Een andere kijk op de jaren vijftig.

15-09-2019 21:57 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/getuige ... ~b9b38c09/
Bovenstaande geeft echt wel een andere kijk op de jaren vijftig.
Veel oudjes denken zeer vaak dat het vroeger veel beter was en dat ook nog in de tijd dat zij zelf kind waren geweest.
Rottigheden zijn natuurlijk van alle tijden. Dit heeft dus niks te maken met rangen,standen, verandering samenstelling van de bevolking en ga zo maar door.
Het is daarom tijd voor de Amsterdamse politiek om schoon schip te maken.
Alle reacties Link kopieren
Wie moet er schoon schip maken dan? De daders zijn dood.
Iedere dag is gehaktdag
DeSlager schreef:
15-09-2019 22:13
Wie moet er schoon schip maken dan? De daders zijn dood.
Ik heb dezelfde vraag.
Goh nou, verrassend
Alle reacties Link kopieren
Seksueel misbruik is iets van alle tijden en zal helaas ook nooit verdwijnen.

Verder hebben de ‘oudjes’ waar jij het over hebt wel degelijk een punt: het was allemaal een stuk overzichtelijker. (Wat tegelijkertijd betekent een stuk minder kansen dan wij nu hebben)
Het is pas nu, in de 21ste eeuw, dat er iets aan gedaan wordt en dan te bedenken dat de oude Grieken al schandknaapjes hadden en wie weet was het toen al duizenden jaren aan de gang.
Al die kinderen zijn niet meer te redden, ze hebben het mee moeten maken en daar valt niets meer aan te veranderen.
Het enige dat nu nog gedaan kan worden is het NU te voorkomen en NU de daders keihard aan te pakken, zodat het in de toekomst hopelijk niet meer gebeuren zal, al heb ik daar een hard hoofd in, want de figuren die zich daarmee bezighouden zijn onverbeterlijk.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
15-09-2019 22:18
Seksueel misbruik is iets van alle tijden en zal helaas ook nooit verdwijnen.
Dit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Wat een goed geschreven stuk in het Parool.
En wat ontzettend triest dat dit gebeurd is. Ik hoop dat er door dit stuk nog meer slachtoffers zich melden.
Alle reacties Link kopieren
Misbruik is inderdaad van alle tijden en de zwakkeren vallen als eerste ten prooi.

Daarom belangrijk dat dit verhaal verteld wordt en er onderzoek plaatsvindt.

Als er nog een schuldige leeft, mag deze niet in vrijheid sterven.
goedzo schreef:
15-09-2019 21:57

Het is daarom tijd voor de Amsterdamse politiek om schoon schip te maken.
Ja,laten we voorstellen die zwembaden te slopen en al die mensen te ontslaan! Oh wacht, de zwembaden staan er niet meer en de betrokkenen zijn al lang dood.

Het is vreselijk dat het gebeurde maar heeft niets te maken met de politiek van nu. Amsterdam is druk bezig met het aanpakken van prostitutie, waar ook veel mensenhandel bij komt kijken. Maar ik geloof er niets van dat er nu een kringetje welgestelden naar blote kinderen zit te kijken en dat algemeen bekend is maar niemand iets doet. Dat kan gewoon niet meer in deze tijd, dat soort dingen zit nu op het dark web. Dus op welke manier schoon schip maken=
Wat is nou het doel van dit topic TO? Je neemt zelf niet eens deel, best gek.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
17-09-2019 09:58
Ja,laten we voorstellen die zwembaden te slopen en al die mensen te ontslaan! Oh wacht, de zwembaden staan er niet meer en de betrokkenen zijn al lang dood.

Het is vreselijk dat het gebeurde maar heeft niets te maken met de politiek van nu. Amsterdam is druk bezig met het aanpakken van prostitutie, waar ook veel mensenhandel bij komt kijken. Maar ik geloof er niets van dat er nu een kringetje welgestelden naar blote kinderen zit te kijken en dat algemeen bekend is maar niemand iets doet. Dat kan gewoon niet meer in deze tijd, dat soort dingen zit nu op het dark web. Dus op welke manier schoon schip maken=
Eppie Epstein deed weinig anders met zijn vrienden, waaronder prins Edward. Tot een paar maanden geleden.

Wees aub niet zo naief te denken dat dit nu niet meer zou voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat een kans dat binnenkort Marc Dutroux de gevangenis mag verlaten.
Niet zo lang geleden mocht vereniging Martijn nog bestaan.
Iets verder in het verleden bestond er ook nog zoiets als RozeLinks.
Ik kan mij overigens wel voorstellen dat de huidige bestuurders van Amsterdam dit zijn vergeten of willen vergeten, maar mijn opening van deze topic bestaat daarentegen nog steeds.
Het kan best zijn dat de huidige welgestelden in Amsterdam plotseling het licht hebben gezien, maar zeker weten doen we dat natuurlijk niet.
goedzo schreef:
24-09-2019 19:55
Er bestaat een kans dat binnenkort Marc Dutroux de gevangenis mag verlaten.
Niet zo lang geleden mocht vereniging Martijn nog bestaan.
Iets verder in het verleden bestond er ook nog zoiets als RozeLinks.
Ik kan mij overigens wel voorstellen dat de huidige bestuurders van Amsterdam dit zijn vergeten of willen vergeten, maar mijn opening van deze topic bestaat daarentegen nog steeds.
Het kan best zijn dat de huidige welgestelden in Amsterdam plotseling het licht hebben gezien, maar zeker weten doen we dat natuurlijk niet.
Geen idee wat je nou schrijft. Er worden nog steeds groepsgewijs/ in verenigingsverband groepen kinderen misbruikt en gefotografeerd?
Alle reacties Link kopieren
Voor filmmakers is dit een mogelijkheid om dit slechte verleden te filmen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven