Mode & Beauty alle pijlers

Dunne zooltjes voor onder schoenen: waar te koop?

06-09-2019 14:18 15 berichten
Via marktplaats heb ik leuke espadrilles gekocht, maar de zool is van slippermateriaal en slijt nogal snel/ trekt vuil aan. Ik dacht, lijm ik er gewoon een dun zooltje aan vast, maar ik kan die dingen nergens vinden. Rubberen te lijmen zooltjes of plakzolen. Zo dun mogelijk, zodat de schoenen er hetzelfde blijven uitzien. Eventueel zelf op maat te snijden.

Waar o waar te vinden?
Daarvoor ga je naar de schoenmaker.
Geen zin om 35 euro uit te geven voor een vrij dikke zool, terwijl ik het ook zelf kan.
Wie zegt dat de schoenmaker geen dunne zooltjes voor minder geld heeft?
Het is maar de vraag of het mooi wordt als je het zelf doet.
Ja oké, zou daar ook eens kunnen kijken. Misschien verkopen ze ze los ;-D
anoniem_388702 wijzigde dit bericht op 06-09-2019 14:26
29.31% gewijzigd
Rosalind schreef:
06-09-2019 14:21
Daarvoor ga je naar de schoenmaker.
Precies.
Aalbes schreef:
06-09-2019 14:26
Ja oké, zou daar ook eens kunnen kijken.
En heeft hij het niet, dan weet hij mss waar je wel kunt krijgen ofzo.
Coconuts12 schreef:
06-09-2019 14:27
En heeft hij het niet, dan weet hij mss waar je wel kunt krijgen ofzo.
:lightbulb: dank
Aalbes schreef:
06-09-2019 14:28
:lightbulb: dank
Graag gedaan :)
Alle reacties Link kopieren
https://www.debreiboerderij.nl/accessoi ... ltjes.html

Hier kun je zooltjes kopen om zelf slippers of Espadrilles te maken
Alle reacties Link kopieren
De dunne zooltjes die een schoenmaker gebruikt om onder leren zolen te plakken, die worden onder druk eronder geplakt. Daarna op maat gesneden en de rand wordt geslepen en gepolijst. Ik denk dat jij straks met espadrilles zitten die een plakkende zolen hebben. Geloof niet dat je het zelf zo goed kunt doen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Bedankt voor de reacties. Leuke site, Wilma, maar is niet dun genoeg. Ik ga wel even langs schoenmaker en hobbywinkel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou idd ook langs de schoenmaker gaan, denk dat je dat een veel mooier resultaat oplevert.

Ik heb overigens nog nooit €35 hoeven betalen voor nieuwe zolen, bij lange na niet.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
06-09-2019 14:41
De dunne zooltjes die een schoenmaker gebruikt om onder leren zolen te plakken, die worden onder druk eronder geplakt. Daarna op maat gesneden en de rand wordt geslepen en gepolijst. Ik denk dat jij straks met espadrilles zitten die een plakkende zolen hebben. Geloof niet dat je het zelf zo goed kunt doen.

Vreselijk, en dat laat natuurlijk op een gegeven moment gedeeltelijk los door je hobbylijm, loop je met zo'n halve zool :proud: Ook als je net ver van huis bent met het ov.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Die tegenwoordige zolen zijn niet meer van leer of rubber gemaakt maar vaak van materiaal wat niet plakt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven