Entertainment alle pijlers

Niets liever dan een kind.

11-09-2019 22:46 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kijkt iemand dit?

Ik heb het toevallig net terug gezien. Beetje combi van babyboom en draagmoeder gezocht...

Zag dat er ook een donatie pagina is voor een van de stellen.
Afschuwelijk dat programma’s zo spelen met de emoties en levens van mensen. Een talentenjacht, oké. Maar spelen met een kinderwens? Ik vind het walgelijk.

edit: het blijkt meer een documentaire-achtig programma te zijn, dus ik heb te vroeg geoordeeld. Mijn fout.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 23:16
26.98% gewijzigd
Of misschien heb ik te vroeg geoordeeld. Ik had er laatst een nogal hyper stukje over gelezen, maar misschien volgen ze de stellen gewoon, meer als een documentaire. Dan heb ik niets gezegd.
Nitflex schreef:
11-09-2019 23:06
Of misschien heb ik te vroeg geoordeeld. Ik had er laatst een nogal hyper stukje over gelezen, maar misschien volgen ze de stellen gewoon, meer als een documentaire. Dan heb ik niets gezegd.
Volgens mij is het een documentaire serie
rosings schreef:
11-09-2019 23:07
Volgens mij is het een documentaire serie
Ja, dan is het anders. Maar ik las dus ook iets over geld ophalen, vandaar. Maar ik denk dat ik de strekking van het programma in dat artikel niet goed had begrepen.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week toevallig ook gekeken, weet niet precies wat ik er van vind. Maar bij sommige stellen vind ik dat het hun echt gegund is!
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
11-09-2019 23:15
Ja, dan is het anders. Maar ik las dus ook iets over geld ophalen, vandaar. Maar ik denk dat ik de strekking van het programma in dat artikel niet goed had begrepen.
Waar wordt tegenwoordig geen geld voor opgehaald?

Edit: Onder de aandacht brengen vind ik goed. Al hoewel ik vind dat het geen sport moet zijn om vroeg in je eentje te gaan voor een doner/draagmoeder.
Voorbeeld het verhaal van die homo jongen dat 29 is.
Ik vind dat echt te jong terwijl er nog zoveel op je pad kan komen.
Verhaal van die vrouw uit Enschede dat 35 is begrijp ik wel. Alleen de manier waarop was niet mijn keuze geweest, maar dat hoeft ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gezien en kan me zó slecht voorstellen dat je zover zou gaan in die rollercoaster aan emoties, om dan nog niet te spreken over de kosten. Ik heb zelf absoluut geen kinderwens, nooit gehad ook. Bizar vind ik het eigenlijk gewoon.
Trouwens wel echt toffe vent, die van het stel bij poging 15 die nu verder gaan met een donor. Zal hem ook niet in de kouwe kleren gaan zitten.
.
Anoniem262821034 schreef:
11-09-2019 23:27
Ik heb het gezien en kan me zó slecht voorstellen dat je zover zou gaan in die rollercoaster aan emoties, om dan nog niet te spreken over de kosten. Ik heb zelf absoluut geen kinderwens, nooit gehad ook. Bizar vind ik het eigenlijk gewoon.
Trouwens wel echt toffe vent, die van het stel bij poging 15 die nu verder gaan met een donor. Zal hem ook niet in de kouwe kleren gaan zitten.
Ik sta er hetzelfde in qua kinderwens als jij en dan vind je het inderdaad bizar.

Dat stel waar je het over hebt was laatst bij Beau. De vrouw zei toen zo iets als: "Leven zonder een kind, wat voor levenskwaliteit heb je dan?" Toen dacht ik wel even dat therapie misschien doeltreffender en goedkoper is dan waar zij mee bezig zijn.
Vind het een mooi programma. Heb zelf ook lange tijd in de medische molen gezeten om een kind te krijgen. Dat is gelukkig gelukt. Een tweede is nooit gelukt. De emoties herken ik wel, al heb ik de wens voor een tweede nooit zo heftig beleeft als dat stel met het kindje. Natuurlijk verdriet en afscheid van een wens, maar de dankbaarheid voor in elk geval 1 kind was groot. Pijn doet het zeker, maar je zegeningen tellen gaf mij de juiste positiviteit.

Heb echt te doen met de stellen die zoveel pogingen hebben gedaan en nog met lege handen staan... Hopelijk voor hen ooit een kind.

En over de opmerkingen hierboven: zonder kind was mijn levenskwaliteit echt niet minder, wel anders, maar ook absoluut goed. Ik ken de jaren van pijn en verdriet, maar was denk ik wel realistisch daarin. Ook zonder kind is geluk echt te vinden. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
11-09-2019 23:35
Ik sta er hetzelfde in qua kinderwens als jij en dan vind je het inderdaad bizar.

Dat stel waar je het over hebt was laatst bij Beau. De vrouw zei toen zo iets als: "Leven zonder een kind, wat voor levenskwaliteit heb je dan?" Toen dacht ik wel even dat therapie misschien doeltreffender en goedkoper is dan waar zij mee bezig zijn.

Ja ik had ze inderdaad gezien bij Beau, anders had ik waarschijnlijk heel het programma niet eens gekeken. Ik zat ook vol verbazing te kijken toen ze dat zei. Ik vind het niet erg gezond klinken eigenlijk, obsessief. Ik vraag me af hoe groot zijn kinderwens echt is, of in hoeverre hij zichzelf ‘opoffert’ voor haar. Op zich wel bijzonder hoe ze dit samen doorstaan, er knappen relaties om minder.

*edit/toevoeging.
Het doet me denken aan iemand die ook ZO ZO ZO graag een kind wilde, obsessief. Het duurde heel lang maar uiteindelijk wel via de natuurlijke weg. Toen was ze eindelijk zwanger, maar ze is heel de zwangerschap spuugziek geweest dus de roze wolk was ver te zoeken. Na de bevalling een enorme PPD waarbij ze met het kind over de rand van het balkon heeft gestaan, het een kussen over het gezichtje heeft gedrukt, uiteraard niet meer alleen mocht zijn, en binnen het jaar trok haar man het niet meer en zijn ze gescheiden.
Natuurlijk is het nooit helemaal te zeggen of er een verband is, maar ik denk echt dat haar obsessie en tegenvallende zwangerschap erg hebben bijgedragen aan het diepe gat waar ze in viel.
.
Anoniem262821034 schreef:
12-09-2019 00:12
Ja ik had ze inderdaad gezien bij Beau, anders had ik waarschijnlijk heel het programma niet eens gekeken. Ik zat ook vol verbazing te kijken toen ze dat zei. Ik vind het niet erg gezond klinken eigenlijk, obsessief. Ik vraag me af hoe groot zijn kinderwens echt is, of in hoeverre hij zichzelf ‘opoffert’ voor haar. Op zich wel bijzonder hoe ze dit samen doorstaan, er knappen relaties om minder.

*edit/toevoeging.
Het doet me denken aan iemand die ook ZO ZO ZO graag een kind wilde, obsessief. Het duurde heel lang maar uiteindelijk wel via de natuurlijke weg. Toen was ze eindelijk zwanger, maar ze is heel de zwangerschap spuugziek geweest dus de roze wolk was ver te zoeken. Na de bevalling een enorme PPD waarbij ze met het kind over de rand van het balkon heeft gestaan, het een kussen over het gezichtje heeft gedrukt, uiteraard niet meer alleen mocht zijn, en binnen het jaar trok haar man het niet meer en zijn ze gescheiden.
Natuurlijk is het nooit helemaal te zeggen of er een verband is, maar ik denk echt dat haar obsessie en tegenvallende zwangerschap erg hebben bijgedragen aan het diepe gat waar ze in viel.
Bij Beau zag je wel dat het van hem al niet meer zo hoeft en dat hij het inderdaad voor haar doet.

Wat een heftig verhaal. Ik ken ook iemand die zo obsessief was met kinderen krijgen (is gelukkig niet zo gegaan als in jouw verhaal), maar ook echt obsessief. Erg triest.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
11-09-2019 23:27
Ik heb het gezien en kan me zó slecht voorstellen dat je zover zou gaan in die rollercoaster aan emoties, om dan nog niet te spreken over de kosten
Helaas werkt het dus zo voor veel mensen wel.
Ik heb het zelf mogen ervaren.
Zolang er niemand is die zegt dat het nooit gaat lukken blijf je hoop houden. Want stel dat je stopt, misschien was het tóch nog wel gelukt. Dus je gaat door.

Wij hebben gelukkig mogen ervaren wat het is om vader/moeder te worden. We houden zielsveel van onze zoon. Maar pas nu weten we dat het krijgen van een kind niet zaligmakend is. Ons leven had een andere wending gekregen als hij niet was gekomen. Maar dat weten we nu. Toen we in de ellendige molen zaten konden en wilden we dat niet zien.
Toch heb ik verschillende mensen in mijn omgeving die heel graag kinderen wilden, maar waar het ook niet lukte en die toch al heel snel uit de medische trajecten zijn gestapt. Die hebben nu dus helaas inderdaad ongewenst geen kinderen. Van één stel weet ik wel dat ze er uitgebreid voor in therapie zijn gegaan en er nu vrede mee zeggen te hebben. Bij de anderen weet ik niet wat er écht in hun omgaat.
Alle reacties Link kopieren
Ikbenikenjijbentjij schreef:
12-09-2019 07:58
Helaas werkt het dus zo voor veel mensen wel.
Ik heb het zelf mogen ervaren.
Zolang er niemand is die zegt dat het nooit gaat lukken blijf je hoop houden. Want stel dat je stopt, misschien was het tóch nog wel gelukt. Dus je gaat door.

Wij hebben gelukkig mogen ervaren wat het is om vader/moeder te worden. We houden zielsveel van onze zoon. Maar pas nu weten we dat het krijgen van een kind niet zaligmakend is. Ons leven had een andere wending gekregen als hij niet was gekomen. Maar dat weten we nu. Toen we in de ellendige molen zaten konden en wilden we dat niet zien.
Ik heb weliswaar geen kind, maar ik denk dat het soms gewoon makkelijker is als er niets mogelijk is. Vroeger was het gewoon, het lukt niet en de enige optie die je had was adoptie. Nu zijn er misschien teveel mogelijkheden.
Lijkt mij inderdaad een dingetje als je het heel graag wilt, want je kunt best lang door blijven gaan. Dus het is voor de wensouders ook lastiger om te stoppen, want er zijn nog mogelijkheden...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Gekeken, voor mij zelfde strekking als Lauren! Ik wil een kind!. Verschil is dat het bij lauren allemaal in 1x lukt en bij niets liever dan een kind niet.

Ik kijk, omdat ik in dat schuitje zit. 29 jaar en in traject om alleenstaande moeder te worden. Iemand vond dat te jong, hoezo? Je gaat toch niet je leven 'wachten' tot er iemand is waarmee je oud wilt worden en die ook nog eens een kind met je zou willen krijgen?

Maar dit onderwerp is een eindeloze discussie omdat een (oer)wens niet te meten valt en daarom niet is uit te leggen.

Nu zou ik (ondanks de rompslomp) niet anders wensen, in mijn omgeving zie ik te veel relaties/huwelijken stuk gaan. Dan moet je je kind dus ergens heem brengen waar je wellicht helemaal niet achter staat. Nee dankje.

Terug naar de programma's, goed dat ze dit soort zaken gaan verfilmen. Het is namelijk niet allemaal rozengeur en manenschijn..
dianaf^ Eens, je staat tegenwoordig sowieso vaak voor medische keuzes die vroeger geen keuze geweest zouden zijn. Euthanasievraagstukken bij mensen die 100 jaar geleden allang overleden zouden zijn bijvoorbeeld. Maar da’s weer een hele andere kwestie.
depster schreef:
12-09-2019 08:12
Gekeken, voor mij zelfde strekking als Lauren! Ik wil een kind!. Verschil is dat het bij lauren allemaal in 1x lukt en bij niets liever dan een kind niet.

Ik kijk, omdat ik in dat schuitje zit. 29 jaar en in traject om alleenstaande moeder te worden. Iemand vond dat te jong, hoezo? Je gaat toch niet je leven 'wachten' tot er iemand is waarmee je oud wilt worden en die ook nog eens een kind met je zou willen krijgen?

Maar dit onderwerp is een eindeloze discussie omdat een (oer)wens niet te meten valt en daarom niet is uit te leggen.

Nu zou ik (ondanks de rompslomp) niet anders wensen, in mijn omgeving zie ik te veel relaties/huwelijken stuk gaan. Dan moet je je kind dus ergens heem brengen waar je wellicht helemaal niet achter staat. Nee dankje.

Terug naar de programma's, goed dat ze dit soort zaken gaan verfilmen. Het is namelijk niet allemaal rozengeur en manenschijn..
Ik ken iemand die kind is van een donor en een alleenstaande moeder. Die is daar heel ongelukkig onder door allerlei redenen en misschien zijn die specifiek voor zijn situatie, maar hij zegt dit bij meerdere lotgenoten te herkennen. Hoe dan ook, het kind zou het uitgangspunt moeten zijn, niet de kinderwens.

Maar ik heb makkelijk praten. Ik heb nooit een kinderwens gehad.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 12-09-2019 08:18
5.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Meisjevan4 schreef:
11-09-2019 23:23
Vorige week toevallig ook gekeken, weet niet precies wat ik er van vind. Maar bij sommige stellen vind ik dat het hun echt gegund is!
Oh, en bij welke stellen niet dan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nitflex^ Ik vraag mij dan af. Als je geen gebruik maakt van alle mogelijkheden, krijg je dan als wensouder dan te horen dat je het blijkbaar niet graag genoeg wilt?

Ik merk namelijk met meer gewone dingen, dat als je op een gegeven moment de keuze maakt om ergens niet mee door te gaan, men nogal veroordelend is (je wilt niet genoeg), terwijl je soms iets dolgraag kunt willen, maar je ook realiseert dat de haalbaarheid te gering is of dit een te grote wissel op je trekt.

Mensen zijn soms nogal hard als je je leven niet perse wilt vormen zo als je wilt...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
12-09-2019 08:16
Ik ken iemand die kind is van een donor en een alleenstaande moeder. Die is daar heel ongelukkig onder door allerlei redenen en misschien zijn die specifiek voor zijn situatie, maar hij zegt dit bij meerdere lotgenoten te herkennen. Hoe dan ook, het kind zou het uitgangspunt moeten zijn, niet de kinderwens.

Maar ik heb makkelijk praten. Ik heb nooit een kinderwens gehad.
Ik ken een kind van een vader en moeder en die is daar heel ongelukkig onder. En hij zegt dit ook bij meerdere kinderen te herkennen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
12-09-2019 08:20
Ik ken een kind van een vader en moeder en die is daar heel ongelukkig onder. En hij zegt dit ook bij meerdere kinderen te herkennen.
Is ook zo.
dianaf schreef:
12-09-2019 08:19
Nitflex^ Ik vraag mij dan af. Als je geen gebruik maakt van alle mogelijkheden, krijg je dan als wensouder dan te horen dat je het blijkbaar niet graag genoeg wilt?

Ik merk namelijk met meer gewone dingen, dat als je op een gegeven moment de keuze maakt om ergens niet mee door te gaan, men nogal veroordelend is (je wilt niet genoeg), terwijl je soms iets dolgraag kunt willen, maar je ook realiseert dat de haalbaarheid te gering is of dit een te grote wissel op je trekt.

Mensen zijn soms nogal hard als je je leven niet perse wilt vormen zo als je wilt...
Ja! Dat weet ik van dat ene stel dat snel uit de medische trajecten stapte, men gaat er dan toch vanuit dat zij het niet zo graag wilden als sommige andere stellen.
Alle reacties Link kopieren
Heftig programma, wordt alleen zo typisch SBS neer gezet, veel herhaling en de doorgaan in de drama. Het programma geeft volgens mij wel redelijk weer hoe de ‘mmm’ eraan toe gaat. Wat een beeld geeft wat mensen in mijn omgeving door moeten maken.

Op precies het zelfde tijdstip wordt het programma van lauren, ik wil en kind uit gezonden. Zelfde insteek alleen wat ingewikkelder combinaties.

In het progamma SBS zeggen ze de hele tijd dat 1 op de 6 mensen problemen hebben met vruchtbaarheid. Wat wordt hiermee gezegd, dat 1 op de 6 stellen die een kind wil een medisch traject door moet? Dat lijkt mij erg veel!
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk zowel Lauren als deze. Lauren vind ik iets leuker omdat ik 3 stellen daarvan ken (draagmoeder wereldje). Het verbaast me ook hoe ver mensen gaan voor hun wens, maar volgens mij schuif je je grens in kleine stapjes steeds iets op.
Geen idee of een psychologisch traject onderdeel is van de procedure?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven