Gezondheid alle pijlers

Beter voor mezelf zorgen

05-09-2019 18:54 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste 5 maanden zijn best wel heftig geweest en daardoor ben ik ook niet zo lief voor mezelf geweest. Vanaf maandag wil ik daarom beter voor mezelf gaan zorgen.

Wat ik nu ga doen:

- gezonder eten en minder snoepen
- meer bewegen (ga maandagavond beginnen met aqua jogging)
- weer 2 keer per dag mijn tanden poetsen
- mijn haar weer beter verzorgen
- vaker een maskertje voor mijn gezicht
- vaker lekker in bad met een tijdschrift
- mijn medicijnen op tijd nemen
- elke dag iets doen in huis

Hebben jullie nog goede ideeën om beter voor mezelf te gaan zorgen?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vooral veel “doen” op je lijstje. Ruim je ook tijd in voor juist niets doen en ontspannen?
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
05-09-2019 18:56
Ik lees vooral veel “doen” op je lijstje. Ruim je ook tijd in voor juist niets doen en ontspannen?
Jazeker wel, alleen dat heb ik de laatste tijd al zoveel gedaan. We zitten nog op de camping, daar neem ik sowieso al meer tijd om niks te doen.
Maandag ga ik weer beginnen met werken 3 dagen van 3 uur, dus er blijft nog genoeg tijd over om lekker niks te doen.
Alle reacties Link kopieren
Bewust ontspannen, mediteren, ademhalingsoefeningen, masseren, wandelen, afspreken met vrienden.
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met 2 eenvoudigen beginnen en dan weer iets er bij. Straks krijg stress van alles wat je moet. Ik zou beginnen met medicijnen trouw innemen, goed slapen en evt wat betere voeding.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dingen doen die je leuk vindt
Dat is denk ik heel persoonlijk.
Oh jeetje hoe kan je nou je tandenpoetsen overslaan? Dat klinkt als net iets meer als ‘niet lief voor jezelf zijn’. Ik herken dat in ieder geval alleen van de periodes dat ik met een depressie aan het vechten was.

Goed dat je erkent dat er iets moet veranderen maar weet je zeker dat je dit op eigen kracht kan? Vraag hulp als je dat nodig hebt he! Daar is het voor en soms hoef je echt niet alles alleen te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
zilverelfje schreef:
05-09-2019 19:04
Bewust ontspannen, mediteren, ademhalingsoefeningen, masseren, wandelen, afspreken met vrienden.
Mediteren is niks voor mij. Heb vorig jaar mindfulness, werkt niet voor mij. Ademhalingsoefeningen moet ik echt gaan doen, want heb veel last van hyperventilatie. Wandelen ben ik ook zeker van plan, ideaal hier op de camping. Heb de laatste tijd heel veel mensen gezien, dat wil ik juist even iets minderen, echt meer tijd voor mezelf. Daarbij...zoveel vrienden heb ik niet.
Gewichtheffen.
Dingen doen die je leuk vindt
Dat is denk ik heel persoonlijk.
En dit, je houdt jezelf tenminste mentaal gezond als je tenminste geniet van de dingen die je doet. Als je ze geforceerd met tegenzin doet, houd je het niet uit of word je gek. Een balans is belangrijk. Focussen op een gezond leven is belangrijk maar je moet ook kunnen genieten.
anoniem_386559 wijzigde dit bericht op 05-09-2019 19:11
92.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
05-09-2019 19:07
Ik zou met 2 eenvoudigen beginnen en dan weer iets er bij. Straks krijg stress van alles wat je moet. Ik zou beginnen met medicijnen trouw innemen, goed slapen en evt wat betere voeding.
Misschien heb je wel gelijk. Al ben ik wel het type van alles of niets.
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
05-09-2019 19:09
Gewichtheffen.
:-o
viva-amber schreef:
05-09-2019 19:07
Ik zou met 2 eenvoudigen beginnen en dan weer iets er bij. Straks krijg stress van alles wat je moet. Ik zou beginnen met medicijnen trouw innemen, goed slapen en evt wat betere voeding.
Tandenpoetsen zou ik ook toevoegen aan het lijstje. Je mondgezondheid is heel belangrijk voor je algemene gezondheid!!
:-o
don't knock it till you've tried it
Met alles mee eens behalve het gezond eten. Dat klinkt in mijn oren niet als lief voor jezelf zijn.
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
05-09-2019 19:12
don't knock it till you've tried it
Dat is waar. Kan alleen al geen boodschappentas tillen met mijn linkerarm omdat mijn elleboog gebroken en gescheurd is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
05-09-2019 19:14
Met alles mee eens behalve het gezond eten. Dat klinkt in mijn oren niet als lief voor jezelf zijn.
Eigenlijk niet nee, maar toch wel voor mij. In 2014 maagverkleining gehad en 54 kilo afgevallen. Nu weer 12 kilo aangekomen, dus het moest echt anders, anders is alles voor niks geweest.
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
05-09-2019 19:09
Gewichtheffen.



En dit, je houdt jezelf tenminste mentaal gezond als je tenminste geniet van de dingen die je doet. Als je ze geforceerd met tegenzin doet, houd je het niet uit of word je gek. Een balans is belangrijk. Focussen op een gezond leven is belangrijk maar je moet ook kunnen genieten.
Het niks doen en slecht eten klinkt misschien als genieten, maar ik moet mijn depressie tegengaan, Ben onder behandeling bij de POH-GGZ, heb online therapie en de bedrijfsarts heeft aangegeven dat het slim is om met mijn huisarts te bespreken om toch aan de antidepressiva te gaan. Dus ook aan de mentale kant word gewerkt.
Online shoppen! Niets zo heerlijk dan je interieur restylen als je niet goed in je vel zit.
Nieuwe planten, kaarsjes, wat nieuws voor aan de muur, andere kleur kussentjes bijv.
Trakteer jezelf op nieuwe e-books en een netflixabonnement.
Regelmatig gaan wandelen als het mooi nazomerweer wordt.
Daantje1970 schreef:
05-09-2019 19:21
Het niks doen en slecht eten klinkt misschien als genieten, maar ik moet mijn depressie tegengaan, Ben onder behandeling bij de POH-GGZ, heb online therapie en de bedrijfsarts heeft aangegeven dat het slim is om met mijn huisarts te bespreken om toch aan de antidepressiva te gaan. Dus ook aan de mentale kant word gewerkt.
Voor depressies schijnt het heel goed te zijn om te bewegen / sporten.

Dus goed dat je dit gaat oppakken. Hopelijk zit je snel beter in je vel :hug:
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
05-09-2019 19:14
Met alles mee eens behalve het gezond eten. Dat klinkt in mijn oren niet als lief voor jezelf zijn.
Natuurlijk wel!
Of denk jij dat suikers en vetten wel lief voor je zijn?

Goede voeding draagt bij aan je fit voelen en zorgt voor een opwaartse spiraal.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-09-2019 19:30
Online shoppen! Niets zo heerlijk dan je interieur restylen als je niet goed in je vel zit.
Nieuwe planten, kaarsjes, wat nieuws voor aan de muur, andere kleur kussentjes bijv.
Trakteer jezelf op nieuwe e-books en een netflixabonnement.
Regelmatig gaan wandelen als het mooi nazomerweer wordt.
Nog meer online shoppen? Ik moet juist gaan minderen, koop veel te veel. Het voelt altijd wel lekker, maar mijn bankrekening is er niet altijd blij mee. Koop inderdaad vaak nieuwe spulletjes voor in huis, heerlijk.

Netflix heb ik, maar ik download ook series. En er komen weer veel nieuwe programma's op tv. Heerlijk. Lezen doe ik ook wel, maar dan wel gewone boeken. Alleen door concentratiestoornissen kan ik dat echt alleen als het heel stil is,

Wandelen ga ik zeker doen. Ik doe dat wel, maar veel te weinig. Moet het alleen wel een beetje minder gaan regenen.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
05-09-2019 19:32
Natuurlijk wel!
Of denk jij dat suikers en vetten wel lief voor je zijn?

Goede voeding draagt bij aan je fit voelen en zorgt voor een opwaartse spiraal.
Ik moet ook echt gezonder gaan doen. Appels liggen hier vaak te verrotten omdat ik kies voor de verkeerde dingen. De verkeerde dingen komen vanaf nu dan ook niet meer in huis. Ik wil weer in de routine komen van na mijn maagverkleining.
Ik heb denk ik zo'n 2 jaar niet/nauwelijks gelezen door te weinig concentratie wegens depressie/rouw. Inmiddels heb ik het weer opgepakt en is het met mijn e-reader een heerlijke methode om beter in te kunnen slapen (het schermpje gaat vanzelf uit als ik een kwartier niet blader)
Een mooie roadtrip naar Amerika was voor mij ook een positieve vibe.

Eigenlijk alles waar ook mijn bankrekening niet blij van wordt helpt bij mij goed tegen mijn depressie.
Because schreef:
05-09-2019 19:32
Natuurlijk wel!
Of denk jij dat suikers en vetten wel lief voor je zijn?

Goede voeding draagt bij aan je fit voelen en zorgt voor een opwaartse spiraal.
Bij mij niet. Ik word blij van ongezond eten en niet vrolijk van streng diëten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven