All inclusive - relax vakantie

04-09-2019 13:45 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik wil graag eind september/oktober naar een all inclusive hotel. Doel van de vakantie is puur om een week lang te ontspannen, waarbij er wel íets te doen is op het resort. Door alle verschillende hotels en bestemmingen zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik hoop dat iemand de ultieme tip heeft wat betreft land en/of hotel. Budget is max. 1500 per persoon voor een week. Het zou fijn zijn als er ook wat te doen is voor kinderen (bijvoorbeeld waterglijbanen bij het zwembad, een speeltuintje). Ik zie veel all inclusives in Egypte, Turkije en Griekenland. Zelf ben ik ooit in Turkije geweest, maar geen idee hoe de kwaliteit van all inclusives in bijvoorbeeld Griekenland is. Wie kan mij verder helpen? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
In Turkije waren we in het plaatsje Gulmurdur in hotel Cactus Paradise.
Prima schoon hotel, uitstekend eten, groot zwembad en genoeg animatie voor kinderen.Op 2 minuten lopen is er het strand.
Klein dorpje met niets te doen maar er rijden taxi,s en bussen.
Wat ik me herinner is dat t hotel na t seizoen dicht gaat maar welke maand weet ik niet.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn deze zomer naar Turkije geweest. Fijn hotel, meerdere zwembaden, strand, animatie voor zowel jong als oud (kinderclub/disco en shows/livemuziek in de avond, overdag ook activiteiten te doen). Had ook speeltuintjes. In 1 deel van het zwembad stonden geloof ik 3 glijbanen. Eten was goed. Ik durf alleen niet te zeggen tot wanneer het hoogseizoen is? Wellicht dat er dan minder is qua animatie, maar dat zal voor andere landen dan waarschijnlijk ook wel gelden. We konden ons prima vermaken op dit resort, zeker als je graag een weekje wilt relaxen.

Eerder zijn we een x naar Kreta geweest, ook all in. Dat was een stuk beperkter in alles (haast geen animatie/drank/ruimte/eten/klein zwembad/strand) tov Turkije en we hebben er destijds hetzelfde voor moeten betalen p.p.

Turkije was een 5 sterren hotel, Kreta geloof ik 3..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een keer in Kenia geweest bij een all inclusive, incl 2 dagen safari waarbij je sliep in een logde vlakbij de drinkplaats, fantastisch dat het was! Misschien daar eens kijken?
Alle reacties Link kopieren
4x in oktober in Turkije geweest en er was nog gewoon animatie en live muziek savonds.
All in inTurkije vond ik erg goed. Heb zelf altijd het idee (nergens op gebaseerd hoor, puur gevoel) dat all in in Griekenland minder is.
Ik vond vooral Fame Residence Lara en Barut Lara erg fijn en goed.
Ik ben in alle drie de landen naar all inclusive hotels geweest. Griekenland is goed, maar ga dan wel wat "verder" ivm het weer. Beter Kreta dan Corfu bijvoorbeeld. Dan ben je iets meer zonzeker. In Turkije zijn de all inclusives uitgebreider voor hetzelfde geld. Animatie weet ik niet of dat er buiten het seizoen nog wel is. Egypte was voor mij een eens maar nooit weer.

(wil je met dit ruime budget trouwens niet wat verder weg gaan?)
anoniem_240865 wijzigde dit bericht op 04-09-2019 14:24
8.15% gewijzigd
Eerlijk? Voor 1500 euro kun je in september/oktober beter richting de Dominicaanse Republiek/Mexico/Curacao verkassen, omdat in Griekenland het weer dan niet altijd meer perfect strandweer bied en Turkije/Egypte zou ik sowieso afraden, maar dat heeft meer te maken met persoonlijke ervaringen, denk ik. Ken genoeg mensen die daar wel vinden wat ze zoeken.
Crystal sunset resort, side turkey.

Is mooi, schoon, heerlijk eten, heul veul te doen.... ennn glijbanen
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
04-09-2019 14:16
Ik ben een keer in Kenia geweest bij een all inclusive, incl 2 dagen safari waarbij je sliep in een logde vlakbij de drinkplaats, fantastisch dat het was! Misschien daar eens kijken?
Klinkt heel leuk, maar voor nu wil ik de vliegtijd ook een beetje beperken omdat ik zelf tegen die tijd hoogzwanger ben en ook een kind van anderhalf bij me heb;). Vandaar dus ook even alleen een week 'saai' rust, i.p.v. een actieve vakantie zoals we normaal hebben.
Maolmoire schreef:
04-09-2019 14:58
Klinkt heel leuk, maar voor nu wil ik de vliegtijd ook een beetje beperken omdat ik zelf tegen die tijd hoogzwanger ben en ook een kind van anderhalf bij me heb;). Vandaar dus ook even alleen een week 'saai' rust, i.p.v. een actieve vakantie zoals we normaal hebben.
Hoe hoogzwanger ben je dan? Hoe je er rekening mee dat je vanaf een bepaald aantal weken niet meer mag vliegen en de kans sowieso bestaat dat je in het buitenland bevalt? En je hebt het over glijbanen: voor een kind van anderhalf?

Afhankelijk van wanneer je wil gaan, is Griekenland misschien niet zonzeker meer. Naar Turkije en Egypte zou ik zelf niet gaan, en hoogzwanger al helemaal niet. Kijk eens naar de Canarische eilanden.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
04-09-2019 14:21
Ik ben in alle drie de landen naar all inclusive hotels geweest. Griekenland is goed, maar ga dan wel wat "verder" ivm het weer. Beter Kreta dan Corfu bijvoorbeeld. Dan ben je iets meer zonzeker. In Turkije zijn de all inclusives uitgebreider voor hetzelfde geld. Animatie weet ik niet of dat er buiten het seizoen nog wel is. Egypte was voor mij een eens maar nooit weer.

(wil je met dit ruime budget trouwens niet wat verder weg gaan?)
Fijn om een reactie te hebben van iemand die bij alle drie is geweest! Het budget is een max, hoeft niet gehaald te worden haha. Ik ben tegen die tijd hoogzwanger en heb ook nog een peuter, daarom wil ik niet al te ver weg. Gezellig kind in het vliegtuig, maar wel vermoeiend voor ons.

Animatie hoeft ook niet hoor, glijbanen/speeltuin is belangrijker zodat we leuk kunnen spelen met onze peuter.

Ik had inderdaad ook het idee dat je in Turkije meer kreeg voor dezelfde prijs, maar wist niet of dit in de praktijk inderdaad zo bleek te zijn.

Waarom Egypte eens maar nooit meer? Had hier toevallig een mooi resort gezien dus ben heel benieuwd naar de reden!
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
04-09-2019 15:01
Hoe hoogzwanger ben je dan? Hoe je er rekening mee dat je vanaf een bepaald aantal weken niet meer mag vliegen en de kans sowieso bestaat dat je in het buitenland bevalt? En je hebt het over glijbanen: voor een kind van anderhalf?

Afhankelijk van wanneer je wil gaan, is Griekenland misschien niet zonzeker meer. Naar Turkije en Egypte zou ik zelf niet gaan, en hoogzwanger al helemaal niet. Kijk eens naar de Canarische eilanden.
Zijn toevallig kort geleden nog op de Canarische Eilanden geweest, is heel goed bevallen! Daar dus ook gemerkt dat we ons kind heel goed lang kunnen vermaken met zwemmen en glijbanen, daarom zoek ik iets wat dat heeft. Vliegen mag ik nog wel dan hoor, maar door wat zwangerschapskwalen is het niet meer fijn om een actieve vakantie te hebben.

Canarische Eilanden is trouwens ook gewoon nog een optie hoor, dus mocht je tips hebben voor een goed resort daar hoor ik het ook graag!
Voor jonge kinderen vind ik Sands Beach op Lanzarote erg fijn, maar wij hebben daar niet all inclusieve gezeten. ( dat kan wel, maar wij vinden het leuker om van het terrein af te gaan). Ik was ook zwanger toen we daar waren.

Geen grote glijbanen, wel zwembaden met peuterbad.

Ook parque cristobal op Tenerife vonden wij en de kinderen erg leuk. Hier ook geen grote glijbanen, maar wel een kleine in het peuterbad, waar onze dreumes na 3 dagen zelfstandig af kon. Vooral de minidisco vonden de kids geweldig.Er is ook een parque Cristobal op cran canaria en volgens medeforummmers is dat ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Is dit iets ?
https://www.vakantiediscounter.nl/turki ... ry=turkije


Of deze (of een andere van Eftalia):
https://www.vakantiediscounter.nl/turki ... d~kidspool

Er zit namelijk Eftalia Island bij aan het strand waar je ook all inclusive hebt, met meerdere zwembaden en grote glijbanen maar ook een kindergedeelte en allerlei winkeltjes.
Enige nadeel is de wat langere transfer, verder helemaal prima !
Alle reacties Link kopieren
Menorca!

Wij zijn bij Zafiro Menorca en Royal Son bou geweest. Lekker niet te ver vliegen en zeer geschikt voor kleine kinderen 😃
Hoogzwanger en een peuter (die nog niet alleen van de waterglijbanen afgaat neem ik aan)... aanpassing en aanvulling van mijn eerdere post:

Egypte vond ik vreselijk (onaardige mensen, vies hotel, vies eten, koud in najaar, geen hol te doen op het resort, veel russen etc) maarrrrr we konden gewoon pech hebben gehad. Ik was ee in ieder geval meteen klaar mee. Anyway, hoogzwanger lijkt me dit geen goede hygienische bestemming.

Turkije ben ik zelf geen fan van, maar daar zijn hele mooie uitgebreide resorts met vermaak voor de peuter. Let wel op dat je daar geen plaats uitzoekt op uren rijden vanaf het vliegveld.

Griekenland is echt leuk voor kinderen en de resorts daar zijn goed genoeg qua vermaak en eten voor peuter. Maar dat zonzekere is iets lastiger.

En Canarische Eilanden of de Azoren?

Ik denk dat je openingspost lijkt te vragen om een ultra all inclusive enorm glitter en glamour resort met een miljoen waterglijbanen, maar ik denk dat je zwanger en met peuter aan een ‘gewone’ all inclusive met speeltuintje en zwembad al snel genoeg hebt eigenlijk. Lekker even relaxen voor de baby komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat je budget is, maar kijk eens naar Hillside Beach Club in Fethiye. Fantastisch hotel, wel duur...
Alle reacties Link kopieren
Maolmoire schreef:
04-09-2019 15:09
Zijn toevallig kort geleden nog op de Canarische Eilanden geweest, is heel goed bevallen! Daar dus ook gemerkt dat we ons kind heel goed lang kunnen vermaken met zwemmen en glijbanen, daarom zoek ik iets wat dat heeft. Vliegen mag ik nog wel dan hoor, maar door wat zwangerschapskwalen is het niet meer fijn om een actieve vakantie te hebben.

Canarische Eilanden is trouwens ook gewoon nog een optie hoor, dus mocht je tips hebben voor een goed resort daar hoor ik het ook graag!
Wij zijn vorig jaar in Maspalomas geweest en ik zag me toch mooie hotels daar, Lopesan Baobab bijvoorbeeld. Als we nog eens terug gaan ga ik daar voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven