Stoppen met overdag roken

08-09-2019 19:03 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben het erover om overdag niet meer te roken... Specifieker... Om niet meer te roken waar de kleine bij is (2,5 Jr oud).

Nadrukkelijk zeg ik nu even : ik snap dat helemaal stoppen met roken beter is maar daar gaat het nu even niet over!

Mijn vraag is : wie heeft hier ervaring mee? Dat je eerst voltijd rookte en nu alleen nog 's avonds of op een feestje ofzo? Hoe heb je dat ervaren? Was het moeilijk? Heb je overdag bijvoorbeeld nicotine pleisters gebruikt? Kortom... Vertel vertel vertel
Waarom niet helemaal stoppen?

Volgens mij is dat makkelijker?
Alle reacties Link kopieren
Mij heeft destijds het boek van Allen Car geholpen: ‘Stoppen met roken’.

Zelf had ik al heel veel pogingen gedaan maar door dit boek was ik er definitief vanaf.
chloé wijzigde dit bericht op 08-09-2019 19:08
39.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dus de kleine rookt al 2,5 jaar mee?
Alle reacties Link kopieren
Helemaal stoppen is niet beter, het is vooral gemakkelijker. Met gedeeltelijk blijven roken blijf je lichamelijk hunkeren naar nicotine, als je helemaal stopt verdwijnt dat binnen een week.
Dus jullie roken al 2,5 jaar waar je baby/peuter bij is? Lekker bezig joh. :-[
Alle reacties Link kopieren
Maak je het jezelf niet heel moeilijk? Mag er niet over praten maar ik denk dat helemaal stoppen meer haalbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik. Werkte totaal niet en was vooral een slap excuus om niet volledig te hoeven stoppen.

Uiteindelijk besloten om wel volledig te stoppen. Zonder hulpmiddelen en omdat ik dat zelf wilde. Nooit meer gerookt.

En ook al gaat het er volgens jou niet over, zeg ik het toch. Een kind lijkt mij juist een goede reden om volledig te stoppen. Niet alleen meeroken is schadelijk, maar ook de stoffen die bijvoorbeeld in je kleding gaan hangen.
Ik zou zeggen stop dat geld van die sigaretten lekker in een spaarpotje voor jullie kind. Als extra motivatie :whip:
Roken kon je altijd al doen waar die kleine niet bij is lijkt me.

Vind maar een triggertopic.
Alle reacties Link kopieren
De hele dag chagrijnig, omdat je niet mag.
Gezellig voor die kleine!
swannie12 schreef:
08-09-2019 19:14
De hele dag chagrijnig, omdat je niet mag.
Gezellig voor die kleine!
Neem je wat nicotine kauwgom, na 2 weken ben je daar wel vanaf als je echt wil.

Is dat nou leuk forummen zo? :lol:
Alle reacties Link kopieren
Dat ga je steeds meer oprekken totdat je denkt: ach, eentje maar. En dan is het hek weer van de dam.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ja, ik ken meerdere mensen die hebben geprobeerd te minderen. Dat lukte even, waarna ze al gauw weer op hun oude niveau zaten.

Roken is een verslaving, en net als bij alle verslavingen werkt er maar één ding: nooit meer een sigaret aanraken. Minder roken bestaat niet. Of je stopt, of je blijft roken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind overigens dat elk uur niet gerookt winst is dus doe vooral waar je heil in ziet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Helemaal stoppen is écht veel makkelijker dan alleen overdag stoppen!

Ik ben ook wel eens alleen overdag gestopt. Het gevolg is dat je elke dag bezig bent met ‘niet mogen roken’. Dat is mentaal erg lastig. Toevoeging: niet vol te houden.

Als je helemaal stopt, heb je een periode van een week / twee weken dat je daarmee bezig bent. Daarna ben je er van áf. Dat is zo’n bevrijdend gevoel!

Doe het voor jezelf en voor je kind. Kies de makkelijke weg en stop helemaal.
anoniem_64063706e0213 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 19:35
Reden: Toevoeging
3.45% gewijzigd
Maar je rookt nu dus bij je kind?

En dan straks alleen s avonds in de woonkamer, of buiten?
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
08-09-2019 19:07
Dus de kleine rookt al 2,5 jaar mee?
Tuurlijk niet. We roken niet binnen
Alle reacties Link kopieren
Marloesjuh51 schreef:
08-09-2019 19:05
Waarom niet helemaal stoppen?

Volgens mij is dat makkelijker?
Misschien wel. Even uit proberen
Alle reacties Link kopieren
Chloé schreef:
08-09-2019 19:06
Mij heeft destijds het boek van Allen Car geholpen: ‘Stoppen met roken’.

Zelf had ik al heel veel pogingen gedaan maar door dit boek was ik er definitief vanaf.
Al 3x gelezen 😢
RJB schreef:
08-09-2019 19:36
Tuurlijk niet. We roken niet binnen
Gelukkig, was niet echt duidelijk hoor!

Ga het gewoon proberen zou ik zeggen. Alles wat minder is, is beter
Alle reacties Link kopieren
[quote=RikM post_id=30365737 time=1567962461 user_id=307731]
Dus jullie roken al 2,5 jaar waar je baby/peuter bij is? Lekker bezig joh. :-[
[/quote
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-09-2019 20:39
Reden: schelden
6.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MMXVIII schreef:
08-09-2019 19:12
Ja, ik. Werkte totaal niet en was vooral een slap excuus om niet volledig te hoeven stoppen.

Uiteindelijk besloten om wel volledig te stoppen. Zonder hulpmiddelen en omdat ik dat zelf wilde. Nooit meer gerookt.

En ook al gaat het er volgens jou niet over, zeg ik het toch. Een kind lijkt mij juist een goede reden om volledig te stoppen. Niet alleen meeroken is schadelijk, maar ook de stoffen die bijvoorbeeld in je kleding gaan hangen.
Ik zou zeggen stop dat geld van die sigaretten lekker in een spaarpotje voor jullie kind. Als extra motivatie :whip:
Dus je snapt dat ik het wil proberen 😏
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
08-09-2019 19:18
Neem je wat nicotine kauwgom, na 2 weken ben je daar wel vanaf als je echt wil.

Is dat nou leuk forummen zo? :lol:
Goeie tip tnx! Ga ik zeker doen
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
08-09-2019 19:23
Ja, ik ken meerdere mensen die hebben geprobeerd te minderen. Dat lukte even, waarna ze al gauw weer op hun oude niveau zaten.

Roken is een verslaving, en net als bij alle verslavingen werkt er maar één ding: nooit meer een sigaret aanraken. Minder roken bestaat niet. Of je stopt, of je blijft roken.
Ik ken toch echt behoorlijk veel mensen die het wel op deze manier doen vandaar dat ik het ook wil proberen
Alle reacties Link kopieren
Na tien jaar stoppen kan je overigens weer voor de bijl gaan in een onbewaakt moment; bijvoorbeeld je verliest een geliefd persoon of je bent opeens helemaal van de kaart door een totaal onverwachte tegenslag, of juist ontzettend blij omdat je de lotto hebt gewonnen. Je denkt: "wat kan het me schelen; ééntje maar en daarna ben ik weer een niet-roker!". Mispoes; je gaat helemaal voor de bijl en moet weer de hele stopprocedure door. Vaak lukt dat dan weer niet meteen en gaan er weer flink wat maanden overheen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven