leren loslaten of jezelf kunnen overgeven tijdens het vrijen

29-08-2019 18:31 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn een koppel van beide 43 jaar, 9 jaar samen. We hebben een relatief goed sexleven in de zin dat het bevredigend is voor beide. Ook mijn partner komt bijna altijd redelijk makkelijk klaar (voor een vrouw toch). Ik neem er ook altijd de nodige tijd om haar (oraal) te verwennen aangezien ze duidelijk aangeeft dat ze dat ook fijn vindt. De ene periode doen we het al wat vaker dan de andere zoals in vele relatie (vermoed ik) waarin 2 mensen al langer samen zijn. Soms is het heel gewone seks, soms zijn het wat spannendere dingen of op een spannendere plaats. We vinden daarin gelukkig wel dezelfde dingen opwindend.

Ondanks we een goeie relatie hebben en de seks op zich goed is vind ik het spijtig dat het bij mijn partner altijd lijkt wat ingehouden te zijn en mis ik eigenlijk wat. Ze durft zich heel moeilijk echt te laten gaan en het echt los te laten. Ze geeft dat zelf ook wel toe en zegt dat ze dat in vorige relaties nog gehoord heeft. Maar het heeft uiteindelijk wel als effect dat ik me ook eigenlijk wel inhoud. Bij een vorige partner die dat wel kon en makkelijk haar verlangen en gevoel tijdens de seks kon uitrukken (bvb zeggen dat je geil bent als ik het dan concreet moet maken) ikzelf me ook meer kon laten gaan en geen remmingen voelde om dingen te zeggen. Anderzijds geeft ze wel aan om effectief opgewonden te zijn. Maar de drempel is blijkbaar te groot om het ook te zeggen, terwijl ik dat nu net zo opwindend vind tijdens het vrijen.

Praten over seks doen we nu en dan en ook daar hebben we het al eens over gehad. Maar dat praten over gaat ook niet zo vlot voor geen van ons beiden (opvoeding, I guess). We blijven er wel moeite voor doen.

Er is ook vind ik weinig lectuur of info over te vinden. Ik bedoel dan specifiek rond dat onderwerp van loslaten. Is er een iemand die er iets kan rond aanraden om te lezen?

Wat ik me dus vooral afvraag: zijn er vrouwen (of mannen natuurlijk) voor wie het herkenbaar is (of was)? Kan je je wel makkelijk (over)geven tijdens de seks? Kan je makkelijk aanvoelen wat je voelt en dat ook uitspreken? Of voel je het maar is de drempel om het te zeggen te groot? Of is er geen nood aan binnen je relatie? Dat kan ook natuurlijk.

Als je het vroeger wel had en nu niet meer kan je er dan iets over vertellen over hoe je dat overwonnen hebt? Heb je al ervaren dat je het bij sommige partners wel kan en bij andere niet? Waar had dat dan mee te maken?

Dit is een oprechte vraag met een soort moeilijkheid waar we mee zitten en een oplossing voor zoeken. Gelieve niet te negatief te reageren. Bedankt.
dus ze komt klaar maar ze zegt niet dat ze geil is
en dat vind jij overgave en dat mis jij
na 9 jaar

koekoek
en waarom zit zij er mee? omdat jij erover klaagt?
Dit is een oprechte vraag met een soort moeilijkheid waar we mee zitten en een oplossing voor zoeken.

We of jij?
Alle reacties Link kopieren
Dus jij wilt dirty talk, en zij niet.
Dat hoeft toch niets met 'overgave' te maken te hebben?
nounou
Star² schreef:
29-08-2019 18:43
Dit is een oprechte vraag met een soort moeilijkheid waar we mee zitten en een oplossing voor zoeken.

We of jij?
hij
hij is een tekstfetisjist, hij wil graag dat zijn vrouw zegt met lage hese stem: Ik ben zoooooo geil
nou ik zou van minder opdrogen maar ieder zijn meuk
tip voor de vrouw: neem de tekst op via je dictafoon en speel dit op geregelde tijden af, daarmee paai je de man zodat hij de vuilniszakken netjes en op tijd buiten zet
ik zou trouwens ook wel snel klaar zijn met een kerel die zeurt over gebrek aan overgave terwijl je in je blote doos een beetje ligt klaar te komen
voor hetzelfde geld verwijt ze jou gebrek aan empathie tijdens het neuken
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
29-08-2019 18:56
ik zou trouwens ook wel snel klaar zijn met een kerel die zeurt over gebrek aan overgave terwijl je in je blote doos een beetje ligt klaar te komen
Nou Meds, zo kan ie wel weer. Of wil je zeggen dat hij blij mag zijn dat zijn partner überhaupt sex wil? TO mist duidelijk iets.

Ik merk dat ik mij in alle opzichten bij mijn nieuwe partner beter kan laten gaan omdat ik het gevoel heb (en weet) dat hij niks gek vindt. We praten ook veel over van alles, ook over sex. Ik denk dus dat de sleutel in communicatie ligt.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Je overgeven tijdens de seks en van dirty talk houden zijn twee verschillende dingen.
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie wel en wat doen jullie niet? Of beter: wat verwacht je van haar en wat zou je willen doen dat nu niet gaat/mag/kan?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
29-08-2019 19:13
Je overgeven tijdens de seks en van dirty talk houden zijn twee verschillende dingen.
Het was maar een voorbeeld jongens.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Tjee, jij mist iets en dat is dan haar probleem/falen/tekortkoming?
Lekker dan.
Alle reacties Link kopieren
Zelf geen last van, maar in tegenstelling tot mensen die vinden dat communicatie dé sleutel is, zou het mij niet helpen als mijn partner dit tegen me zou zeggen. Dan zou ik nog onzekerder en geremder worden, me er ineens ook akelig van bewust zijn, zo ook van het feit dat mijn partner ook nog eens dit mist bij mij. En al helemaal als meerdere partners dit hebben aangegeven. Daar zou mijn zelfvertrouwen op dit vlak niet van groeien. Waarmee ik niet bedoel dat er geen communicatie moet zijn, integendeel, maar het kan ook averechts werken. Zeker bij het benoemen van iets waarvan je graag wilt dat je partner hierin verandert.

Ik zou daarom uitkijken dat je er té veel over praat en i.p.v. daarvan haar in bed misschien wat meer kunnen verleiden tot meer ontspanning en/of overgave. Maak het leuk, lekker ontspannen. Geen idee hoe, maar gebruik je fantasie 😉 En geef haar, zoals iemand anders ook al aangeeft, het gevoel dat niets gek is.

Tot slot, het is altijd rot als je iets mist op sexueel vlak bij je partner. Maar het kan ook goed zijn dat jouw gemis gewoonweg niet haar ding is en dat het niks te maken heeft met durven losgaan, etc. Kwestie van ondervinden en ontdekken samen. Houd het alleen luchtig, zeker bij iemand die mogelijk al barricades voelt.

Toevoeging:

En ja, het maakt voor mij absoluut uit met wie ik sex heb. Hoewel ik nauwelijks remmingen ken, heb ook ik dat wel eens bij iemand gevoeld. Dan vond ik iets bv te geforceerd, was er teveel over iets gepraat, te hoge verwachtingen, etc. Sex moet lekker ontspannen zijn, samen lol hebben en van daaruit zie je wel verder. Je kunt iets missen, maar pak dat ook zo ontspannen mogelijk aan. In lectuur zit het antwoord niet, wel in ontspannen op elkaar inspelen. Maak er wat leuks van, gaat je vast lukken. Succes!
wolfmeisje wijzigde dit bericht op 29-08-2019 20:05
17.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
29-08-2019 19:39
Het was maar een voorbeeld jongens.

Dat denk ik toch niet hoor, hij benoemt het meerdere keren. Of ik begrijp het verkeerd, hij is Vlaming zo te lezen.

TO, zou jij je kunnen overgeven aan haar manier van vrijen?
En kom je nog reageren op je topic?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Lastig hoor, enige wat luidruchtiger is geworden in de loop der jaren is mijn gekreun. Maar ook niet dat ik constant ooooh of aaah lig te kreunen. Dirty talk....Ik kom niet verder als zeggen" dat is lekker". Expliciete teksten gaan me slecht af.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Hoe merk je dat ze niet loslaat? Is het puur het uitspreken van dingen of merk je het ook aan andere zaken? Ze geeft wel aan van orale seks te houden dus helemaal krekelgetjilp is het niet tussen de lakens.

Ik heb niet altijd zin om te praten, ook niet terwijl ik weet dat mijn lief het fijn en opwindend vindt. Maar áls ik mijn hart uitstort of zijn heerlijkheid roem en prijs is het oprecht. En dat lijkt me veel belangrijker eigenlijk. Voor mij werkt "zeg eens iets geils" dan ook absoluut niet, dan moet ik kunstelen.

En ja, het maakt idd ook uit met wie ik in bed lig. Een man moet het een beetje bij me losmaken en daar is geen trucje voor. Het is er of het is er niet.
...
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk bij haar volgende bedpartner, waarbij ze niet zo onder druk wordt gezet om lekker los te gaan maar waar ze gewoon zichzelf mag zijn.
Alle reacties Link kopieren
My god, wat zijn adviesvragende mannen op dit forum altijd vogelvrij zeg. Ik vind het beschamend. Een man die het beter wil hebben in bed, oh nee! Bel de politie, de brandweer en je vader op!

Triest.
...
Wat een giftige reacties, sneu.

Zou je vrouw het zelf ook anders willen?
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
29-08-2019 20:23
My god, wat zijn adviesvragende mannen op dit forum altijd vogelvrij zeg. Ik vind het beschamend. Een man die het beter wil hebben in bed, oh nee! Bel de politie, de brandweer en je vader op!

Triest.
Dit.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
29-08-2019 20:18


Ik heb niet altijd zin om te praten, ook niet terwijl ik weet dat mijn lief het fijn en opwindend vindt. Maar áls ik mijn hart uitstort of zijn heerlijkheid roem en prijs is het oprecht. En dat lijkt me veel belangrijker eigenlijk. Voor mij werkt "zeg eens iets geils" dan ook absoluut niet, dan moet ik kunstelen.

Ja, dat verwoord je precies zoals ik het eigenlijk ook bedoel en voel. Ik ben ook niet zo’n prater tijdens de sex en raak ook serieus afgeleid als het me ineens gevraagd wordt of het leidt me van tevoren al af. Maar ook ik klap er tijdens bepaalde momenten wel eens iets uit. En dan is het leuk en fijn.
Lastig... Jij vindt het jammer, maar ervaart zij het ook zo?
Ik merk bij mezelf dat het ook wel een interactie met elkaar is. Bij de ene bedpartner ben ik meer geneigd te praten dan bij een andere partner, puur omdat die man dat meer bij mij triggert. Ik merk wel hoe ouder ik word, des te gemakkelijker.

En gewoon doen en hopen dat ze meedoen, heeft dat ook geen effect?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad enkele giftige reacties die niet eens lezen wat ik schrijf. Ik zal er maar best niet te uitgebreid op reageren.

@S-med: ze zit er niet mee en ik klaag/zeur er niet over. We hebben het er één keer over gehad.
@Maud: Ik heb helemaal niet gezegd dat dat haar probleem is. Integendeel.

Spijtig en ontgoochelend dat er (in het algemeen op het forum) niet wat meer mensen zijn die een constructief antwoord geven. Ik begrijp niet waar de drang vandaan komt van sommige mensen om zo gemene reacties te geven. Lucht dat op? Ben je dan van een frustratie af? Waarom klik je dan niet gewoon naar een ander topic en lees je dit niet meer? Ik zie dit forum bedoeld als een plaats waar mensen een vraag kunnen stellen zonder afgemaakt te worden. Maar goed daar gaat het nu niet over.

Bedankt wel aan onder andere Wolfmeisje, Rooss4.0 en lookolook voor een echt antwoord. Daar heb ik zeker iets aan. Het ligt niet in haar aard en dat moet ik inderdaad accepteren. Fair enough. Dus daar hebben jullie gelijk in. Mijn vrouw ziet het echt niet als een probleem. Dus dan is het idd ook geen probleem. Duidelijk.

Ik denk dat ik het hier maar bij ga laten. Want ik heb eigenlijk geen zin om me hier telkens over te moeten verantwoorden en daar energie in te steken.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
29-08-2019 20:23
My god, wat zijn adviesvragende mannen op dit forum altijd vogelvrij zeg. Ik vind het beschamend. Een man die het beter wil hebben in bed, oh nee! Bel de politie, de brandweer en je vader op!

Triest.
LOL

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven