Ervaring jonge bonusmoeders

08-09-2019 20:44 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi

Sinds een halfjaar woon ik (23) samen met mijn vriend (29). Wij hebben al 1,5 jaar een relatie. Hij heeft twee dochters (4&6)uit zijn vorige huwelijk dat 3,5 jaar geleden strandde. De kinderen zijn bij ons om het weekend.
Het zijn 2 heerlijke meiden.
Zijn er hier nog meer dames die net zoals ik op jonge leeftijd 'bonusmoeder' zijn geworden? Het lijkt me leuk om samen wat ervaringen uit te wisselen.

X sateprikkertje
Mijn ervaring wil je vast niet horen: ik ging ook zo veel te snel samenwonen, de relatie hield het niet vol en de kinderen waren de dupe want verloren weer iemand.
En het brak mijn hart want ik miste ze.

Hoop dat het bij jou anders loopt natuurlijk. Maar je bent wel erg jong en je bent dit wel erg snel aan gegaan...
Alle reacties Link kopieren
Oh je bent nog jonger dan dat ik ben... Niet doen! en kom op, bonus moeder? Kom je bij de AH vandaan?
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
08-09-2019 21:09
Oh je bent nog jonger dan dat ik ben... Niet doen! en kom op, bonus moeder? Kom je bij de AH vandaan?
Ik vind die term nou net iets aardiger klinken dan 'stief'
Sateprikkertje schreef:
08-09-2019 21:11
Ik vind die term nou net iets aardiger klinken dan 'stief'
Je bent alleen echt geen moeder. Je bent de vriendin van papa.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
08-09-2019 20:59
Mijn ervaring wil je vast niet horen: ik ging ook zo veel te snel samenwonen, de relatie hield het niet vol en de kinderen waren de dupe want verloren weer iemand.
En het brak mijn hart want ik miste ze.

Hoop dat het bij jou anders loopt natuurlijk. Maar je bent wel erg jong en je bent dit wel erg snel aan gegaan...
Oh wat jammer om te horen.
Gelukkig gaat hier alles goed.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
08-09-2019 21:12
Je bent alleen echt geen moeder. Je bent de vriendin van papa.
Dat klopt zeker. Ik word ook thuis bij naam genoemd door hun.
Alleen hier noem ik dat even zo.
Alle reacties Link kopieren
Sateprikkertje schreef:
08-09-2019 21:11
Ik vind die term nou net iets aardiger klinken dan 'stief'
Komt slechts door de sprookjes met 'de boze stiefmoeder' heeft het al gelijk een andere klank. Maar kom op, bonus moeder... TO, het lijkt nu allemaal rozengeur en manenschijn, maar op een gegeven moment wil je ook kinderen... Samengestelde gezinnen gaan nooit goed. Dochters voelen zich dan rot want achtergesteld etc om dat ze er alleen om t weekend zijn. Binnen een paar jaar een topic dat er niet genoeg slaapkamers zijn voor de drie kinderen (en dan is er nog een vierde op komst) het is een recept voor drama. En je bent nog zo jong!!!
Alle reacties Link kopieren
.
due-scimmie wijzigde dit bericht op 08-09-2019 21:22
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
08-09-2019 21:13
Komt slechts door de sprookjes met 'de boze stiefmoeder' heeft het al gelijk een andere klank. Maar kom op, bonus moeder... TO, het lijkt nu allemaal rozengeur en manenschijn, maar op een gegeven moment wil je ook kinderen... Samengestelde gezinnen gaan nooit goed. Dochters voelen zich dan rot want achtergesteld etc om dat ze er alleen om t weekend zijn. Binnen een paar jaar een topic dat er niet genoeg slaapkamers zijn voor de drie kinderen (en dan is er nog een vierde op komst) het is een recept voor drama. En je bent nog zo jong!!!
Ik snap je punt,maar ik had geen betere naam kunnen verzinnen dan dat.
Over een kind samen zijn we al uit hoor. Bovendien krijgen die dames bij hun eigen moeder een zusje erbij binnenkort.
Alle reacties Link kopieren
Bonusmoeder/stiefmoeder/vriendin van papa. Lekker boeiend!
Het gaat niet om het vervullen van de moederrol, maar om het bedenken van een duidelijke topictitel.

En ja, samengestelde gezinnen hebben een aanzienlijk grotere kans om mis te lopen. Maar een samengesteld gezin gaat nooit goed, dat is bullshit.

Ik was 24 toen ik stiefmoeder werd, maar de kinderen waren al een stuk ouder toen, dat bracht weer hele andere uitdagingen met zich mee...
Ik ben nu 33, alles gaat nog goed en we hebben een goede band!
Ik heb niet de behoefte om daar uitgebreid over te praten, maar wilde toch even een reactie geven.

Zorg dat je met je vriend op één lijn komt/blijft wat betreft de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
08-09-2019 21:13
Je mag me een pb sturen
Heb ik gedaan :high5:
Alle reacties Link kopieren
Sateprikkertje schreef:
08-09-2019 21:18
Ik snap je punt,maar ik had geen betere naam kunnen verzinnen dan dat.
Over een kind samen zijn we al uit hoor. Bovendien krijgen die dames bij hun eigen moeder een zusje erbij binnenkort.
Ach gut... Heb te doen met die meiden, vanuit 2 kanten halfbroertjes en halfzusjes :(
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
08-09-2019 21:20
Bonusmoeder/stiefmoeder/vriendin van papa. Lekker boeiend!
Het gaat niet om het vervullen van de moederrol, maar om het bedenken van een duidelijke topictitel.

En ja, samengestelde gezinnen hebben een aanzienlijk grotere kans om mis te lopen. Maar een samengesteld gezin gaat nooit goed, dat is bullshit.

Ik was 24 toen ik stiefmoeder werd, maar de kinderen waren al een stuk ouder toen, dat bracht weer hele andere uitdagingen met zich mee...
Ik ben nu 33, alles gaat nog goed en we hebben een goede band!
Ik heb niet de behoefte om daar uitgebreid over te praten, maar wilde toch even een reactie geven.

Zorg dat je met je vriend op één lijn komt/blijft wat betreft de toekomst.
Dankjewel voor de lieve reactie, het gaat zeker niet om de benoeming van de rol. Voor nu gaat alles goed, vriend en ik zitten duidelijk op 1 lijn
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
08-09-2019 21:21
Ach gut... Heb te doen met die meiden, vanuit 2 kanten halfbroertjes en halfzusjes :(
Wat een drama maak jij zeg.

Mijn ouders zijn ook gescheiden, en ik heb ook half broertjes en zusjes en een stiefmoeder.
En ja, dat gaat gewoon goed.
Alle reacties Link kopieren
Zelf geen ervaring maar ken wel iemand die dit ook heeft. Bij haar ging het prima, ze hebben samen nog een kind erbij gekregen en de andere kinderen komen ook om het weekend. Zijn al een paar jaar gelukkig getrouwd.
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
08-09-2019 21:24
Wat een drama maak jij zeg.

Mijn ouders zijn ook gescheiden, en ik heb ook half broertjes en zusjes en een stiefmoeder.
En ja, dat gaat gewoon goed.
Jij noemt het drama, ik noem het de andere negatieve kant van het verhaal ook belichten. En oprecht fijn dat het bij jou is goed gegaan!
Sateprikkertje schreef:
08-09-2019 21:18

Over een kind samen zijn we al uit hoor. Bovendien krijgen die dames bij hun eigen moeder een zusje erbij binnenkort.
Oh schat in godsnaam geef het een paar jaar. Je bent zo jong. Leef een beetje, hou je eigen zelfstandigheid en (financiële) onafhankelijkheid. Gooi niet zo snel zo veel nieuw dingen in het leven van die kinderen als je echt om ze geeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik woonde na een half jaar al samen met mijn vriend, nu 8 jaar later nog steeds.
Je gaat echt niet te snel TO
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
08-09-2019 21:26
Ik woonde na een half jaar al samen met mijn vriend, nu 8 jaar later nog steeds.
Je gaat echt niet te snel TO
Dat is natuurlijk fijn dat het goed gegaan is.
Maar het is niet per se iets om aan te raden. Tijd nemen en voorzichtig zijn, dat kan nooit kwaad natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
08-09-2019 21:26
Ik woonde na een half jaar al samen met mijn vriend, nu 8 jaar later nog steeds.
Je gaat echt niet te snel TO
Ieders doet het op ze eigen tempo, en dit tempo bevalt ons allemaal prima :couple:
Leuk dat je dit doet en je er goed bij voelt. Die meiskes hebben geluk met jou...
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
08-09-2019 21:33
Leuk dat je dit doet en je er goed bij voelt. Die meiskes hebben geluk met jou...
Wat lief van je marigold, dat hebben ze zeker.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna 5 jaar lang stiefmoeder geweest, van mijn 19e t/m 23e.
Veel te snel gaan samenwonen (na een half jaar), maar dat kwam door een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Gevolg was dat ik al vrij snel wist dat mijn ex en ik absoluut niet bij elkaar pasten en echt het slechtste in elkaar naar boven haalde, maar tegen die tijd was ik al zo verknocht aan de kinderen (en vice versa) dat ik het wonder boven wonder nog ruim 3,5 jaar heb uitgehouden.

Kinderen vonden het echt verschrikkelijk toen ik weg ging bij hun vader, en ik was ook zo bang dat ik ze niet meer zou zien. Inmiddels ruim 4 jaar verder en gelukkig zie ik ze nog steeds wekelijks (bij moeder thuis), vaker dan ze hun vader zien...

Mijn tip is vooral: vergeet niet je eigen leven te leiden en je eigen dromen na te jagen. Ik werd meegetrokken in het gezinsleven en voor ik het wist zat ik op vrijdagavond twister te spelen en verhaaltjes voor te lezen ipv te genieten van mijn studentenleven. Die studie heeft het ook niet overleefd: leren met kinderen in huis werkte gewoon niet en lange dagen naar de universiteit wilde ik ook niet want dat vonden de kinderen zo jammer, als ik steeds weg ging. En toen was ik 24 en single. Zonder ook maar een van mijn dromen verwezenlijkt te hebben. Zonder vriendinnen, want die snapten allemaal niks van mijn gezinsleven dus we waren uit elkaar gegroeid. En met een crappy bijbaantje in plaats van een universitair diploma. Op het moment zelf genoot ik van het gezinsleven, maar achteraf had ik gewild dat ik toch meer mijn eigen doelen en ambities nagestreefd had.

Zolang je dat dus blijft doen, en jullie relatie goed zit, zou ik zeggen: geniet ervan! Want dat het sowieso gedoemd is te mislukken is natuurlijk onzin.
Alle reacties Link kopieren
Sateprikkertje schreef:
08-09-2019 21:30
Ieders doet het op ze eigen tempo, en dit tempo bevalt ons allemaal prima :couple:
Ze eigen tempo?????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven