Vanaf 9 Sept. Nieuwe inloggen ABN AMRO...Snap t echt niet

06-09-2019 20:33 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Misschien heb ik een hele domme vraag. Sorry daarvoor.
Vanaf 9 september zal de ABN AMRO app veranderen qua inloggen las ik in mijn berichten box. Maar ik heb het filmpje een aantal keer bekeken maar ik snap er nog niet veel van.....

Heb ik het nu goed begrepen dat je identificatiecode komt te vervallen? Met de ABN AMRO app? En moet je nu voortaan altijd via een computer inloggen? Gezien de scan code? Die je nu krijgt? Of heb ik dat zelfs verkeerd begrepen? Echt sorry hoor! Maar als dat zo is dan zou ik het erg jammer vinden. Ik heb wel een pc en laptop maar heb deze niet altijd bij me. En moet je nu altijd het kastje en pinpas erbij gebruiken?

Zou iemand het mij het alstublieft in Jip en Janneke taal het willen uitleggen? Oftewel stap voor stap? Ik kom er echt niet uit... Ja, ik weet dat vele wellicht heel wat van mij zullen vinden..... Maar ja....

Ieder geval bedankt voor het lezen. En voor degene die het mij willen uitleggen. Mijn dank is groot.
Alvast enorm bedankt. Iedereen een fijne avond. En alvast een goed weekend gewenst.

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat de app op je mobiel hetzelfde bleef.
Wat ik begreep vervalt die identificatie code op je pc.
(Ik gebruikte die al nooit)
Inloggen op je mobiel verandert niet.
Alleen inloggen op je computer verandert, dat kan niet meer met een 5-cijferige code, maar moet dan met je e.dentifier of op een nieuwe manier met een QR-code
Alle reacties Link kopieren
Gaan ze eindelijk die #@!! e.dentifier afschaffen? Wat een onding. Heeft bij mij nog nooit gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
bluewaterrr schreef:
06-09-2019 20:38
Inloggen op je mobiel verandert niet.
Alleen inloggen op je computer verandert, dat kan niet meer met een 5-cijferige code, maar moet dan met je e.dentifier of op een nieuwe manier met een QR-code
Zo heb ik het ook begrepen.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
bluewaterrr schreef:
06-09-2019 20:38
Inloggen op je mobiel verandert niet.
Alleen inloggen op je computer verandert, dat kan niet meer met een 5-cijferige code, maar moet dan met je e.dentifier of op een nieuwe manier met een QR-code
Oh, dankjewel voor je antwoord! Het is mij nu wat duidelijker! Maar wat gebeurt er nu dan met je huidige 5 cijferige code (mobiel) weet jij dat misschien? Of blijft deze ook gewoon geldig uiteraard alleen voor mobiel dat begrijp ik.
Ontzettend bedankt nogmaals voor je antwoord.
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
06-09-2019 20:41
Zo heb ik het ook begrepen.
Dankjewel voor je antwoord!
Ja, code voor je mobiel blijft hetzelfde. Je kunt hem alleen niet meer op je computer gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
06-09-2019 20:40
Gaan ze eindelijk die #@!! e.dentifier afschaffen? Wat een onding. Heeft bij mij nog nooit gewerkt.
Huh?! o_o
Hoe maak jij grote bedragen over dan?
Alleen met zo'n code?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Je kan ze ook even bellen....
Alle reacties Link kopieren
bluewaterrr schreef:
06-09-2019 20:50
Ja, code voor je mobiel blijft hetzelfde. Je kunt hem alleen niet meer op je computer gebruiken.
Oké, ontzettend bedankt! Het is mij in één klap duidelijk haha! Soms denk ik gewoon te moeilijk! ;-) En lange leve een forum! ;-)
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
06-09-2019 20:54
Je kan ze ook even bellen....
Ja, klopt zou ik ook gaan doen. Mocht ik het hierna nog niet begrijpen. Maar gelukkig is het me nu geheel duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
06-09-2019 20:51
Huh?! o_o
Hoe maak jij grote bedragen over dan?
Alleen met zo'n code?
Ik zit zelf bij de ING maar ik heb een pas en een e.dentifier van mijn moeders rekening bij de ABN. Als ik iets voor haar bestel doe ik dat met de mobiele app.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
06-09-2019 20:40
Gaan ze eindelijk die #@!! e.dentifier afschaffen? Wat een onding. Heeft bij mij nog nooit gewerkt.
Nee jammer genoeg niet. Je moet hem zelfs vaker gaan gebruiken.
Al jarenlang functioneert die pincode helemaal prima en nu ineens moet ik via mijn laptop of die stomme e-dentifier gebruiken of mijn mobiel.

Ik vind het een achteruitgang. Sowieso niet meer van deze tijd die e-dentifier en dan moeten we hem juist weer meer gaan gebruiken, terug in de tijd.

Ik wil graag overstappen maar ja dat maken banken extreem lastig door je niet je rekeningnummer mee te laten nemen.

Waar alle andere banken grote stappen vooruit maken maakt de ABN de stap achteruit, snap er echt niks van.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel blij met de ING - ik vind ze wat dit soort dingen betreft echt wel okay.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
06-09-2019 21:09
Ik ben heel blij met de ING - ik vind ze wat dit soort dingen betreft echt wel okay.
En daar snap ik na al die jaren nog steeds niks van, met hun TAN-codes enzo, die ze nu weer gaan afschaffen begreep ik.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Mij is dat hele bericht ontgaan. Ik doe alles met de app.
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
06-09-2019 21:30
En daar snap ik na al die jaren nog steeds niks van, met hun TAN-codes enzo, die ze nu weer gaan afschaffen begreep ik.
Ik vond dat vroeger wel makkelijk. Zaten mijn collega's te kutten met een e.dentifier of die hadden ze niet bij zich, ik kreeg gewoon een TAN code op mijn mobiel. Maar dat is volgens mij ook alweer verleden tijd. Ik gebruik nu al jaren de app. Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
06-09-2019 21:00
Nee jammer genoeg niet. Je moet hem zelfs vaker gaan gebruiken.
Al jarenlang functioneert die pincode helemaal prima en nu ineens moet ik via mijn laptop of die stomme e-dentifier gebruiken of mijn mobiel.

Ik vind het een achteruitgang. Sowieso niet meer van deze tijd die e-dentifier en dan moeten we hem juist weer meer gaan gebruiken, terug in de tijd.

Ik wil graag overstappen maar ja dat maken banken extreem lastig door je niet je rekeningnummer mee te laten nemen.

Waar alle andere banken grote stappen vooruit maken maakt de ABN de stap achteruit, snap er echt niks van.

Ik hebjuist begrepen dat de e-dentifier WEL komt te vervallen, hier moet je straks je mobiel voor gebruiken(net als bij Rabo) d.m.v. Qr code scannen. Voor mensen die dat niet kunnen/willen blijft er de mogelijkheid om dit met de e-dentifier te doen.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-09-2019 21:39
Mij is dat hele bericht ontgaan. Ik doe alles met de app.
Ik kreeg dit bericht in mijn ‘bankmail’ zodoende wist ik het.
Alle reacties Link kopieren
3mmy schreef:
06-09-2019 21:49
Ik hebjuist begrepen dat de e-dentifier WEL komt te vervallen, hier moet je straks je mobiel voor gebruiken(net als bij Rabo) d.m.v. Qr code scannen. Voor mensen die dat niet kunnen/willen blijft er de mogelijkheid om dit met de e-dentifier te doen.
Blijft mobiel bankieren dan wel hetzelfde? De e-dentifier gebruik ik tot nu toe niet vaak. Doe eigenlijk alles via mijn mobiel. Vind dat toch net wat makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Little_Stars_Angel schreef:
06-09-2019 21:54
Blijft mobiel bankieren dan wel hetzelfde? De e-dentifier gebruik ik tot nu toe niet vaak. Doe eigenlijk alles via mijn mobiel. Vind dat toch net wat makkelijker.

Daarvoor gebruik je de indentificatiecode zoals ik het begrijp.
Alle reacties Link kopieren
Wat een geluksvogel ben jij.

Wanneer je niet meer in kunt loggen kan je ook niet meer betalen.
Zal jij even goedkoop gaan leven .
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
3mmy schreef:
06-09-2019 22:00
Daarvoor gebruik je de indentificatiecode zoals ik het begrijp.
Oké, ik begrijp het. Dankjewel voor je antwoord.
Alle reacties Link kopieren
https://www.abnamro.nl/nl/prive/abnamro ... ndert.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven