De verboden vrucht: het mobieltje

11-09-2019 13:57 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik frons mijn wenkbrauwen Ik moet altijd lachen als mensen hier op het forum gaan steigeren wanneer ze lezen dat je de mobiel van partner gebruikt, code weet, enz.
Wat heeft iedereen daar dan toch in staan?

Bij mijn man zijn het hoofdzakelijk werkgerelateerde mails en hij zit in een whatsapp groepje van zijn voetbalploeg.
Bij mij vooral foto's i.v.m. mijn hobby. Whatsapp heb ik zelfs niet.
Allebei hebben we apps om tv te kunnen kijken en Google om iets op te zoeken. Hij ook nog wat apps met spelletjes en ik nog wat apps om foto's te bewerken.
Een straat zoeken of de zaklamp app is soms ook wel handig.
Oh en FB nog vergeten. Hij zit in hondengroepjes, ik in groepjes i.v.m. hobby.

Wat is er toch zo bijzonder aan die smartphone dat hij zelfs voor je eigen partner verboden is?
poker wijzigde dit bericht op 12-09-2019 11:09
2.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sleutelhuis schreef:
11-09-2019 15:48
Ik vind het nogal wat dat je verwacht dat een ander in zijn privé tijd, meldingen over het werk wil binnen krijgen. Zeg ik in de veronderstelling dat er geen werk telefoon is. Hier ook vaak groepen van het werk, maar geen zakelijke telefoon. Dus als een collega daar niet in wil, dan begrijp ik dat zeker. Je hebt de keuze om je privé en werk te scheiden. Wil een collega dat liever dan ik dat doe, dan vind ik dat ik dat moet respecteren en dan stuur ik wel een mailtje als het iets is dat iedereen moet weten.
Ik zet die groep gewoon op stil als ik niet gestoord wil worden. Krijg ik de mededelingen wel mee, maar op een moment dat het mij uitkomt.
impala wijzigde dit bericht op 11-09-2019 15:51
5.34% gewijzigd
.
impala schreef:
11-09-2019 15:44
Ik vind het ook super knieperig, cheap ass en irritant, dat soort gedrag. Ik denk dan: draag je soms ook zijn onderbroeken zodat je ze zelf niet hoeft te kopen?

Hoezo? Dit ging over vriendin die haar eigen werktelefoon gebruikt, niet die van haar man.
Alle reacties Link kopieren
Thlubbe schreef:
11-09-2019 15:00
Ik gebruik ook geen whatsapp, maar dat heeft hele andere redenen (zelfde reden dat ik geen Facebook gebruik). Ik gebruik wel andere messaging apps, als mensen me niet op de hoogte willen stellen via andere middelen is het kennelijk gewoon niet belangrijk genoeg en kan ik er niet mee zitten. Ik zie het probleem niet. :P
Gaat er toch niet om dat anderen je niet op de hoogte willen brengen via andere middelen? Bedoel het is hun probleem toch niet? Stel je hebt een hobby of sport en daar is een appgroep voor. Het wordt op de app gezet dat het niet door gaat vanwege ziekte. Ze denken er niet aan dat jij niet in de appgroep zit. Dan ben jij toch degene die voor niets naar de sport toe gaat omdat je info mist? Voor die anderen maakt dat niks uit hoor dat jij niet op de hoogte bent.
Misschien dat jij nu zegt: niet aan de orde want zit niet in een hobbygroep of teamsport, maar het is een voorbeeld, genoeg andere dingen te verzinnen.
10 jr terug deed iedereen t zonder whatssapp maar tegenwoordig heeft (bijna) iedereen het en zijn veel dingen daar gewoon op ingesteld, en dan is t gewoon best omhandig dat 1 iemand geen app heeft. Als er iets in de familie geregeld moet worden of in een vriendengroep bijv.
Alle reacties Link kopieren
Thlubbe schreef:
11-09-2019 15:45
Nee hoor, zoals ik al in een eerdere post zei: "Ik gebruik wel andere messaging apps, als mensen me niet op de hoogte willen stellen via andere middelen is het kennelijk gewoon niet belangrijk genoeg en kan ik er niet mee zitten." Ik kan er echt niet mee zitten. Daarnaast vind ik het mijn eigen verantwoordelijkheid als ik iets mis zoals openingstijden of veranderde trainingstijden. Ik leef nu al zo'n zeven jaar zonder whatsapp en het is welgeteld één keer misgegaan. Ik verwacht ook niet dat mensen speciaal iets voor me doen, allerminst. Dan is het gewoon niet belangrijk genoeg.

Maargoed, we dwalen af. Excuses voor de offtopic.
Nee hoor, geen excuses nodig. Ik hoor het graag. :-]
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
11-09-2019 15:50
Hoezo? Dit ging over vriendin die haar eigen werktelefoon gebruikt, niet die van haar man.
Was toch nav die Belgische die de telefoon van haar man gebruikt? Dat vind ik net zo cheap ass als mensen die alleen over de app/wifi willen bellen.
impala wijzigde dit bericht op 11-09-2019 15:58
1.92% gewijzigd
.
tulpje21 schreef:
11-09-2019 15:51
Gaat er toch niet om dat anderen je niet op de hoogte willen brengen via andere middelen? Bedoel het is hun probleem toch niet? Stel je hebt een hobby of sport en daar is een appgroep voor. Het wordt op de app gezet dat het niet door gaat vanwege ziekte. Ze denken er niet aan dat jij niet in de appgroep zit. Dan ben jij toch degene die voor niets naar de sport toe gaat omdat je info mist? Voor die anderen maakt dat niks uit hoor dat jij niet op de hoogte bent.
Misschien dat jij nu zegt: niet aan de orde want zit niet in een hobbygroep of teamsport, maar het is een voorbeeld, genoeg andere dingen te verzinnen.
10 jr terug deed iedereen t zonder whatssapp maar tegenwoordig heeft (bijna) iedereen het en zijn veel dingen daar gewoon op ingesteld, en dan is t gewoon best omhandig dat 1 iemand geen app heeft. Als er iets in de familie geregeld moet worden of in een vriendengroep bijv.
Als het incidenteel niet door gaat, ga ik weer terug naar huis. Nou nou, wat een drama. EIgen schuld. Nou en? :) Dat is afgelopen zeven jaar één keer gebeurd.
anoniem_64c7f31e9a26f wijzigde dit bericht op 11-09-2019 15:55
4.50% gewijzigd
impala schreef:
11-09-2019 15:54
Ging toch over die Belgische die de telefoon van haar man gebruikt? Dat vind ik net zo cheap ass als mensen die alleen over de app/wifi willen bellen.

Ja maar je reageerde op een post van Lilalinda die het over haar vriendin had, dus het leek of je inhoudelijk op haar post inging.
Vroeg me af wat daar dan irritant aan was, goedkoop snap ik ;-)
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
11-09-2019 15:50
Ik zet die groep gewoon op stil als ik niet gestoord wil worden. Krijg ik de mededelingen wel mee, maar op een moment dat het mij uitkomt.
Als je Whatsapp hebt en je zit in een groep, kan je expliciet die bepaalde groep op stil zetten?
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
11-09-2019 15:58
Als je Whatsapp hebt en je zit in een groep, kan je expliciet die bepaalde groep op stil zetten?
Ja
.
Alle reacties Link kopieren
Thlubbe schreef:
11-09-2019 15:54
Als het incidenteel niet door gaat, ga ik weer terug naar huis. Nou nou, wat een drama. EIgen schuld. Nou en? :) Dat is afgelopen zeven jaar één keer gebeurd.
Ok, in mijn geval zou dat ivm reistijd best irritant zijn als ik voor niks zou komen. Maar slecht voorbeeld voor jou dan misschien.

Haha nou ja prima dat jij zonder whatsapp doet, ik vind het meer dan handig dat ik het wel heb en dat de mensen waar ik het meest mee omga het ook hebben. Heb dan ook een hekel aan bellen. En mailen schiet ook niet op.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
11-09-2019 15:55
Ja maar je reageerde op een post van Lilalinda die het over haar vriendin had, dus het leek of je inhoudelijk op haar post inging.
Vroeg me af wat daar dan irritant aan was, goedkoop snap ik ;-)
Ik vind dat soort knieperigheid gewoon irritant :)
.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken gewoon elkaars mobieltje als het zo uitkomt. Ik ga echt niet zijn chats met vrienden zitten doorspitten of zijn lokatiegeschiedenis uitpluizen, maar als de zijne op tafel ligt en ik wil iets opzoeken, dan pak ik die. Of als ik met vieze handen in de keuken sta en de mijne gaat over, dan neemt hij hem op.

Lekker belangrijk. Dat is toch net als met andere 'prive' dingen in een relatie? Ik kan ook in zijn computer, en in zijn laden met prive-correspondentie. Ik weet ook zijn email-wachtwoord. En een heel enkele keer gebruik ik die, als ik een adres nodig heb ofzo, of als iemand hem gemaild had met een uitnodiging en ik wil weten hoe laat we verwacht worden.

Ik zou niet weten waarom je daar moeilijk over zou doen. Als je de ander niet kunt vertrouwen, waarom heb je dan een relatie?

En dat is echt iets anders dan elkaars prive-dingen ook daadwerkelijk lezen. Daar hebben we allebei echt geen behoefte aan.
anoniem_199354 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 16:03
7.20% gewijzigd
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
11-09-2019 15:54
Was toch nav die Belgische die de telefoon van haar man gebruikt? Dat vind ik net zo cheap ass als mensen die alleen over de app/wifi willen bellen.
Ik denk dat je eerst eens heel goed alles moet lezen :-D
Alle reacties Link kopieren
Thlubbe schreef:
11-09-2019 15:54
Als het incidenteel niet door gaat, ga ik weer terug naar huis. Nou nou, wat een drama. EIgen schuld. Nou en? :) Dat is afgelopen zeven jaar één keer gebeurd.
Mijn familie en zelfs mijn beste vriendinnen (zijn er maar 2) zijn nog van het ouderwetse bellen. En ik heb een hekel aan bellen. Ik mail dan weer veel liever. Dus zij zagen dan weer tegen mij als ik een mail stuur en ze niet opbel.
tulpje21 schreef:
11-09-2019 15:59
Ok, in mijn geval zou dat ivm reistijd best irritant zijn als ik voor niks zou komen. Maar slecht voorbeeld voor jou dan misschien.

Haha nou ja prima dat jij zonder whatsapp doet, ik vind het meer dan handig dat ik het wel heb en dat de mensen waar ik het meest mee omga het ook hebben. Heb dan ook een hekel aan bellen. En mailen schiet ook niet op.
In veel gevallen snap ik het ook wel hoor. Het is een mooi alternatief voor 'ff snel een berichtje' in de trant van "ik kom 5 minuten later" of "Wil je vanavond kip of vis?", die meuk. Bellen is daarvoor echt overbodig en mailen is 'omslachtig' vergeleken met messaging apps. Ik ben ook erg kriebelig voor mensen die me bellen "Omdat ik al vijf minuten niks heb gezegd op X"... Ja, hallo, als het haast heeft bel me dan gewoon, sommige mensen werken soms. Maargoed, ook dat is weer een heel ander onderwerp. Mobieltjes, soms mis ik de tijd dat ze er niet waren. :@@:
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
11-09-2019 16:00
Wij gebruiken gewoon elkaars mobieltje als het zo uitkomt. Ik ga echt niet zijn chats met vrienden zitten doorspitten of zijn lokatiegeschiedenis uitpluizen, maar als de zijne op tafel ligt en ik wil iets opzoeken, dan pak ik die. Of als ik met vieze handen in de keuken sta en de mijne gaat over, dan neemt hij hem op.

Lekker belangrijk. Dat is toch net als met andere 'prive' dingen in een relatie? Ik kan ook in zijn computer, en in zijn laden met prive-correspondentie. Ik weet ook zijn email-wachtwoord. En een heel enkele keer gebruik ik die, als ik een adres nodig heb ofzo, of als iemand hem gemaild had met een uitnodiging en ik wil weten hoe laat we verwacht worden.

Ik zou niet weten waarom je daar moeilijk over zou doen. Als je de ander niet kunt vertrouwen, waarom heb je dan een relatie?

Lokatiegeschiedenis? Staat dat in een mobiel? Ik leer weer wat bij! Maar ik denk toch dat de mijne dat niet heeft.
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
11-09-2019 16:00
Wij gebruiken gewoon elkaars mobieltje als het zo uitkomt. Ik ga echt niet zijn chats met vrienden zitten doorspitten of zijn lokatiegeschiedenis uitpluizen, maar als de zijne op tafel ligt en ik wil iets opzoeken, dan pak ik die. Of als ik met vieze handen in de keuken sta en de mijne gaat over, dan neemt hij hem op.

Lekker belangrijk. Dat is toch net als met andere 'prive' dingen in een relatie? Ik kan ook in zijn computer, en in zijn laden met prive-correspondentie. Ik weet ook zijn email-wachtwoord. En een heel enkele keer gebruik ik die, als ik een adres nodig heb ofzo, of als iemand hem gemaild had met een uitnodiging en ik wil weten hoe laat we verwacht worden.

Ik zou niet weten waarom je daar moeilijk over zou doen. Als je de ander niet kunt vertrouwen, waarom heb je dan een relatie?

En dat is echt iets anders dan elkaars prive-dingen ook daadwerkelijk lezen. Daar hebben we allebei echt geen behoefte aan.
Maar dat is nou net de crux, die TO niet snapt
Het gaat niet om de techniek, het gaat niet om het apparaat
het gaat om dat je elkaar prive-dingen, prive laat
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
11-09-2019 16:00
Wij gebruiken gewoon elkaars mobieltje als het zo uitkomt. Ik ga echt niet zijn chats met vrienden zitten doorspitten of zijn lokatiegeschiedenis uitpluizen, maar als de zijne op tafel ligt en ik wil iets opzoeken, dan pak ik die. Of als ik met vieze handen in de keuken sta en de mijne gaat over, dan neemt hij hem op.

Lekker belangrijk. Dat is toch net als met andere 'prive' dingen in een relatie? Ik kan ook in zijn computer, en in zijn laden met prive-correspondentie. Ik weet ook zijn email-wachtwoord. En een heel enkele keer gebruik ik die, als ik een adres nodig heb ofzo, of als iemand hem gemaild had met een uitnodiging en ik wil weten hoe laat we verwacht worden.

Ik zou niet weten waarom je daar moeilijk over zou doen. Als je de ander niet kunt vertrouwen, waarom heb je dan een relatie?

En dat is echt iets anders dan elkaars prive-dingen ook daadwerkelijk lezen. Daar hebben we allebei echt geen behoefte aan.
Hier hetzelfde. Totaal geen behoefte om zijn berichten te gaan lezen, maar google gebruiken om iets op te zoeken als mijn telefoon leeg is of zijn telefoon voor mijn neus ligt. andersom ook.
Alle reacties Link kopieren
Thlubbe schreef:
11-09-2019 16:03
In veel gevallen snap ik het ook wel hoor. Het is een mooi alternatief voor 'ff snel een berichtje' in de trant van "ik kom 5 minuten later" of "Wil je vanavond kip of vis?", die meuk. Bellen is daarvoor echt overbodig en mailen is 'omslachtig' vergeleken met messaging apps.
Precies. Bij werkvragen sturen wij vaak een fotootje mee van een (melding op een) computerscherm of van een document waar de vraag over gaat. Dat gaat een stuk makkelijker met de app dan via de mail. En je krijgt ook sneller antwoord (maar dus nooit van die ene collega zonder wa)
.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-09-2019 16:11
Maar dat is nou net de crux, die TO niet snapt
Het gaat niet om de techniek, het gaat niet om het apparaat
het gaat om dat je elkaar prive-dingen, prive laat
Jawel, want ik voel het ook zo aan als "handigmetgeld"
Alle reacties Link kopieren
mijn telefoon is niet verboden of geheim, man mag er in kijken wanneer hij maar wil, maar als hij echt uitgebreid gaat lopen spitten en al mijn watsapp gesprekken gaat lezen ga ik mij wel afvragen waarom.
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
11-09-2019 16:15
Jawel, want ik voel het ook zo aan als "handigmetgeld"
maar dat staat niet in je openingsverhaal
impala schreef:
11-09-2019 15:36
Als jij het geen probleem vindt dat collega's zich aan je ergeren, en je simpelweg verwacht dat ze dienstmedelingen speciaal voor jou nog eens gaan intypen, zegt dat wel iets over jou.
En qua veiligheid : er gaan echt geen bedrijfsgeheimen over de app.
Wel kleine verzoekjes: wie wil er even dit of dat doen. Of een hulpvraag. Die ene collega zonder whatsapp pakt dat dus nooit op.

Dit! En korte mededelingen. Ik ben nu in verloren uren de magazijnen aan het reorganiseren. Als iets naar een andere magazijn verhuisd gaat dat in de app. Zo is iedereen op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken elkaars telefoon zeer zelden. Alleen bijvoorbeeld in de auto als de ander niet in de gelegenheid is om de telefoon te gebruiken omdat die gene achter het stuur zit.
Ik heb zijn telefoon niet nodig om te googlen, bellen, betalen, appen of weet ik veel wat en hij de mijne niet. Beide hebben geen geheimen maar vinden het wel een privézaak van de ander. Net zoals mail en post bijvoorbeeld. Post geadresseerd aan mijn man, zal ik nooit zonder overleg openen en vice versa.
Alle reacties Link kopieren
hopperdepopper schreef:
11-09-2019 16:23
Wij gebruiken elkaars telefoon zeer zelden. Alleen bijvoorbeeld in de auto als de ander niet in de gelegenheid is om de telefoon te gebruiken omdat die gene achter het stuur zit.
Ik heb zijn telefoon niet nodig om te googlen, bellen, betalen, appen of weet ik veel wat en hij de mijne niet. Beide hebben geen geheimen maar vinden het wel een privézaak van de ander. Net zoals mail en post bijvoorbeeld. Post geadresseerd aan mijn man, zal ik nooit zonder overleg openen en vice versa.
Ik heb de zijne ook niet 'nodig', maar ik kan heel goed de zijne gebruiken zonder zijn 'prive-grenzen' te overschrijden.

Net als bij post: Particuliere post, of iets dat ik niet ken, ga ik echt niet openen. Maar de rekening van een tijdschrift dat toevallig op zijn naam staat, of een brief van een pensioenfonds? Dan let ik echt niet op welke naam erop staat, zulke dingen zijn 'gezamenlijke post', wat mij betreft.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven