stortbak lekt en doet raar

02-09-2019 13:24 29 berichten
Ugh! het lijkt even niet op te houden..

Ik trok net de wc door, zoals wel vaker. Ik hoor dat het heel lang duurt voordat de stortbak volloopt en ook was er een soort druppelgeluid te horen dat ik normaal niet hoor. Normaal is het woessshhhhhhh en hij zit weer vol.

Ik dacht er nog niet teveel van tot ik met stofzuigen merkte dat het ook nat was onder de stortbak, hij lekt dus ergens op de vloer. Het betreft een normale wc met stortbak, geen zwevende.

Wat kan dit zijn? Ik ben er niet aangeweest verder, heb wel het kraantje dichtgedraaid nu en doorgetrokken wat er weer in de stortbak zat ivm het lekken.

Iemand enig idee?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zou het kalk kunnen zijn, maar ik weet niet hoe hard het water in jouw regio is.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Misschien is de vlotter kapot? Heb je een koop of een huurwoning? In het laatste geval kun je de woningbouw bellen namelijk ;-D
DokterBailey schreef:
02-09-2019 13:28
Misschien is de vlotter kapot? Heb je een koop of een huurwoning? In het laatste geval kun je de woningbouw bellen namelijk ;-D
maar kan de stortbak daardoor gaan lekken? op de grond, niet in de pot..
Het is trouwens huurwoning maar kleine reparaties dien je zelf te doen, vandaar mijn vraag.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
02-09-2019 13:30
maar kan de stortbak daardoor gaan lekken? op de grond, niet in de pot..
Ik zit te denken, misschien is het één een gevolg van het ander? Dat lekken kan ook veroorzaakt worden als het membraam kapot is, maar het kan ook het hoekstopkraantje zijn, ik zou toch de woningbouw bellen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het membraan kapot, dit zit ergens in de vlotter, dan loopt de stortbak heel langzaam vol.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
GinnyJones schreef:
02-09-2019 13:31
Het is trouwens huurwoning maar kleine reparaties dien je zelf te doen, vandaar mijn vraag.
Ik schat zo in dat dit bij de verhuurder hoort.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
02-09-2019 13:40
Ik schat zo in dat dit bij de verhuurder hoort.
Ja ik eigenlijk ook.
Alle reacties Link kopieren
Droog maken en kijken waar het vandaan lekt lijkt me de meest logische eerste stap..
.
Misschien zit een van de rubbers scheef of is kapot, van die pijp die van de stortbak naar de wc gaat?
Alle reacties Link kopieren
Bel je verhuurder. Niet zelf gaan frotten.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
pepexx schreef:
02-09-2019 13:38
Misschien is het membraan kapot, dit zit ergens in de vlotter, dan loopt de stortbak heel langzaam vol.
Inderdaad. In de vlotter zit zo'n rubbertje. Kost een paar euro bij de bouwmarkt, heel simpel zelf te vervangen. Kan ik zelfs. Op youtube was er voor mijn model stortbak zelfs een prachtig filmpje.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Annapicobella schreef:
02-09-2019 14:46
Bel je verhuurder. Niet zelf gaan frotten.

Waarom? Beetje zelfredzaamheid kan geen kwaad hoor.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
02-09-2019 15:20
Waarom? Beetje zelfredzaamheid kan geen kwaad hoor.
Gezien eerdere actie van TO met de wasbak. :)
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mezelf zo maar 3 totaal verschillende typen stortbak bedenken. Best wel lastig om dan een goed antwoord te geven.
Niet geschoten is altijd mis
pepexx schreef:
02-09-2019 13:38
Misschien is het membraan kapot, dit zit ergens in de vlotter, dan loopt de stortbak heel langzaam vol.
Dit kan het best zijn hoor, ik heb dat ook eens gehad, duurde heel lang voor de stortbak weer vol kwam, terwijl dat bij ons normaal binnen een minuut vol is.
Toen het membraan vervangen (die dingetjes hebben helaas niet het eeuwige leven en slijten na een tijd) en nu gaat het weer als een tierelier.
ik heb via een tutorial op youtube gezien hoe het moet, er zijn meerdere filmpjes over hoe je ze vervangt, en het valt best mee, ik heb zo'n stortbak ingebouwd in de muur, en toch is het nog gelukt zonder alles stuk te maken. ;-)
De lekkage kan wel van iets anders komen, maar 9 van de 10 keren is het membraan versleten als de bak niet meer goed volloopt.
Alle reacties Link kopieren
Welk model heb je? Met een pijpje?
Afbeelding

Of een duoblok?

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
02-09-2019 21:40
Welk model heb je? Met een pijpje?
Afbeelding

Of een duoblok?

Afbeelding
Met een pijpje, maar mijn stortbak lijkt geen deksel te hebben..
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
02-09-2019 13:31
Het is trouwens huurwoning maar kleine reparaties dien je zelf te doen, vandaar mijn vraag.
Dit valt niet onder kleine reparatie. Als de stortbak niet meer zo nieuw is vervangen ze 'm. Dat is goedkoper dat dat dingetje dat onderin zit bij de vlotter te vervangen. Gewoon ff bellen dus.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
03-09-2019 01:22
Met een pijpje, maar mijn stortbak lijkt geen deksel te hebben..
Klinkt als een oude wc. Bel de wbv. Je krijgt zeer waarschijnlijk een nieuwe.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Heb je nog zo’n ouderwetse met een trekkoord? Die zie je bijna nooit meer. Of zo’n stang die je naar beneden moet trekken. Hier had ik trouwens ook problemen met mijn stortbak. Met YouTube instructies heb ik het membraan vervangen, maar uiteindelijk bleek het hele binnenwerk vernieuwd te moeten worden.
MinkeDeWit schreef:
03-09-2019 08:40
Heb je nog zo’n ouderwetse met een trekkoord? Die zie je bijna nooit meer. Of zo’n stang die je naar beneden moet trekken. Hier had ik trouwens ook problemen met mijn stortbak. Met YouTube instructies heb ik het membraan vervangen, maar uiteindelijk bleek het hele binnenwerk vernieuwd te moeten worden.
Nee joh, geen trekkoord.. gewoon met een knop midden op de stortbak, inclusief waterbesparingsstand. Hij zal niet nieuw meer zijn maar ook zeker niet super oud. Ik heb een afspraak gemaakt voor morgen.
Alle reacties Link kopieren
De bouten die de stortbak op de wc houden kunnen doorroesten. Had ik ook eens en dan lekt het inderdaad op de vloer. Als een vlotter kapot is lekt het water in de wc en nooit ernaast. Sommige commentaren hierboven zijn daarom hilarisch om te lezen.
Alle reacties Link kopieren
jimstevens schreef:
03-09-2019 18:30
De bouten die de stortbak op de wc houden kunnen doorroesten. Had ik ook eens en dan lekt het inderdaad op de vloer. Als een vlotter kapot is lekt het water in de wc en nooit ernaast. Sommige commentaren hierboven zijn daarom hilarisch om te lezen.
Maar de stortbak van TO heeft geen bouten die het ding vasthouden op de wc. De stortbak heeft een pijpje, die dingen zitten dan 9 van de 10 keer vast aan de muur. Dus om nou commentaren hilarisch te noemen terwijl je zelf ook niet goed leest is wel een beetje gek.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven