruik ik Kattenschrik, dat is een korrel met een geur waar ze een hekel aan hebben.
Strooien op plaatsen waar de kat vaak loopt om op je dakterras/binnen te komen. Omdat ze het vies vinden gaan ze die plekken vermijden.

Oeh dus dat zou ik aan de randen van mijn dakterras en bij de voordeur kunnen strooien? Waar koop je zoiets?
Tijdschriftenverslindster schreef:
28-08-2019 23:18
Is de kattenmosquito een optie?

Geen idee wat het is? Tell me more!
MarvelousMrsMaisel schreef:
28-08-2019 23:20
Oeh dus dat zou ik aan de randen van mijn dakterras en bij de voordeur kunnen strooien? Waar koop je zoiets?
Klopt, bij de randen van je dakterras, te koop bij Intratuin, Gamma of andere bouwmarkt.
MarvelousMrsMaisel schreef:
28-08-2019 23:20
Geen idee wat het is? Tell me more!
Waarschijnlijk kun je ze googelen onder de naam kattenverjagers ;)
Geeft een hoge pieptoon/ultrasoon geluid als kat of mens langs de sensor van de kattenverjagers loopt, waardoor katten wegblijven (die horen die piep wel) en die (de meeste?) mensen niet horen omdat de piep buiten de menselijke geluidsfrequentie van het oor/gehoorsfrequentie valt. Hoop dat het een beetje duidelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Idd, de kattensensor die piept.

Qua water: de Supersoaker. Vanaf vrij ver behoorlijk precies.

Qua planten: wijnruit.

Katten houden ook niet van de lucht van knoflook. Action heeft Kattenschrik, maar dat ruik je zelf dus ook. Mijn ervaring is wel dat als ze dat een paar keer hebben geroken, ze langere tijd wegblijven. Nu aanschaffen dus, en strooien als jij je ramen weer dicht hebt.

En daarnaast: wel je buurvrouw aanspreken. Haar huisdieren veroorzaken overlast bij jou. Ik heb tot twee maal toe een buur aansprakelijk gesteld voor schade door kattenpies in mijn woning. Haar verzekering keerde twee keer uit, maar maakte haar duidelijk dat een derde keer voor haar eigen kosten zou zijn. Ik heb de katten nooit meer gezien.
patchouli_ schreef:
28-08-2019 23:40
Idd, de kattensensor die piept.

Qua water: de Supersoaker. Vanaf vrij ver behoorlijk precies.

Qua planten: wijnruit.

Katten houden ook niet van de lucht van knoflook. Action heeft Kattenschrik, maar dat ruik je zelf dus ook. Mijn ervaring is wel dat als ze dat een paar keer hebben geroken, ze langere tijd wegblijven. Nu aanschaffen dus, en strooien als jij je ramen weer dicht hebt.

En daarnaast: wel je buurvrouw aanspreken. Haar huisdieren veroorzaken overlast bij jou. Ik heb tot twee maal toe een buur aansprakelijk gesteld voor schade door kattenpies in mijn woning. Haar verzekering keerde twee keer uit, maar maakte haar duidelijk dat een derde keer voor haar eigen kosten zou zijn. Ik heb de katten nooit meer gezien.
Je ruikt het inderdaad zelf ook, strooi het in een tijd waarin jij zelf minder/niet buiten zit, ik had aan 1 bus genoeg. De katten vinden het smerig en onthouden dat waardoor ze wegblijven van jou dakterras.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
28-08-2019 23:25
Waarschijnlijk kun je ze googelen onder de naam kattenverjagers ;)
Geeft een hoge pieptoon/ultrasoon geluid als kat of mens langs de sensor van de kattenverjagers loopt, waardoor katten wegblijven (die horen die piep wel) en die (de meeste?) mensen niet horen omdat de piep buiten de menselijke geluidsfrequentie van het oor/gehoorsfrequentie valt. Hoop dat het een beetje duidelijk is.
Ik verzuip dat kreng van mijn overburen elke drie maanden. Zij kopen een nieuwe omdat ie het dan niet meer doet. Binnen een week doop ik het kreng in de nacht in een emmer.
Ja overleggen, praten, er samen uitkomen. Zij weigeren de opstelling te veranderen omdat mensen het niet horen.
Ik word er knettergek van in de woonkamer en slaapkamer.. dag en nacht hoor ik die klote piep aanslaan zodra er een vogel langs vliegt, een beest langs loopt, als een mens over de stoep loopt, als een fietser op straat voorbijgaat en ook als een auto langsrijdt. En de katten gaan er recht voor zitten schijten..
Mocht je nou zo'n apparaat hebben staan dan vanaf de stoep op je eigen ramen mikken en niet vanaf het huis de straat op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven