Werkt Angela vanavond

02-09-2019 21:33 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is Angela vragen jullie je af en waar werkt zij? Omdat er hier vast veel leden zijn die van uitgaan houden en ik nog geen topic over kon vinden, besloot ik om er een te maken.

Werkt Angela vanavond is een code die ontstaan is, vanuit het buitenland en werkt als volgt:

Stel je bent een avondje uit met een date of je komt op de uitgaansplek iemand tegen. Deze persoon valt je lastig (raakt je bijv. aan op plekken waar je niet aangeraakt wilt worden of gooit iets in je drankje) dan kun je naar de bar gaan en vragen naar Angela (Werkt Angela hier?). Het personeel zal ervoor zorgen dat je veilig bent, zonder dat de 'dader het merkt. Desnoods bestellen ze een taxi voor je.

Als je zoekt op YouTube op: werkt Angela hier, dan zie je de reclame voor de campagne.

Ik vind het een erg goede code, denk dat er vele zijn die niets durven te zeggen en zich erg onveilig voelen. Wat ik mij wel afvraag: wat gebeurt er met de dader?

Dus dames en heren, mochten jullie ooit onveilig voelen, gebruik deze code en zegt het voort in de uitgaansgelegenheden 😊
Alle reacties Link kopieren
En wat gebeurd er als er wel iemand werkt die Angela heet?
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
02-09-2019 21:34
En wat gebeurd er als er wel iemand werkt die Angela heet?
:rofl: dan moet zij je toch echt veilig thuis brengen.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Want het is geen optie om degene die overlast veroorzaakt of mensen lastig valt eruit te bonjouren?
Hetvrijewoord schreef:
02-09-2019 21:37
Want het is geen optie om degene die overlast veroorzaakt of mensen lastig valt eruit te bonjouren?
Dat zal dan ook gebeuren maar het wordt niet altijd gezien of ze durven het niet te zeggen. Als je met je 'date' bij de bar staat, is het natuurlijk veiliger om te vragen of Angela hier werkt dan letterlijk om hulp te vragen.
En dan komt Angela Groothuizen je redden?
Je kunt toch ook gewoon direct zeggen dat je lastig gevallen wordt? Waarom zo omslachtig?
Letsgetlosttonight schreef:
02-09-2019 21:38
Dat zal dan ook gebeuren maar het wordt niet altijd gezien of ze durven het niet te zeggen. Als je met je 'date' bij de bar staat, is het natuurlijk veiliger om te vragen of Angela hier werkt dan letterlijk om hulp te vragen.

Hoezo is dat veiliger? Lijkt mij juist helemaal niet.

Ik vraag me ook serieus af hoeveel mensen die in het uitgaansgelegenheden werken hiervan weten.
En wat gebeurd er met de dader? Die staat nog even achter zijn oren te krabbelen die heeft geen idee waar het over gaat als Angela te voorschijn komt.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 02-09-2019 21:49
0.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het niet. Als je naar de bar kan om te vragen of Angela werkt dan kan je ook zeggen dat je lastig wordt gevallen. Want je vraagt dat alleen als hij je niet hoort. En als het een soort code is dan weet degene die je lastig valt dat ook wel na zo een uitgebreide campagne op tv...
Kortom: leuk plan, doen we niet.
Alle reacties Link kopieren
Doet me denken aan die mop. Bij H&M: Hebben jullie ook sjaals? Nee, Charles werkt hier niet meer.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde hier vorige week wat over op de radio. Toen dacht ik: dat ga ik onthouden, ook al heb ik er zelf niets aan.
Nu denk ik: Angela? Wie?
Ik denk niet dat het gaat werken. Het is nogal omslachtig en ik snap niet waarom je overal omheen moet draaien.
Alle reacties Link kopieren
wolkie schreef:
02-09-2019 21:44
Ik snap het niet. Als je naar de bar kan om te vragen of Angela werkt dan kan je ook zeggen dat je lastig wordt gevallen. Want je vraagt dat alleen als hij je niet hoort. En als het een soort code is dan weet degene die je lastig valt dat ook wel na zo een uitgebreide campagne op tv...
De campagne is vooral bedoeld voor situaties waarin iemand je niet met rust laat. In dat geval hoort hij je dus wel, want hij blijft ongewenst in je buurt. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt een goed initiatief! In Australie wordt het al een tijdje gebruikt geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat men zo negatief hier over is. Al kan deze campagne maar 1 iemand redden is het doel toch bereikt?
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
02-09-2019 21:38
Dat zal dan ook gebeuren maar het wordt niet altijd gezien of ze durven het niet te zeggen. Als je met je 'date' bij de bar staat, is het natuurlijk veiliger om te vragen of Angela hier werkt dan letterlijk om hulp te vragen.

Maar de reclamecampagne wordt in geheimschrift gehouden zodat de lastigvallers niet weten wat daarmee bedoeld wordt ofzo?

En heeft het bedienend personeel in een drukke kroeg tijd/gelegenheid om de vraagsteller onder zijn/haar hoede te nemen en naar een veilige plek te brengen/de politie te bellen/een praatgroep op te starten?

Het idee klinkt goed, maar praktisch voorzie ik nog wel wat onduidelijkheden.
himalaya wijzigde dit bericht op 02-09-2019 22:04
1.19% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik vind het een goed initiatief.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik nou zo ouderwets? Vroeger, in mijn tijd, liep je naar het damestoilet en vroeg de toiletjuf of een andere dame of ze de portier wilde inseinen/halen. Paar jaar later belde je zelf een taxi vanuit het toilet (lang leve de mobiel).;En als je niet bij het toilet geraakte dan stapte je af op de meest luidruchtige groep vrouwen of breedste gozer die je kon bereiken en zei: “Mag ik even bij jou/jullie staan? Ik moet de portier zien te bereiken, iemand valt mij lastig”.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
wolkie schreef:
02-09-2019 21:44
Ik snap het niet. Als je naar de bar kan om te vragen of Angela werkt dan kan je ook zeggen dat je lastig wordt gevallen. Want je vraagt dat alleen als hij je niet hoort. En als het een soort code is dan weet degene die je lastig valt dat ook wel na zo een uitgebreide campagne op tv...

Dit is precies wat ik ook denk.. Hoe kan dit werken dan??
Alle reacties Link kopieren
Er is ook manier met een zwarte stip op je hand.

Bv je hebt een gewelddadige man die bij je is en je beperkt in contact buitenwereld. (Soort psycho)

Je zet een.zwarte.stip op je hand en laat die iemand zien en de bedoeling is dat de politie word gebeld.

Volgens mij kennen weinig mensen deze vraag om hulp.

Vraag angela vind ik ook een prima idee.
Ongelofelijk dat dit een goed idee wordt gevonden. Ik vind het ondoordacht.

Het slachtoffer kan dus weg maar de dader blijft buiten schot zodat die verder kan met ongewenst gedrag bij de volgende. Het signaal vind ik ook verkeerd: vooral niet confronteren en zeggen dat iemand met zijn handen van je moet afblijven. Het is niet dat je alleen met zo'n persoon bent hè.

Geen idee wat men hiermee wil bereiken of denkt op te lossen.
lemoos2 schreef:
02-09-2019 22:04
Ben ik nou zo ouderwets? Vroeger, in mijn tijd, liep je naar het damestoilet en vroeg de toiletjuf of een andere dame of ze de portier wilde inseinen/halen. Paar jaar later belde je zelf een taxi vanuit het toilet (lang leve de mobiel).;En als je niet bij het toilet geraakte dan stapte je af op de meest luidruchtige groep vrouwen of breedste gozer die je kon bereiken en zei: “Mag ik even bij jou/jullie staan? Ik moet de portier zien te bereiken, iemand valt mij lastig”.

Yup.
Alle reacties Link kopieren
keukenstoel schreef:
02-09-2019 22:06
Er is ook manier met een zwarte stip op je hand.

Bv je hebt een gewelddadige man die bij je is en je beperkt in contact buitenwereld. (Soort psycho)

Je zet een.zwarte.stip op je hand en laat die iemand zien en de bedoeling is dat de politie word gebeld.

Volgens mij kennen weinig mensen deze vraag om hulp.

Vraag angela vind ik ook een prima idee.
Dan kun je beter HELP op je hand schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
02-09-2019 21:37
Want het is geen optie om degene die overlast veroorzaakt of mensen lastig valt eruit te bonjouren?
Komt natuurlijk overgewaaid uit Amerika, waar iedereen meteen begint te schieten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven