Geld & Recht alle pijlers

Online aangifte

05-09-2019 18:52 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,

Mijn man heeft ongeveer 14 dagen geleden online aangifte gedaan. We vragen ons af wanneer je een reactie krijgt van de politie?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Dat zal aan de drukte liggen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
05-09-2019 18:54
Dat zal aan de drukte liggen?
Hoor je altijd iets terug?
Alle reacties Link kopieren
Meestal hoor je niets terug...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bel ze morgen even
Meestal hoor je niks terug. Of je krijgt maanden later een bericht dat ze niks met jouw aangifte gaan doen tenzij er meerdere aangiftes tegen diegene wordt gedaan.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
05-09-2019 19:04
Meestal hoor je niets terug...
Oke, heb je ervaring hiermee?
Alle reacties Link kopieren
https://www.politie.nl/themas/aangifte- ... n-aangifte
Alle reacties Link kopieren
Gaat het om een moord of om een verloren sleutel ?
Niet geschoten is altijd mis
Meestal hoor je niets meer, alleen een bevestiging dat de aangifte is aangekomen. Het ligt natuurlijk ook wel een beetje aan waar de aangifte over ging. Maar ik zou er maar niet al te veel op hopen dat er iets mee gedaan wordt...
Alle reacties Link kopieren
Meestal krijg je een automatische brief dat ze afzien van verdere afhandeling.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
05-09-2019 19:06
Bel ze morgen even
Ja want je hoort echt helemaal niets. Best apart eigenlijk..
Alle reacties Link kopieren
evaq schreef:
05-09-2019 21:32
Meestal krijg je een automatische brief dat ze afzien van verdere afhandeling.
Ja dat verwachten wij ook. Dan gaat hij maar naar het bureau.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
05-09-2019 21:12
Gaat het om een moord of om een verloren sleutel ?
Nee over een gestolen telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt alleen aangifte doen via internet als er geen opsporingsindicatie is: geen getuigen, geen camerabeelden etc. Geen opsporingsindicatie betekent geen onderzoek. Er is dan niets te communiceren al krijg je als het goed is wel een zogenaamd afloopbericht.
Heb je ook geen bevestiging van de aangifte per mail gehad, na online aangifte? Hier kon je dat vakje aanvinken nl. en kreeg je gehele bestand/aangifte gemaild binnen vijf werkdagen na aangifte. Was voldoende voor woningbouw om schade ontstaan door poging tot inbraak in schuur, waarbij ik ze stoorde omdat ik geluid hoorde, te laten repareren. Zonder aangifte had ik de kosten van de reparatie zelf moeten betalen nl.
Als politie op basis van online aangifte mogelijkheden voor politieonderzoek ziet, nemen ze contact met je op en vragen je om persoonlijk aangifte te doen op bureau. Als ze geen mogelijkheden zien tot politieonderzoek omdat er te weinig mogelijkheden/aanknopingspunten tot politieonderzoek zijn omdat er bijvoorbeeld geen signalement van de vermoedelijke dader is, laten ze het bij die bevestiging van online aangifte. Dit zodat jij die bevestiging voor je eigen administratie of voor verzekeraar o.d. kunt gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
eenzonnigedag schreef:
05-09-2019 21:41
Ja want je hoort echt helemaal niets. Best apart eigenlijk..
Heb je mijn link uberhaupt gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt inloggen bij ,, mijn politie,,
En daar kun je lezen of er iets met de aangifte gedaan wordt.
Ik heb zelf ook 2 weken geleden online aangifte gedaan en heb gisteren even ingelogd om te kijken hoe het er voor staat en er stond nu dat ze er niks mee gingen doen. ( Het ging om vernieling van de buitenspiegel van de auto)
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Alle reacties Link kopieren
eenzonnigedag schreef:
05-09-2019 21:43
Nee over een gestolen telefoon.
Je kan beter zelf een manier vinden om hem terug te krijgen. Je nummer bellen, pingen...etc. Er zijn mensen die de dader bij de politie hebben aangedragen met bewijs waarna men nog niets deed. Ik weet niet of je het nieuws de afgelopen jaren hebt gevolgd maar over het algemeen heeft de politie het overal te druk voor of het is niet belangrijk:

https://demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen ... niets-doen
https://www.richardhak.nl/rechten/polit ... ei-nummer/
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... -zelf-maar
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Lexie72 schreef:
05-09-2019 22:01
Je kunt alleen aangifte doen via internet als er geen opsporingsindicatie is: geen getuigen, geen camerabeelden etc. Geen opsporingsindicatie betekent geen onderzoek. Er is dan niets te communiceren al krijg je als het goed is wel een zogenaamd afloopbericht.
Je kan foto's en video's aanleveren van een heterdaad en dan doet men nog steeds niets...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
eenzonnigedag schreef:
05-09-2019 21:43
Nee over een gestolen telefoon.

Ohhhh ... nee, daar doet de politie niks aan. Zoiets is een puur economisch ding/delict. Net zoals een gestolen fiets, of een gestolen autoradio (gebeurt dat nog?).
Alle reacties Link kopieren
Alleen de misdaad die tegen de politie zelf wordt gepleegd is belangrijk....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-09-2019 12:39
Alleen de misdaad die tegen de politie zelf wordt gepleegd is belangrijk....
Nou inderdaad. Aangifte doen heeft denk ik geen zin meer. Vandaag ook niets gehoord. Telefoon is pleite....
Alle reacties Link kopieren
eenzonnigedag schreef:
06-09-2019 15:19
Nou inderdaad. Aangifte doen heeft denk ik geen zin meer. Vandaag ook niets gehoord. Telefoon is pleite....
In die link die ik heb gestuurd en die je volgens mij nog steeds niet aangeklikt hebt, staat dat je kan inloggen om te zien hoe het ervoor staat, zoals iemand anders ook al aangaf.
evaq schreef:
06-09-2019 12:25
Ohhhh ... nee, daar doet de politie niks aan. Zoiets is een puur economisch ding/delict. Net zoals een gestolen fiets, of een gestolen autoradio (gebeurt dat nog?).

Dat is maar net waar je woont. De politie hier, zet zich juist hard in tegen fietsendiefstal en daardoor is het percentage fietsendiefstallen met ca. 50% afgenomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven