Een extra vriesvak

05-09-2019 12:44 85 berichten
Ik ben even benieuwd naar ervaringen.

We hebben onder onze koelkast een klein vriesvak met 2 grotere lade en 1 smalle, kleine. Er passen 2 broden in, wat ingevroren fruit, groenten. Zodra ik wat extra wil invriezen zoals pastasaus of ijs, dan is het vaak al een probleem.

We zouden het ook prettiger vinden het dubbele aan brood kwijt te kunnen en ik zou graag vaker sauzen en soepen in bulk willen maken en deze invriezen. Zelf bouillon maken staat ook op het lijstje.

Maar goed, keus te over op het internet. Wordt het een vrieskast of een tafelmodel? Wie heeft er ook een extra vriezer en voor welke keuze ben jij gegaan?

Bij ons zit de kleine vriezer altijd wel vol, maar ik weet niet of we zo'n grote gevuld krijgen. Maar misschien dat ik me vergis. Wie tips heeft, deel ze vooral! :)
Ik denk aan hetzelfde, dus lees met belangstelling mee.
Wij hebben 2 vriezers.
7 lades in totaal. Hij zit altijd vol.
Wij hebben een tafelmodel vriezertje in de schuur staan die bij ruimtegebrek aankan.
Maar over het algemeen kan er in onze 2 koelvriescombinaties zat. Toen we samen gingen wonen hadden we veel dubbel maar de koelkasten zijn gebleven.
1 voor dagelijks gebruik in de keuken (met 3 vrieslades)
en de andere staat in de bijkeuken met voorraad fris/bier en ook 3 vrieslades met voorraad.

Ik heb alles wel ingedeeld op soort:
1 lade brood
1 lade ingevroren maaltijden
1 lade snacks en patat
1 lade vlees
1 lade vega vlees
1 lade ijs en div.

Bij een ramp/oorlog/oid hebben wij echt voor weken genoeg eten :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Echt een tafelmodel met lades nemen. Ik had zo'n vrieskast en hing altijd over de rand te graaien en te schuiven om iets te vinden. Heel onhandig en vervelend.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Wij hebben een grote LG koelkast met grote vriezer waarin we 3 grote lades hebben. Bovenop de koelkast staat een tafelmodel vriezer waar wij al het brood in doen. soms wel 6 stuks. Vind ik persoonlijk een aanrader!

Succes met uitzoeken!
Hangt ervan af met hoeveel personen jullie zijn. Als het met twee personen is, dan zal een tafelmodelletje wel volstaan zou ik denken. Tenzij je dan weer ergens woont waar de dichtste winkel op 50 km afstand is. :biggrin:

Er zijn elke dag in elke winkel aanbiedingen. En die hoef je dan niet in je vriezer te stoppen.

Een grote vriezer nodigt uit om veel te kopen (of te maken) waardoor je op den duur allemaal met oude troep zit. Ik maak ook wat kant-en-klaar, heb ook wat ijs voor lekkere trek, er zit vlees in (3 personen) en daarmee kom ik met mijn tafelmodel + 1 ladetje dat in mijn ijskast zit, méér dan toe.

Succes! En denk goed na bij een koffermodel: alles zit er door mekaar in, of je moet met bakken gaan werken en dan heb je eigenlijk nog een ladenmodel. En zoals iemand schrijft, bij een koffermodel moet je bijna naar beneden duiken om iets te vinden.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 05-09-2019 13:11
16.17% gewijzigd
Oudblond schreef:
05-09-2019 13:02
Echt een tafelmodel met lades nemen. Ik had zo'n vrieskast en hing altijd over de rand te graaien en te schuiven om iets te vinden. Heel onhandig en vervelend.

Wij hebben een koel/vries-combinatie. De vriezer heeft 3 lades waarvan de bovenste altijd vol ligt met 3 broden (past net op z'n kant).
De middelste is voor groente, bladerdeeg e.d., in de onderste (ondiepe lade) ligt vlees en -vervangers.
Ik mis net 1 lade om ook nog eens een keer zelfgemaakt eten te kunnen invriezen en bijvoorbeeld koeken, of aardappelproducten te kunnen bewaren. Ik denk aan een combinatie met 1 extra vrieslade (wel een dure investering voor 1 lade meer). Een extra vrieskast vind ik meteen zo'n ruimte-innemer (en energieverslinder).
Een vrieskist hebben we vroeger gehad en vond ik inderdaad ook heel onhandig.
Wij hebben een tweede koelvriescombi in de schuur staan. Met inderdaad drank in het koelgedeelte (de "bierkoelkast") en extra vrieslades voor brood en voorraad idd. Zes lades totaal en allen in gebruik. Wat je hebt, gebruik je, over het algemeen ;-D
Es1390 schreef:
05-09-2019 13:05
Hoi!

Wij hebben een grote LG koelkast met grote vriezer waarin we 3 grote lades hebben. Bovenop de koelkast staat een tafelmodel vriezer waar wij al het brood in doen. soms wel 6 stuks. Vind ik persoonlijk een aanrader!

Succes met uitzoeken!
een hoge koelkast met een tafelmodel er bovenop? dat is toch erg hoog?

Ik heb een tafelmodel met lades in de garage staan, een kist lijkt me heel erg onhandig om georganiseerd te houden. Nadeel voor mij is dat ik hem bijna niet gebruik omdat het 'gedoe' van naar de garage lopen een drempel is voor me.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een koelvriescombinatie van Samsung. Losstaand, metaalkleurig met 3 grote transparante vrieslades. Hij oogt heel smal en is verrassend ruim vanbinnen. Dit komt door de zeer dunnen zijwanden. Erg blij mee.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
05-09-2019 13:13
Ik heb nu een koelvriescombinatie van Samsung. Losstaand, metaalkleurig met 3 grote transparante vrieslades. Hij oogt heel smal en is verrassend ruim vanbinnen. Dit komt door de zeer dunnen zijwanden. Erg blij mee.

Inderdaad is het misschien efficienter om te kijken naar de literinhoud dan naar het aantal lades.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee vriezers in tafelmodel. Eentje met 3 grote lades en de andere heeft 4 kleinere lades.
Vind ik ook erg gemakkelijk met ontdooien. Dan kunnen de overgebleven producten van de ene in de andere vriezer.
Vinden jullie niet dat 2 vriezers veel energie gebruiken?
Of ben ik nu te zuunig?
herfstappeltaart schreef:
05-09-2019 13:18
Vinden jullie niet dat 2 vriezers veel energie gebruiken?
Of ben ik nu te zuunig?
We hebben net onze oude vriezer en koelkast vervangen door een superzuinige en we overwegen dat ook met onze inbouwkoelvries. Dus het zal nu meevallen. Maar vond het voorheen wel een ding ja.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Samsung koelvries combinatie in de bijkeuken staan omdat we alleen een kleine koelkast hebben in de keuken zelf. De vriezer is standaard formaat en zit altijd vol met brood, groentes, soepen, pastasaus, ijsblokjes, ijsjes en kruiden.

Ik ben er heel erg tevreden over (Maar we hebben overigens genoeg zonnepanelen, en nooit een stroomrekening daardoor :-D )
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
05-09-2019 13:18
Vinden jullie niet dat 2 vriezers veel energie gebruiken?
Of ben ik nu te zuunig?
Geen idee, eigenlijk.
Ik vind het gewoon handig en dat weegt voor mij zwaarder.
Wij hebben een extra vriezer en een extra koelkast. Beiden zo’n hoog model van 1.80, die zilveren van Bosch. Staat mooi.

Bij ons zit ie altijd vol. Brood, vlees, groenten, verse pasta, ijs en frituurspul. Ideaal.

We hebben van die grote dingen gekozen omdat we de ruimte hebben. Het design speelde bij ons ook een belangrijke rol.
kindrebel schreef:
05-09-2019 13:24
Wij hebben een extra vriezer en een extra koelkast. Beiden zo’n hoog model van 1.80, die zilveren van Bosch. Staat mooi.

Bij ons zit ie altijd vol. Brood, vlees, groenten, verse pasta, ijs en frituurspul. Ideaal.

We hebben van die grote dingen gekozen omdat we de ruimte hebben. Het design speelde bij ons ook een belangrijke rol.

Wat moet ik me voorstellen bij verse pasta in de vriezer?
Wij hebben 1 tafelmodel vriezer. Wel al een oud beestje.
Daarin zitten 2 grote lades en 1 lade met 2/3 ruimte.
We zijn met 4 thuis en meestal heb ik genoeg ruimte.
Bovenste la brood (met een beetje passen en meten passen er 4 broden in), middelste la groenten en evt bakjes saus/restjes eten. Onderste la vlees en friet/snacks.
Als ik 2 grote dozen ijsjes in huis hebt dan wordt het wel een beetje passen en meten. En met 3/4 piza's ook. Dus als je echt veel dingen vooruit wil koken zou je wellicht toch meer ruimte nodig hebben.
herfstappeltaart schreef:
05-09-2019 13:18
Vinden jullie niet dat 2 vriezers veel energie gebruiken?
Of ben ik nu te zuunig?

Wij hebben 10 zonnepanelen op het dak :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
05-09-2019 13:02
Echt een tafelmodel met lades nemen. Ik had zo'n vrieskast en hing altijd over de rand te graaien en te schuiven om iets te vinden. Heel onhandig en vervelend.
Jij bedoeld een vrieskist. Die heeft mijn schoonmoeder ook en idd wat een onding. Niets voor mij, ik heb een grote Siemens vrieskast met 8 lades. Daarnaast nog 2 koelvriescombinaties, waar onder het koelgedeelte bij ieder nog 2,5 lade vriezen zit. Nu hebben wij ook een moestuin waardoor ik veel invries. In 1 lade van de Siemens passen 5 hele broden (in mijn vorige pasten 4 hele broden, deze vriezer is dieper). Momenteel ben ik hem ook weer aan het vullen met wintervoorraad groenten. Ik koop vaak vlees in de aanbieding en ook nog wel eens met 30% korting. Alles wat niet die dag of de volgende dag gebruikt wordt gaat in de vriezer. Momenteel zitten er ook nog wat restanten ijs in (allemaal in 1 en dezelfde lade) en ik heb een paar lades waar de kliekjes ingaan. Als we het een keer druk hebben kan ik daar wat uithalen.

Tip, kies voor Nofrost, veel makkelijker schoonmaken en veel minder ijsvorming.
PoesinBoots schreef:
05-09-2019 13:35
Wij hebben 10 zonnepanelen op het dak :biggrin:

Dat verandert de zaak :)
herfstappeltaart schreef:
05-09-2019 13:26
Wat moet ik me voorstellen bij verse pasta in de vriezer?

deze denk ik
Afbeelding

Ik sla die nl zelf altijd in als ze 1+1 gratis zijn en die zijn heel goed in te vriezen.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
05-09-2019 13:35
Jij bedoeld een vrieskist. Die heeft mijn schoonmoeder ook en idd wat een onding. Niets voor mij, ik heb een grote Siemens vrieskast met 8 lades. Daarnaast nog 2 koelvriescombinaties, waar onder het koelgedeelte bij ieder nog 2,5 lade vriezen zit. Nu hebben wij ook een moestuin waardoor ik veel invries. In 1 lade van de Siemens passen 5 hele broden (in mijn vorige pasten 4 hele broden, deze vriezer is dieper). Momenteel ben ik hem ook weer aan het vullen met wintervoorraad groenten. Ik koop vaak vlees in de aanbieding en ook nog wel eens met 30% korting. Alles wat niet die dag of de volgende dag gebruikt wordt gaat in de vriezer. Momenteel zitten er ook nog wat restanten ijs in (allemaal in 1 en dezelfde lade) en ik heb een paar lades waar de kliekjes ingaan. Als we het een keer druk hebben kan ik daar wat uithalen.

Tip, kies voor Nofrost, veel makkelijker schoonmaken en veel minder ijsvorming.
Mijn oma heeft zo’n ding ook, vreselijk onhandig dat gegraai diep onderin.
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven