Lijf & Lijn alle pijlers

Welke menstruatie cup bij stevige bekkenbodem spieren?

31-08-2019 13:48 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!

Ik heb (blijkt achteraf) iets te enthousiast een menstruatie cup besteld.. Hij is namelijk erg zacht, wat de reden is dat hij niet uit klapt en dus niet vacuüm zuigt.

Ik zie door de bomen het bos niet meer! Moet ik nu echt een hardere variant nemen met risico dat ik hem continue voel zitten.. of is een ‘normale’ (zoals divacup, organicup) ook goed?

Mijn vraag is dus: wie heeft ook sterke bekkenbodem spieren en heeft ervaring met menstruatie cups? En heb je tips voor me?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de meluna sport, en die klapt goed uit.
Doe veel krachttraining dus ook sterke bekkenbodemspieren.
wie heeft er nu geen sterke bekkenbodemspieren? je moet er een kind uit kunnen persen he?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
31-08-2019 14:48
wie heeft er nu geen sterke bekkenbodemspieren? je moet er een kind uit kunnen persen he?
Eh.. Ja, dus? Als je een kind hebt gekregen is de kans aanwezig dat je bekkenbodem spieren niet zo sterk zijn, of zelfs slap. Ook zonder kinderen kun je daar last van hebben. Beetje research doen voordat je reageert misschien..
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
31-08-2019 14:06
Ik heb de meluna sport, en die klapt goed uit.
Doe veel krachttraining dus ook sterke bekkenbodemspieren.
Dank! Deze zag ik inderdaad ook al voorbij komen. Ik hou hem in gedachte!
Ik heb de divacup L. Ik heb zelf te gespannen bekkenbodemspieren en hij klapt bij mij gewoon uit. Wel moet ik hem vaak even vastpakken en een draai geven bij het inbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Claricup. Die is wel zacht maar heeft een soort baleintjes waardoor-ie goed uit klapt. Ik vind m fijn.
blondie-90 schreef:
31-08-2019 15:21
Eh.. Ja, dus? Als je een kind hebt gekregen is de kans aanwezig dat je bekkenbodem spieren niet zo sterk zijn, of zelfs slap. Ook zonder kinderen kun je daar last van hebben. Beetje research doen voordat je reageert misschien..
het heeft niks met je bekkebodemspieren te maken hoor, als jij tenminste controle hebt over die spiergroep en ze kan laten ontspannen
Alle reacties Link kopieren
Thans voor de input! Ik kwam gisteren de organicup tegen en deze zou stevig genoeg moeten zijn, zij de dame in de winkel. Ze heeft gelijk! Hij zit :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven