Welke Stabilo op school?

05-09-2019 11:10 15 berichten
Hoi,

Zoon is deze week weer op school begonnen en nu zit zijn Stabilopen niet meer in zijn schooletui. Ik moet dus een nieuwe kopen maar zie rollerpennen met inkt en gewone vulpennen. Weet iemand waar ze bij jullie mee schrijven op school? Kan het vanmiddag ook aan de meester vragen maar ga zo naar de stad dus dacht, ik neem er meteen één mee. Als ze tenminste een linkshandige hebben hier :)

Bedankt alvast!
Hier schrijven ze met potlood en ordinaire balpen ;-)
Vulpen sowieso niet.
Geliefde hier die basisschooldocent is zegt: alsjeblieft geen vulpen. Liefst potlood zodat ze kunnen gummen en verbeteren.
ClumsyNinja schreef:
05-09-2019 11:16
Geliefde hier die basisschooldocent is zegt: alsjeblieft geen vulpen. Liefst potlood zodat ze kunnen gummen en verbeteren.
Hier 'mogen' ze in de hogere groepen (hij zit in groep 6 nu) niet meer met potlood schrijven, al doet ie dat nu wel even omdat zijn pen dus kwijt is.
Misschien is de rollerpen met inkt dan makkelijker ipv een vulpen, voor het vlekken enzo.

Zoon gaat nu rekenen (en thuis oefenen) via Gynzy, dus dat scheelt sowieso een hoop gummen, hij is nog niet zo sterk met rekenen.
anoniem_227343 wijzigde dit bericht op 05-09-2019 11:22
13.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier begonnen ze met een stabilo potlood
Daarna over op Stabilo rollerpen
In ieder geval geen vulpen, dat is geen doen als je linkshandig bent. Er zijn wel linkshandige vulpennen, maar je houdt problemen met de inkt die niet snel genoeg opdroogt en die je dan lekker tot grote vlekken kliedert tijdens het schrijven.
Alle reacties Link kopieren
hier ook de rollerpen. die kan je ook terug uit 'tinten'
Ik had deze voor de kinderen:

Afbeelding

Je hebt ze ook voor linkshandigen, dan zijn ze in spiegelbeeld uitgevoerd zeg maar. Maar ik kon met de rechtshandige versie van de kinderen ook aardig overweg.
De rollerpen wordt het dus! Ga ik zo naar op zoek. Zou makkelijker zijn als school ze gewoon te koop heeft ;-) maar dit zal wel de goede zijn verwacht ik!
Hier heeft de jongste pennen van school. Heel veel worden deze niet gebruikt, omdat er het meeste op de laptop wordt gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven de kinderen met een vulpen. Die bestaan ook linkshandig. Ik merk dat ze daar veel netter mee schrijven dan thuis met de balpennen.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij lagen die stabilo pennen laatst bij de action. Zal vast wat schelen.
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
05-09-2019 12:15
Hier heeft de jongste pennen van school. Heel veel worden deze niet gebruikt, omdat er het meeste op de laptop wordt gedaan.
basisonderwijs al?
Voor voortgezet juich ik het toe, basisonderwijs lijkt het me geen goede ontwikkeling
lilalinda schreef:
05-09-2019 13:14
basisonderwijs al?
Voor voortgezet juich ik het toe, basisonderwijs lijkt het me geen goede ontwikkeling
Vanaf groep 6 werken ze af en toe (jongere groepen ook) op de laptop. In groep 7 & 8 werken ze er veel op. De middelbare scholen aangesloten bij dezelfde scholenvereniging zijn allemaal laptopscholen. En ict staat hoog in het vaandel bij deze scholenverenging. Voor ons dus een gewone gang van zaken.
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
05-09-2019 13:52
Vanaf groep 6 werken ze af en toe (jongere groepen ook) op de laptop. In groep 7 & 8 werken ze er veel op. De middelbare scholen aangesloten bij dezelfde scholenvereniging zijn allemaal laptopscholen. En ict staat hoog in het vaandel bij deze scholenverenging. Voor ons dus een gewone gang van zaken.
ah, je hebt het over bovenbouw, dan snap ik het

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven