Centraal Moderatortopic

27-06-2019 18:17 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.


Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/

Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-125/list_messa ... 11?style=4

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Zo’n gebbetje heeft zowel Star als mij wel eens een ban opgeleverd. Maar dat weet de CM en er wordt echt heel goed naar de context gekeken.
En als je dan al een argument hebt waaruit je kan zien dat de reden niet klopt, wordt de reden veranderd. Negatief woord gebruiken bijvoorbeeld.
Er zijn al zoveel suggesties gedaan, op 98% daarvan wordt niet eens gereageerd.
the_Wicked_Witch schreef:
12-09-2019 15:22
Er zijn al zoveel suggesties gedaan, op 98% daarvan wordt niet eens gereageerd.
Geen behoefte aan feedback.
Suðri schreef:
12-09-2019 15:33
Geen behoefte aan feedback.

Nou, dat was 1 van de voorstellen waarop terug gekomen zou worden. Toch alweer een maand of meer geleden.
the_Wicked_Witch schreef:
12-09-2019 15:37
Nou, dat was 1 van de voorstellen waarop terug gekomen zou worden. Toch alweer een maand of meer geleden.
Veiligheid: doen wat je zegt en zeg wat je doet.
Alle reacties Link kopieren
@CM,

Je mist een paar memo’s. 📕📂🗳
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva schreef:
12-09-2019 13:58
Hi yasmijn,

Dank voor je berichtje. Wil ten eerste zeggen dat ik weet dat dit voor veel oudgedienden zo voelt/is, en dat vind ik ook heel vervelend. Maar door de groei van het Viva Forum in die 20 jaar kunnen we ook niet anders dan soms wat strenger optreden. We willen een veilige en gezellige plek creëeren voor iedereen, niet alleen voor de forummers die er vanaf het begin aan bij zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik wil dat jullie je gebbetjes kunnen maken, maar ik hoop dat jij ook begrijpt dat wij niet alles door de vingers kunnen zien omdat dit voor anderen heel anders kan overkomen.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Maar dat lukt dus niet. Sterker, door vaak te streng en per mod heel anders te modereren voelt het als onveilig en ongezellig.
Onveilig omdat je niet weet wat het volgende is dat ineens na jaren een probleem blijkt te zijn en waarvoor je plotseling een ban kunt oplopen, ongezellig omdat je vooral heel zoetjes moet forummen en vooral niet teveel uit de hoek mag komen want stel je voor dat het niet begrepen wordt door een meelezer.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
12-09-2019 16:43
Maar dat lukt dus niet. Sterker, door vaak te streng en per mod heel anders te modereren voelt het als onveilig en ongezellig.
Onveilig omdat je niet weet wat het volgende is dat ineens na jaren een probleem blijkt te zijn en waarvoor je plotseling een ban kunt oplopen, ongezellig omdat je vooral heel zoetjes moet forummen en vooral niet teveel uit de hoek mag komen want stel je voor dat het niet begrepen wordt door een meelezer.
Ja dat.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Grobbekuiken_ schreef:
12-09-2019 16:43
Maar dat lukt dus niet. Sterker, door vaak te streng en per mod heel anders te modereren voelt het als onveilig en ongezellig.
Onveilig omdat je niet weet wat het volgende is dat ineens na jaren een probleem blijkt te zijn en waarvoor je plotseling een ban kunt oplopen, ongezellig omdat je vooral heel zoetjes moet forummen en vooral niet teveel uit de hoek mag komen want stel je voor dat het niet begrepen wordt door een meelezer.
Heel erg eens.
Alle reacties Link kopieren
En dan herhaal ik Su ook nog maar even.
Suðri schreef:
12-09-2019 15:41
Veiligheid: doen wat je zegt en zeg wat je doet.
Dit, exact dit, is één van de eerste dingen die je leert in een communicatiecursus en precies dát wat jullie consequent nalaten te doen.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva schreef:
12-09-2019 13:43
Hi Kikkertje79,

Ik begrijp dat het voor jullie heel vervelend is dat het lijkt alsof er niet direct iets gedaan wordt aan de titels in de Lees Ook. Ik bespreek het echter steeds met de online redactie wanneer er titels tussen zitten die echt te ver gaan, dan worden deze aangepast. Ik beloof dat ik hier zelf ook beter op zal letten wanneer er titels bij zitten die te heftig zijn, en zal de redactie dan verzoeken hier iets aan te doen.

Wat betreft de erotische podcast-banner, deze heb ik aan laten passen!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
En zo'n redactie kan zelf niet bedenken dat als er zoveel klachten over komen, het misschien handig is niet te wachten op wanneer jij het aangeeft maar zelf initiatief te nemen?
Kennelijk nemen die ons ook al niet erg serieus. Gaat lekker zo.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
12-09-2019 16:43
Maar dat lukt dus niet. Sterker, door vaak te streng en per mod heel anders te modereren voelt het als onveilig en ongezellig.
Onveilig omdat je niet weet wat het volgende is dat ineens na jaren een probleem blijkt te zijn en waarvoor je plotseling een ban kunt oplopen, ongezellig omdat je vooral heel zoetjes moet forummen en vooral niet teveel uit de hoek mag komen want stel je voor dat het niet begrepen wordt door een meelezer.
Nogmaals cm, jullie doen vast op jullie manier je best.

Maar je kunt toch niet ontkennen dat het met een kleiner forum drukker was dan met het grote forum van nu?
Dat komt omdat het voor nieuwelingen (m.u.v. trollen en vernieuwde Nicks) niet sprankelend, uitdagend, leuk, scherp, grappig, wathuhwat, pfoewateenmening, enz meer is. Jullie hebben heel ‘gezellig’ en vast en zeker met de beste bedoelingen het forum vakkundig doodgemoddereerd met een overdaad aan betuttelende en vage regeltjes.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Dank jullie wel voor jullie feedback, ik begrijp wat jullie zeggen. Het consistenter modereren en het beter begrijpen van de context zal ik z.s.m. met de moderators bespreken en we gaan ons best hiervoor doen. Dit lukt misschien niet 1, 2, 3, en ik hoop op jullie begrip daarvoor.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva schreef:
12-09-2019 17:21
Beste forummers,

Dank jullie wel voor jullie feedback, ik begrijp wat jullie zeggen. Het consistenter modereren en het beter begrijpen van de context zal ik z.s.m. met de moderators bespreken en we gaan ons best hiervoor doen. Dit lukt misschien niet 1, 2, 3, en ik hoop op jullie begrip daarvoor.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Fijn.

Zouden jullie de regelmatig terugkerende suggestie om ‘op de man’-stafjes alleen te beoordelen als de arme onderliggende man zélf staft ook willen bespreken?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
12-09-2019 17:25
Fijn.

Zouden jullie de regelmatig terugkerende suggestie om ‘op de man’-stafjes alleen te beoordelen als de arme onderliggende man zélf staft ook willen bespreken?
Gaan we doen.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Napraat is vol, mogen we een nieuw deeltje?
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
13-09-2019 10:37
Napraat is vol, mogen we een nieuw deeltje?
Beste Marana,

Napraattopic deel 117 is geopend!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
13-09-2019 11:11
Beste Marana,

Napraattopic deel 117 is geopend!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar het zou handig zijn als jullie een linkje naar het nieuwe topic plaatsen in het oude deel.
¡Apagando las luces!
ModeratorViva schreef:
13-09-2019 11:11
Beste Marana,

Napraattopic deel 117 is geopend!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Kan het sticky-etiket er op svp?
Alle reacties Link kopieren
Dag,

Mag voor mij de pijler 'actueel' en de pijler 'zwanger' worden geblokkeerd? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
broekrok schreef:
13-09-2019 11:27
Kan het sticky-etiket er op svp?
Yes, het topic is sticky gemaakt!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Snuffel95 schreef:
13-09-2019 11:57
Dag,

Mag voor mij de pijler 'actueel' en de pijler 'zwanger' worden geblokkeerd? Alvast bedankt!
Beste Snuffel95,

De pijlers zijn voor je geblokkeerd.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
CommunityManagerViva schreef:
13-09-2019 12:01
Yes, het topic is sticky gemaakt!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Dank
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
13-09-2019 11:17
Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar het zou handig zijn als jullie een linkje naar het nieuwe topic plaatsen in het oude deel.
Ik herhaal het maar even ;-D
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
13-09-2019 12:25
Ik herhaal het maar even ;-D

Beste SombraOnline,

Ik heb een link toegevoegd aan het oude deel.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven