Baby kan niet goed poepen, verstopping

10-09-2019 11:46 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn zoontje van bijna 6 weken kan niet goed poepen. Hij krijgt nu al een week of zoiets bijna niets eruit en als er wat uitkomt lijkt het klei.. we hebben al langere tijd iets meer water (10cc) bij flessen gedaan maar het helpt nog niets. Bij het consultatiebureau (moesten we toch zijn) gaf de kinderarts aan dat we Lactulose konden kopen bij de drogist. Toen ik vroeg of ze daar dan niet gewend aan zouden raken gaf hij aan dat ik het maar moest proberen :-[

Tja ik vond het een beetje twijfelachtig advies. Dus ik heb de huisarts gebeld en ze willen het nog niet voorschrijven omdat hij zo klein is nog. Maarja ik heb nu een baby die constant ligt te persen en daardoor ook niet kan slapen, zo zielig!

Iemand huis tuin en keuken tips? Ik zag ook wel dat Hero bijv. Voeding heeft tegen krampjes en verstopping, nutrasense. Is dat wat?
Alle reacties Link kopieren
Maak even een afspraak met de huisarts, dan kan hij/zij jullie zoon even zien.
Heel voorzichtig thermometer gebruiken, dan komt het er uit. Het CB zal het afraden, maar bij mijn zoontje was het het enige wat hielp. Overigens was hij zo bleek later koemelkallergisch en bleek dit een syptoom te zijn, na Nutrilon Pepti ging het beter..
Alle reacties Link kopieren
Gaf de huisarts wel andere tips? Bijv meer water in de fles?
Bij ons wilde het wel een helpen om rectaal de thermometer te geven. Dan ging ze ineens hard poepen en schoot de prop er uit.
Ook baby op de rug leggen en “fietsen “ met de benen hielp vaker goed.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-09-2019 11:48
Maak even een afspraak met de huisarts, dan kan hij/zij jullie zoon even zien.
Dit zou ik ook doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus gebeld en aangegeven dat hij er echt last van heeft. Ik moet eerst doorgaan met extra water en als het nog niet beter ging dan donderdag bellen. Bah zeg wat voel je je dan machteloos. Dat extra water doen we al zo lang en helpt niet.
Toen mijn dochter een verstopping had konden we veilig lactulose gebruiken. Geef je naast flesvoeding ook borstvoeding? Hier hielp het heel goed als ik pruimen at. En er zijn massagetechnieken om de darmen extra te stimuleren.
Alle reacties Link kopieren
Dreuzel84 schreef:
10-09-2019 11:53
Ik heb dus gebeld en aangegeven dat hij er echt last van heeft. Ik moet eerst doorgaan met extra water en als het nog niet beter ging dan donderdag bellen. Bah zeg wat voel je je dan machteloos. Dat extra water doen we al zo lang en helpt niet.
probeer de thermometertruc eens, kan echt werken
En een beetje buikmassage ook.
Alle reacties Link kopieren
Had ik stiekem al gedaan met de thermometer. En buik massage doe ik ook al vaak. Ik smeer ook zijn anus in met vaseline, had ik ergens gelezen maar helaas. Hij is nu eindelijk in slaap gevallen na een pers en krijs festijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter had het ook als baby. Toen kreeg ik van de huisarts de tip een druppeltje olie in haar fles te doen.
Alle reacties Link kopieren
Welk water maak je de flesvoeding mee? Spa bv werkt constiperend.
Wij hebben goede ervaring met hépar, niet alleen dat water gebruiken. Maar bv één of 2 flesjes p/dag daarmee.

Wij lieten 48u over de ontlasting gaan, daarna probeerde we het te stimuleren met een thermometer. Als wat niet hielp gaven we een glycarine suppo.

Als ze wat ouder werd zijn we de lactulose gaan geven, want ze kwam geen beterschap en er is een bepaalde grens waarin je het kan blijven stimuleren. Vind ik.. vooral als ze zelf laat merken dat ze dat niet meer wil.

Ze is inmiddels 3.5 en het gaat nu sinds een jaar goed, ze gaat zeker niet dagelijks en we moeten af en toe ons aandacht erbij houden of ze wel regelmatig gaat.

Maar ik zou zeker dat hépar water gaan halen!
Alle reacties Link kopieren
Draakje25 schreef:
10-09-2019 11:48
Heel voorzichtig thermometer gebruiken, dan komt het er uit. Het CB zal het afraden, maar bij mijn zoontje was het het enige wat hielp. Overigens was hij zo bleek later koemelkallergisch en bleek dit een syptoom te zijn, na Nutrilon Pepti ging het beter..
Bij mijn kids werkte ook echt alleen dit.
Alle reacties Link kopieren
Mensen doen toch ook weleens een theelepel olijfolie bij de voeding?

En dat masseren, beweeg je dan een bepaalde kant op? Moet je even opzoeken (staat vast wel op YouTube ofzo). De darmen liggen namelijk in een bepaalde richting, dus je moet wel de goede kant op masseren.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hier ook herkenbaar, jongste poepte met hulp 2 keer per week. Hij had er gelukkig niet veel last van in krijsen en persen.

Wij kregen ook als tip extra water, hielp niet.
CB gaf aan geef voeding met jpbm, eerst volledig over maar kreeg zoontje enorm maag/buikpijn van (veel te zware voeding) maar uiteindelijk met mixen tussen gewone voeding en voeding met jpbm en toevoeging van probotica voor de darmpjes (weet het merk even niet meer, maar is speciaal voor baby's, niet elke drogist heeft het) ging het iets beter.

Ik ging meestal na 3 dagen langzaam weer beetje helpen, niet met de therometer maar door beentjes beetje in drukstand te houden /lichtjes duwen en dan anus masseren dan kwam het wel. En dan hadden we gelijk weer 3 luiers vol en konden we weer even vooruit.

Vanaf een jaartje ging het steeds beter gelukkig, maar zeker niet elke dag poepen (nu 5 jaar oud).
Alle reacties Link kopieren
Nou, onze (inmiddels) dreumes, heeft vanaf 4 weken tot aan dat hij een jaar was ontzettende last gehad van obstipatie. Hieronder komt wat wij allemaal hebben geprobeerd en wat je zou kunnen doen:
- Lactulose, moesten we proberen van CB. Hielp 1x goed, daarna alleen maar darmkrampen en alsnog maar 1x per 6/7/8 dagen ontlasting. Bij de meeste baby's werkt dit heel erg goed, bij de onze dus niet.
- Maisolie, tip vanuit de kinderafdeling in het ziekenhuis (baby toen inmiddels 7 weken). Deed wel iets, maar weinig. Kan overigens geen kwaad, bij 3 voedingen per dag een klein theelepeltje. Wel hadden wij het gevoel dat hij steeds meer nodig had.
- Probiotica, tip vanuit de fysio. Hierdoor kon baby van 10 weken helemaal niet meer poepen. 14 dagen lang. Naar huisartsenpost gegaan.
- Huisartsenpost heeft gezorgd dat we volgende dag langs de kinderarts konden en zelfde dag ook nog opgestart met Forlax. Eerst een dosis om alles los te krijgen en gelijk dezelfde dag gepoept en vervolgens elke dag. Tot een jaar dus iedere dag forlax gegeven. en nu al een tijd er van af.

Bij huisarts kregen we niks voor elkaar en hoorden we telkens dat zij ook niet konden toveren, vandaar uiteindelijk huisartsenpost. Waar we wel gehoord werden en het direct opgelost is.
Thermometer en huisarts , mijn oudste poepte alleen keiharde kogels zie dat bekkie nog voor me
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn zoon heeft uiteindelijk probiotica geholpen.
Nadat we ook al met extra water en lactulose aan het klooien geweest waren.
Tralalalala
Ik heb uiteindelijk jarenlang lactulose gehad met als gevolg dat ik nu hele luie darmen heb, aldus mijn huisarts. Mocht ik zelf ooit beslissen toch kinderen te willen, dan zou ik het wel gebruiken op de 'piekmomenten', maar dus niet jarenlang. Maar goed dat is enkel mijn persoonlijke ervaring.
Oh ja en andere voeding proberen idd
Alle reacties Link kopieren
Probeer het eens met een staafje zeep, dat je dus van een blok zeep snijdt. Je maakt dat staafje glad met wat water en duwt dat dan voorzichtig een beetje naar binnen (terwijl je het staafje vasthoudt).

Dit was voor ons de gouden tip toen onze baby ook deze problemen had, wat een drama. Mijn moeder gebruikte dit vroeger ook bij ons. Werkte als een tierelier!

Succes, want dit is niet leuk dit.
Ik zou eens langs de huisarts gaan, heb het ook meegemaakt met m'n oudtste die was toen ook ongeveer 6 weken. Een laxeermiddeltje en alles kwam eruit, daarna dagelijks ontlasting dus probleem / blokkade opgelost. Ik zou niet zelf gaan vogelen, de huisarts kan je het beste vertellen wat de oplossing is bij jouw kindje.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar ze willen me dus niks geven. Zit nu met een oververmoeide baby op de arm die eerst in slaap lijkt te vallen maar daarna persend wakker wordt. Echt niet te doen
2reebruineogen schreef:
10-09-2019 12:37
Probeer het eens met een staafje zeep, dat je dus van een blok zeep snijdt. Je maakt dat staafje glad met wat water en duwt dat dan voorzichtig een beetje naar binnen (terwijl je het staafje vasthoudt).

Dit was voor ons de gouden tip toen onze baby ook deze problemen had, wat een drama. Mijn moeder gebruikte dit vroeger ook bij ons. Werkte als een tierelier!

Succes, want dit is niet leuk dit.
Hier heb ik zelf nog trauma’s van bij wijze van spreken dat is echt pijnlijk kreeg ze zelf ook als kind.
Alle reacties Link kopieren
Dreuzel84 schreef:
10-09-2019 12:44
Ja maar ze willen me dus niks geven. Zit nu met een oververmoeide baby op de arm die eerst in slaap lijkt te vallen maar daarna persend wakker wordt. Echt niet te doen
blijven bewegen, lopen, lopen, lopen
Alle reacties Link kopieren
2reebruineogen schreef:
10-09-2019 12:37
Probeer het eens met een staafje zeep, dat je dus van een blok zeep snijdt. Je maakt dat staafje glad met wat water en duwt dat dan voorzichtig een beetje naar binnen (terwijl je het staafje vasthoudt).

Dit was voor ons de gouden tip toen onze baby ook deze problemen had, wat een drama. Mijn moeder gebruikte dit vroeger ook bij ons. Werkte als een tierelier!

Succes, want dit is niet leuk dit.
zeep wordt echt afgeraden, omdat het de huid uitdroogt, daardoor kunnen er scheurtjes ontstaan: gevolg, meer pijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven