Kind doet verontrustende uitspraak

25-08-2019 20:26 180 berichten
Geheel tegen mijn eigen gewoonte in heb ik besloten dit topic leeg te halen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-08-2019 18:25
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
95.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
25-08-2019 20:34
Bijzonder dat dat ijsje zo belangrijk wordt gevonden.
Vind ik ook. Jeetje, wat doet dat ertoe dat hij geen ijsje mocht? Nee is nee en we weten niet wat er aan vooraf is gegaan. Stop eens met het zo in twijfel trekken van ieders opvoedingstechniek.

Ik denk dat je zelf het goede voorbeeld kunt geven door ook eens (expres) iets te vergeten en te benoemen dat dat kan gebeuren en niet erg is. Je zoontje was waarschijnlijk gewoon moe en gefrustreerd.
Niet raar dat Snorrie hier zich niet meer laat zien.
Wat een gedram over het algemeen zeg.
Alle reacties Link kopieren
Geef dat kind gewoon een ijsje?
Het is zo warm en er zijn kennelijk geen andere manieren om af te koelen?
Sommige reacties....

Maar goed, Snorrie, ik denk dat je niet had verwacht dat hij er met gestrekt been in zou gaan om toch dat ijsje te bemachtigen. En man zag dit ook niet aankomen... Vervolgens in een strijd verwikkeld geraakt en boem! Hij doet een heftige uitspraak.

Komt dit vaker voor? Ik las dat jullie beiden klachten hebben of hadden die zulke gedachtes beïnvloeden?
Dat in acht genomen, begrijp ik wel dat je schrikt van deze uitspraak!

Zou er achter het ijsje willen een andere behoefte kunnen zitten? Verkoeling is op gezondere manieren te vinden, honger is op andere manieren te stillen...
Alle reacties Link kopieren
Ceester schreef:
27-08-2019 11:28
Geef dat kind gewoon een ijsje?
Het is zo warm en er zijn kennelijk geen andere manieren om af te koelen?
Sommige reacties....

Maar goed, Snorrie, ik denk dat je niet had verwacht dat hij er met gestrekt been in zou gaan om toch dat ijsje te bemachtigen. En man zag dit ook niet aankomen... Vervolgens in een strijd verwikkeld geraakt en boem! Hij doet een heftige uitspraak.

Komt dit vaker voor? Ik las dat jullie beiden klachten hebben of hadden die zulke gedachtes beïnvloeden?
Dat in acht genomen, begrijp ik wel dat je schrikt van deze uitspraak!

Zou er achter het ijsje willen een andere behoefte kunnen zitten? Verkoeling is op gezondere manieren te vinden, honger is op andere manieren te stillen...
Ik wilde precies dit schrijven. Echt, geen wonder ook dat kinderen steeds dikker worden als ze maar alles krijgen zolang ze maar zeuren...

Denk eerder dat je kind gewoon moe was, daardoor zo zat te drammen en wat overdreven reageerde.
Misschien dat jullie de volgende keer wel anders kunnen reageren of dit soort situaties anders aanpakken.

Verder vind ik het juist knap dat jullie zo consequent zijn gebleven!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje,het gaat om een waterijsje!
Geen Magnum, breezer of frikadel speciaal
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
TO, mijn zoon (ook 5) kan ook dit soort dingen zeggen, lekker ongenuanceerd inderdaad. Meestal kan ik het zien als inderdaad passend bij zijn leeftijd, soms schiet het bij mij ook verkeerd, als ik ook moe ben bijvoorbeeld.

Overigens zou ik na veel snoep ook nog ijs waarschijnlijk ook weigeren, aangezien onze zoon geen goede eter is en ik dus juist wil dat er ook regelmatig wel iets aan voedingsstoffen in gaat. Als hij alleen maar snoep en ijs eet dan eet hij verder niets meer en dat vind ik niet zo prettig. Dus vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
26-08-2019 07:14
Mijn kinderen zouden elke dag wel een ijsje (of meer) lusten. Dat krijgen ze niet, net zo min als ik zelf elke dag een zak chips ga eten (zou ik ook wel willen).

Dat je ze niet volstouwt met Magnums, dat snap ik. Maar waarom zouden ze geen zelfgemaakt, calorie arm, ( eventueel met fruit er in ) ijsje mogen? Alleen omdat ijs kennelijk erg lekker en/ of ongezond is / klinkt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
28-08-2019 09:33
.

Overigens zou ik na veel snoep ook nog ijs waarschijnlijk ook weigeren, aangezien onze zoon geen goede eter is en ik dus juist wil dat er ook regelmatig wel iets aan voedingsstoffen in gaat. Als hij alleen maar snoep en ijs eet dan eet hij verder niets meer en dat vind ik niet zo prettig. Dus vandaar.
En als hij wel gepureerd en bevroren fruit zou lusten, dan mag hij het nog niet want het klinkt als ijs ?

https://kookidee.nl/recepten/tussendoor ... uitijsjes/ ( kun je eventueel de honing weg laten )



En in 1 pannenkoek kun je een heel ei kwijt. Kun je in het beslag ook nog een gepureerde banaan en een schepje extra weetikveelwatvoor granen / zaad doen. Of klinkt een pannenkoek ook weer te lekker ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ik heb twee kinderen, nu al beide een stuk ouder die beide op die leeftijd zoiets riepen.
Bij mijn jongste, nogal een dramakoning, was het inderdaad als die zijn zin niet kreeg, als die boos was of gefrustreerd. dan schreeuwde die het eerste wat in hem op kwam. arme schat zeiden we dan, het is ook niet altijd even leuk. vaak was die dan ook overprikkels en moe. ik heb het nooit als alarmerend gezien bij hem.
oudste echter, die riep het in momenten van intens verdriet, waarom ben ik hier, ik wil dit leven niet.
je voelde gewoon het verschil, bij haar was het serieus. zij heeft ook jarenlang zware problemen gehad en therapie. Maar als ouder voelde ik gewoon het verschil. bij die is het kleuterfrustratie en bij die zit er meer achter.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
28-08-2019 09:49
En als hij wel gepureerd en bevroren fruit zou lusten, dan mag hij het nog niet want het klinkt als ijs ?

https://kookidee.nl/recepten/tussendoor ... uitijsjes/ ( kun je eventueel de honing weg laten )



En in 1 pannenkoek kun je een heel ei kwijt. Kun je in het beslag ook nog een gepureerde banaan en een schepje extra weetikveelwatvoor granen / zaad doen. Of klinkt een pannenkoek ook weer te lekker ?
Ja hoor, dat mag allebei wel en pannenkoeken eten we regelmatig. Maar ik ging even uit van onze situatie waarin er geen gepureerd en bevroren fruit voorhanden is, maar wel verschillende waterijsjes en cornetto etc. in de vriezer, of dat we ergens onderweg iets kopen. En dan is de keuze niet zo gezond en ja, dan beperk ik dat soms.
Ik ben opgeleid als chemisch wetenschapper en goed in staat om in te schatten wat er in voedingsmiddelen zit. Dat het ene ijs het andere niet is snap ik hoor.
blijfgewoonbianca schreef:
28-08-2019 09:48
Dat je ze niet volstouwt met Magnums, dat snap ik. Maar waarom zouden ze geen zelfgemaakt, calorie arm, ( eventueel met fruit er in ) ijsje mogen? Alleen omdat ijs kennelijk erg lekker en/ of ongezond is / klinkt ?
Mijn kinderen willen vaak die Magnum, of Cornetto of een softijsje met dip of per se 2 of 3 bolletjes. Met een raketje heb ik weinig moeite, maar dat is ze soms te min. Tja, dan niet. Even goede vrienden.

Ik heb thuis wel de aller goedkoopste invriesijsjes standaard in de vrienzer liggen (van 48 cent per pak). Die vinden ze allemaal wel lekker.
Wat een reacties van sommige hier zeg! Net of dat ijsje van levensbelang was, hij lag heel de middag in het zwembad en zal echt niet over verhit zijn geweest! :facepalm:

Juist goed TO dat jullie consequent zijn wat betreft de opvoeding van jullie zoon, nee is gewoon nee inderdaad en dat heeft niks met het ijsje te maken. Nu is het een ijsje en morgen iets anders.
Theamuts schreef:
25-08-2019 20:28
Waarom mocht hij geen ijs?
Omdat hij geen prinsje hoeft te worden dat altijd maar zijn zin krijgt. Daar wordt het geen leuk mens van.
Someonenew schreef:
28-08-2019 13:17
Wat een reacties van sommige hier zeg! Net of dat ijsje van levensbelang was, hij lag heel de middag in het zwembad en zal echt niet over verhit zijn geweest! :facepalm:

Juist goed TO dat jullie consequent zijn wat betreft de opvoeding van jullie zoon, nee is gewoon nee inderdaad en dat heeft niks met het ijsje te maken. Nu is het een ijsje en morgen iets anders.
Precies... wat een rare reacties.
Alsof je je kind altijd maar zijn zin moet geven in alles, zodat hij niet gaat drammen.
Voorbeelden te over van zo’n soort opvoeding en de gevolgen daarvan.

Dit heeft inderdaad niks met het ijsje te maken.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
28-08-2019 09:49
En als hij wel gepureerd en bevroren fruit zou lusten, dan mag hij het nog niet want het klinkt als ijs ?

https://kookidee.nl/recepten/tussendoor ... uitijsjes/ ( kun je eventueel de honing weg laten )



En in 1 pannenkoek kun je een heel ei kwijt. Kun je in het beslag ook nog een gepureerde banaan en een schepje extra weetikveelwatvoor granen / zaad doen. Of klinkt een pannenkoek ook weer te lekker ?
En als nog een toevoeging: ja mijn zoon mag ook echt wel op 1 dag en snoep en een ijsje en dat komt ook regelmatig voor. Maar soms zijn er dagen dat het heel veel snoep is en dan ook nog een ijsje gevraagd wordt en dan schat ik dus in of dat gaat betekenen dat hij vrijwel geen avondeten gaan eten en dan is het wellicht nee. En als hij dan heel goed avondeten eet mag hij daarna wel nog een ijsje. Ik ben helemaal niet tegen ongezonde dingen eten (ik zit nu zelf chocolade te eten), maar ik ken mijn zoon een beetje en ik wil er wel ook voedingsstoffen in krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, we zijn nu bij de recepten voor verantwoorde ijsjes (waar to ook al niet om gevraagd had) Let je goed op to, want je hebt zelf natuurlijk nooit bedacht dat je zelf ijsjes kan maken van fruit.
Gekopbloemen schreef:
27-08-2019 09:39
Niet raar dat Snorrie hier zich niet meer laat zien.
Wat een gedram over het algemeen zeg.

Ik was 2 dagen naar de sauna dus heb dit topic even gelaten. Maar inderdaad, een hoop reacties in dit topic gaan totaal niet over mijn vraag. Jammer dat het verzand in een discussie over of wij hem wel of geen ijsje hadden moeten geven. Maargoed, ik heb geleerd dat ik dit soort vragen beter niet hier kan stellen.

Overigens wil ik hierbij niet voorbij gaan aan alle reacties die wél inhoudelijk waren, waarvoor ik jullie heel erg wil bedanken. Het lijkt er toch op dat dit een moment-opname was, een heftige reactie op een teleurstelling die hij normaal gesproken prima had kunnen handelen, maar door vermoeidheid niet. En met mijn man heb ik het erover gehad dat hij soms wel snel geneigd is om nee te zeggen, daar gaat hij ook wat kritischer naar kijken.
aikidoka schreef:
28-08-2019 13:39
En als nog een toevoeging: ja mijn zoon mag ook echt wel op 1 dag en snoep en een ijsje en dat komt ook regelmatig voor. Maar soms zijn er dagen dat het heel veel snoep is en dan ook nog een ijsje gevraagd wordt en dan schat ik dus in of dat gaat betekenen dat hij vrijwel geen avondeten gaan eten en dan is het wellicht nee. En als hij dan heel goed avondeten eet mag hij daarna wel nog een ijsje. Ik ben helemaal niet tegen ongezonde dingen eten (ik zit nu zelf chocolade te eten), maar ik ken mijn zoon een beetje en ik wil er wel ook voedingsstoffen in krijgen.

Dit is exact wat wij dus ook hebben gedaan op zondag: eerst het avondeten en daarna heeft ie zelfs nog gewoon een ijsje gehad, toen ie weer een beetje tot rust was gekomen. Maar als ie gaat lopen huilen en dreigen dat ie de hele autorit gaat huilen als hij geen ijsje krijgt, tsja sorry hoor, maar wij onderhandelen echt niet met terroristjes.
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
28-08-2019 17:38
Dit is exact wat wij dus ook hebben gedaan op zondag: eerst het avondeten en daarna heeft ie zelfs nog gewoon een ijsje gehad, toen ie weer een beetje tot rust was gekomen. Maar als ie gaat lopen huilen en dreigen dat ie de hele autorit gaat huilen als hij geen ijsje krijgt, tsja sorry hoor, maar wij onderhandelen echt niet met terroristjes.
Herkenbaar. Overigens weten wij inmiddels dat dat bij onze zoon meestal juist wel honger betekent. Daar wordt hij knap lastig van.
Alle reacties Link kopieren
Kind heeft het niet van een vreemde.
Wat een dramatische reactie om de op weg te halen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik ga even helemaal on-topic.

TO, mijn zoontje van 3.5 zei gisteren, toen iets niet lukte: "Ik kan ook helemaal niets!" Het was tijdens het eten en hij was ook wel wat vermoeid.

Door die opmerking moest ik aan dit topic denken. Ik schrok er namelijk ook wel van; ik hoop niet dat hij echt zo over zichzelf denkt. Net zoals jij niet hoopt dat je kind daadwerkelijk dat soort gedachten heeft over zijn bestaan.

In geval van mijn zoontje denk ik dat hij wel faalangstig is. Hij zegt snel dat hij iets niet kan, of is bang dat hij iets niet kan. Ik stimuleer hem dus evengoed om het wel te doen en eventueel samen. Ik hoop dat mijn zoontje wat meer zelfvertrouwen krijgt en ik hoop voor jouw zoontje ook dat het alleen een moment was, en een door vermoeidheid aangewakkerde reactie.
calvijn1 schreef:
29-08-2019 15:04
Kind heeft het niet van een vreemde.
Wat een dramatische reactie om de op weg te halen
Pffffffffff en daar gaan we weer.
Gekopbloemen schreef:
29-08-2019 16:25
Pffffffffff en daar gaan we weer.

Je doelt op je eigen HRS gedrag?
Morgenstond_ schreef:
29-08-2019 15:08
Ik ga even helemaal on-topic.

TO, mijn zoontje van 3.5 zei gisteren, toen iets niet lukte: "Ik kan ook helemaal niets!" Het was tijdens het eten en hij was ook wel wat vermoeid.

Door die opmerking moest ik aan dit topic denken. Ik schrok er namelijk ook wel van; ik hoop niet dat hij echt zo over zichzelf denkt. Net zoals jij niet hoopt dat je kind daadwerkelijk dat soort gedachten heeft over zijn bestaan.

In geval van mijn zoontje denk ik dat hij wel faalangstig is. Hij zegt snel dat hij iets niet kan, of is bang dat hij iets niet kan. Ik stimuleer hem dus evengoed om het wel te doen en eventueel samen. Ik hoop dat mijn zoontje wat meer zelfvertrouwen krijgt en ik hoop voor jouw zoontje ook dat het alleen een moment was, en een door vermoeidheid aangewakkerde reactie.

Ach, wat sneu. Dat heeft mijn zoontje op die leeftijd ook wel eens gezegd. Volgens mij zijn het echt uitspraken vanuit frustratie. Daarentegen zei hij een paar maanden geleden ook: ik ben een goed mens, dat voel ik in mijn hart.... Dat is dan wel weer een heel leuke opsteker natuurlijk. :heart:

Hier heeft zoon ook wel een beetje een neiging tot dingen direct perfect willen kunnen en het anders niet willen proberen. Dus wij proberen hem niet teveel te complimenteren op het resultaat, maar juist als hij iets nieuws probeert. Als het niet lukt dan complimenteren we hem ook met dat hij het heel goed heeft geprobeerd of dat we zagen dat hij zijn best heeft gedaan. Dit lijkt wel te helpen.
aikidoka schreef:
29-08-2019 13:24
Herkenbaar. Overigens weten wij inmiddels dat dat bij onze zoon meestal juist wel honger betekent. Daar wordt hij knap lastig van.
Dat ken ik erg van mezelf, ik kan zelf best hangry worden soms ;-) Alleen in dit geval zou het me wel erg hebben verbaast, gezien wat hij allemaal te snoepen had gekregen op de camping. Ze gingen echt van tent naar tent met alle kinderen en overal kregen ze wel wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven