Paragliden?

10-09-2019 22:06 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu op vakantie en hier in de buurt kan je paragliden boven de bergen. Nu overweeg ik dit te gaan doen, ondanks dat het me doodeng lijkt.

Iemand wel eens gedaan? Hoe vond je het? Aanrader?
Alle reacties Link kopieren
Niet gedaan maar wil het nog wel graag een keertje doen.
Ga ervoor! Angsten overwinnen, altijd mooi :)
Alle reacties Link kopieren
Ja is leuk! Moment van springen is wel beetje gek, maar daarna echt heerlijk, beetje zweven :)
Doen! Ik vond t totaal niet eng, vooral erg mooi
Alle reacties Link kopieren
Mij krijg je er niet aan.

Maar jaren terug was mijn moeder voor het eerst op vakantie met haar toen nieuwe partner, in Zwitserland.
Ze belde even om te zeggen dat ze een leuke vakantie had.

Even later mijn oudste zus aan de lijn. Of ik mamma gesproken had (ja dus).
En of die had verteld wat ze ging doen (nee dus. Wandelen?)
Nee. PARAGLIDEN!

Ze was toen 72....

En ze heeft het geweldig gevonden.

Haar vriend, helaas inmiddels overleden, stond doodsangsten uit op de grond, want enorme vliegangst.
When in doubt, the auditor is always right!
Doen! Ik vond t totaal niet eng, vooral erg mooi
Doen!

Maar als het beschikbaar is is hanggliding nog veel gaver. Van parapenten (het rondjes draaien) werd ik eerlijk gezegd een beetje misselijk. Bij het hanggliden waande ik me echt een eagle.
Ik heb op een keukentrapje al hoogtevrees, maar als je eenmaal in de lucht bent is het niet eng meer.
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden gedaan in Kaapstad. Was geweldig!
Ik deed het met een instructeur, dus samen van de berg afrennen en dan zat ik in ren harnas en hij in een harnas.
We hebben denk ik 30 minuten gevlogen, was geweldig. Daarna kwamen we uit op de plek waar we begonnen.
Degene die na mij ging vloog meteen naar beneden, blijkbaar had die een verkeerde luchtstroom, die mocht toen nog een keer.

Ik zou het zo weer doen 😀
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-09-2019 22:35
Doen!

Maar als het beschikbaar is is hanggliding nog veel gaver. Van parapenten (het rondjes draaien) werd ik eerlijk gezegd een beetje misselijk. Bij het hanggliden waande ik me echt een eagle.
Ik heb op een keukentrapje al hoogtevrees, maar als je eenmaal in de lucht bent is het niet eng meer.
Dit vooral, je zit zo hoog dat de hoogte een idee is, maar ik had er niet echt een gevoel bij. Terwijl ik van een keukentrapje afstappen best eng vind tegenwoordig.
Zodra je naar beneden zweeft en je komt dichterbij de grond zweef je en voelt het heel natuurlijk, dus was ik ook niet bang.
Eigenlijk net als een vliegtuig, tijdens het opstijgen de eerste tien tellen kan ik nog wel hoogtevrees hebben, daarna 'verlies' je het contact met de grond en voelt het anders.

Misschien kan iemand anders het beter uitleggen ;-D
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Doen!

Ik heb het een aantal jaar geleden samen met mijn oma gedaan in Oostenrijk. Het was al jaren een langgekoesterde wens van haar maar ze wilde niet alleen.
Ik vond het idee echt doodeng maar vanaf het moment dat ik geen vaste bodem meer onder mijn voeten had heb ik echt genoten!

Mijn begeleider had een GoPro op een selfiestick meegenomen waardoor ik iets van 80 foto's van mezelf in de lucht heb.

Ik zou het zo weer doen.
"Nee" is ook een antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Vorig jaar gedaan samen met dochter. We waren met de lift de berg op gegaan en kwamen er daar achter dat je dat kon doen. Lang getwijfeld, zal ik wel zal ik niet, uiteindelijk toch de beslissing genomen en aan de kinderen gevraagd of ze ook wilden. Zo hard als dat de ene nee riep riep de andere ja. Helaas konden we niet meer dezelfde dag terecht dus moesten we wachten tot de dag erna. Ik vond het echt super spannend maar wat was het gaaf! Heeft even geduurd voordat ik ontspannen hing maar daarna heb ik echt genoten! Het engste vond ik achteraf dat ik dochter zo toevertrouwde aan een vreemde, maar ook zij vond het een geweldige ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Gedaan in de Alpen, gaaf! Vooral doen!
Mocht je gaan, veel plezier! Lijkt me echt geweldig!
Denk er wel even aan of je verzekerd bent voor risicovolle sporten via je reisverzekering. Vaak moet je hiervoor nl. een extra module afsluiten. Dus dan desnoods even bellen en alsnog afsluiten en je bevestiging direct laten mailen. Ik zou in elk geval nooit vertrouwen op alleen verzekering van aanbieder paragliden in buitenland. Kan je heel veel geld kosten als er iets mis gaat en de dekking is in buitenland net even anders, wat je Nederlandse verzekeraar niet bij wil leggen als je geen risicovolle sportdekking hebt.
Alle reacties Link kopieren
Doen!

Ik heb het in de Alpen gedaan en daar kon je kiezen tussen een variant waarbij je rustig naar beneden zweefde of de variant met stunts met snelle rollen enz.

(Ik heb de stunt variant gedaan, was erg gaaf! Maar ik hou sowieso van vliegen en ook best wel van actie :$ )
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ja, maar dit ging helemaal mis. Parachute/matras ging niet omhoog. (Eerst wel, maar zakte in.) Nooit meer en blij dat ik nog leef.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven