Nieuwe ziekte eist vijfde leven in VS: 'Stop met roken e-sig

08-09-2019 08:54 138 berichten
Nieuwe ziekte eist vijfde leven in VS: 'Stop met roken e-sigaret'

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... aret-vapen

Ik snap echt wel dat frisse lucht inademen het gezonds is, maar dit klinkt wel heel zorgelijk. Zeker omdat de e-sigaret als vervanger van de sigaret wordt neer gezet ( als gezonder alternatief) en nu blijken vooral jongeren in de problemen te komen.

Twee maanden geleden was er ook al een bericht van een jonge man die pas kort rookte en een klaplong kreeg en al zichtbare longschade had en dat door een e sigaret.

Maar onze overheid vindt het blijkbaar niet zorgelijk...
Alle reacties Link kopieren
Het is toch al lang bekend dat de esigaret helemaal niet zo gezond is?
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat die e-sigaret niet gezond is was al duidelijk, maar mss toch minder slecht dan echte sigaretten. Dat zal dus eerst onderzocht moeten worden.
Oproepen om te stoppen is hetzelfde als oproepen om te stoppen met roken: het betreft een verslaving, dan gelden de normale wetten van de redelijkheid niet meer.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik maak mij meer zorgen over gebruik van lachgas.
2019 schreef:
08-09-2019 09:00
Ik maak mij meer zorgen over gebruik van lachgas.
Ik denk dat de groep lachgas gebruikers veel kleiner is dan de groep rokers.
Alle reacties Link kopieren
Marloesjuh51 schreef:
08-09-2019 08:54


Maar onze overheid vindt het blijkbaar niet zorgelijk...
Als je het artikel leest, zie je dat het om een bepaald soort e-sigaretten gaat die heel veel THC-olie bevatten en die op straat worden verkocht (dus illegaal) in Amerika.

Om nu meteen onze overheid weer weg te zetten als niet geïnteresseerd gaat wat ver. Er moet nog veel onderzoek gedaan worden naar e-sigaretten.
bethweeter wijzigde dit bericht op 08-09-2019 09:07
1.33% gewijzigd
Marloesjuh51 schreef:
08-09-2019 09:03
Ik denk dat de groep lachgas gebruikers veel kleiner is dan de groep rokers.
Daar kan je je lelijk in vergissen.
Maar goed je hebt een topic geopend over roken. Daar kan je weer heerlijk verder over discussie gaan.
Alles moet verboden worden van snoepen drinken roken noem maar op.
Verbieden en nog eens verbieden.
Het gaat om tieners en adolescenten, en naast het feit dat ze allemaal een e-sigaret gebruikten is er de overeenkomst dat ze THC-olie gebruikten in die e-sigaret.
Daarmee is de kans groot dat het aan die specifieke olie ligt, niet aan de e-sigaret in het algemeen.
Gewone sigaretten zijn zo schadelijk dat een e-sigaret zeer waarschijnlijk minder ongezond is. Al weten we nog niet wat 50 jaar e-smoken met je lichaam doet.
Solomio schreef:
08-09-2019 08:59
Tja, dat die e-sigaret niet gezond is was al duidelijk, maar mss toch minder slecht dan echte sigaretten. Dat zal dus eerst onderzocht moeten worden.
Oproepen om te stoppen is hetzelfde als oproepen om te stoppen met roken: het betreft een verslaving, dan gelden de normale wetten van de redelijkheid niet meer.
Dit. Moet je rokers eens horen als je vraagt niet in je huis te roken oid
bethweeter schreef:
08-09-2019 09:05
Als je het artikel leest, zie je dat het om een bepaald soort e-sigaretten gaat die heel veel THC-olie bevatten en die op straat worden verkocht (dus illegaal) in Amerika.

Om nu meteen onze overheid weer weg te zetten als niet geïnteresseerd gaat wat ver. Er moet nog veel onderzoek gedaan worden naar e-sigaretten.


Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Dus als ik het goed begrijp is het de schuld van onze Nederlandse overheid dat jongeren in de VS dood neervallen door het gebruik van illegale e-sigaretten met THC die ze daar op straat kopen?
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
08-09-2019 09:07
Dit. Moet je rokers eens horen als je vraagt niet in je huis te roken oid
Ik ken nog maar weinig rokers die in hun eigen huis roken, laat staan dat ze dat bij een ander in huis zouden doen.
Nummer*Zoveel schreef:
08-09-2019 09:12
Ik ken nog maar weinig rokers die in hun eigen huis roken, laat staan dat ze dat bij een ander in huis zouden doen.
Oid
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
08-09-2019 09:07
Dit. Moet je rokers eens horen als je vraagt niet in je huis te roken oid
Mijn ervaring is echt andersom: rokers vertrekken uit zichzelf naar het balkon om te roken en zijn verbaasd als ik aangeef dat ze best in huis mogen roken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ach, ik zal mijn noodlot niet tarten maar eigenlijk ga je van een heleboel dood tenslotte. Van barbecuevlees met zwarte randjes, van alcohol, van teveel eten, van autorijden, van fietsen, van oversteken, van in een massa lopen als er een zelfmoordterrorist tussen loopt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
het is de schuld van rutte
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-09-2019 09:20
het is de schuld van rutte
Dat soïso.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
S-Meds schreef:
08-09-2019 09:20
het is de schuld van rutte
Yep jij begrijpt het :proud: .. die 450 patiënten in Amerika is ook de schuld van Rutte.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
08-09-2019 09:10
Dus als ik het goed begrijp is het de schuld van onze Nederlandse overheid dat jongeren in de VS dood neervallen door het gebruik van illegale e-sigaretten met THC die ze daar op straat kopen?

Volgens mij is dat wel een goede samenvatting :P
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Maar goed, ik ken ze wel.
Dat we verhuisden jaren geleden greep ik dat aan om vanaf dat moment niet meer te laten roken in huis.
Dat heeft veel strijd gekost.
Van: wat een gezeur
Tot: om een asbak vragen; gewoon een sigaret opsteken en uiteindelijk met veel misbaar buiten gaan staan maar een klein uurtje op je feestje blijven, of gewoon niet meer komen.

Nou prima, ik hoef ze ook niet meer te zien.
Maar in hun ogen ben ik dus de kwaaie pier, omdat ik zo'n zeikwijf ben dat niet wil dat er in huis gerookt wordt.
retrostar schreef:
08-09-2019 09:20
Ach, ik zal mijn noodlot niet tarten maar eigenlijk ga je van een heleboel dood tenslotte. Van barbecuevlees met zwarte randjes, van alcohol, van teveel eten, van autorijden, van fietsen, van oversteken, van in een massa lopen als er een zelfmoordterrorist tussen loopt.
Je hebt een punt :)

Maar ergens vind ik dat de overheid roken allang had moeten verbieden.

En misschien eerst onderzoek doen naar de e sigaret voordat hij wordt goedgekeurd. De fabrikant zegt dat hij minder schadelijk is, maar die hebben baat bij de verkoop, lijkt mij niet iets om te vertrouwen.
retrostar schreef:
08-09-2019 09:20
Ach, ik zal mijn noodlot niet tarten maar eigenlijk ga je van een heleboel dood tenslotte. Van barbecuevlees met zwarte randjes, van alcohol, van teveel eten, van autorijden, van fietsen, van oversteken, van in een massa lopen als er een zelfmoordterrorist tussen loopt.


En ook als je dat allemaal vermijdt ga je dood.
-Darkside- schreef:
08-09-2019 09:23
Maar goed, ik ken ze wel.
Dat we verhuisden jaren geleden greep ik dat aan om vanaf dat moment niet meer te laten roken in huis.
Dat heeft veel strijd gekost.
Van: wat een gezeur
Tot: om een asbak vragen; gewoon een sigaret opsteken en uiteindelijk met veel misbaar buiten gaan staan maar een klein uurtje op je feestje blijven, of gewoon niet meer komen.

Nou prima, ik hoef ze ook niet meer te zien.
Maar in hun ogen ben ik dus de kwaaie pier, omdat ik zo'n zeikwijf ben dat niet wil dat er in huis gerookt wordt.

Wat bijzonder.

Ik ken echt geen enkele roker die bij niet-rokers in huis gaat roken. Irritant dat de rokers in jouw omgeving zich anders gedragen.
Marloesjuh51 schreef:
08-09-2019 09:23
Je hebt een punt :)

Maar ergens vind ik dat de overheid roken allang had moeten verbieden.

En misschien eerst onderzoek doen naar de e sigaret voordat hij wordt goedgekeurd. De fabrikant zegt dat hij minder schadelijk is, maar die hebben baat bij de verkoop, lijkt mij niet iets om te vertrouwen.


Hoe lang wil je onderzoek doen dan? Van gewone sigaretten was eerst ook niet duidelijk dat je zoveel jaar later meer longkanker en hartaanvallen zou zien.
Marana schreef:
08-09-2019 09:24
En ook als je dat allemaal vermijdt ga je dood.
Precies. Eten moet je toch. Naar je werk gaan ook. Je onder de mensen begeven is ook niet echt te vermijden.
Hooguit dat je een beetje bewust kan zijn: geen/minder alcohol, letten op suiker en vet, niet met 180 al append over de snelweg, niet al append zonder licht op de fiets, etc
Roken is totaal onnodig en vermijdbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven