Gezondheid alle pijlers

Verstandskiezen laten verwijderen

08-09-2019 18:14 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Vrijdag heb ik mijn verstandskiezen allemaal in 1 keer onder algehele verdoving laten verwijderen. De zwelling is vandaag al veel beter alleen merk ik dat ik nu niet meer toekom met 3x ibuprofen 600mg per dag. Heb deze nacht en daarnet nog 1g dafalgan (paracetamol) genomen. Is het normaal dat de pijn nu meer is?
Hoe lang moet je eigenlijk koelen met ijs? Ik heb sinds de operatie tot nu al de hele tijd ijs (ook ‘s nachts) op mn kaken gedaan. Is het nog nuttig om het verder te doen?

Iemand ervaring met het trekken van verstandskiezen?
Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen paracetamol met codeine voorgeschreven gekregen?

Ijs lijkt mij vooral voor de eerste dag om zwelling te voorkomen. Wat zijn je symptomen behalve pijn? Heb je veel zwelling?

Evt zou je om de nacht door te komen even de doktersdienst kunnen bellen en kijken of je een pijnstiller mag die 1 of 2 treden hoger is.

Ik weet nietwat je historie is maar ibuprofen is ook vrij verkrijgbaar en kan wanneer je geen maagklacht hebt . Voor de zekerheid even overleg met de doktersdienst. Ik ben gewend dat je paracetamol krijgt met codeine en die is op recept.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Voor de nacht zou ik ook nog even bellen met de huisartsenpost voor advies over welke pijnstillers je nog kunt gebruiken. Zeker omdat het meer pijn is gaan doen zou ik even bellen.

Doe je wel rustig aan of heb je veel gebukt enz.?

Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
08-09-2019 18:32
Heb je geen paracetamol met codeine voorgeschreven gekregen?

Ijs lijkt mij vooral voor de eerste dag om zwelling te voorkomen. Wat zijn je symptomen behalve pijn? Heb je veel zwelling?

Evt zou je om de nacht door te komen even de doktersdienst kunnen bellen en kijken of je een pijnstiller mag die 1 of 2 treden hoger is.

Ik weet nietwat je historie is maar ibuprofen is ook vrij verkrijgbaar en kan wanneer je geen maagklacht hebt . Voor de zekerheid even overleg met de doktersdienst. Ik ben gewend dat je paracetamol krijgt met codeine en die is op recept.
Ik heb medicatie vanuit het ziekenhuis meegekregen. Een 8-tal ibuprofen 600mg pillen en dan nog een 10-tal dafalgans 1g. Vrijdag en gisteren kon ik door zonder extra pijnmedicatie, dus ik nam enkel 3x per dag ibuprofen. Vannacht had ik toch wel pijn en heb ik dan nog een dafalgan genomen en daarnet ook. Heb niet zoveel uitleg gekregen hoelang ik ze mag nemen etc.
Vraag me vooral af of het normaal is dat ik na 2 dagen meer pijn heb. Natuurlijk zal die verdoving en pijnmedicatie vanuit het ziekenhuis lang hebben doorgewerkt. Dus misschien voel ik nu pas de ‘echte’ pijn… geen idee. Vind het gewoon irritant dat ik nu wel iets meer pijn heb (is wel nog draaglijk, gewoon heel zeurend). Voor de rest was er gisteren redelijk wat zwelling, die is nu vooral langs de linkerkant toch al ferm afgenomen.
Alle reacties Link kopieren
Bij trekken van verstandskiezen is het normaal dat de pijn eerst wat toeneemt en daarna weer afneemt, kan ik me nog herinneren. Volgens mij neemt de pijn wat toe omdat de zwelling juist afneemt oid. Hopelijk ben je nu op de piek en is het morgen minder. Als je pijn hebt zou ik gewoon de maximale dosering paracetamol nemen per dag, uitkijken met teveel ibuprofen ivm risico op maagklachten.
Geen concrete tips behalve dat ik toentertijd aan een strip paracetamol per ('s nachts zelfs de wekker zetten elke drie uur)
zat om de pijn vol te houden...

Men, wat heeft dat lang zeer veel pijn gedaan! Heb er niks aan overgehouden maar verstandig om even te bellen!

Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Probeer de medicatie af te wisselen, de Ibuprofen mag je om de zes uur, de paracetamol 1000 mg ook om de 6 uur. Neem dan bijvoorbeeld om 21.00 de Ibu, om 2400 de paracetamol, om 3.00 weer de Ibu en zo verder. Het is handig om de tijden op te schrijven, zodat je niet per ongeluk te vaak neemt.
Alle reacties Link kopieren
Alle 4 in 1 keer? :O O_O
Zorg dat je goed gekoeld houdt, dat heeft mij heel erg geholpen. Ook goed spoelen met speciale mondwater wat je hebt gekregen waarschijnlijk om het schoon te houden
Ja, dat kan. Heb ik ook wel gehad. Moet er niet aan denken dat ik alle vier tegelijk had laten trekken. Was er toch wel 2 weken zoet mee na de ingreep (vooral omdat het niet alleen om trekken ging, maar ook snij-, boor- en hakwerk). Heb 2 rechts laten doen en later 2 links.

Ik heb ook na enkele dagen gewoon weer gekoeld bij pijn en zwelling, dat hielp wel. En was volgens mij ruim een week nog aan de pijnstilling. Kreeg niets mee uit ziekenhuis, maar mocht ibuprofen en paracetamol van de drogist combineren. Ik vond het aan te raden om de eerste dagen wel tijdig te slikken. Als ik pas ging slikken toen de pijn weer opkwam had ik meer last.

Is allemaal goed gekomen. Sterkte nog en beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
08-09-2019 21:33
Alle 4 in 1 keer? :O O_O
Zorg dat je goed gekoeld houdt, dat heeft mij heel erg geholpen. Ook goed spoelen met speciale mondwater wat je hebt gekregen waarschijnlijk om het schoon te houden
Spoelen idd... en je hebt aardig weinig pijnstiller gekregen. Misschien kan je wat krijgen via de huisarts, sterker spul.
Er is ook paracetamol om te drinken (poeder) dat is misschien wat prettiger (met een rietje)

Sterkte en beterschap
Alle reacties Link kopieren
Je moet echt een spiegel in je lichaam houden aan pijnstillers. Dus heel consequent volgens recept of wat er op het doosje staat innemen zeker een week. Zodra je een dosis mist of te laat inneemt zal je pijn voelen. Dat is normaal.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Vraag de huisarts om zakjes ibu 600mg, die je oplost in water. Vind ik beter en sneller werken dan pillen. Daarbij neem je nog dafalgan of paracetamol.

Volgens mij mag je 3x 600mg ibu per dag.

Sterkte!
#doeslief

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven