Mode & Beauty alle pijlers

Leren broek/legging goede kwaliteit

10-09-2019 14:09 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een kwalitatief goede leren legging(achtige broek).
Heb er al een paar versleten, maar die gingen steeds snel kapot of begonnen te bladderen (coated laag liet los). Dus wellicht beter om een broek van ander materiaal te kiezen of wellicht echt leer.
Heeft iemand tips?
Wat ben je bereid ervoor uit te geven? Ik heb er diverse, variërend van €250 tot €600 (idioot, ik weet het). Naarmate de prijs oploopt merk je wel dat de afwerking en het gebruikte leer mooier is, maar ik draag ze allemaal en allemaal zijn ze goed.

Ik heb er van, oplopend in prijs, COS, &Other Stories, Arma, 2nd Day, By Malène Birger en Anecdote. Ja, ik heb een probleem, ik weet het.

Deze heb ik over een periode van járen verzameld en ze zijn allemaal nog goed en ik draag ze nog steeds. Een loslatende coating heb ik nog nooit gehad, bij allemaal is het leer door en door geverfd. Ik heb dan ook diverse kleuren, zwart, donkerbruin, groen, olijf, grijs en bordeaux. Bij die van COS heb ik de rits een keer vervangen, en bij een andere heb ik een plooitje opnieuw laten stikken en ‘m meteen in laten nemen omdat ik was af was gevallen en leer loopt sowieso al uit. Maar verder zijn ze nog in topconditie. Zo’n broek heb je voor het leven.

Ik zit in een No Buy jaar, anders wist ik het wel, ik heb weer een paar mooie gezien.

Volgens mij heeft ZARA soms ook wel goede in de collectie. Sowieso heeft ZARA een goede van leather-look materiaal. Echt mooi hoor.
je bedoelt nep leer?
want hoezo gaat echt leer kapot?
Alle reacties Link kopieren
Als het afbladdert is het inderdaad geen leer. Ik heb een paar van die nepdingen van 10Days, die slijten wel. Bladderen niet af maar de coating verdwijnt heel langzaam.

Ik heb een echt suede broek van American Vintage. Erg mooi maar ik vind het zeer bewerkelijk. Durf er niet mee door de regen en aan het eind van de dag zijn mijn benen zwart (geeft af).

Als je voor nep gaat is wellicht suedine ook nog een optie. Ziet er wat minder 'nep' uit.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
10-09-2019 14:19
Wat ben je bereid ervoor uit te geven? Ik heb er diverse, variërend van €250 tot €600 (idioot, ik weet het). Naarmate de prijs oploopt merk je wel dat de afwerking en het gebruikte leer mooier is, maar ik draag ze allemaal en allemaal zijn ze goed.

Ik heb er van, oplopend in prijs, COS, &Other Stories, Arma, 2nd Day, By Malène Birger en Anecdote. Ja, ik heb een probleem, ik weet het.

Deze heb ik over een periode van járen verzameld en ze zijn allemaal nog goed en ik draag ze nog steeds. Een loslatende coating heb ik nog nooit gehad, bij allemaal is het leer door en door geverfd. Ik heb dan ook diverse kleuren, zwart, donkerbruin, groen, olijf, grijs en bordeaux. Bij die van COS heb ik de rits een keer vervangen, en bij een andere heb ik een plooitje opnieuw laten stikken en ‘m meteen in laten nemen omdat ik was af was gevallen en leer loopt sowieso al uit. Maar verder zijn ze nog in topconditie. Zo’n broek heb je voor het leven.

Ik zit in een No Buy jaar, anders wist ik het wel, ik heb weer een paar mooie gezien.

Volgens mij heeft ZARA soms ook wel goede in de collectie. Sowieso heeft ZARA een goede van leather-look materiaal. Echt mooi hoor.
Thanks voor je reactie! Ik ben de laatste die oordeelt over het koopgedrag van een ander hoor ;-)
Voor mezelf is €150,- wel de max, maar kijk ook regelmatig op sites als The Next Closet. Dus het hoeft niet nieuw te zijn, mits het in goede staat is.
Wat ik echt belangrijk vind, is dat de broek strak en aansluitend zit en niet als een gekke zak om mijn kont zit.
Misschien toch ook eens bij ZARA kijken dan, al ben ik niet wild van hun kwaliteit.
Delila- schreef:
10-09-2019 14:51
Thanks voor je reactie! Ik ben de laatste die oordeelt over het koopgedrag van een ander hoor ;-)
Voor mezelf is €150,- wel de max, maar kijk ook regelmatig op sites als The Next Closet. Dus het hoeft niet nieuw te zijn, mits het in goede staat is.
Wat ik echt belangrijk vind, is dat de broek strak en aansluitend zit en niet als een gekke zak om mijn kont zit.
Misschien toch ook eens bij ZARA kijken dan, al ben ik niet wild van hun kwaliteit.
Als je echt leer wil ben je meestal nèt iets meer kwijt. Maar ik zou je dan aanraden om op een later moment te zoeken, want leren broeken gaan altijd enorm in de uitverkoop. Maar natuurlijk niet nu, nu de nieuwe herfst/wintercollecties in de rekken hangen. Ik heb eens flink afgeprijsd een leren broek gekocht, maar dat was wel vlak voor de zomer. Zalando geeft dan ook echt hoge kortingen. Ik markeerde alles als favoriet en ging weer eens kijken zodra het mooier weer werd.

Wie weet doet Hudson’s Bay straks nog een grote uitverkoop, als ze er mee stoppen in december. Ik ben een gerichte shopper, absoluut geen impuls-shopper, dus dat is hoe ik het meestal aanpak.
Alle reacties Link kopieren
Kan helaas geen plaatjes plakken, maar deze vind ik bijvoorbeeld heel erg mooi:

https://www.zalando.nl/selected-femme-s ... ?zoom=true

De prijs is alleen minder..
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
10-09-2019 14:45
Als het afbladdert is het inderdaad geen leer. Ik heb een paar van die nepdingen van 10Days, die slijten wel. Bladderen niet af maar de coating verdwijnt heel langzaam.

Ik heb een echt suede broek van American Vintage. Erg mooi maar ik vind het zeer bewerkelijk. Durf er niet mee door de regen en aan het eind van de dag zijn mijn benen zwart (geeft af).

Als je voor nep gaat is wellicht suedine ook nog een optie. Ziet er wat minder 'nep' uit.
Ik vind juist het glanzende van een leren broek erg mooi, suede is meer mat.
Delila- schreef:
10-09-2019 15:13
Kan helaas geen plaatjes plakken, maar deze vind ik bijvoorbeeld heel erg mooi:

https://www.zalando.nl/selected-femme-s ... ?zoom=true

De prijs is alleen minder..
Ja, erg mooi! En deze zijn wel goed hoor, een vriendin van me heeft er één.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
10-09-2019 15:32
Ja, erg mooi! En deze zijn wel goed hoor, een vriendin van me heeft er één.
Goed om te weten! Ik heb em op mijn verlanglijstje :-D
Goede kwaliteit leer is duur. Voor 150 verwacht ik geen geweldige kwaliteit. Persoonlijk zou ik even door sparen voor die geweldige broek. Zelf voor een jas gedaan en die was gewoon zo veel fijner qua materiaal en pasvorm.

Waarom ga je niet in het ‘echt’ even kijken en vergelijken bij de Bijenkorf bijvoorbeeld? Kan je zelf bepalen of het de moeite waard is. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze prachtig, maar vroeg me af: loopt leer niet enorm uit? Net als je schoenen? Je kunt het niet zoals een spijkerbroek weer wassen neem ik aan zodat het weer wat strakker zit. Hoe was je zo'n ding überhaupt?
Reiwa schreef:
11-09-2019 16:26
Ik vind ze prachtig, maar vroeg me af: loopt leer niet enorm uit? Net als je schoenen? Je kunt het niet zoals een spijkerbroek weer wassen neem ik aan zodat het weer wat strakker zit. Hoe was je zo'n ding überhaupt?
Leer loopt enorm uit! Altijd goed strak kopen. Nee, wassen kan niet. Je kunt ze wel laten reinigen, maar ik neem ze aan de binnenkant zo nu en dan af met een licht vochtige microvezeldoekje en aan de buitenkant gebruik ik soms een beetje leerolie op een doekje. Maar echt lekker wassen gaat niet nee. Maar ze lopen niet eindeloos uit. Op een gegeven moment heeft ‘ie gewoon zijn vorm aangenomen.

Ik heb ook een paar wijdere modellen, die zijn zo bedoeld, dan heb je dat probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
Dankje voor je uitleg nitflex! Nog een vraag: is het warm/zweterig om te dragen?
Reiwa schreef:
11-09-2019 19:15
Dankje voor je uitleg nitflex! Nog een vraag: is het warm/zweterig om te dragen?
Echt leer? Totaal niet. Nou ja, in de zomer draag ik ze niet natuurlijk. Maar de scene in Friends is niet de realiteit, want mijn broeken glijden echt aan en they fit like a glove!

In het verleden heb ik ze weleens te groot gekocht en dan liepen ze teveel uit, maar die heb ik toen door de kleermaker laten innemen.

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven