Kunst aan de muur

07-09-2019 09:24 45 berichten
Wat hebben jullie thuis aan de muur hangen of zou je nog willen hebben?

Hou je van bekende kunst of heb je zelf iets gemaakt? Wat vind je mooi? Ik ben benieuwd.

Zelf ben ik onlangs verhuisd, en momenteel ben ik aan het oriënteren wat ik wil aanschaffen.
kunstuitleen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb veel. Maar niet alleen "aan de muur" ook sculpturen etc. Veel gekregen of geruild, een kunstenaar in de familie, deels aangekocht. Ben vanaf mijn 18e al begonnen trouwens. Toen heb ik een beeld uitgezocht voor mijn verjaardag. Voor mijn 21ste ook en voor mijn 30ste ook. Plus dan tussendoor natuurlijk nog wat mij aanspreekt.

Ken je de kunstuitleen? Dat is een leuke plek om je te oriënteren.

Extra toevoeging: ik heb originelen en geen reproducties.
pergamon wijzigde dit bericht op 07-09-2019 09:30
37.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf ben dol oude meesters. Heb bij werkaandemuur.nl een paar reproducties besteld, o.a. Van Gustav Klimt en Vincent van Gogh. Ze hebben daar zoveel keuze, van oude meesters en moderne kunst, tot fotografie en landschappen. Het is dan wel geen echte kunst, maar ik vind het wel mooi.
mockturtle wijzigde dit bericht op 07-09-2019 09:31
14.29% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Ik heb onlangs de muren in mijn woonkamer leeggemaakt, er hangt nu alleen nog een mooi ingelijste, zelfgemaakte foto. Ik vind het erg fijn om wat minder aan de muur te hebben.

In mijn slaapkamer en halletje hangen enkele reproducties van schilderwerken, kleurrijke schilderwerken. In mijn keuken een paar ingelijste foto's van etenswaren.
Alle reacties Link kopieren
In de woonkamer een heel groot schilderij van een bekende kunstenaar en 1 kleinere van een regionaal bekende kunstenares en door het hele huis heen op linnen afgedrukte foto's van onze reizen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vooral originele foto’s. Sommige bekend, maar wel de originele versie, sommige minder bekend. Daarnaast wat ouder werk, 19e eeuws en 1 modern beeld. Ik wil graag beelden in de tuin, maar moet nu even geld voor iets anders opzij zetten.

Voordeel is wel dat wij beiden connecties in de kunstwereld hebben/hadden, dan kun je nog iets op de kop tikken of via een alternatieve ruilhandel iets binnen krijgen.
MockTurtle schreef:
07-09-2019 09:29
Ikzelf ben dol oude meesters. Heb bij werkaandemuur.nl een paar reproducties besteld, o.a. Van Gustav Klimt en Vincent van Gogh. Ze hebben daar zoveel keuze, van oude meesters en moderne kunst, tot fotografie en landschappen. Het is dan wel geen echte kunst, maar ik vind het wel mooi.
van gogh is postimpressionalist geen oude meester. klimt al helemaal niet
Ik ben nu zelf ook daarmee bezig. Heb een poster van Escher besteld die ik wil laten inlijsten. Inlijsten is stuk duurder dan de poster zelf trouwens, vergis je niet. Verder heb ik een gedicht van Hooft op een mooie afdruk met een zwart wit illustratie in een lijst en een kaart van nl uit een atlas van begin 1700.
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort is weer de affordable art fair in Amsterdam. Erg leuk om iets unieks en niet te duur aan te schaffen. En wij kopen soms op lokale kunstmarkten. Verder hebben we eigen foto's hangen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
07-09-2019 10:08
van gogh is postimpressionalist geen oude meester. klimt al helemaal niet
Mijn aller-, allernederigste excuses... Grote meesters...

https://www.werkaandemuur.nl/nl/collect ... canvas/306
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 5 etsen van een lokale kunstenaar, van verschillende grootte, gekocht op de lokale kunstmarkt in de loop der jaren, een schilderij gemaakt door mijn opa, die was amateurkunstenaar en een fruitstilleven dat bij mijn andere opa en oma hing, de eerste en laatste kunstuiting die zo ooit gekocht hebben.
Daarnaast nog wat kleinere kunstvoorwerpen, her en der.
Ben er wel ook mee opgegroeid, de woonkamer stond in mijn ouderlijk huis vol antiek, nu minder maar wel nog kunst aan de muur en een selectie van het antiek.
Alle reacties Link kopieren
MockTurtle schreef:
07-09-2019 12:46
Mijn aller-, allernederigste excuses... Grote meesters...

https://www.werkaandemuur.nl/nl/collect ... canvas/306

Die website snapt er dan niks van :D (wat je ziet is namelijk moderne kunst, geen oude meesters)
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
07-09-2019 12:56
Die website snapt er dan niks van :D (wat je ziet is namelijk moderne kunst, geen oude meesters)
Ik zie er toch best mooie dingen.
Alleen staan dat soort schilderijen niet in mijn huis, van die stillevens met kazen en dergelijke of een kopie van het meisje van met de oorbel van Vermeer, dat past niet bij de sfeer die er hangt.
Jammer maar ach ik woon wel in een pand uit 1780, dat is ook iets moois.
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
07-09-2019 13:07
Ik zie er toch best mooie dingen.
Alleen staan dat soort schilderijen niet in mijn huis, van die stillevens met kazen en dergelijke of een kopie van het meisje van met de oorbel van Vermeer, dat past niet bij de sfeer die er hangt.
Jammer maar ach ik woon wel in een pand uit 1780, dat is ook iets moois.

Ik ga sowieso voor origineel en geen reproducties, dus ook ik zal op die site niks bestellen. Neemt niet weg dat ze niet snappen wat ze verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
07-09-2019 13:43
Ik ga sowieso voor origineel en geen reproducties, dus ook ik zal op die site niks bestellen. Neemt niet weg dat ze niet snappen wat ze verkopen.
Dat laatste klopt wel.
Ik heb nu ook geen reproducties maar ik ben er niet zo op tegen, als ze in mijn huis pasten zou er vast wel 1 hangen, ergens.
Alle reacties Link kopieren
Kunstveiling.nl
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Souvenirs uit het buitenland: Aziatische rijsthoedjes, Afrikaanse maskers.
Ook 2 schilderijen die ik zelf heb gemaakt.
MockTurtle schreef:
07-09-2019 12:46
Mijn aller-, allernederigste excuses... Grote meesters...

https://www.werkaandemuur.nl/nl/collect ... canvas/306
ja als je kunst aan de muur wilt moet je wel een beetje weten waar je over praat
Pergamon schreef:
07-09-2019 12:56
Die website snapt er dan niks van :D (wat je ziet is namelijk moderne kunst, geen oude meesters)
inderdaad, slecht ook zo’n repro
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
07-09-2019 13:51
ja als je kunst aan de muur wilt moet je wel een beetje weten waar je over praat

Een poster is m.i. niet vergelijkbaar met "kunst aan de muur". (en daarmee zeg ik niet "slecht", "lelijk", of een ander waardeoordeel. Ik zeg alleen dat het geen 'kunst' is)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel "posterkunst", maar wel goed laten inlijsten, dat scheelt
En wat echt
Een ets van Toorop en een ets van Turner bijvoorbeeld
En wat van bevriende kunstenaars
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
07-09-2019 13:55
Een poster is m.i. niet vergelijkbaar met "kunst aan de muur". (en daarmee zeg ik niet "slecht", "lelijk", of een ander waardeoordeel. Ik zeg alleen dat het geen 'kunst' is)
Ik zou die dan ook niet opnoemen als iemand me naar kunst in mijn huis zou vragen en ik zou mijn 2 schilderijen nog niet voor 100 van die reproducties ruilen.
Maar als ik een heel grote mooie keuken had, zou ik een wand met een stilleven van eten echt wel mooi vinden, dat zou ik dan wel geen kunst noemen.
Pergamon schreef:
07-09-2019 13:55
Een poster is m.i. niet vergelijkbaar met "kunst aan de muur". (en daarmee zeg ik niet "slecht", "lelijk", of een ander waardeoordeel. Ik zeg alleen dat het geen 'kunst' is)
Dit ben ik wel met je eens. Ik zou het zelf ook niet als kunst noemen, maar vond het wel relevant voor het topic, vanwege de vraag 'Wat hebben jullie thuis aan de muur hangen of zou je nog willen hebben?'


Daarnaast is er soms een fijne line tussen kunst en niet - kunst, zoals bij fotografie. Het is uiteindelijk ook subjectief natuurlijk.
whateverever schreef:
07-09-2019 13:59
Ik zou die dan ook niet opnoemen als iemand me naar kunst in mijn huis zou vragen en ik zou mijn 2 schilderijen nog niet voor 100 van die reproducties ruilen.
Maar als ik een heel grote mooie keuken had, zou ik een wand met een stilleven van eten echt wel mooi vinden, dat zou ik dan wel geen kunst noemen.
nee dan is het behang

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven