Lijf & Lijn alle pijlers

Strakke benen

09-09-2019 08:39 31 berichten
Ik ben afgelopen jaar de nodige kilo’s kwijt geraakt en ook tevreden met de combi gewicht lengte nu. Ik doe aan hardlopen en loop ook bijna elke dag. Soms 5 km soms 12. Fit ben ik ook.
Waar ik minder tevreden mee ben zijn mijn benen.
Klutsknieen met name. Slap vel.
Nu ben ik de 40 ook gepasseerd dus heel strak zal het misschien allemaal niet meer worden maar iets strakker mag wel.
Zijn er oefeningen die hierbij helpen of zal dat met het hardlopen op termijn ook verdwijnen?
Alle reacties Link kopieren
Krachttraining, meer spieren, dan zit je vel strakker :)
Krachttraining, lastige is dat ik eigenlijk niet de tijd heb om naar een sportschool te gaan.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
09-09-2019 08:42
Krachttraining, lastige is dat ik eigenlijk niet de tijd heb om naar een sportschool te gaan.

Het idee is ook heel leuk, maar dan moet je die spieren ook nog de rest van je leven onderhouden. Zodra je stopt met intensief trainen ben je zo weer terug bij af. Dus is het je dat dan echt waard?
.
los vel valt niet te trainen
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het hooguit iets opvullen met spieren, maar los vel blijft los vel. Bovendien moet je dan behoorlijk hard en vaak trainen en blijven trainen. Ik heb zelf vrij strakke benen, maar alsnog merk ik nu ik boven de 40 ben dat mijn vel losser wordt. Helaas...
Met mijn werk en privéleven echt niet de tijd om uren in een sportschool te hangen.
Tja dan weet je dat je ouder wordt :-(
Alle reacties Link kopieren
Je loopt bijna iedere dag hard maar hebt geen tijd om naar de sportschool te gaan :thumbsup:

Misschien een idee om ene dag te hardlopen en andere dag krachttraining?

Verder denk ik dat er aan verslapte huid weinig te doen is. Tenzij je over wilt gaan op hele rigoureuze oplossingen.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
09-09-2019 09:04
Met mijn werk en privéleven echt niet de tijd om uren in een sportschool te hangen.
het kan toch in plaats van hardlopen?
pamelacourson schreef:
09-09-2019 09:02
Je kunt het hooguit iets opvullen met spieren, maar los vel blijft los vel. Bovendien moet je dan behoorlijk hard en vaak trainen en blijven trainen. Ik heb zelf vrij strakke benen, maar alsnog merk ik nu ik boven de 40 ben dat mijn vel losser wordt. Helaas...
de meeste vrouwen hebben wel ‘gevulde’ benen. Gespierde benen zijn niet perse gevuld. ik heb ook hangvel. het is de leeftijd. enige dat helpt is chirurgie
Alle reacties Link kopieren
Wel tijd om elke dag hard te lopen, maar geen tijd voor krachttraining?

Je hebt echt geen sportschool nodig voor krachttraining. Je kan dit ook makkelijk thuis doen. Vaak is lichaamsgewicht voldoenden. Denk aan squaten, lunges, planken, etc
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hardlopen is makkelijk omdat ik gewoon vanuit huis een half uur kan lopen en dan klaar ben. Aan sportschool ben ik met ernaar toe gaan etc zo twee uur bezig
Thuis oefeningen kan uiteraard wel.
lisbeth schreef:
09-09-2019 09:11
Hardlopen is makkelijk omdat ik gewoon vanuit huis een half uur kan lopen en dan klaar ben. Aan sportschool ben ik met ernaar toe gaan etc zo twee uur bezig
Thuis oefeningen kan uiteraard wel.
Doe geen moeite het helpt niet voor jouw probleem
Alle reacties Link kopieren
Zijn operaties voor die dat slappe vel zo verwijderen.
Klutsknieën zijn er om te blijven, daar helpt geen lieve moedertje tegen. Ik heb ze nu sinds een jaar of twee en nee, het is niet mooi, maar ze werken en daar gaat het om.
Je wordt een ouwe muts en daar horen al die zaken bij.

Gelukkig heb ik strakke benen en mijn armen zien er ook nog puik uit, ik denk dat dat komt omdat ik geen moeite doe om maatje 36 te krijgen. Het is nu eenmaal een feit dat als je ouder wordt het vel niet meer krimpt als je afvalt, dus kies ik voor een maatje meer, niet alleen daarvoor, maar ook voor mijn gezicht, zit er niet op te wachten dat ik een ingevallen verkreukelde kop krijg en die dikke reet? Daar is JLo jaloers op. :-D
Cateautje schreef:
09-09-2019 11:10
Klutsknieën zijn er om te blijven, daar helpt geen lieve moedertje tegen. Ik heb ze nu sinds een jaar of twee en nee, het is niet mooi, maar ze werken en daar gaat het om.
Je wordt een ouwe muts en daar horen al die zaken bij.

Gelukkig heb ik strakke benen en mijn armen zien er ook nog puik uit, ik denk dat dat komt omdat ik geen moeite doe om maatje 36 te krijgen. Het is nu eenmaal een feit dat als je ouder wordt het vel niet meer krimpt als je afvalt, dus kies ik voor een maatje meer, niet alleen daarvoor, maar ook voor mijn gezicht, zit er niet op te wachten dat ik een ingevallen verkreukelde kop krijg en die dikke reet? Daar is JLo jaloers op. :-D
ja dat is waar, als je ouder bent moet je zeker niet te slank zijn
S-Meds schreef:
09-09-2019 11:15
ja dat is waar, als je ouder bent moet je zeker niet te slank zijn
Mijn buurvrouw is een paar jaar ouder dan ik en is 20 kilo afgevallen en heeft er als presentje 20 jaar ouderdom bijgekregen. Ze ziet er echt niet meer uit, zo verkreukeld. Moet er niet aan denken.
Nou ja ik troost me maar ermee dat de winter komt en je dan die klutsknieen minder ziet
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-09-2019 11:18
Mijn buurvrouw is een paar jaar ouder dan ik en is 20 kilo afgevallen en heeft er als presentje 20 jaar ouderdom bijgekregen. Ze ziet er echt niet meer uit, zo verkreukeld. Moet er niet aan denken.
maar ze is wellicht nu 20 kg gezonder
als er 20 kg af kon, was het blijkbaar ook echt nodig
Cateautje schreef:
09-09-2019 11:18
Mijn buurvrouw is een paar jaar ouder dan ik en is 20 kilo afgevallen en heeft er als presentje 20 jaar ouderdom bijgekregen. Ze ziet er echt niet meer uit, zo verkreukeld. Moet er niet aan denken.
Ik ben dik 15 kilo kwijtgeraakt afgelopen 1,5 jaar en qua gewicht ben ik veel gezonder. Sporten gaat ook veel beter maar het resultaat is denk ik wel loshangend vel op plekken
lilalinda schreef:
09-09-2019 11:22
maar ze is wellicht nu 20 kg gezonder
als er 20 kg af kon, was het blijkbaar ook echt nodig
Ze heeft nu maatje 34 en het is bewezen dat als je zo mager bent, dat dat een heel stuk ongezonder is dan wat overgewicht. Het is gebleken dat mensen met wat overgewicht calamiteiten in het ziekenhuis 85% meer kans hebben op overleven en dat dat met zo'n mager lijf met tientallen procenten daalt, dus zo gezond is het niet en dat blijkt wel, want ze loopt al een hele tijd met allerlei kwaaltjes.
lisbeth schreef:
09-09-2019 11:25
Ik ben dik 15 kilo kwijtgeraakt afgelopen 1,5 jaar en qua gewicht ben ik veel gezonder. Sporten gaat ook veel beter maar het resultaat is denk ik wel loshangend vel op plekken
Tja, het is een keuze, ik zou er nooit voor kiezen. Nou wil ik geen 120 worden, misschien dat dat ook scheelt.
Cateautje schreef:
09-09-2019 11:18
Mijn buurvrouw is een paar jaar ouder dan ik en is 20 kilo afgevallen en heeft er als presentje 20 jaar ouderdom bijgekregen. Ze ziet er echt niet meer uit, zo verkreukeld. Moet er niet aan denken.
nee kan ik me voorstellen. Boven de 55, lekker chubby blijven
Misschien kan je het trainingsschema van Strong Curves opzoeken en daar de beenoefeningen van doen, dingen als lunges en glute bridge kan je ook zonder gewichten thuis doen. Lang niet zo effectief als met gewichten, maar beter dan niks :)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-09-2019 11:25
Ze heeft nu maatje 34 en het is bewezen dat als je zo mager bent, dat dat een heel stuk ongezonder is dan wat overgewicht. Het is gebleken dat mensen met wat overgewicht calamiteiten in het ziekenhuis 85% meer kans hebben op overleven en dat dat met zo'n mager lijf met tientallen procenten daalt, dus zo gezond is het niet en dat blijkt wel, want ze loopt al een hele tijd met allerlei kwaaltjes.
oh nee, alsjeblieft herhaal die onzin nou niet. Straks geloven mensen het!
Dat onderzoek is nou al heel vaak als volstrekte onzin van de plank gegooid.

Omdat in dat onderzoek rokers en ernstig zieken werden meegenomen. En die hebben vaak ondergewicht,
daardoor zijn de resultaten van dat onderzoek niet oke

Als jouw buuf, een gezond BMI heeft (met een maatje 34) is ze echt gezonder dan toen ze 20 kg meer had

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven