Mode & Beauty alle pijlers

Kan dit aan naar een bruiloft in de kerk?

11-09-2019 09:57 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
*Het is al opgelost. Ik ga een vestje erover dragen*

Hoi! Ik heb zometeen voor het eerst een bruiloft. Deze vindt plaats in de kerk. Ik had mijn gelovige collega al gevraagd of mijn outfit wel geschikt was en zij vond van wel. Ook mijn vrienden zeiden dat het prima kon. Maar ik twijfel toch. Kan je met blote schouders in de kerk verschijnen? Ik heb ook een tattoeage op mijn bovenarm. Ik twijfel nu toch zo vlak van te voren.

Betreft deze top: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0803315001.html
en deze rok: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0757748002.html
aardvarkentje wijzigde dit bericht op 11-09-2019 11:16
20.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Coerage schreef:
11-09-2019 11:12
Mooi hoor, vestje kan ook prima.
Zou wel de laatste foto's weghalen, je bent mooi maar ook herkenbaar zo. :)

Angelica; ik ben zelf geen 'kerk-kenner'. Als jij RK bent, hoe weet je dan zo zeker dat blote armen in elke gereformeerde kerk ongepast zijn?
Ja was ik al van plan. Zal ze even weghalen.
Alle reacties Link kopieren
angelica1408 schreef:
11-09-2019 10:59
In een Christelijk gereformeerde kerk kan dit echt niet. In een katholieke kerk wel, maar ik zou het niet doen (ben zelf RK maar doe er niets mee).

Alleen in een kerk is het ook vaak koud dus ook om praktische redenen zou ik een vestje, jasje aandoen.

Oeps mosterd, zie nu je bericht pas over je vestje. Goed plan en alvast veel plezier die dag!
Ligt er helemaal aan. In de Chr. Geref. kerk waar ik mijn hele jeugd elke zondag heb gezeten was dit inderdaad not done.
In de Chr.Ger. kerk waar ik naartoe ging toen we verhuisden was dit prima.

Ik vind het een leuke outfit! Inderdaad een beetje koud nu, maar lang leve de vestjes.
Veel plezier TO!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een leuke outfit! En vooral je schoenen! :flirting:
Maar daar gaat het inderdaad niet om. Vestje lekker meenemen en ter plekke beslissen.
Alle reacties Link kopieren
bijzonder dat mensen er vanuit gaan dat je zomaar het geld hebt om iets nieuws te gaan kopen....

Prima oplossing Aardvarkentje, en hele leuke schoenen!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Sjulia schreef:
11-09-2019 11:10
Ik ben toch vrij vaak meegesleurd naar de kerk, maar zomers zat ik daar gewoon met blote schouders hoor. Spaghettibandjes, rokjes. Geen enkel probleem.
Je kan beter een vestje uit kunnen trekken dan niets te hebben om aan te trekken. Elke kerk is anders. De kerk hier in de straat gaan gaan ze met hoed en rok tot halverwege de schenen, zonder hakken 2x op zondag de dienst in.
Marana schreef:
11-09-2019 10:45
Zie de uitleg van Coerage. Beter kan ik niet niet verwoorden.
Ik begrijp jouw punt wel, maar ik ben het gewoon niet met jou eens. Ik lees het nog steeds anders. Op grond daarvan zou je op z’n minst kunnen concluderen dat er verschil van mening bestaat over hoe je dat stukje moet interpreteren en in dat geval zou ik zelf kiezen voor helemaal geen wit.
rosanna08 schreef:
11-09-2019 11:24
bijzonder dat mensen er vanuit gaan dat je zomaar het geld hebt om iets nieuws te gaan kopen....

Prima oplossing Aardvarkentje, en hele leuke schoenen!

De meeste mensen hebben dat ook wel, dus zo bijzonder vind ik dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft het wit had ik deze site nog gevonden:

Mogelijke uitzonderingen op de regel
Er is een grijs gebied als het gaat om het dragen van een witte jurk tijdens een huwelijksceremonie. Overweeg de volgende situaties waarin je je eigen persoonlijke beoordeling kunt maken:
-Het is een zeer niet traditionele bruiloft en je hebt al voor de trouwdag met de bruid gesproken om er zeker van te zijn dat ze het echt oké vindt als je wit draagt.
-Je jurk is slechts gedeeltelijk wit; bijvoorbeeld een wit lijfje met een gekleurde rok.
-De jurk heeft een witte achtergrond met een print van bloemetjes of stippen, of wat ook in een andere kleur.
-Het paar vraagt ​​aan hun bruiloftsgasten allemaal wit dragen.

https://www.trouwen-bruiloft.nl/blogs/g ... it-dragen/
nerdopviva schreef:
11-09-2019 11:31
De meeste mensen hebben dat ook wel, dus zo bijzonder vind ik dat niet.
Echt?
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad een wit overhemd of een witte broek mag wel. Dus ik denk niet dat iemand een probleem gaat hebben met mijn witte topje.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
11-09-2019 11:31
De meeste mensen hebben dat ook wel, dus zo bijzonder vind ik dat niet.
Ik had wel een jurk kunnen kopen. Maar ik vind het ook zonde om speciaal voor 1 keer iets te kopen. Deze rok had ik net nieuw en ik vond die wel leuk voor de trouwerij.
safrat schreef:
11-09-2019 11:30
Ik begrijp jouw punt wel, maar ik ben het gewoon niet met jou eens. Ik lees het nog steeds anders. Op grond daarvan zou je op z’n minst kunnen concluderen dat er verschil van mening bestaat over hoe je dat stukje moet interpreteren en in dat geval zou ik zelf kiezen voor helemaal geen wit.

Uw outfit mag dan voor de helft roomkleurig zijn – het is geen bruidstenue.


Het mag dan zo zijn dat uw outfit roomkleurig is, het is geen bruidstenue. Echt geen andere interpretatie mogelijk.
Ik vind die schoenen onder die rok dan weer niet mooi.
Alle reacties Link kopieren
Vond de rok al mooi, en met die schoenen helemaal leuk!
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
11-09-2019 11:39
Ik vind die schoenen onder die rok dan weer niet mooi.
Nee? Ik heb verder alleen open schoenen met hak of zwarte schoentjes met glitters. Maar zwart lijkt me juist weer heel hard bij dat zachtgroen.
Alle reacties Link kopieren
Zoveel mensen zoveel smaken....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
11-09-2019 11:31
De meeste mensen hebben dat ook wel, dus zo bijzonder vind ik dat niet.
Oh?
Hier niet hoor.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Aardvarkentje schreef:
11-09-2019 11:45
Nee? Ik heb verder alleen open schoenen met hak of zwarte schoentjes met glitters. Maar zwart lijkt me juist weer heel hard bij dat zachtgroen.
Joh TO, laat je nou niet steeds van de wijs brengen.
Je outfit, met het vest erover, is prima.
Veel plezier!
Suðri schreef:
11-09-2019 11:35
Echt?

De meeste mensen kunnen op vakantie, kunnen een smartphone kopen, rijden een auto, kortom, hebben geld voor luxe producten. Dan kan een nieuwe outfit van H&M ook wel. Ik ontken niet dat er mensen zijn bij wie dat niet kan, maar voor de meerderheid geldt dat wel dus ik vind het niet zo gek dat daarvan wordt uitgegaan.
Alle reacties Link kopieren
Hier de dresscode voor kerkbezoek, halverwege wordt je vraag beantwoord.

Collega geeft aan dat het kan, maar als je twijfelt dan zou je kunnen kiezen voor een jasje / vestje er over heen tijdens de dienst.

Fijne dag toegewenst.
nerdopviva schreef:
11-09-2019 11:57
De meeste mensen kunnen op vakantie, kunnen een smartphone kopen, rijden een auto, kortom, hebben geld voor luxe producten. Dan kan een nieuwe outfit van H&M ook wel. Ik ontken niet dat er mensen zijn bij wie dat niet kan, maar voor de meerderheid geldt dat wel dus ik vind het niet zo gek dat daarvan wordt uitgegaan.
De mensen die ik ken moeten dat gewoon begroten en er voor sparen.
clemance schreef:
11-09-2019 10:50
Christus wat lelijk, bovendien is het heel de dag 16 graden met buien, de winkels hangen vol met leuke najaars-kleding, ook bij H&M hebben ze zeker een feestelijker en gekleder jurkje in een mooie passende kleur (wit en lichtgroen, half september?), met mouwen en die je de rest van het najaar ook nog kan dragen.
Nou, daar kan TO wat mee :proud:

Als het jouw smaak niet is, prima maar om nou zo te keer te gaan.

Bovendien, wat weet jij van TO haar tijd en budget?

Ff wat nieuws halen js niet voor iedereen vanzelfsprekend.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
11-09-2019 11:50
Joh TO, laat je nou niet steeds van de wijs brengen.
Je outfit, met het vest erover, is prima.
Veel plezier!
Ik laat me ook niet van de wijs brengen hoor. Als het om stijl gaat in ieder geval niet. Wel als het gaat om of iets gepast is in de kerk. Want daar heb ik gewoon ik 0 verstand van.
Daar zijn bolerootjes perfect voor, die worden altijd simpel gemaakt dat ze overal oppassen dus zal geen afrbeuk doen aan je outfit
Kerken zijn stervenskoud 98% dus zou ook kiezen voor een grotere tas waar je wat laagjes in kwijt kan
LunamasK schreef:
11-09-2019 12:31
Daar zijn bolerootjes perfect voor, die worden altijd simpel gemaakt dat ze overal oppassen dus zal geen afrbeuk doen aan je outfit
Kerken zijn stervenskoud 98% dus zou ook kiezen voor een grotere tas waar je wat laagjes in kwijt kan
Een bolero doet aan alles afbreuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven