Gezinsdrama? Het is gewoon een laffe eermoord!

10-09-2019 10:06 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heeft een politieagent zijn gezin vermoord naar aanleiding van een scheidingsdrama. Het gebeurt helaas te vaak dat mannen die in hun ego gekwetst zijn hun (ex) vrouw en/of kinderen vermoorden. En als ze geen moord plegen dan zullen ze vaak stalken en andersoortig geweld gebruiken.

Feitelijk gaat het hier om eermoord. Eermoord is niet alleen voorbehouden aan “vreemde” culturen maar bestaat ook in de Nederlandse cultuur. Eer en mannelijkheid zit dieper in de Nederlandse cultuur dan menigeen denkt. Tot voor kort was een duel om de eer zelfs minder strafbaar dan moord of doodslag.

Hier gaat het om mannen die kennelijk gekwetst zijn in hun mannelijke eergevoelens en daarom op laffe wijze hun gezin vermoorden en meestal daarna zelfmoord plegen om zich zo te onttrekken aan iedere verantwoordelijkheid voor hun lage daad.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Er bestaat nog geen woord om uit te drukken wat ik ervan vind.
het zal je man maar zijn
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-09-2019 11:22
Reden: ongepast
98.22% gewijzigd
Cateautje schreef:
10-09-2019 10:13
[...]
De vrouw is ook overleden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-09-2019 11:22
Reden: quote verwijderd
61.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
10-09-2019 10:13
[...]
Volgens het ad is zij inmiddels ook overleden.

https://www.ad.nl/binnenland/gezinsdram ... ~a47c74d1/
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-09-2019 11:22
Reden: quote verwijderd
42.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
10-09-2019 10:13
[...]
De vrouw is inmiddels ook overleden.

O. Mosterd dus.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-09-2019 11:22
Reden: quote verwijderd
60.00% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-09-2019 11:23
Reden: ongepast
97.12% gewijzigd
Ik vind het een laffe egoistische klootzak. Hoe kan je in godsnaam in de ogen van je kind kijken en vervolgens doodschieten? Echt ik kan er met mijn hoofd niet bij.
Cateautje schreef:
10-09-2019 10:15
[...]
Ja maar haar familie niet bepaald.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-09-2019 11:23
Reden: quote verwijderd
13.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maakt de gebruikte term echt uit?
Het is toch zeker een drama, voor de opa's en oma's, klasgenootjes, juffen, ooms, tantes, buren, teamgenootjes, trainers etcetc
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
10-09-2019 10:13
[...]
Dat is precies wat ik meteen dacht. Het klinkt raar maar "gelukkig" is ze overleden zodat ze dan niet meer jarenlang hoeft te dragen. Maar wat zullen de laatste uren van hun levens (van de kinderen en vrouw) een hel zijn geweest. Waarom maakt zo'n vent niet gewoon alleen zichzelf van kant, ergens lekker ver weg waar zij er geen last van hadden gehad?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-09-2019 11:23
Reden: quote verwijderd
27.70% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
10-09-2019 10:17
Ik vind het een laffe egoistische klootzak. Hoe kan je in godsnaam in de ogen van je kind kijken en vervolgens doodschieten? Echt ik kan er met mijn hoofd niet bij.
Nou als je heel ziek bent doe je rare dingen..
Seriously?
SallySpectra* schreef:
10-09-2019 10:17
Ja maar haar familie niet bepaald.
Nee, die moeten ermee zien te leven en dat is al erg genoeg, maar als moeder je kinderen zo te moeten missen, daar kan niets tegenop. Er kan je niets ergers overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Het is makkelijk oordelen vanaf de zijlijn.
Ik denk dat iedereen die zelf kinderen heeft kan beamen dat je heel ver van het padje moet zijn om ze zoiets aan te doen.
Vaak verkeren dit soort ouders in ernstige psychische nood.
Ik wil het zeker niet goedpraten, maar er komt vaak echt meer bij kijken dan; hij is een egoistische klootzak.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Claudia de Breij schreef in haar column in de Varagids van in mei ook al over dat je zoiets geen gezinsdrama moet noemen omdat het geen ongeluk is; mensen die hun kinderen vermoorden zijn kindermoordenaars.
Dat je zo diept zakt dat je je eigen kinderen ombrengt, ik heb er geen woorden voor...
Ozo.
Banba schreef:
10-09-2019 10:19
Het is makkelijk oordelen vanaf de zijlijn.
Ik denk dat iedereen die zelf kinderen heeft kan beamen dat je heel ver van het padje moet zijn om ze zoiets aan te doen.
Vaak verkeren dit soort ouders in ernstige psychische nood.
Ik wil het zeker niet goedpraten, maar er komt vaak echt meer bij kijken dan; hij is een egoistische klootzak.
't zal best, maar ik heb hier geen enkel begrip voor en dat wil ik ook niet hebben.
Alle reacties Link kopieren
hallekie schreef:
10-09-2019 10:21

Dat je zo diept zakt dat je je eigen kinderen ombrengt, ik heb er geen woorden voor...
er kan echt veel misgaan in iemands hoofd
Deze man heeft vast ook echt van zijn kinderen gehouden.
Deze mensen noem ik niet typisch Hollands. Het gaat hier ook om een gezin waarbij de ouders tieners waren toen de kinderen werden geboren. Het maakt het drama niet minder erg, maar het maakt het drama wel minder ‘verrassend’.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
10-09-2019 10:24
Deze mensen noem ik niet typisch Hollands. Het gaat hier ook om een gezin waarbij de ouders tieners waren toen de kinderen werden geboren. Het maakt het drama niet minder erg, maar het maakt het drama wel minder ‘verrassend’.
Ben ik niet met je eens, ik herinner me de zaak van Ruben en Julian van 2013.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
*Kettricken* schreef:
10-09-2019 10:23
't zal best, maar ik heb hier geen enkel begrip voor en dat wil ik ook niet hebben.
Oordelen is makkelijker..
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk dit voor alle betrokkenen, het viel mij op dat moeder jong is, namelijk 28 jaar en haar oudste dochter was 12 jaar. De vraag is, heeft niemand dit zien aankomen, écht heel triest dit voor de familie, vrienden, buren en ik las net voetbalvereniging. Dus een doodnormaal gezin
Alle reacties Link kopieren
mamavanvier schreef:
10-09-2019 10:31
Verschrikkelijk dit voor alle betrokkenen, het viel mij op dat moeder jong is, namelijk 28 jaar en haar oudste dochter was 12 jaar. De vraag is, heeft niemand dit zien aankomen, écht heel triest dit voor de familie, vrienden, buren en ik las net voetbalvereniging. Dus een doodnormaal gezin
Niet heel normaal, met een meiske dat op haar 15e/16e zwanger raakte (anders heb je op je 28e geen dochter van 12)

Dat niemand binnen het bureau (zij zijn toch getraind) het aan zag komen, vind ik wel raar. Had hem dan dat dienstwapen niet mee naar huis gegeven
*Kettricken* schreef:
10-09-2019 10:23
't zal best, maar ik heb hier geen enkel begrip voor en dat wil ik ook niet hebben.

Ik ook niet. Maar ik deel wel de mening van Banba.
Alle reacties Link kopieren
hallekie schreef:
10-09-2019 10:21
Claudia de Breij schreef in haar column in de Varagids van in mei ook al over dat je zoiets geen gezinsdrama moet noemen omdat het geen ongeluk is; mensen die hun kinderen vermoorden zijn kindermoordenaars.
Dat je zo diept zakt dat je je eigen kinderen ombrengt, ik heb er geen woorden voor...

Het was een gezin en het is een drama.
Wat doet ongeluk of niet er dan toe?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven