Mode & Beauty alle pijlers

Kan dit aan naar een bruiloft in de kerk?

11-09-2019 09:57 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
*Het is al opgelost. Ik ga een vestje erover dragen*

Hoi! Ik heb zometeen voor het eerst een bruiloft. Deze vindt plaats in de kerk. Ik had mijn gelovige collega al gevraagd of mijn outfit wel geschikt was en zij vond van wel. Ook mijn vrienden zeiden dat het prima kon. Maar ik twijfel toch. Kan je met blote schouders in de kerk verschijnen? Ik heb ook een tattoeage op mijn bovenarm. Ik twijfel nu toch zo vlak van te voren.

Betreft deze top: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0803315001.html
en deze rok: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0757748002.html
aardvarkentje wijzigde dit bericht op 11-09-2019 11:16
20.59% gewijzigd
Betty_Slocombe schreef:
11-09-2019 18:59
Ik draag bolero's. Ik zal me wel laten anonimiseren.
No more bolero’s.
Alle reacties Link kopieren
Je was niet overdressed, zo chic is het toch ook weer niet? Het is niet alsof je in gala was. De rest heeft dan echt zijn best niet gedaan.
Suðri schreef:
11-09-2019 19:28
No more bolero’s.

Godsamme!
Bedankt hè, heb ik dat in mijn hoofd.
Hetvrijewoord schreef:
11-09-2019 19:34
Godsamme!
Bedankt hè, heb ik dat in mijn hoofd.
Graag gedaan :)
Alle reacties Link kopieren
Bij mij op de bruiloft kwamen er ook een aantal mensen met spijkerbroek en fleecetrui :bonk: . Alsof het hun geen bal geen kon schelen... terwijl ik ze echt wel eens netter heb zien voorkomen.
Voor iedereen een groene tuin
TO, je kunt beter overdressed zijn dan underdressed. Het is echt veel leuker om een rok en mooie top aan te hebben bij een bruiloft dan een spijkerbroek en een fleecetrui.
Alle reacties Link kopieren
Kleppeboxx schreef:
11-09-2019 11:58
Hier de dresscode voor kerkbezoek, halverwege wordt je vraag beantwoord.

Collega geeft aan dat het kan, maar als je twijfelt dan zou je kunnen kiezen voor een jasje / vestje er over heen tijdens de dienst.

Fijne dag toegewenst.
Toevoeging: https://www.dressesonly.nl/blog/jurken- ... -kerk.html
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de kleuren samen totaal niet matchen. Heel erg fletse.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Yasmeenah82 schreef:
11-09-2019 21:32
Ik vind de kleuren samen totaal niet matchen. Heel erg fletse.

Mosterd.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
11-09-2019 21:48
Mosterd.
En?
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Yasmeenah82 schreef:
11-09-2019 22:15
En?
Bitterballen natuurlijk.
He, lekker.
Aardvarkentje schreef:
11-09-2019 18:05
Nou ik voelde me lichtelijk overdressed wel. De meesten mensen droegen gewoon een broek en platte schoenen. Ik heb ook spijkerbroeken, fleece truien en afgetrapte gympen gezien (Ja ook de vrouwen). Ook nog andere witte tops en ook blote schouders. Ik heb zelf mijn vestje aangehouden. Omdat ik me dus overdressed voelde. En het vestje het nog een beetje casual deed ogen. Er waren gelukkig nog een aantal andere vrouwen wat chiquer gekleed en met hakken aan. De bruidegom weet gelukkig ook wel dat ik me in het dagelijks leven ook wel zo kleed. Dus hij zal vast niet denken dat ik teveel moeite heb gedaan. Maar goed andere gasten hadden dat idee waarschijnlijk wel.
Je was zeker niet overdressed. Je was de enige die er fatsoenlijk uitzag. De rest liep er armoedig en onaangepast bij. Wat is er misgegaan in je opvoeding wanneer je in spijkerbroek en fleecetrui naar zo’n feest denkt te kunnen gaan?
Alle reacties Link kopieren
Het was geen feest, alleen een kerkdienst. Ik denk dat de gedachte geweest is, we zijn niet uitgenodigt op het feest, dus gaan we ook geen geld uitgeven aan nieuwe kleding.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
11-09-2019 22:21
Bitterballen natuurlijk.
Ach ja, dat was het! :)
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Madeliefjees schreef:
11-09-2019 23:28
Het was geen feest, alleen een kerkdienst. Ik denk dat de gedachte geweest is, we zijn niet uitgenodigt op het feest, dus gaan we ook geen geld uitgeven aan nieuwe kleding.

Wie meent dat het nieuw moet zijn?
Maar er zijn kennelijk mensen die enkel in het bezit zijn van fleece truien en spijkerbroeken, die hebben niets anders om aan te trekken kennelijk.

Beetje wereldvreemd vind ik het wel.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-09-2019 23:28
Het was geen feest, alleen een kerkdienst. Ik denk dat de gedachte geweest is, we zijn niet uitgenodigt op het feest, dus gaan we ook geen geld uitgeven aan nieuwe kleding.
Wie zegt nieuw? Hebben die mensen dan niets van degelijke kleding?
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
11-09-2019 21:32
Ik vind de kleuren samen totaal niet matchen. Heel erg fletse.
Ik ben gek op flets. ;)
Alle reacties Link kopieren
Het meest saaie huwelijk aller tijden.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
maar was het nu alleen een kerkdienst dan? En de ceremonie in het stadhuis? Dat hoort er ook bij toch? En niks van eten/drinken/taart/diner?
Klinkt inderdaad allemaal niet erg feestelijk. Of was TO voor een gedeelte uitgenodigd en waren andere mensen voor andere onderdelen uitgenodigd? Of heeft TO echt 'de hele dag' meegemaakt?
Inderdaad erg apart, broek en fleecetrui. Dat je niks nieuws koopt ok, maar er is een verschil tussen gewoon nette kleding en een spijkerbroek met fleecetrui. heel apart.
Alle reacties Link kopieren
tulpje21 schreef:
12-09-2019 09:03
maar was het nu alleen een kerkdienst dan? En de ceremonie in het stadhuis? Dat hoort er ook bij toch? En niks van eten/drinken/taart/diner?
Klinkt inderdaad allemaal niet erg feestelijk. Of was TO voor een gedeelte uitgenodigd en waren andere mensen voor andere onderdelen uitgenodigd? Of heeft TO echt 'de hele dag' meegemaakt?
Inderdaad erg apart, broek en fleecetrui. Dat je niks nieuws koopt ok, maar er is een verschil tussen gewoon nette kleding en een spijkerbroek met fleecetrui. heel apart.
Er was geen feest, lees ik elders.
Alleen burgerlijk huwelijk en kerkdienst met koffie na afloop.
Voor een sobere bruiloft zou ik ook geen gala uit de kast pakken, maar een fleecetrui is het andere uiterste.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
11-09-2019 14:55
In Nederland. In veel andere landen kom je echt de kerk niet in met blote schouders.
Klopt,maar ik ging ook van Nederland uit in dit geval. En achteraf had ik gelijk :proud:
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Aardvarkentje schreef:
12-09-2019 07:21
Ik ben gek op flets. ;)
Ik vind het mooi bij elkaar, hoor. Sommigen kunnen die kleuren heel goed hebben. Sterker nog, die komen het beste tot hun recht in dat soort kleuren.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
11-09-2019 18:59
Ik draag bolero's. Ik zal me wel laten anonimiseren.
Ik heb er vandaag ook 1 aan. Een gebreide ook nog!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-09-2019 19:42
Reden: spam
97.62% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven