Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2

Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@leeuw: haha dat shirtje. Ik vind m op zich wel grappig. Maar gebrijp dat het jouw smaak niet is. Het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn dan maar denken :lol:
Zonnebloem-je ik hoop zo dat alles goed is voor jou! Maar een paar mensen vertellen ook niet een idee? Zodat jij je zorgen kan uiten. Ik heb er zelf voor gekozen om na 2 miskramen het wel met een paar mensen te delen. Vooral doen wat voor jouw werkt ;)

Vlaflip, we moeten nog gaan boeken. Op dit moment denk ik 1,5 week strand omdat ik al wagenziek word na 10 minuten in de auto. Of toch naar de Canarische Eilanden.

Esprietje hoe is het met jou? Is jouw stiefdochter al bijgedraaid?

Jantientje ik wat voor veld werk jij?

Sambabal, waarom heeft jouw schoonmoeder het tegen andere verteld?

Qua jongensnamen ik vind het maar lastig, voor een meisje hadden we al 2 namen, maar qua namen voor een jongen liggen man en ik totaal niet op 1 lijn.

Festival was geweldig, maar wel compleet gesloopt van 4 nachten maar 5 uur slapen en nog bijna volledige werkdag, mag zo maar eens lekker mijn nestje in.
Hi Leeuw, op de een of andere manier heb ik meestal het laatste bericht van de pagina. Onderaan pagina 40 heb ik een update geplaatst :-). Niet dat ik het nieuw opnieuw wil typen maar dan vraag ik zoveel ruimte haha. Het is nog niet beter met het z'n dochter. De zoon gelukkig wel.
Wat fijn dat je een goed weekend heb gehad. Kan me voorstellen dat je gesloopt bent. Knap dat je het hebt volgehouden.

@ namen: voor een meisje hebben wij ook al een naam, maar jongen niet. Ik ga wachten met nadenken tot we het geslacht weten haha. Hoop over ongeveer een week nieuws te krijgen uit België :-).
@leeuw, in de juridische sector.

@esprientje, wat fijn dat zoon in ieder geval is bijgedraaid, hopelijk volgt dochter snel. Snap dat het je veel energie kost!
Vorige week woensdag geprikt voor nipt en wordt net gebeld dat alles goed is. Schrok even toen ze belde op dit tijdstip, maar zo een goede afsluiter van de dag!
Fijn Jantientje.

Hier net ook gebeld maar dan om te zeggen dat de uitslag nog niet binnen is. Pfffff.
Jantientje wat fijn!

Zonnebloemmetje op welke dag had jij geprikt voor de nipt? Hopelijk betekent dit ook voor jou snel een uitslag.
Had zo gehoopt dat jij hem nu ook binnen had! Jij hebt vorige week dinsdag geprikt toch?

Vind het wel raar dat er zo'n verschil in zit qua termijn uitslag!

Ga duimen dat hij morgen binnen is!
Ja, las iemand die had op dinsdag geprikt. Ook naar Maastricht gegaan en zij had het vrijdag binnen. Gek toch.
Inmiddels de termijn echo gehad. Alles was prima. Ben vandaag 12+3 weken zwanger.
We zijn vanochtend vertrokken op vakantie richting Albanië.

In het vliegtuig tijdens het opstijgen enorm veel last gehad van misselijkheid. In de auto heb ik er ook wel last van, maar alleen met de airco aan op m'n gezicht. Misschien helpt dat nog bij de mensen die misselijk worden in de auto.

@koekie, gefeliciteerd nog een meisje! Ik ben nu wel heel benieuwd wat het bij mij wordt nog even wachten tot eind september.

@jantientje, gefeliciteerd een goede nipt uitslag.

@zonnebloempje, hopelijk heb jij de uitslag ook snel! Ik heb vorige week woensdag geprikt. Heb op dit moment ook nog niets gehoord. Snap dat je situatie niet fijn is, maar probeer het positief in te zien zeker omdat ze uiteindelijk aangaven dat het wel binnen de marge zit. Daarnaast merk ik dat ze het soms lastig vinden om te meten. Zo zijn er bij mij tijdens de echo vorige week drie metingen gedaan en ze varieerde van 5,1 tot 5,8. Het ligt er net aan hoe goed je kindje zichtbaar is en hoe beweeglijk op dat moment.

@tabel, ik vind het lastig om op iedereen te reageren en ik snap als jullie mij eruit willen halen. Wel lees ik mee en probeer ik zo nu en dan een bericht te plaatsen. Alleen meestal als ik kijk zijn er zo'n 2-3 pagina's bijgeschreven.
Zonnebloem ik hoop dat je snel de uitslag krijgt.

Jantientje lijkt mij een pittig combi! En fijn dat je een goede NIPT hebt!

Esprietje, nah voor mij is het wennen, dat had ik normaal prima kunnen doen. Terwijl nu echt barstende hoofdpijn heb en het wielrennen vanavond moet overslaan. Hopelijk morgen dan maar een rondje.

Maar ik mag verder niet klagen: mijn energieniveau is bijna weer terug op “pil-niveau”. Net als mijn emotionele stabiliteit.
Ik lees ook nog actief mee hoor! Lukt mij inderdaad ook niet om op iedereen te reageren, maar zal af en toe nog wel wat plaatsen als dat mag ;)
Zonnebloemetje, balen dat je hem nog niet binnen hebt.
Ik heb vorige week maandag geprikt en hem ook nog niet binnen. Maar had ik ook niet verwacht omdat het bij mij tot 3 weken kon duren zeiden ze, en ik zit natuurlijk wat minder in de stress dan jij.
Hoop echt dat je hem snel krijgt :hug:

Miesje, fijn dat jij hem zo net voor je vakantie binnen hebt!
De airco heb ik nu inderdaad ook altijd vol aan in m'n gezicht. Dik vest aan tegen de kou haha. Van benauwde lucht, zoals met douchen word ik nog steeds misselijk.

Jantientje, fijn je goede nipt uitslag! En knap zoveel studeren! Ik ben denk nu echt wel even klaar na 2 studies haha.

Esprietje, ik hoop dat zijn dochter ook snel bijdraait! Gelukkig hebben jullie verder enthousiaste reacties gehad.

Namen: wij hebben ook voor een meisje al een naam. Voor een jongen zitten we niet op 1 lijn. Dus dat laten we maar even rusten haha.

Wauw Leeuw, knap hoor dat je nog zo gefestivalt hebt. Wel balen van die hoofdpijn nu! Hopelijk kun je slapen en helpt dat.

Samba: wat gek dat je schoonmoeder jullie niet wil spreken?! Nou hopelijk draait ze snel bij...

Koekie: fijn dat het schakelen naar een meisje snel gaat. Succes met de naam verzinnen :hyper:

Vlaflippie: ik zou je niet te druk maken om het afvallen op zich, zeker nu met al die verschillende weegschalen. Maar wel gek dat je voor je gevoel goed en voldoende eet maar dan toch afvalt...
Heel leuk Marokko, veel plezier alvast!

Huffle: bah rot die infectie. Ik heb het nooit gehad, maar goed dat je gelijk HA hebt gebeld.
Is het een voltijd studie of naast je werk?
@zonnebloem nog even volhouden! :bigkiss:

@huffle kokosolie werkt ook goed tegen candida!

@leeuw wauw! Knap dat je het volgehouden hebt!

@Esprietje, fijn dat zijn zoon wel wil praten. Hopelijk zijn dochter ook snel!

@jantientje gefeliciteerd met je goeie nipt!

@vlaflippie niet over inzitten hoor! Ik ben -7 kilo en ook dat is niet schadelijk. Wenselijk is anders..

- schoonmoeder
Nog niet gesproken. Gaat ook nog wel even duren denk ik. Tja familie kies je helaas niet.
Miesje Juffertje leuk dat jullie er nog zijn! Op iedereen reageren hoeft natuurlijk ook helemaal niet.

Samba zo'n vreemd verhaal van die schoonmoeder... Maar familie kies je inderdaad niet zelf.

Fijne vakantie Meisje!

Ik ben echt helemaal kapot, zal morgen wat beter bij lezen :zzz:
Hoi dames!

Ik lees iedere dag mee, maar ben er achter gekomen dat ik geen schrijver ben, haha.

Even een update: ik heb vandaag een pret echo gehad (had mijn termijn echo bij 9.4 al). Het was allemaal top! Ik ben nu 13.5 en het wordt duidelijk een jongetje! Hier was ik qua gevoel ook al weken helemaal van overtuigd. Dus helemaal blij. Halverwege oktober de 20 weken echo. Hier geen nipt of combinatietest.

Nogmaals; ik lees (en leef) met veel plezier mee, maar (individueel) reageren is niet mijn ding. Wellicht veranderd dit naarmate de zwangerschap.. Tabel maakt me niet zoveel uit of ik daarin sta.

Ik ga trouwens ook centering pregnancy doen, hoop dat ik daar wat spraakzamer ben haha! Gaat 1 van jullie dit ook doen?
@Jane, Fijn dat alles goed gaat! Bij onze praktijk heb je niet centrering pregnancy, dus wij dit niet.

@Samba, vervelend die schoonmoeder. Hopelijk trekt t nog een beetje bij gedurende je zwangerschap.

- naam: mijn partner en ik hebben de vorige keer vanaf t begin af aan gefantaseerd over namen. Merk dat we nu wat terughoudender zijn en eerst willen weten of alles goed gaat. We wachten dus de NIPT nog af en de 20weken echo. Daarna zullen we denk ik heel snel over namen moeten gaan hebben. Vorige keer was het voor een meisje wel wat makkelijker dan voor een jongen, dus ben benieuwd!
Jane een van de verloskundige-praktijken hier had het. Het leek mij echt de horror! Maar goed dat is persoonlijk denk ik.

Qua namen hebben wij inmiddels een lijstje, als jullie het leuk vinden wil ik het wel een keer delen ;) .

Jane, klinkt goed!

Hier inmiddels een halve kilo aangekomen, maar voel mij echte en olifant. Sommige broeken zitten niet meer lekker.
Hier wordt het ook niet in de buurt aangeboden. Maar omdat ik straks toch word overgedragen aan de gynaecoloog is het ook geen optie.

Hier net de 20-weken echo ingepland. Heb hem 7 oktober om 8 uur. Lekker vroeg. Zitten nogal aan specifieke tijden vast ivm het bedrijf van vriend, dus maar zsm ingepland.

Nog een heel gedoe trouwens. Mijn verloskundigenpraktijk is alleen op ma, di en do ochtend telefonisch bereikbaar en echo afspraken moet je middels een digitaal formulier aanvragen. Dit halverwege vorige week keurig gedaan, waarbij aangegeven dat we alleen of op maandagochtend of vrijdag (liefst s middags) kunnen. Kreeg ik gisteren een afspraak per mail toegestuurd voor de donderdag om 11:30. Direct terug gemaild dat dit niet kan. Vandaag nog geen reactie, net toch ook maar gebeld, niet aanwezig (donderdag pas weer), dus telefoon gepakt en verloskundigenpraktijk gebeld waar ik vorige keer ook de 20 weken echo heb gehad. Daar was een afspraak wel mogelijk.

Afspraken bij huidige verloskundigenpraktijk voor de geslachtsbepal i ngsecho en 20-wekenecho per mail geannuleerd.
Jane, wat leuk dat je het geslacht al weet en dat je voorgevoel zo goed klopte!
Century pregnancy leek mij niet perse echt iets, heb er niet lang over nagedacht want zou mij qua dag ook niet lukken met werk.

Leeuw: leuk een lijstje met jullie namen, ben benieuwd. Ik hou onwijs van echt korte namen, maar dat is zo populair nu dat ik het lastig vind om nog iets leuks buiten de top 10 namen te vinden. Voor jongens dan, voor een meisje hebben we al jaren een naam haha.

Jantientje, ik had ook al zo'n gedoe met een datum vinden. Maandagen en vrijdagen zaten hier helemaal vol. De komende 2 maanden... helaas dus wel werk moeten afzeggen voor een dagdeel.
Wat een gedoe met de echo's! Medische echo's worden hier op een gezamenlijk centrum gedaan van meerdere verloskundigen uit de regio, dat maakt het gelijk een stuk flexibeler qua planning. Dus het nadeel dat we ergens anders heen moeten is daarmee enorm verzacht.

Hier is er geen centering pregnancy, weet ook niet of het wel echt mijn ding was geweest.
Graag niet quoten, want ik haal het weer weg :) Dit is onze lijst nu:

Jasper
Felix
Lucas
Oscar
Florian
Matthijs
Olivier
Max

waarbij mijn voorkeur uitgaat naar Felix, Olivier of Florian. Man heeft iets andere voorkeuren :).

Jantien wat een gedoe, hier kun je gewoon via internet een tijd kiezen en boeken. Helaas wel alleen kantoortijden.
Leeuw allemaal leuk, alleen de laatste zo heette de hond van mijn ouders die we een paar jaar terug hebben moeten inslapen. Dus daar heb ik die associatie mee, al zullen veel associatie hebben met F1 ;-)
Koekie, bedankt maar hoopte op wat afvallers :lol:
haha Leeuw was één afvaller niet voldoende!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven