Ruimbagage KLM, wat kost dat?

11-09-2019 22:39 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe duur extra ruimbagage bij KLM is? Ik kan het nergens vinden of lees dat ik het kan zien als ik inlog op 'mijnreis' als ik al heb geboekt. Maar ik wil het dus weten voordat ik ga boeken. Weer ergens las ik dat het vanaf 50 euro enkele reis is, maar 'vanaf' kan dus ook wel 100 euro zijn. Het gaat over een reis van Amsterdam naar Taipei.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Je kunt het toch even invullen en dan de transactie afbreken? Het verschilt per bestemming.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
11-09-2019 22:42
Je kunt het toch even invullen en dan de transactie afbreken? Het verschilt per bestemming.

Wou ik ook net typen...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Net even een willekeurige vlucht naar Taipei gecheckt op KLM, ruimbagage tot 23 kilo was inbegrepen. Is meestal zo met intercontinentaal.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
11-09-2019 22:46
Net even een willekeurige vlucht naar Taipei gecheckt op KLM, ruimbagage tot 23 kilo was inbegrepen. Is meestal zo met intercontinentaal.
Ik zat bij Cheaptickets te kijken en daar is het zonder ruimbagage.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt aan het ticket. KLM heeft op de intercontinentale vluchten 3 ticket opties: light, standaard en flex. Light is het goedkoopst, maar omvat alleen handbagage. Ruimbagage kan je dan bijkopen. Standaard en flex zijn volgens mij inclusief 23 kg ruimbagage
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
11-09-2019 22:42
Je kunt het toch even invullen en dan de transactie afbreken? Het verschilt per bestemming.
Dank voor de tip. Via de KLM site kun je kiezen voor light is zonder ruimbagage en standard, is met ruimbagage en dat scheelt dus 40 euro.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Hier staat het allemaal:

https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... /index.htm

Algemene inbegrepen handbagagevrijstelling
Hand baggage Economy Class total max. 12 kg
Economy Class op Europese en intercontinentale vluchten
1 stuk handbagage, max. 55 x 35 x 25 cm (21,5 x 13,5 x 10 inch)
1 accessoire, bijvoorbeeld een handtas of een laptop, max. 40 x 30 x 15 cm (16 x 12 x 6 inch)
Totaal gewicht max. 12 kg (26 lbs)


Algemene inbegrepen ruimbagagevrijstelling
Check-in baggage Economy Class max 23 kg
Economy Class op Europese en intercontinentale vluchten
1 stuk ruimbagage*: L + B + H max. 158 cm (62 inch) en max. 23 kg (50 lbs)
Flying Blue Silver-, Gold- en Platinum-deelnemers en SkyTeam Elite- and Elite Plus-deelnemers mogen 1 extra stuk ruimbagage meenemen van dezelfde afmetingen en hetzelfde gewicht als hierboven genoemd op vluchten uitgevoerd door SkyTeam-partners.
* Op de meeste routes is in het Light-pakket geen bagage inbegrepen.
mevrouwiglesias schreef:
11-09-2019 22:51
Dank voor de tip. Via de KLM site kun je kiezen voor light is zonder ruimbagage en standard, is met ruimbagage en dat scheelt dus 40 euro.
Oh zo bedoel je. Ja, dat is dan een afweging. Maar KLM is niet gek natuurlijk. Als het goedkoper was om het los bij te boeken dan deden ze dit natuurlijk niet; een light pakket.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
11-09-2019 22:51
Hier staat het allemaal:

https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... /index.htm

Algemene inbegrepen handbagagevrijstelling
Hand baggage Economy Class total max. 12 kg
Economy Class op Europese en intercontinentale vluchten
1 stuk handbagage, max. 55 x 35 x 25 cm (21,5 x 13,5 x 10 inch)
1 accessoire, bijvoorbeeld een handtas of een laptop, max. 40 x 30 x 15 cm (16 x 12 x 6 inch)
Totaal gewicht max. 12 kg (26 lbs)

Algemene inbegrepen ruimbagagevrijstelling
Check-in baggage Economy Class max 23 kg
Economy Class op Europese en intercontinentale vluchten
1 stuk ruimbagage*: L + B + H max. 158 cm (62 inch) en max. 23 kg (50 lbs)
Flying Blue Silver-, Gold- en Platinum-deelnemers en SkyTeam Elite- and Elite Plus-deelnemers mogen 1 extra stuk ruimbagage meenemen van dezelfde afmetingen en hetzelfde gewicht als hierboven genoemd op vluchten uitgevoerd door SkyTeam-partners.
* Op de meeste routes is in het Light-pakket geen bagage inbegrepen.
Dat had ik inderdaad ook gevonden, maar geen prijzen toch? Of kijk ik daar overheen?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mevrouwiglesias schreef:
11-09-2019 22:54
Dat had ik inderdaad ook gevonden, maar geen prijzen toch? Of kijk ik daar overheen?
Nee, geen prijzen. Maar ik neem aan dat Light + los bagage bijboeken duurder is dan Standard inclusief bagage. Wat is anders het nut van een Light pakket? Veel zakenmensen reizen alleen met handbagage, voor hen is dit voordelig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen zomer voor 50 euro enkele reis bagage bijgeboekt. Dus 100 totaal.

Ik had 3 tickets en had dus voor de light gekozen en daarna maar 1 koffer extra de rest gewoon als handbagage meegenomen
Alle reacties Link kopieren
Als je lid wordt van flying blue dan kan het zijn dat je een keer gratis of met korting bagage mag meenemen. Als je al lid bent ligt het aan je status. Gezien je vraag vermoed ik dat je hier niet vaak gebruik van maakt.
Alle reacties Link kopieren
Los bagage bijkopen op een light ticket is inderdaad relatief duur. Heb ik zelf laatst ook moeten doen.

(KLM verkoopt alleen Light tickets voor vluchten met meerdere bestemmingen. Zo'n ticket moest ik net hebben..)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
11-09-2019 22:59
Als je lid wordt van flying blue dan kan het zijn dat je een keer gratis of met korting bagage mag meenemen. Als je al lid bent ligt het aan je status. Gezien je vraag vermoed ik dat je hier niet vaak gebruik van maakt.
Ik ben wel lid maar ik wil graag weten hoeveel ruimbagage bijboeken kost. En dat kan ik dus nergens vinden.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
iris1986p schreef:
11-09-2019 22:57
Ik heb afgelopen zomer voor 50 euro enkele reis bagage bijgeboekt. Dus 100 totaal.

Ik had 3 tickets en had dus voor de light gekozen en daarna maar 1 koffer extra de rest gewoon als handbagage meegenomen
Dank je, mag ik vragen waar de reis naar toe ging?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mevrouwiglesias schreef:
11-09-2019 23:05
Ik ben wel lid maar ik wil graag weten hoeveel ruimbagage bijboeken kost. En dat kan ik dus nergens vinden.
Dat hangt ook van de luchthaven van de bestemming af. Bij mij was heen laatst €15 duurder dan de ruimbagage van de terugvlucht.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is er op de website van KLM niet gewoon ergens een overzichtelijk lijstje met de tarieven voor extra ruimbagage? Dat kan toch niet zo moeilijk zijn?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mevrouwiglesias schreef:
11-09-2019 23:14
Waarom is er op de website van KLM niet gewoon ergens een overzichtelijk lijstje met de tarieven voor extra ruimbagage? Dat kan toch niet zo moeilijk zijn?
Omdat dat geen vaste tarieven zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
11-09-2019 23:17
Omdat dat geen vaste tarieven zijn.
Jammer. Ik wil niet eerst mijn ticket moeten boeken om er dan pas achter te komen hoeveel extra ruimbagage kost.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mevrouwiglesias schreef:
11-09-2019 23:25
Jammer. Ik wil niet eerst mijn ticket moeten boeken om er dan pas achter te komen hoeveel extra ruimbagage kost.
Ik zou het andersom beredeneren. Wil je ruimbagage? Boek dan meteen wat je nodig hebt, alles wat je los bijboekt zal altijd duurder zijn. KLM heeft daar een stel goeie rekenaars voor zitten.
Alle reacties Link kopieren
Is het een Europese of een intercontinentale vlucht?
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
11-09-2019 23:27
Ik zou het andersom beredeneren. Wil je ruimbagage? Boek dan meteen wat je nodig hebt, alles wat je los bijboekt zal altijd duurder zijn. KLM heeft daar een stel goeie rekenaars voor zitten.
Dat kan dus niet bij Cheaptickets. Daar moet je eerst boeken zonder ruimbagage en dan kun je daarna op de site van de KLM je ruimbagage bij boeken.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Debbie5 schreef:
11-09-2019 23:28
Is het een Europese of een intercontinentale vlucht?
Zie OT. Reis van Amsterdam naar Taipei.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Je kan op de KLM site gewoon een vlucht selecteren op een bepaalde datum en tijd, als je dan verder gaat kan je kiezen voor light, standaard en flex. Als je standaard kiest zie je gelijk hoeveel duurder je ticket wordt. Bij mij was dat 130 euro geloof ik. Vorig jaar maar 80 of 100 euro.

Ik kies nooit voor flex omdat dat veel te duur is. Je kan het verschil dus zien als je kiest voor standaard in de totaalprijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven