De buurvrouw

13-09-2019 16:50 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het leed dat bovenbuurvrouw heet,

Sinds 2016 woon ik samen met mijn vriend in een leuk appartementencomplex,(koop)
nooit problemen gehad en de
linker en rechterburen zijn schatten van mensen maar alleen de buurvrouw die recht boven mij woont

Ik ben een roker,
Ik rookte altijd gewoon op mijn balkon
En de bovenbuurvrouw schreeuwde regelmatig woorden als
asociaal, rook, ellende, hoer
Niet wetende dat mevrouw het tegen mij bleek te hebben.

Totdat ik zon week of drie geleden mijn hoofd over de rand stak na de zoveelste scheldkannonade om te vragen of mevrouw het tegen mij had en of ze er last van had...
En dat had ze
Netjes gesproken beloofd rekening te houden met haar en omdat zij het nodig vind om 24/7 alle ramen en deuren open te hebben ben ik verplaatst naar de afzuigkap...
Nu wil het feit dat ik de afgelopen drie weken continue lastig word gevallen
Ze belt aan soms om 10 uur savonds om te klagen over de lucht en de ventilatie en dat ze een sterke reuk heeft
Ze gaf aan gepensioneerd te zijn
Dus die zit de hele dag thuis,

Afgelopen dinsdag was de druppel
Mevrouw kwam met veel bombarie aan de deur heftig snuffelend naar een "wietgeur"
Ik rook eens in de zoveel tijd een jointje inmiddels met Hg nare geurtjes in de hand
Maar direct werd er gedreigd met politie brandweer en meester visser en de VVE, toch mevrouw beleefd te woord gestaan
Ik heb nieuwe koolstoffilters voor de zuigkap besteld een scala aan verfrissers en dergelijke...

Wat moet ik hiermee? Ik voel mij een vreemde in mijn eigen huis

ik snap dat je anno 2019 een paria bent als je rookt.. Maar wat kan ik hiermee?
Is het terecht dat ze bij elke scheet aan de deur komt?
nee niet terecht
Alle reacties Link kopieren
Negeren, en niet meer open doen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Gewoon op je balkon roken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt haar aangeven dat ze met stroop meer vliegen vangt dan met azijn.
Dus dat je prima mee wilt denken en dit graag wilt doen op 28 september met ene kop koffie, omdat het dan burendag is. Kennismaken met elkaar (want ik denk maar zo dat dit niet is gebeurd) en het er gewoon eens op een normaal, bedaard moment over hebben.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog in een flat woonde vond ik het ook smerig als de benedenbuurvrouw rookte, maar dan deed ik op dat moment mijn raam/balkondeur dicht. Kan moeilijk van mn buren verwachten dat ze eerst een blok omlopen voordat ze een sigaret opsteken.
Ik zou ook niet meer open doen als ze om de haverklap aan de deur staat.
Ik heb ook van die rokende buren. Wel lekker hoor een hapje eten en een snuifje rooklucht . Alleen zeg ik er niets van.
‘S avonds doet de buuf ook nog een blowtje als de kinderen op bed liggen.
Alle reacties Link kopieren
tja.. het is vervelend voor buurvrouw dat zij last heeft van jouw rook maar het is je eigen huis. Je houdt er al rekening mee .. meer kan je m.i. niet doen. Zolang er in de reglementen van de VVE niet staat dat je niet mag roken of blowen zou ik er verder niets mee doen.

Ik woonde vroeger ook in een appartement (jaren 50 dus kieren en gaten) en rook ik ook de rook van de onderbuurvrouw.. smerig. maar ja.. dus ik had speciale luchtverfrisser gekocht die heel specifiek rook lucht absorbeerde of zoiets.. ik zou dat proberen op te duikelen en aan haar geven.. En fijne dag verder...
Alle reacties Link kopieren
Mja. Ik heb zelf twee stevige rokers als onderburen, en ik baal eerlijk gezegd ook wel als het in de zomer 's avonds eindelijk een beetje afgekoeld is en ik m'n ramen weer dicht kan doen omdat anders m'n huis blauw staat, maar uiteindelijk sta je gewoon in je recht om te roken in je eigen huis en heeft ze pech gehad.

En zo tekeer gaan is gewoon enorm asociaal.
Lullig dat het zo gaat. Ik heb zelf ook last vd rook van mijn buren, sigaretten en wiet. Ik snap dat zij ook in hun eigen huis zijn maar het is echt oervervelend om andermans zooi in je huis te ruiken. Maar ik ga niet gillen en schelden. Ik vervloek ze in stilte en zoek een ander huis.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
13-09-2019 18:52
Gewoon op je balkon roken.
Dit is wel super asociaal.
Alle reacties Link kopieren
Tja, je doet al genoeg zo te zien.
Nodig haar een keer uit en heb het erover. Blijft ze dan aan de gang, dan niet meer op reageren en niet meer opendoen. Laat haar iedereen maar inschakelen dan.

Al begrijp ik wel dat het roken vies is, ze hoeft je geen 'hoer' te noemen. Onze buren roken ook in hun tuin en als je buiten zit te eten of we hebben het slaapkamerraam open, dan komt die vieze lucht ook binnen. Wij doen het raam dan maar dicht, je kunt niet van je buren verlangen dat ze niet roken in hun eigen tuin.
Waarom rook je zelf niet binnen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je of op het balkon roken en anders onder de afzuigkap? Heb je last van de rook?
Alle reacties Link kopieren
Waar rook je dat jointje trouwens? Misschien ligt het aan mij (want heb hier weleens gelezen dat sommigen het heerlijk vinden ruiken), maar ik vind een wietgeur dus echt heel smerig. Vind het naar oud zweet ruiken.
Laat de VVe de interne afzuiging eens nakijken. Lijkt me niet de bedoeling dat interne lucht bij een ander terecht komt.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
13-09-2019 19:01
Waarom rook je zelf niet binnen?
En koopt een goede luchtververser. Winix doet het heel goed tegen rook.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
minnimouse schreef:
13-09-2019 19:02
Waar rook je dat jointje trouwens? Misschien ligt het aan mij (want heb hier weleens gelezen dat sommigen het heerlijk vinden ruiken), maar ik vind een wietgeur dus echt heel smerig. Vind het naar oud zweet ruiken.
Ik ga er van kokhalzen. Op straat loop ik ook echt om als er iemand voor me loopt die blowt.
Buurvrouw heeft geen poot om op te staan maar ik vind het ook smerig als de sigaretten- of wietlucht van mijn buurman bij ons door het ventilatierooster naar binnen komt. Maakt eigenlijk niet uit welke smerige lucht. Ik vind de eeuwige BBQ of vuurkorf van de buren ook vies. Maar het is net als met geluid: je moet het treffen met je buren.

Ik heb geen tip hoe je er verder mee om kan gaan. Wat is eigenlijk de reden dat je niet gewoon in je eigen huis rookt? (Ik bedoel dus niet onder de afzuigkap)
Oh ik zie nu dat ik niet de enige ben die vraagt waarom je niet in je eigen huis rookt. :P
Alle reacties Link kopieren
misschien helpt het als je bij je voordeur rookt ipv op je balkon?
Alle reacties Link kopieren
De buurvrouw had het natuurlijk anders aan moeten pakken maar ik vind het wel naïef dat je zelf niet kon bedenken dat roken op het balkon voor de bovenbuurvrouw heel vervelend is.
Ze ruikt blijkbaar ook dat je wel eens blowt anders komt ze er niet over klagen en ook dat vind ik niet kunnen.

Ikzelf heb astma en ik kan me zo goed indenken dat je buurvrouw echt overlast van je heeft. Nogmaals hoe je buurvrouw jou aanspreekt vind ik ook niet kunnen, het klinkt als een wisselwerking.

Dan maar gewoon in je woonkamer roken als de buurvrouw dan nog last heeft ligt het echt aan je woning en dan kan wellicht, bij huur, de woningbouw iets betekenen voor jullie.
Ow ja en ik zou de buurvrouw wel met klem verzoeken om je niet uit te schelden dat is nergens voor nodig.
ibiopviva wijzigde dit bericht op 13-09-2019 20:16
8.67% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik zou ook niet blij zijn met jou als onderbuurvrouw maar liever dat je dan op het balkon rookte dat ik de ramen dicht kon doen. Als het langs binnen je huis in komt is het wel heel naar.

Je zou ook kunnen stoppen met roken. Is erg gezond en bespaart geld.
Dat jij nog in gesprek gaat met iemand die je voor hoer uitscheldt. Dan houdt de redelijkheid toch wel snel op, lijkt me.
Jemig wat een reacties.. Ik rook zelf ook en niet in huis, enkel buiten in de tuin, bij de open achterdeur of uitzonderlijk onder de wasemkap. Niet elke roker rookt graag zijn eigen huis blauw en geel. Lijkt me geen hogere wiskunde.

ik blijf het op mijn beurt apart vinden dat bovenburen het huis blauw hebben staan omdat de onderburen op hun balkon roken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven