Opladers die steeds stuk blijven gaan

07-09-2019 16:49 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb nu al een heel aantal opladers gehad maar ze blijven steeds stuk gaan ...o Opeens laden ze niet meer op ... Nu moet ik zeggen dat er meerdere iPhones mee opgeladen worden...

Na een maand of zelfs sneller kan ik hem vaak weggooien en moet ik een nieuwe oplader kopen die binnen de kortste keren ook weer stuk is.

Ik haal dan geen originele Apple oplader maar daarbij is mijn ervaring ook dat ze kapot gaan dus volgens mij maakt dat niet uit...

Er zijn wel mobiels tussen die refurbished zijn daar zaten opladers bij maar die zijn ook al heel snel stuk gegaan . Sowieso zijn die refurbished mobiel snel leeg en vertrouw ik het deze niet meer zo omdat de snel mankementen hebben.

Maar wat kan ik nu doen om er voor te zorgen dat een oplader voor een langere tijd mee gaat ???? want het begint nu wel vervelend te worden....
Alle reacties Link kopieren
ik heb alleen originele laders. Sommige al jaaaaren. Ze doen het hier prima. worden ook meerdere apparaten mee opgeladen. Ik zweer zelf bij originele laders. familieleden met fake/universele laders hebben ook dit soort klachten.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd de snoertjes van de Kruidvat voor een paar euro. Die gaan ook niet jaren mee maar ik sla eens in de zoveel tijd een voorraadje in en kan dan weer een paar maanden verder.
Alle reacties Link kopieren
Originele kopen en je beroepen op garantie als ie sneller kapot gaat dan je zou mogen verwachten.
Goedkoop is duurkoop. En in het geval van opladers ook nog niet eens ongevaarlijk.

Voor iPhone heb ik trouwens de duurdere kabels van de Hema die officieel voor Apple certificeerd zijn (staat op de verpakking). Die kon ik ook gewoon zonder problemen omruilen toen het pinnetje afbrak.
.
Gebeurt het ook bij andere apparaten? En gaan ze op vakantie wel es stuk?
Apple doet regelmatig updates waardoor niet-Apple opladers in één keer niet meer werken. Dan halen de HEMA etc. ook altijd alle winkels weer leeg, want dan moeten ze weer nieuwe opladers maken die het weer doen. Let maar eens op, soms zijn alle schappen met opladers bij de Hema leeg. Dus eens in de zoveel tijd moet je inderdaad een nieuwe oplader halen als je geen echte hebt.

Er zijn al veel rechtszaken over geweest, maar tot nu toe mag Apple dit nog steeds doen.

Ik heb ook altijd HEMA-opladers, want die hebben een lekker lang snoer. Maar ik koop dus wel een nieuwe zodra mijn telefoon ‘m niet meer “herkent”.
Ja hoor. Je hebt aardstralen.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
07-09-2019 16:54
Apple doet regelmatig updates waardoor niet-Apple opladers in één keer niet meer werken. Dan halen de HEMA etc. ook altijd alle winkels weer leeg, want dan moeten ze weer nieuwe opladers maken die het weer doen. Let maar eens op, soms zijn alle schappen met opladers bij de Hema leeg. Dus eens in de zoveel tijd moet je inderdaad een nieuwe oplader halen als je geen echte hebt.

Er zijn al veel rechtszaken over geweest, maar tot nu toe mag Apple dit nog steeds doen.

Ik heb ook altijd HEMA-opladers, want die hebben een lekker lang snoer. Maar ik koop dus wel een nieuwe zodra mijn telefoon ‘m niet meer “herkent”.

Dan moet je dus die gecertificeerde van de Hema hebben (is duurder ja), die kan je dan kosteloos omruilen.
(Als je dan überhaupt dat ‘niet herkennen probleem al hebt, want dat heb ik er nog nooit mee gehad. Alleen dat het uiteinde wiebelde of zelfs afbrak).
anoniem_376070 wijzigde dit bericht op 07-09-2019 17:00
8.98% gewijzigd
.
De enige laders die het hier doen zijn idd de echte en de Hema-laders. Bij de telefoonwinkel in het dorp heb ik wel eens een echte gekocht die het niet deed. Volgens mij ben ik daar opgelicht maar ik had geen zin om terug te gaan.
Anoniem262821034 schreef:
07-09-2019 16:58
Dan moet je dus die gecertificeerde van de Hema hebben (is duurder ja), die kan je dan kostenpost omruilen.
Voor mij niet de moeite. Ik wil vooral veel opladers op verschillende plekken hebben. Tas, werk, etc.
ClumsyNinja schreef:
07-09-2019 16:57
Ja hoor. Je hebt aardstralen.
Of de groene stroom is over de datum.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
07-09-2019 17:00
Voor mij niet de moeite. Ik wil vooral veel opladers op verschillende plekken hebben. Tas, werk, etc.

Waarom niet de moeite? Wat heeft dat te maken met er veel willen hebben?
.
Alle reacties Link kopieren
Opladers of draadjes? Draadjes gaan bij mij ook snel kapot. Maakt dan niet uit of het draadjes van Apple, Belkin, of een goedkoop merk is. Koop nu dus al jaren lange draadjes (2 meter) van de Action en die houden het tot nu toe goed vol.
De oplader zelf, dus dat blokje zeg maar, die gaan mij bij niet kapot. Eentje heb ik nu al 4 iPhone generaties lang ;-D
¡Apagando las luces!
Anoniem262821034 schreef:
07-09-2019 17:01
Waarom niet de moeite? Wat heeft dat te maken met er veel willen hebben?
Het prijsverschil is me te groot. Die gecertificeerde zijn een stuk duurder en de niet gecertificeerde gaan uiteindelijk ook best lang mee. Anders moet ik 3 stuks duurdere van de HEMA kopen.
Ik heb een draadloze oplader.
Ideaal.
SombraOnline schreef:
07-09-2019 17:02
Opladers of draadjes? Draadjes gaan bij mij ook snel kapot. Maakt dan niet uit of het draadjes van Apple, Belkin, of een goedkoop merk is. Koop nu dus al jaren lange draadjes (2 meter) van de Action en die houden het tot nu toe goed vol.
De oplader zelf, dus dat blokje zeg maar, die gaan mij bij niet kapot. Eentje heb ik nu al 4 iPhone generaties lang ;-D
Het gaat toch juist mis met het draadje? Volgens mij kun je er om het even welk stekkertje aan doen.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
07-09-2019 17:07
Het gaat toch juist mis met het draadje? Volgens mij kun je er om het even welk stekkertje aan doen.
Ze heeft het over ‘opladers’. Dat kunnen dus 2 dingen zijn, het draadje, of het blokje. Nergens heeft ze specifiek draadje gezegd.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
07-09-2019 17:03
Het prijsverschil is me te groot. Die gecertificeerde zijn een stuk duurder en de niet gecertificeerde gaan uiteindelijk ook best lang mee. Anders moet ik 3 stuks duurdere van de HEMA kopen.

Tja eenmalig 3 duurdere (die lang nog niet zo duur zijn als de echte van Apple), of steeds nieuwe omdat ze het na verloop van tijd niet meer doen.. zelf weten.
.
Alle reacties Link kopieren
Bedoel echt dat gewoon de oplader kapot gaat zonder dat een snoertje of iets kapot is.

Heb wel ook iPhone lader vaker bij de action gekocht maar die waren idd ook heel snel kapot.

Alleen zelfs “ de originele opladers “ die bij de refurbished telefoons zaten waren ook heel snel stuk ..

Misschien dan toch geen originele oplader geweest ....
Alle reacties Link kopieren
Geen Apple maar Samsung apparatuur hier, maar ik heb ook slechte ervaringen met universele laders.
De originele Samsung opladers hebben me daarentegen nog nooit in de steek gelaten.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Nooit last van.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
07-09-2019 16:54
Apple doet regelmatig updates waardoor niet-Apple opladers in één keer niet meer werken. Dan halen de HEMA etc. ook altijd alle winkels weer leeg, want dan moeten ze weer nieuwe opladers maken die het weer doen. Let maar eens op, soms zijn alle schappen met opladers bij de Hema leeg. Dus eens in de zoveel tijd moet je inderdaad een nieuwe oplader halen als je geen echte hebt.

Er zijn al veel rechtszaken over geweest, maar tot nu toe mag Apple dit nog steeds doen.

Ik heb ook altijd HEMA-opladers, want die hebben een lekker lang snoer. Maar ik koop dus wel een nieuwe zodra mijn telefoon ‘m niet meer “herkent”.
Bedankt voor deze. Ik heb ook wat laders en dan allemaal in één keer niet meer compatible. Nooit de link met updates gelegd ;-)
Anoniem262821034 schreef:
07-09-2019 17:10
Tja eenmalig 3 duurdere (die lang nog niet zo duur zijn als de echte van Apple), of steeds nieuwe omdat ze het na verloop van tijd niet meer doen.. zelf weten.
Wat kosten die gecertificeerde opladers bij HEMA dan? Die zijn evenduur als de Apple opladers toch? Die ik koop zijn €6. Daar doe ik overigens ook 1 à 2 jaar mee. Maar ja, ik raak ze ook kwijt, of ik leen ze uit en zie ze niet meer terug enzo.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 07-09-2019 18:30
14.52% gewijzigd
Bij iPhones moet je inderdaad echt de originele gebruiken. Anders heb je er in no time niets meer aan. Hier overigens ook slechte ervaringen met de gecertificeerde van Hema. Die heeft het 3x gedaan en daarna herkende mijn telefoon 'm niet meer en werd hij er constant uit gegooid gedurende het opladen. Dus ik zweer bij die van Apple. Helaas. Want die zijn me eigenlijk te kort.
MrsLady schreef:
07-09-2019 18:27
Bij iPhones moet je inderdaad echt de originele gebruiken. Anders heb je er in no time niets meer aan. Hier overigens ook slechte ervaringen met de gecertificeerde van Hema. Die heeft het 3x gedaan en daarna herkende mijn telefoon 'm niet meer en werd hij er constant uit gegooid gedurende het opladen. Dus ik zweer bij die van Apple. Helaas. Want die zijn me eigenlijk te kort.
Ja, hangt van de timing af. Als er net een update* is geweest toen je ze kocht, dan zit je voorlopig goed. Is de update net een week na aanschaf, dan heb je dikke pech, maar dan kun je er wel mee terug naar Hema.

*dit is niet bij elke ios update het geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven