Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Lente is mijn favoriete seizoen. :couple:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Van mij ook, omdat het dan weer warmer wordt. Maar zomer is écht favoriet. En dan goed warm. Dit weer van nu, vreselijk :purple:

Maar goed, schouders eronder, we gaan weer verder :sun:

Ik bedoelde ook de fles, Lientje :rofl: :cheers:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
17-09-2019 17:34
Van mij ook, omdat het dan weer warmer wordt. Maar zomer is écht favoriet. En dan goed warm. Dit weer van nu, vreselijk :purple:

Maar goed, schouders eronder, we gaan weer verder :sun:

Ik bedoelde ook de fles, Lientje :rofl: :cheers:
Prima weertje vandaag hoor tussen de buien door.
En van een hele fles ga jij niet out???
Als ik één glaasje neem ben ik al dronken! :rofl:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dreamer schreef:
17-09-2019 17:34


Ik bedoelde ook de fles, Lientje :rofl: :cheers:
Bienvenue a France :biggrin:
Alhoewel man en ik een fles delen. Dat wel weer
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Lientje! Duimen draaien!

Yellow, wat een hork, dan heb je er ook niets aan.

Liese, ziek of werkloos zijn is een hele baan :@@:

Dreamer, Wat in het vat zit verzuurt niet o_o Hopelijk helpen ze je wat sneller dan 2020...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Bij reva geweest, goed gesprek gehad.
Daarna naar stichting leergeld. Heeeeel lang gesprek gehad, was wel gezellig. Besloten dat ik eerst voor een dagdeel in de week daarmee bezig ga en kijk hoe dat gaat. Ik krijg dan een aantal cliënten onder mijn hoede en daar ga ik mee aan de slag voor subsidieaanvragen etc. Horen ook huisbezoeken bij. Een stukje daarvan doe ik deels op kantoor en de rest kan ik gewoon thuis doen. Komt dan een soort van vrijwillig in dienst van een van de ROC’s hier. Ze hebben veel meer mensen die in de zw zitten. Moet dit sowieso uitproberen want anders zeggen ze straks voor de wia: toedeloe je hebt te weinig gedaan om te onderzoeken wat je wel en niet kan.
Even thuis geweest en toen kids halen, die hadden vriendinnetjes mee. Mijn broertje kwam nog aanwaaien. Dus de dag was weer vol.
Net kwamen de meiden naar binnen dat ze een muisje van de katten hadden gered maar het beestje kon zijn achterlijfje niet meer gebruiken dus ja... Ik moest de dierenambulance van ze bellen maar ja, weet dan al wat ze zeggen ;) maar dan horen ze het ook van een ander. Ik heb uitgelegd dat dit muisje sowieso dood gaat nu en dat ze hem beter in de bosjes kunnen zetten.
Gelukkig pakken ze het dan verder wel goed op.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Dat klinkt echt heel leuk Suzy!

En ziek zijn is inderdaad bijna een baan. Als je werkeloos bent en in staat bent om te werken, begrijp ik best dat ze van je verlangen dat werk zoeken een belangrijk deel van je dag inneemt, maar als je ziek bent, liggen je prioriteiten niet zozeer bij het UWV.
Alle reacties Link kopieren
Wat klinkt dat fijn Suzy, die werkplek.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Klinkt leuk Suzy.

Hier gaat het zijn gangetje. Bij de revalidatie bezig met balans aanbrengen in je dag en dat is nog wel een dingetje. Er speelt op het werk veel, revalidatie eist zijn tol maar van mezelf moet toch ook het huis een keer gepoetst en de was gedaan. Dus ik heb even ruzie met mezelf. Ook erg keelpijn en verkouden nu dus al met al niet mn beste week.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Werd ook ‘op mijn vingers getikt’ hoor bij de reva want balans aanbrengen in je dag is gewoon lastig aangezien we niet in een vacuüm leven ;).
Eigenlijk komt het er vooral op neer dat je ‘nee’ leert zeggen en je eigen grenzen bewaakt terwijl je ook niet een ander tekort wil doen (collega’s, familie, vrienden, kinderen etc).
Vandaag had ik dus absoluut geen balans :rofl:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Wtf... Mijn warrige bedrijfsarts had gevraagd bij het laatste gesprek of ik de papieren van UWV wilde opsturen want die had hij niet. Dus ik heb ze gescand en opgestuurd en daarna heeft ie zijn bevindingen naar mijn werkgever gestuurd. Dat kreeg ik net toegestuurd.
Open ik dat en staat er dat ie zijn excuus maakt dat het zo lang duurde want klant had moeite met het opsturen van de stukken sinds mei! Hallo! Je vraagt er twee weken geleden pas naar.
Legt daarbij uit dat ie het was vergeten en dat ie moet verantwoorden dat we het tweede spoor niet bewandelen.

Vervolgens staat er dat ik UWV niet goed heb begrepen en dat het tweede spoor ingezet gaat worden. Hoe dan! Ik heb destijds die papieren van UWV gekregen, en ben gebeld door die arts met haar conclusie: niet inzetbaar voor werk want te onbetrouwbaar ivm dan wel en dan niet inzetbaar. Heb verder ook alleen de conclusies gelezen toen. (Arbeidskundige: geen voorbeelden van functies waarbij ik meer dan 65% kan verdienen van het maatmanloon. Arts: conclusie: klant is ongeschikt tot het verrichten van zijn arbeid. Zie de rest de functionele mogelijkhedenlijst)
Dus nu ik die voor mij vage opmerking van de bedrijfsarts lees ga ik dat rapport nog eens lezen. Ja, shit. In die functionele mogelijkhedenlijst staat dat ik wel 4(!) uur kan werken per dag en 20u per week maar niet 4u achter elkaar. Die lijst heb ik verder nooit echt bekeken omdat die arts zei aan de telefoon dat ik niet inzetbaar ben voor werk en de arbeidskundige geen mogelijkheden voor werk ziet.
En als ik dan verder kijk naar wat ze hebben ingevuld als mogelijkheden dan staat er oa dat ik 150x per uur kan buigen. Ik kan niet bukken want dan ontploft mijn hoofd. En dat er geen concentratiebeperkingen zijn. Terwijl die er nou juist wel zijn.
Er staat dat ik niet in een koude omgeving kan werken (is niet eens ter sprake gekomen)
Kan 10kg duwen of trekken (container) nou dat is niet ter sprake gekomen maar ivm bekken kan dat ook niet. Kan niet eens een winkelwagentje duwen.

Gatver, had die mail nooit moeten openen voor het slapen gaan.

Maar goed, ik weet wel dat ik niet akkoord ga met het tweede spoor, zeker niet nu ik met die revalidatie bezig ben. Dan doen ze maar een herkeuring.
Stom van mij dat ik die lijst verder niet heb gelezen maar ik las de conclusies en dat leek mij voldoende icm het telefoontje. Dat van die vier uur arbeid per dag en 20u per week is toen ook zeker niet ter sprake geweest. Des te meer omdat die arts zei dat wanneer het mijn 2e jaars keuring was geweest ik gewoon was afgekeurd en in de wia oid zou komen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Severus_Snape schreef:
17-09-2019 21:59
Klinkt leuk Suzy.

Hier gaat het zijn gangetje. Bij de revalidatie bezig met balans aanbrengen in je dag en dat is nog wel een dingetje. Er speelt op het werk veel, revalidatie eist zijn tol maar van mezelfmoet toch ook het huis een keer gepoetst en de was gedaan. Dus ik heb even ruzie met mezelf. Ook erg keelpijn en verkouden nu dus al met al niet mn beste week.
Hierover is ooit tegen me gezegd, waarom moet dit eigenlijk van jezelf?
Wie heeft er last van als je het niet doet?
Toen zei im: no u ik! Want da gun ik het mezelf niet om rustig te zitten.
Maar je hebt er veel méér last van als je het wél doet, nl veel meer pijn.
Dat was wel een eyeopener.
Heeft overigens wel een aantal jaar geduurd voor ik dat eens goed los kon laten.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
17-09-2019 23:01
Werd ook ‘op mijn vingers getikt’ hoor bij de reva want balans aanbrengen in je dag is gewoon lastig aangezien we niet in een vacuüm leven ;).
Eigenlijk komt het er vooral op neer dat je ‘nee’ leert zeggen en je eigen grenzen bewaakt terwijl je ook niet een ander tekort wil doen (collega’s, familie, vrienden, kinderen etc).
Vandaag had ik dus absoluut geen balans :rofl:
En voor dit stukje loop ik dus nu bij de psycholoog.
Met daar de pijnlijke vraag: waaróm wil je eigenlijk iedereen pleasen?
Waarom een ander wél en jezelf niet? Vind nu jezelf minder belangrijk dan anderen?
En daar kwam het stuk verleden en jeugd naar boven. Bam!

Aldus, Severus en Suzy, herkenbaar.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
O jak Suzy, dat rapport van de arbeidsdeskundige brengt akelige herinneringen boven aan mijn keuring destijds. Daar stonden ook van de achterlijke conclusies in( welk gezond iemand kan nu 150 keer per uur bukken, echt debiel)
Bij mij; idd dat bukken, 30 keer per half uur een trap op en af en 3 uur achter elkaar kruipen . :facepalm: Kon ik zogenaamd allemaal. (6)
Echt. Ze sporen niet daar.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Die logica is ook zo onlogisch :facepalm:
Eigenlijk, want er is geen werk dat mijn maatmanuur dekt binnen mijn mogelijkheden dus afgekeurd maar kan wel vier uur werken op een dag. Maar niet langer dan een half uur achter elkaar. Koekoek. Wat verwachten ze dan?
Het is niet zo dat ik niet wil werken (liever wel) maar je leeft niet in een vacuüm en als douchen soms al alle activiteit is die je op een dag kan doen wordt het wel lastig.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Suzy: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Nee, welke baas wil nu dat je een half uur gaat werken, 2 uur rusten op een stretcher ofzo, weer een half uurtje werken, enz. Ze zien je aankomen. :facepalm:
Soms snap ik de wereld écht niet.

Ik ga ook maar eens werken nu.
Mijn bed uit komen valt me zwaar, tijd dat de klok teruggaat denk ik.
Alhoewel, dan valt het me ook zwaar.
Ben gewoon erg moe .

Als ik een uurtje aan het werk ben gaat het wel weer maar die eerste twee uur van de ochtend, pff.
En dan de avonden met pijn, waar ik dan soms niet van slapen kan, die vind ik ook zwaar.
Zolang ik bezig ben gaat het allemaal nog wel, maar als ik eenmaal ben gaan zitten en daarna weer omhoog moet... ik lijk dan wel 90.
Hebben jullie dat ook?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
suzyqfive schreef:
18-09-2019 00:24
Wtf... Mijn warrige bedrijfsarts had gevraagd bij het laatste gesprek of ik de papieren van UWV wilde opsturen want die had hij niet. Dus ik heb ze gescand en opgestuurd en daarna heeft ie zijn bevindingen naar mijn werkgever gestuurd. Dat kreeg ik net toegestuurd.
Open ik dat en staat er dat ie zijn excuus maakt dat het zo lang duurde want klant had moeite met het opsturen van de stukken sinds mei! Hallo! Je vraagt er twee weken geleden pas naar.
Legt daarbij uit dat ie het was vergeten en dat ie moet verantwoorden dat we het tweede spoor niet bewandelen.

Vervolgens staat er dat ik UWV niet goed heb begrepen en dat het tweede spoor ingezet gaat worden. Hoe dan! Ik heb destijds die papieren van UWV gekregen, en ben gebeld door die arts met haar conclusie: niet inzetbaar voor werk want te onbetrouwbaar ivm dan wel en dan niet inzetbaar. Heb verder ook alleen de conclusies gelezen toen. (Arbeidskundige: geen voorbeelden van functies waarbij ik meer dan 65% kan verdienen van het maatmanloon. Arts: conclusie: klant is ongeschikt tot het verrichten van zijn arbeid. Zie de rest de functionele mogelijkhedenlijst)
Dus nu ik die voor mij vage opmerking van de bedrijfsarts lees ga ik dat rapport nog eens lezen. Ja, shit. In die functionele mogelijkhedenlijst staat dat ik wel 4(!) uur kan werken per dag en 20u per week maar niet 4u achter elkaar. Die lijst heb ik verder nooit echt bekeken omdat die arts zei aan de telefoon dat ik niet inzetbaar ben voor werk en de arbeidskundige geen mogelijkheden voor werk ziet.
En als ik dan verder kijk naar wat ze hebben ingevuld als mogelijkheden dan staat er oa dat ik 150x per uur kan buigen. Ik kan niet bukken want dan ontploft mijn hoofd. En dat er geen concentratiebeperkingen zijn. Terwijl die er nou juist wel zijn.
Er staat dat ik niet in een koude omgeving kan werken (is niet eens ter sprake gekomen)
Kan 10kg duwen of trekken (container) nou dat is niet ter sprake gekomen maar ivm bekken kan dat ook niet. Kan niet eens een winkelwagentje duwen.

Gatver, had die mail nooit moeten openen voor het slapen gaan.

Maar goed, ik weet wel dat ik niet akkoord ga met het tweede spoor, zeker niet nu ik met die revalidatie bezig ben. Dan doen ze maar een herkeuring.
Stom van mij dat ik die lijst verder niet heb gelezen maar ik las de conclusies en dat leek mij voldoende icm het telefoontje. Dat van die vier uur arbeid per dag en 20u per week is toen ook zeker niet ter sprake geweest. Des te meer omdat die arts zei dat wanneer het mijn 2e jaars keuring was geweest ik gewoon was afgekeurd en in de wia oid zou komen.
Dat is schrikken Suzy. :hug: Ik voel de stress weer. Ik kon ook 4 uur per dag werken en dan niet langer dan een half uur aan een stuk. Dan ben je dus de hele week bezig met werken. Dat gaat helemaal niet.
Mijn FML klopte ook niet. Ga in discussie met de bedrijfsarts en zorg dat de FML wel klopt. Deze lijst heeft ook invloed op je WIA-aanvraag.
Ik ben toen helemaal in paniek geraakt, maar uiteindelijk is mijn FML wel aangepast.

Ik schrok ook toen ik las dat ik 150x kon buigen. De arbeidsdeskundige legde uit dat het niet om bukken gaat.
Als je aan tafel zit en naar voren buigt om je kopje thee te pakken geldt ook als buigen.
Lientje, ik duim heel hard voor je.

Voor iedereen :hug:

Hier gaat het niet goed. ik heb al 6 weken diarree. Dat is begonnen toen ik de tramadol wilde afbouwen. Ik ben daar mee gestopt, maar de diarree houdt aan. :|
Morgen heb ik hiervoor een afspraak met de internist.
Dat 150x kunnen bukken per uur is wel een dingetje bij het UWV. Stond ook in mijn FML namelijk.

Suzy, is er kans op verbetering bij jou? Anders is het een mogelijkheid een vervroegde IVA keuring aan te vragen. Dat heb ik ook gedaan. Het kromme is dat je anders inderdaad moet blíjven reïntegreren, ook al staat vast dat je niks kunt.
Moyrrie- schreef:
18-09-2019 08:35
Lientje, ik duim heel hard voor je.

Voor iedereen :hug:

Hier gaat het niet goed. ik heb al 6 weken diarree. Dat is begonnen toen ik de tramadol wilde afbouwen. Ik ben daar mee gestopt, maar de diarree houdt aan. :|
Morgen heb ik hiervoor een afspraak met de internist.

Wat naar. Hopelijk kan de internist je verder helpen.
Heel herkenbaar Suzy. Ik zou zelfs 300 keer per uur kunnen buigen.
En ook ik voel de stress weer nu ja. Die mensen sporen echt niet.
Moyrrie- schreef:
18-09-2019 08:35
Lientje, ik duim heel hard voor je.

Voor iedereen :hug:

Hier gaat het niet goed. ik heb al 6 weken diarree. Dat is begonnen toen ik de tramadol wilde afbouwen. Ik ben daar mee gestopt, maar de diarree houdt aan. :|
Morgen heb ik hiervoor een afspraak met de internist.
Sterkte :hug:
Moyrrie: heel veel sterkte!

Ook ik voel weer de stress als het om het UVW gaat. Ze hebben geen idee wat ze mensen aandoen. Ik ben zo blij dat ik daar vanaf ben.

Gisteren ben ik bij de neuroloog geweest. Hij stelde voor om botox te gaan proberen. Het gaat dan om 31 injecties, vooral op het hoofd en in de nek.
Na drie maanden is het uitgewerkt en wordt er opnieuw geprikt. Daarna kun je pas zeggen of het echt helpt. Ik heb ingestemd, ik wil alles proberen om van de migraine af te komen. Nu dus wachten op een oproep voor deze behandeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven